Foodman II - Powerbuilding


Foodman
 Share

Recommended Posts

Dagens Træning 280305:

Trænede i skive fitness idag - hyggeligt sted de har der, en techno gym afdeling( :laugh:)

Og en old school afdeling med power rack og tunge vægte!

Squat

Snart et par måneder siden jeg havde leget squat. Men igår da jeg sad i sofaen, og pludseligt, uden at tænke over det, tog den ene fod op under den anden knæhase, gik det op for mig at det var alt for længe siden jeg havde squattet...

Nu er ryg & ben heldigvis blevet stive og usmidige igen :bigsmile: .....

2x5x60kg

5x80kg

5x100kg

på med bælte og wraps

5x120kg

5x140kg kørte fint - har dog allerede mega stiv & øm lænd...... :dry:

Bred Flad Bænk

også en god måneds tid siden

5x60kg

5x80kg

5x100kg

5x110kg

5x120kg

3x130kg - let, stangen var dog ikke hjemvandt, og var besværlig at tage ud (skulle bevæges et godt stykke for at komme fri af gaflerne) så jeg havde ikke mod på mere her

14x100kg - påmp

Høj Skråpres

5x60kg

5x80kg

5x90kg

5x100kg - kørte fint, men en lidt højere vinkel koster sku kg...

V-bar Pressdown

3x12x60kg

Rev. Grp Pressdown

3x12x20kg

Techno Gym Back Supported Rope Pressdown :laugh:

3x12x25kg

En masse rotor arbejder i kabler

Og en masse hypers & lænd i forsøg på at løsne min ryg op...

Har ambitioner om at prøve at køre en masse sæt lunges før squat, og så holde mig til 15+ reps i squat, i håb om at få en masse ud af squat med lav vægt. Skal self lige starte med at sparke mig igang med at træne regelmæssigt ben først.....

Men poster lige en April plan når jeg får tid!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 260
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Snart et par måneder siden jeg havde leget squat. Men igår da jeg sad i sofaen, og pludseligt, uden at tænke over det, tog den ene fod op under den anden knæhase, gik det op for mig at det var alt for længe siden jeg havde squattet...

Nu er ryg & ben heldigvis blevet stive og usmidige igen

:laugh: ligesom jeg engang, ganske ubesværet, kløede mig midt på ryggen i træningscentret ved at smide armen over skulderen; det så Lars Emil, og SÅ fik jeg besked på at få trænet vinger og skuldre... :4thumbup:

Spændende bentræningsprojekt du planlægger!

Link to comment
Share on other sites

hmm laver du den der face pulls nede i dansk helse???.......har kigget på den på nettet sys den ser lidt suspekt ud.........er den til at kaste sig ud i?
Jepp, den er super let, og rigtig god til at hive skuldrene tilbage syns jeg.

Der står et kabel stativ helt nede i hjørnet, til højre for rækken af bænke. I kabeltrækket til højre kan man køre pulldowns, og i det til venstre er der tit folk der kører en mærkelig-bænk-supported-rope-extension agtig øvelse.

Anyways, i kabeltrækket til venstre kan man justere højden på kablet, jeg sætter den altid i højeste hul, der er den nemlig ca. i min skulder højde når jeg sidder på en af de små runde stole.

Så er det bare at sætte sig på stolen (husk at sæt den laaangt tilbage, kablet er langt). Så trækker jeg rebet ca. omkring til hage/mund højde. Kan bedst lide det sorte reb med de store knuder, men det andet kan også bruges.

Kører selv altid mindst 12 reps da jeg syns at man nemt kommer til at jerke for meget med overkroppen ved tung vægt og lave reps.

ligesom jeg engang, ganske ubesværet, kløede mig midt på ryggen i træningscentret ved at smide armen over skulderen; det så Lars Emil, og SÅ fik jeg besked på at få trænet vinger og skuldre... 

:laugh::laugh: God stil! Nu kan jeg iøvrigt knap nok bevæge mig ordentligt igen - squat rules!!!

Spændende bentræningsprojekt du planlægger!

Er også selv meget spændt, mine ben plejer at være glade for træning, så hvis jeg får nosset mig sammen skal det nok give noget....

Har faktisk tænkt mig at måle mine tarvelige stænger nu her - og så se hvad det kan give med en gang halvhøj frekvent high rep volumen træning....

Skal tage mig sammen, skal tage mig sammen, skal tage mig sammen!!

Link to comment
Share on other sites

Har studset over hvad jeg skulle give mig til trænings/kost mæssigt i April.

Marts var lidt til hundene - arbejdede meget - var syg 2 gange - var noget personligt gejl, osv osv osv, så træningen kørte ikke optimalt, og fik heller ikke spist godt nok. Nu ser tingene dog lidt lysere ud.

Lige først lidt om min situation. Er her før påske begyndt at arbejde aften i stedet for nat, hvilket gør at jeg kan sove om natten ( :w00t: ), og at jeg kommer til at træne om formiddagen.

Jeg regner også med at der bliver mindre at lave her efter påske (kan ikke lade være at tage overarbejde :innocent: ), og regner med at jeg får lidt mere fritid i weekenderne...

Håber at mindre arbejde + det at jeg sover om natten gør at jeg ikk så let bliver syg/sløj. Skal lige nævne at omstillingen fra at sove om dagen til om natten gik lyn hurtigt, sov 9 timer i træk, uden at vågne en eneste gang første nat, og har sovet uafbrudt som en sten hver nat i en hel uge nu..:sleeping:

Har droppet at cutte - kan se mine abs når jeg spænder, og er ikke motiveret, så jeg bulker lidt endnu - fordelen ved at bulke med det job jeg har nu er at der skal meget til at det sætter sig forkert (eller sætter sig rigtigt for den sags skyld :laugh:)...

Kan på job få 4xhovedret (en til hver pause :cooldance:) til rimelige penge - så det kombineret med tun/kakao/shakes osv skulle gerne kunne få mig op over de 5000kcal, som 7-9-13 er nok til at gaine lidt.

Kan være jeg cutter lidt i næste måned. Ved at -Anders- har god succes med at cutte ret hardcore en måneds tid, bulke en måned, osv. (han er ved at være leei')

Har strikket et lidt mere fornuftigt gainerprogram sammen, mere rendyrket DHFT, med høje reps, da min skulder/albue trænger til lidt pause fra de tunge løft. Programmet er ikk helt så arm-fikseret længere, men håber at kcal overskud + en masse træning for hele kroppen også giver lidt på armene.

Planen over ugen:

Dag 1 (mandag) - overkrop dansk helsesport.

Dag 2 (tirsdag) - ben på kollegiet

Dag 3 (onsdag/torsdag) - overkrop dansk helsesport.

Dag 4 (Torsdag/fredag/lørdag/søndag) - Ben dansk helsesport eller Kollegiet

Dag 5 (optional) - Bicep/Tricep/Delts/Mave på kollegiet

Programmerne for de enkelte dage - har iøvrigt sat minut antal på, så der er ingen undskyldning, burde kunne gennemføre selv den tungeste dag på under 2 timer...

----OVERKROP (dansk helsesport)----

Høj Skråpres (2x12->6x6) - 10-30min

Maskine Rows (2x12->6x6) - 5-15min

Flad Bred Bænk (1x15->4x8) - 5-20min

SB Curls (1x15->4x8) - 5-15min

Iso DB (1x15->4x8) - 5-15min

V-bar PD (6x15->10x10) - 10-20min

Face Pulls (6x12) - 0-10min

Kiro 1+2 (2x10) - 5min

Rotor 1+2 (2x10) - 5min

Ialt 50-120min

----BEN(kollegie)----

Lunges (mange set) - 30-45min

Squat (1x6->1x20) - 5 min

Lægmaskine (10x10x10sec.pause) - 5min

Evt læg i benpres/stående læg, osv. - 10 min

Ialt 50-65min

Frekvent Squat bliver hurtigt for meget for mig, så ideen er at knalde en masse lunges af for at trætte mig, så jeg bliver tvunget til at køre med lavere vægt.

----BEN(Helsesport)----

Benmaskine (høj rep) - 20 min

Baglårs maskiner (1x15->4x8) - 10-30min

Læg maskiner (1x15->4x8) - 10-30min

Mavestol - 10min

Hypers - 5 min

Ialt 55-95min

Ben delen er meget ambitiøst (for mig - ikke for enhver anden :laugh: ) - men kender jeg mine wheels ret så skal det nok give godt hvis jeg får den gennemført!

Men tror den største udfordring bliver at gå i seng hurtigt efter jeg kommer hjem, og så tidligt op hver morgen, det ville være ideelt da jeg så ville have tid til et stort måltid mad & en lur efter træning...

Ved af personlig erfaring at det er let at side foran skærmen til lidt ud på natten, for derefter at sove formiddagen væk, hvorefter man skal af sted på arb så snart man vågner - ond cirkel for aftenarbejdere.

Link to comment
Share on other sites

Tidligt op & ned at træne - stødte på conscience som jeg fik kævet en del med, sygt at se en franskpresse 70kg i 6 sæt :blink:

Træning 310305: Overkrop Dag 1

Høj Skråpres

2x12x65kg :sleeping:

Maskine Rows

2x12x60kg

Bred Bænkpres

1x15x75kg

V-bar PD

6x15x45kg

Face Pulls

6x12x27,5kg

SB Bicep

2x12x38kg

ISO DB

2x12x13kg

Kiro 1

3x10x9kg

Rotor 1+2

3x10x5kg +3x10x5kg

godt med noget rotor sjov

lat. raises

3x12x14kg

Stille og roligt, de første par dage er altid super lette...... høj skrå og flad bænk var næsten latterligt lette - men har god erfaring med at starte let ud, og knap så god erfaring med at starte for højt (f.eks. som i sidste måned)

Link to comment
Share on other sites

Træning 020405: Ben dag 1

Trænede ben, og kun ben idag.... :blink::blink::bigsmile:

Lunges

4x10x30kg - let

Var egentligt halvhårdt med 10 til hvert ben - gav også god instant DOMS i ballerne, meeeen regner med at kunne stige en del i kg i den her.

Squat

Helt raw idag

2x10x90kg - let - fungerede godt med at pre exhauste med lunges først så jeg ikke behøvede at straffe min stakkels lænd med en masse kg...

Liggende Baglår

Tær Tilbage: 3x10x20kg

tær Frem: 3x10x15kg - kollegiets baglårs maskine er noget crap, den hænger imod på den negative del....

Stående læg

40,30 reps med 20kg i dip bælte - gik nærmest kun i fødderne - må prøve med 1 ben af gangen og en håndvægt i hånden næste gang

Sidende læg

30,20x 20kg - tja

God Doms idag - har overvejet at måle størrelse på wheels - så er jeg ligesom lidt forpligtet til at få dem trænet.... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning 050405: Ben dag 2

Lunges

3x10x30kg

1x10x35kg - hårdt?????

Squat

Helt raw igen

2x10x60kg

2x10x92,5kg let idag

Liggende Baglår

Tær tilbage: 3x12x20kg

Tær frem: 3x12x15kg

Stående Etbens Læg m Håndvægt

3x12x35kg - hmm okay øvelse når der intet læg trænings udstyr er..

Udemærket dag.

Link to comment
Share on other sites

Træning 060405: Overkrop Dag 3

Høj skråpres

2x5x65kg

3x10x75kg - nemt, men er jeg altid hårdt at køre over 5 reps, uanset vægt... :smile:

Maskine Rows

3x10x80kg

Bred Bænk

2x5x65kg

2x12x85kg sidste rep var hård :blink::blink: holdt nok for korte pauser.

SB Curls

2x12x42kg

ISO DB Curls

2x12x13kg

V-bar PD

6x15x55kg

Face Pulls

6x12x30kg

Kiro 1

3x10x9kg

Rotor 1+2

2x12x10kg + 2x12x5kg

Udemærket dag! - skulderen er i bedring - så jeg kan forhåbentligt snart snuppe noget tung træning igen..

Træning 070405: Ben Dag 3

Sidende Baglår

Tær Tilbage: 2x15x50kg

Tær frem: 2x15x40kg

Liggende Baglår

Tær Tilbage: 2x10x40kg

Tær frem: 2x10x30kg

Calf Shaper

2x20x70kg

Stående Læg

2x20x110kg

Toe Press

2x20x70kg

Slatten dag....

Link to comment
Share on other sites

Træning 080405: Overkrop Dag 4

Høj skråpres

1x5x65kg

3x10x80kg Nemt idag!

Maskine Rows

3x10x90kg - easy

Bred Bænk

2x5x65kg

2x12x90kg Sidste rep var lidt halvhård - som altid, som om jeg brænder lidt ud på alle de reps

SB Curls

3x10x42kg

ISO DB Curls

3x10x13kg

V-bar PD

8x12x55kg

Face Pulls

6x12x30kg

Kiro 1

3x10x9kg

Rotor 1+2

2x12x10kg + 2x12x5kg

Udemærket dag! Godt med overskud idag!

Træning 090405: Ben Dag 4

Var umotiveret idag pga for mange bajere fredag......... :innocent:

Trænede i HSMK hvor jeg hilste på cisse (rigtigt stavet??) her fra MOL!

Liggende Baglår

Tær Tilbage: 5x12x20kg

Tær frem: 5x12x20kg

Sidende Læg

6x12xstakken(60kg)

Et bens Glute maskine

20xstakken :laugh::laugh:

gav godt pump i ballerne faktisk...

Ellers en sølle dag - men har da trodsalt fået rørt benerne 3 gange denne uge :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Fik lige målt wheelz så jeg har noget at gå efter med alt den ben træning jeg får fyret af. :smile:

Lår øverst: h-66 v-67

Lår midtpå: h-60 v-61

Lår 5cm over knæ: h-51 v-52

Læg: h-41,5 v-40,5

Mit venstre ben er iøvrigt 2cm kortere end mit højre - åbentbart en fordel for lår og ulempe for læg.... :smile:

Måler igen om en måned og ser om bentræningen har givet noget.

Link to comment
Share on other sites

Træning 110405: Overkrop Dag 5

Høj skråpres

1x5x65kg

4x8x85kg Nemt idag!

Maskine Rows

4x8x100kg - easy

Bred Bænk

2x5x65kg

2x10x95kg

1x9x95kg - havde været der - men havde ingen spotter

SB Curls

3x10x44kg

ISO DB Curls

2x10x13kg mine bicep brænder altid helt af på denne øvelse....

V-bar PD

8x12x60kg

Face Pulls

6x12x30kg

Kiro 1

3x10x9kg

Rotor 1+2

2x12x10kg + 2x12x5kg

Okay dag - begynder at blive lidt hårdt

Træning 120405: Ben Dag 5

Lunges

4x10x35kg - hårdt - er monster slap i denne øvelse, men min lænd er da glad for at jeg kan få super pump og doms i hele understellet med lave vægte..

Squat

2x10x60kg

2x10x95kg ingen knæ brok..

Stående DB Læg

3x12x25kg

Link to comment
Share on other sites

Træning 140405: Overkrop Dag 6

Høj skråpres

1x5x65kg

4x8x90kg gik fint - lidt presset til sidst!

Maskine Rows

4x8x110kg

Bred Bænk

Kørte BB style med en gut (dvs korte pauser)

2x10x60kg

8x100kg - aaarg

6x100kg.... :laugh: ikk mere at presse med... tror knap jeg ville kunne løfte 1x125kg hvis jeg havde holdt 45sec pauser i opvarmningssættene

Db Hammer Curl

10x18kg

10x20kg

10x22kg

8x24kg

Håndledet havde fået nok af SB curl

ISO DB Curls

2x6x14kg - brændt af

V-bar PD

10x10x65kg - godt pump

Face Pulls

6x12x30kg

Begynder at blive presset - næste uge bliver en dræber :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg internet igen. Jeg tænkte på om du har hørt om World of warcraft, det kunne være sjovt at spille lidt internet om formiddagen...

Har læst off topic tråden, og det ser mega fedt ud, så kunne nok godt lokkes til at spille lidt - evt en formiddag fra 8-13 et par gange om ugen? :)

Træning 170405: Ben Dag 6

Lunges

4x10x40kg - brændte godt, og godt pump i stængerne og glutes!

Liggende Baglår

3x10x25kg neutral fodstilling

var doven... :dry:

Træning 180405: Overkrop Dag 6

Høj Skråpres

2x6x65kg

6x6x95kg :cooldance::cooldance: god power idag! :devil:

Flad DB Flyers - droppede bænkpres efter sidste fadæse og mangel på overskuu'

4x10x22kg

Maskine Rows

6x6x120kg

Face Pulls

4x12x30kg

V-bar PD

10x10x70kg - okay pump, men for lange pauser da jeg kørte det ind imellem alt muligt andet

Sidende DB Curl

2x6x24kg - nok lidt for tungt, men kørte rent

Stående Db Hammer curl

2x6x30kg - knap så flotte.... :laugh:

ganske god dag, fik kæwet totalt igennem, snakkede bla. med Martin som stiller op i DM i bænk her til juli, 19 år, ~90kg, og 185kg godkendt (iflg ham selv) første gang han var i trøjen.. leee'

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg internet igen. Jeg tænkte på om du har hørt om World of warcraft, det kunne være sjovt at spille lidt internet om formiddagen...

Har læst off topic tråden, og det ser mega fedt ud, så kunne nok godt lokkes til at spille lidt - evt en formiddag fra 8-13 et par gange om ugen? :)

Så køb spillet og se at få sendt dit kontonummer til mig... Jeg skylder dig penge. Vil skal spille Horde ikke ? De er så dejligt onde. I øvrigt er mit nye træningscenter for old school... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Så køb spillet og se at få sendt dit kontonummer til mig... Jeg skylder dig penge. Vil skal spille Horde ikke ? De er så dejligt onde. I øvrigt er mit nye træningscenter for old school...

bmx'er dig det lige inden for nær fremtid.

Har ikke fået trænet ben denne uge pga noget bøvl med knæhasen - aner ikk hvor det kommer fra, men træls er det!

Træning 200405: Overkrop dag 7

Høj Skråpres

6x6x100kg Volumen PR Jep jep, sad godt og kørte godt!

Havde faktisk tænkt mig at smutte her da jeg var i slattent mentalt humør og havde fået min PR, men så rendte jeg ind i conscience, og fik trænet lidt bicep og tricep mens jeg fik kæwet lidt... :bigsmile:

V-Bar PD

10x60kg

10x70kg

10x80kg

Hammer Cable Preacher Curl

Masse set...

Har ikk helt beslutter mig hvad jeg finder på mht. træniong det næste stykke tid - programmet for april har virket fint, bortset fra at volumen i 2 pres øvelser er for meget for mig på samme dag.

Desuden har den, minimale i forhold til mange andre, men intense i forhold til hvad jeg plejer, bentræning giver mit en ^*Fistandantilus+*^ røv - hvilket er en indikator for et sæt glutes af ganske anstændig størrelse. Er oppe på 108cm - hvilket er fint, men er også blevet lidt småfei... :innocent: -

I længden burde større glutes (og lår pga mange set og reps i lunges) være en fordel når jeg engang beslutter mig for at arbejde mod et nyt squat max!

Link to comment
Share on other sites

Vi er nogle, som glæder os til det sker! ("Aldrig har én person løftet så tungt med så lidt træning"...)

Hehe, nej kan ikk ligefrem prale af den store workload i squat & dødløft.... :smile:

Træning 260405: Ben

Lunges

4x10x45kg - godt pump i ben & baller!

Db Rotor

3x10x5kg - lidt til den trælse skulder

Træning 270405: Overkrop

Så er det tid til et nyt program - denne gang bliver det ala pavel. Eftersom jeg er begyndt at cutte så småt bliver de styrkeorienteret, med fokus på hyppige og korte træninger.

Eksperimenterede lidt med greb i flad pres, og selv om skulderen er blevet bedre mht. smal & food greb, så var det stadigvæk den helt brede der gav mindst gener... Da jeg mangler bundstyrke i bænk (gør det fleste raw bænkere vel?) kører jeg bred bænk med stop. Progressionen bliver af 2,5kg per gang, efterfulgt af et sæt med 90% af første set, kører 10 træningsdage på så kort tid som muligt, deloader et par dage eller 5, og starter forfra med 2,5kg mere (kan ikke huske hvad pavel kalder det).

Ben træner jeg som udgangspunkt 2x i ugen, lunges + hvad jeg får taget mig sammen til, bænk hver gang jeg træner, og resten af overkroppen så tit som muligt - bliver lidt løst (dog også progression sideløbende med bænk).

Og så vil jeg også prøve en chin ladder - kan godt lide at chinne når jeg cutter.... :innocent:

Bred Bænk m. stop

3x5x65kg

5x100kg

5x90kg

leeeet

Smal chin

1,2,2,1 - :laugh: er blevet for fed til chins

Har jeg forstået det rigtigt, så kører man 1 rep, derefter pause i den tid det tog at tage en rep, så 2 reps, osv?

Fransk Pres

2x5x40kg - let

Hammer DB

2x5x22kg - super let

Rev. V-bar PD

2x12x20kg (andet stativ)

Bicep Maskine

2x12x?kg

Face Pulls

2x12x30kg

Kiro 1

2x10x9kg

Hurtig omgang!

Link to comment
Share on other sites

Træning 010505: Pavel Dag 4

Træning på kollegiet med damen (der rykkede 95kg let i dødløft :blink:) & fist der er ved at være godt hakket...

Bred Bænk m. stop

3x5x60kg

5x107,5kg

5x97,5kg - let

DB Hammer

2x5x22,5kg

1x15x12,5kg

Tricep PD

15x60kg

15x70kg

3x15x80kg

Pat Maskine

3x20xstakken :sleeping:

Skulle have lidt pump idag da jeg ville tage nogle precut billeder sammen med fist, den seneste måned hvor jeg har arbejdet 4½ dag/ugen og sovet om natten, modsat før hvor jeg arbejdede ~6 nattevagter i ugen har sat sine spor på vægten, der stiger, men er vist ikke kun de "gode" kg der ryger på.... :innocent:

Træning 020505: Pavel Dag 5

Bred Bænkpres m. stop

3x5x65kg

5x110kg

5x100kg - kører stadigvæk let

Kiro 1

3x10x9kg

Db Hammer

2x5x24kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share