Motions CrossFit


Guest DBM
 Share

Recommended Posts

Hey Bro!

Jeg vil også Prowle hele dagen, Prowle hele dagen :laugh:

-EDIT: You crazy fuck!!! Du har Prowlet 40x40 m.!!! 1 pure mile of prowling! BOOM!

Som vi snakkede om, synes jeg, at du skal droppe din VL sko i dine squats og se om det ikke gør det bedre. Jeg var ude for det samme, da jeg hoppede i mine VL sko - knæene blev megairriterede og jeg gloede lige ind i et begyndende jumpersknee. Jeg så et par videoer af mig selv, squattende i VL sko, og det var meget tydeligt, hvordan min knævandring var blevet væsentligt større og derfor f**kede mine knæ. Jeg droppede skoene og viola - problemerne aftog stille og roligt.

Drop skoene inden skaden bliver for voldsom og du skal igennem et længere skadesforløb.

Jeg starter forresten op på De francos WS4SB Speed/Strenght template, når snotten har lagt sig. Har du nogen inputs, jeg skal tage højde for, inden jeg laver programmet?

alternativt fasthold din gamle teknik, mens du gradvist bygger den op med skoene. Man kan næsten aldrig regne med at lave væsentlige ændringeri ens teknik med den samme vægt, uden at der er et eller andet i kroppen der brokker sig...

Link to comment
Share on other sites

post-67-025978300 1286193020_thumb.jpg

Houston we have a problem......

Udover at jeg bøvler med diverse små-skader, er hverdagen lidt stresset, hvilket har resulteret i et mindre vægttab! unhappy.gif I morges var jeg helt nede på 77-ish......

Opvarmning:

Sjipning (inkl. en omgang med 100 unbroken DU's)

Wendlers 5-3-1:

Military Press:

1 x 5 x 30kg

1 x 5 x 40kg

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 55kg

FINISHER

AMRAP 10 min: (Halløj en Cossfit-lingow00t.gif)

Hang Power Clean: 7 x 60kg

Ring Dips: 9 x BW

Pullups: 15 x BW

4 Runder + 7 Hang Power Clean.

- Er faktisk i tvivl om jeg fik 5 runder... og jeg talte endda runderne The Gym's kugleramme! laugh.gif Det ulige rep-antal er et forsøg på at komme af med sæt og rep. OCD.

Blød, men ok opstart!

Link to comment
Share on other sites

Helt enig med Lennart og Kauf! Husk: Pain is part of life, suffering is optional ...

Sjipning (inkl. en omgang med 100 unbroken DU's)

:worship:

AMRAP 10 min: (Halløj en Cossfit-lingow00t.gif)

Lækkert når du taler CF-frækt :tongue: Og lækker finisher ...

Det ulige rep-antal er et forsøg på at komme af med sæt og rep. OCD.

Godt at se, at du også er gået i gang med at få gjort noget ved det. Men jeg synes nu Kaufs terapiforslag var gearet langt mere til umiddelbar succes end din tilgang ... :wink:

Link to comment
Share on other sites

post-67-025978300 1286193020_thumb.jpg

Houston we have a problem......

Udover at jeg bøvler med diverse små-skader, er hverdagen lidt stresset, hvilket har resulteret i et mindre vægttab! unhappy.gif I morges var jeg helt nede på 77-ish......

Opvarmning:

Sjipning (inkl. en omgang med 100 unbroken DU's)

Wendlers 5-3-1:

Military Press:

1 x 5 x 30kg

1 x 5 x 40kg

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 55kg

FINISHER

AMRAP 10 min: (Halløj en Cossfit-lingow00t.gif)

Hang Power Clean: 7 x 60kg

Ring Dips: 9 x BW

Pullups: 15 x BW

4 Runder + 7 Hang Power Clean.

- Er faktisk i tvivl om jeg fik 5 runder... og jeg talte endda runderne The Gym's kugleramme! laugh.gif Det ulige rep-antal er et forsøg på at komme af med sæt og rep. OCD.

Blød, men ok opstart!

Hvad er dine fremtidige planer med hensyn til program? Wendler med en metcon finisher? Går nemlig selv lidt at leger med den tanke.

Link to comment
Share on other sites

I dag skulle der dyrkes Motion. Bum!

Opvarmning:

Z-health ankeløvelser

5 Runder af:

Kettlebell Swings: 20 x 24kg

Løb: 500 meter

Tid: 14:43

Der var en strid modvind på halvdelen af løberuten og kombinationen af gårsdagens clean og swings gjorde, at lænden syrede hurtigt til. Kan godt mærke jeg ikke er helt i omdrejninger endnu!

I Crossfit kulten findes en ligende workout, hvor der dog kun løbes 400 meter. Min tid med de 500 meter placere mig i kategorien "advanced athlete", med kun et par min. ned til "elite athlete". Mon ikke jeg kunne klemme min spæde drengekrop ned i den kategori med en 400 meter løberute uden modvind! :tongue:

post-67-078805700 1286289561_thumb.jpg

Dagens frokost: 5 æg, spinat, 150g kylling, fetaost, rød peber, mandler, diverse bær og vindruer. BUM!

----------------------------------

Kauf + TRS: Bum.... åd igennem i går og det kunne ses på vægten i dag! Ang. hakkethed ligger jeg vist stadigvæk og roder rundt på de 9-10%. Regner med at æde mig 10kg op i vægt og bibeholde samme BF. :devil:

DaisyBro: Den ene metode udelukker ikke den anden! :tongue: Og så er det rigtige US Marine quote: "Pain is part of life, misery is optional"..... men ja GRRRRRRRR!

Lundique: Ja, det bliver nok lidt i den retning. Regner med at køre den i MP, DL, BP, squat og Clean (med dødløft som ass. øvelse). Laver ikke nødvendigvis finisher hver dag.... nogle dage smider jeg bare ekstra vol. ind (boring but big) og kører så finisher/skill træning på andre dage.

Har valgt Wendlers, da jeg nok har brug for en opstart med lidt "lettere" vægte - frem for fx WS4SB med max i ny øvelser hver træning! P.s. Du må ikke bruge et Crossfit-udtryk som "metcon" i samme sætning som Wendler.... Og hvis du skal gøre ham rigtig glad, skal du lave hill sprints og / eller prowle!

Link to comment
Share on other sites

Lundique: Ja, det bliver nok lidt i den retning. Regner med at køre den i MP, DL, BP, squat og Clean (med dødløft som ass. øvelse). Laver ikke nødvendigvis finisher hver dag.... nogle dage smider jeg bare ekstra vol. ind (boring but big) og kører så finisher/skill træning på andre dage.

Har valgt Wendlers, da jeg nok har brug for en opstart med lidt "lettere" vægte - frem for fx WS4SB med max i ny øvelser hver træning! P.s. Du må ikke bruge et Crossfit-udtryk som "metcon" i samme sætning som Wendler.... Og hvis du skal gøre ham rigtig glad, skal du lave hill sprints og / eller prowle!

Ja, det virker ikke fysisk som det hårdest program, hvilket også er min begrundelse for måske at starte på det. Det er jo ved at være et stykke tid siden jeg har været 100% i ilden og specielt med "tunge" vægte. Hvilke assisterende øvelser, har du valgt de andre dage? Jeg tror jeg kører mit nogenlunde som det er her.

Kære Bro'-Meister. Jeg beklager desuden brugen af et noget så KroRsFed- agtigt udtryk som metcon, og vil fremover kalde det en finisher som den kære 'Enamait. Havde jeg haft adgang til en prowler og nogle store bakker, havde jeg klart benyttet mig af det. Må på jagt efter stejle bakker i AA! :cool:

Link to comment
Share on other sites

5 Runder af:

Kettlebell Swings: 20 x 24kg

Løb: 500 meter

Tid: 14:43

Der var en strid modvind på halvdelen af løberuten og kombinationen af gårsdagens clean og swings gjorde, at lænden syrede hurtigt til. Kan godt mærke jeg ikke er helt i omdrejninger endnu!

I Crossfit kulten findes en ligende workout, hvor der dog kun løbes 400 meter. Min tid med de 500 meter placere mig i kategorien "advanced athlete", med kun et par min. ned til "elite athlete". Mon ikke jeg kunne klemme min spæde drengekrop ned i den kategori med en 400 meter løberute uden modvind! :tongue:

Ja .. og så prøver du også lige at svinge med en 25 kg dumbbell i stedet for, som foreskrevet i Claudia. Bare for at se, om det ikke gør en forskel i forhold til en KB :crazy:

DaisyBro: Den ene metode udelukker ikke den anden! :tongue:

Og så er det rigtige US Marine quote: "Pain is part of life, misery is optional"..... men ja GRRRRRRRR!

Du får travlt Monsieur! :tongue:

Jeg kender ikke ham Us, og jeg kunne aldrig drømme om at citere ham :nonono:

Jeg refererede til noget Linda Heron Wind skrev engang. Hun har et hårdt liv og en Ph.D. så hun ved, hvad hun snakker om:

Pain is part of life - suffering is optional

Jeg er især vild med hendes sidste tiltag mod lidelse: "Remember that you are a truly magnificent Being of Light having an Earthly experience" Hvis ikke det kan gøre, at man glemmer al sin smerte, så ved jeg ikke, hvad der ellers gør ...

Link to comment
Share on other sites

Lige p.t. er målet med træningen, at komme rigtig i omdrejninger igen, så derfor er Wendler lige lagt på hylden. Det er lidt spild af tid - og demotiverende - hvis jeg alligevel skal træne uden om diverse små-skader og OFF styrkemæssigt.

Af samme grund er lysten heller ikke til updates i loggen. Dagen i dag kræver dog alligevel en update, da det var første træning med mit impulskøb; Squat rack, barbell og bumper plates......

Lavede først lidt blandet squat fra 50-120kg fordelt på diverse sæt og reps. Herefter valgte jeg, at lave dagens WOD fra junkyardtraining.com, der stod på 5 runder af 20 x BW squat (max 100kg), 20 x Pushups anyhow og 20 x Sandbag Rows. Jeg lavede den således:

5 RUNDER AF:

Squat 20 x 80kg

Push ups på greb (strict) 20 x BW

Sandbag Rows: 20 x 45-50kg

Tid: 23:44.

Hårdere end forventet. Og jeg var en pussy og splittede de sidste to sæt squat op på 15+5 og 10+10 :nonono: Sandbag rows med køjesækken var nasty for grebet... lækkert!

Det er nogle ret fede workouts på junkyardtraining.com - det kræver login, men jeg kender ham, der laver dem, så jeg kan godt poste nogle flere! :tongue:

Stemningsbillede. Lækkert med træning i efterårssolen!

post-67-018929700 1286805797_thumb.jpg

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Træning i går feat. Jhax, der inden træning lokkede med en gang SuperBroPump250, selvom han udmærket ved, at jeg p.t. er på afvænning fra den slags.

Jeg faldt i og nedsvælgede denne dejlige drik og snart var jeg ON på træning - selvom jeg havde bestialske DOMS i røv og quads. Junkie! laugh.gif

Opvarmning:

Mobilitetsøvelser

Dødløft:

1 x 5 x 70kg

1 x 5 x 100kg

1 x 5 x 120kg

1 x 5 x 130kg

1 x 5 x 140kg

1 x 5 x 150kg

Den magiske grænse for min glute-skade går ved de 140 kg, som var lette og helt uden problemer. De 150 kg var også lette, men her smerterne sætter begrænsningen unhappy.gif

Pullups:

1 x 25 x BW

1 x 25 x BW

1 x 20 x BW

Ring Dips:

1 x 20 x BW

1 x 15 x BW

1 x 12 x BW

Finisher:

5 Runder af:

3/3 KB Snatch 40kg

10 Box Jumps 24" box

Tid: 06:26

Kunne sagtens gøres hurtigere, men fokus var på god teknik - bl.a. for at skåne højre skulder. Box jumps var hårde på grund af de føromtalte DOMS!

..............................................

KaufBro: Det er så irriterende, at du altid vil bruge gummiringe! nonono.gifwub.gif

DaisyBro: smile.gif

MaxPower: Rygterne sige, at Kauf har det som baggrundsbillede!

Lundique: Yeps, gav ca. 7.500 kr. Super fedt udstyr!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Endnu en træning i det nye Junkyard-Gym .... Fantastisk at træne udendørs i aftensolen; Godt pakket ind i tights, shorts sved-og hættetrøje! smile.gif

Military Press:

1 x 5 x 40kg

1 x 5 x 50kg

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 60kg

Finisher:

5 Runder af:

Power Clean: 6 x 60kg

DBM Medball Sit Ups: 12 x 5kg

Sprint: 100 meter (+jog tilbage)

Tid 13:50.

- Power Clean burde selvsagt være tungere, men skulderen er ikke så glad for den slags endnu. Og det var alligevel en fin omgang! smile.gif

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Opvarmning:

Sjipning + upper body mobility

Bænkpres:

1 x 5 x 60kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 100kg

Less is more! Virker ikke til, at jeg har mistet styrke i bænken pga. skulder probs!

DB. Bænkpres:

1 x 15 x 31kg

1 x 15 x 31kg

1 x 15 x 31kg

Pullups:

1 x 1 x 40kg

1 x 1 x 40kg

1 x 1 x 40kg

1 x 1 x 40kg

1 x 1 x 40kg

Gode kvalitets-reps (strict) med masse overskud!

BB. Curls:

1 x 10 x 50kg

1 x 10 x 50kg

1 x 10 x 50kg

1 x 10 x 50kg

1 x 10 x 50kg

SimON HP tribute!

Finisher:

5 runder af:

KB Swings 5 x 40kg

GHD Sit-Ups: 10 x BW

Box Jumps: 15 x 24" box

Double Unders: 20 stk.

Ingen tid da mit ur røg en tur i vaskemaskinen på kogevask! :smile:

Announcement!!! Jeg glemte at logge mine db press, hvilket jeg blev mindet om pga. dejlige doms i kasserne!

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i weekenden pga. for meget arbejde og for lidt søvn og mad...... nonono.gif Revanche i dag i The Gym feat. selskab med The Usual Suspects.

Opvarmning:

Mobilitetsøvelser

OL Squat:

1 x 6 x 60kg

1 x 6 x 100kg

1 x 6 x 120kg

1 x 6 x 120kg

1 x 6 x 120kg

1 x 6 x 120kg

1 x 6 x 120kg

1 x 6 x 120kg

Test af knæet - skiftede lidt mellem VL-sko og VFF.

RDL:

1 x 10 x 100kg

1 x 10 x 100kg

1 x 10 x 100kg

1 x 10 x 100kg

1 x 10 x 100kg

Måske lavede jeg et sæt mere??!

Finisher:

21 - 15 - 9 reps

Hand Stand Pushups

Ring Dips

Pushups

Tid: 18:35.

Delts og trisser on fire! devil.gif Måske ikke den bedste finisher med skulder-probs, men den gav et mega lækkert pump i hele overkroppen! wub.gif Var lidt svært at vurdere, hvor hårdt jeg kunne skyde den af fra start, så valgte en lidt konservativ tilgang! Men nu har jeg en tid at slå næste gang..........

-------------------------

Lundique: Som udgangspunkt laver jeg øvelser fra M2 mobility - dvs. dynamiske øvelser som opvarmning.

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Finisher:

21 - 15 - 9 reps

Hand Stand Pushups

Ring Dips

Pushups

Tid: 18:35.

Delts og trisser on fire! devil.gif Måske ikke den bedste finisher med skulder-probs, men den gav et mega lækkert pump i hele overkroppen! wub.gif Var lidt svært at vurdere, hvor hårdt jeg kunne skyde den af fra start, så valgte en lidt konservativ tilgang! Men nu har jeg en tid at slå næste gang..........

Fedt, at du kunne lide J.T. :4thumbup: Han er en af de værste!

Og med kipping HSPUs kan du snildt komme under 10 minutter :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag:

MMA: 1,5 time

Opvarmning, diverse bryde-drills, sparring og finisher i form af burpee/shoot-tabata.

- Shit hvor var jeg rusten efter den laaaaange pause, men det betyder jo bare, at jeg havde et højt niveau! :wink: Den sport er bare så pissefed og hård - havde helt glemt, hvor presset man bliver og det gav selvfølgelig MASSIVE DOMS (ben, ryg, nakke mm.) og en masse skrammer. I LIKE IT!

Dagens træning:

Opvarmning:

Upper body mobility drills + shoulder rehab.

CG Bænkpres:

1 x 10 x 50kg

1 x 5 x 70kg

1 x 5 x 80kg

1 x 5 x 90kg

1 x 5 x 95kg

1 x 5 x 100kg

Chinups:

1 x 6 x 25kg

1 x 6 x 25kg

1 x 6 x 25kg

1 x 6 x 25kg

1 x 6 x 25kg

1 x 6 x 25kg

Close grip bænk og chins... Gun træning i forklædning. Bum!

Finisher:

5 runder af

Sandbag Squat: 5 x 45kg

Box Jumps: 15 x 24" box

Double Unders: 20 stk

- Tid: 06:35 (ikke imponerende tid, men det var ren overlevelse for stængerne!)

P.t. kører jeg efter "West Side 4 Skinny DBM's" som er min egen version, der er tilpasset med MMA og finishers mm.

------------------------------

DaisyBro: Ja, jeg kan sagtens cutte en del af den tid. Især hvis min Crossfit coach er med på sidelinjen. Men det bliver IKKE med kipping - jeg laver mine HSPU's for at blive stærk. Ikke for at snyde :tongue:

SimON: Det er træning, der giver den eftertragtede "props fra the bro's på Zefside-physique" :laugh::laugh:

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag:

MMA: 1,5 time.

Opvarmning, take down-drills, sparring og situationssparring mod væg (lige som jeg kan lide det!)

En smule bedre end tirsdag - det kommer langsomt tilbage! smile.gif Jeg tog en runde mod en fyr, der snart skal ha' sin føste kamp.

Mens jeg lå i hans guard, kunne jeg mærke, at sveden løb voldsomt ned ad mig. Da vi begge havde hvide t-shirt/rashguards på, kunne jeg dog hurtigt konstatere, at det var næseblod. Det har jeg ALDRIG haft før - er sgu blevet gammel! laugh.gif

post-67-046323200 1287743480_thumb.jpg

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

I weekenden har jeg ikke været en seriøs atlet beerchug.gif men har haft det sjovt! I kombination med dårlig søvn/arbejdstider den sidste måned, frygtede jeg lidt en skod træning i dag..... Hvilket det også blev!

Opvarmning:

For lidt nonono.gif

Clean:

1 x 3 x 50kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 70kg

1 x 3 x 80kg

1 x 3 x 80kg

1 x 3 x 80kg

Har ikke kørt clean længe og det kunne mærkes. Der var ingen pop eller power i 2. hivet og 3 @ 80 burde være easy, men det var de ikke. Faktisk er det en overdrivelse at kalde det 3'er, da det nok mere var 3 singler (inkl. et miss i 2. sæt - hvor jeg ikke lige gad gå under vægten!)

DE Squat:

1 x 3 x 60kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 90kg

1 x 3 x 90kg

Depth Jumps:

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

1 x 3 x BW

Evil Wheel:

1 x 8 x BW + red band

1 x 8 x BW + red band

1 x 8 x BW + red band

1 x 8 x BW + red band

1 stk. træning i glemmebogen........

Edited by DBM
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share