Foodman II - Powerbuilding


Foodman
 Share

Recommended Posts

Stegger>> Thx!!

God power i pattøjet  Snart laver du reps med din egen PR  mon ikke der er til en 160'er der, det vil jeg næsten tro 

Stopper med worksets nu - men tror faktisk at der godt kunne være til lidt reps med gammel PR - men nu var den også sat efter en del diæt og ved lavere fedtprocent.... :smile:

Er super lavgearet i bænk kan køre set og reps tæt på max, så min max er aldrig vildt meget højere en min 3-5RM - muligvis fordi teknikken halter lidt.

I modsætning er jeg super højgearet i squat, stinker til set - men skal jeg bare ned og op igen - så kan jeg smide masser af kg på :bigsmile:.

Men prøver 152,5kg - det ville være en all time pres PR med 2,5kg, og en bred bænk pr med 7,5kg på et år - ganske godt. Alt efter hvor let første løft går vurdere jeg om jeg skal prøve mere, og hvor meget mere.....

Får jeg 160kg gir jeg en flaske eller 2 i byen engang (jeg skal ikke engang have ½ så savler jeg så ærlig jeg efterhånden er til at drikke :laugh::laugh:)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 260
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning Lørdag d.260205: Max Bred Bænk

Arbejdede 17 timer igår,men fik kørt følgende indenbords i andledning af max dag.

300gr pasta stegt i olie

500gr osteboller

3l matilde

1,5l sukkercola

1 dåse ananas

3 dåser tun

250gr hot wings

11 kaffebomber (stor kop kaffe med 20gr kakaosukker)

1 snegl

250gr toblerone

3 nuddelbøtter fra netto

Så sove 5 timer - så var jeg klar :cooldance::bigsmile:

Fyrede godt op for -Anders- heavy CD (Deathstars tror jeg det var):strat:

Bred Bænk

5x60kg

5x80kg

3x100kg

1x110kg

1x120kg

1x130kg - landte dårligt

1x140kg - ikke imponeret - knagede lidt

På med digi cam, tilråb, grynten og prusten

1x152,5kg PR!!! :devil::devil::pumpin:

-Anders- og Fist mente uden tøven at der sku 157,5kg på - så det kom der.

Mere pruste, grynten og en enkelt skalle til stangen:

1x157,5kg PR!!! :smilerock::smilerock::4trumpet::king: - det havde jeg dælme ikk regnet med.. max optur

Grynt, prust, og 2 skaller til stangen (nok for meget af det gode - har en bule i panden nu.... :laugh:)

0x160kg - døde efter 5cm..... :4crutches:

Presdowns

2x10x50kg

2x10x60kg

2x10x70kg

Smal Chins

3x5xmig

Total optur med bænken!!! Fik video klipaf alle 3 forsøg - og har anskaffet mig en ny spand af en bærebar - så snart jeg får internet (og forhåbentligt medfølger der internetplads?) smider jeg klippene op (sammen med de andre jeg har liggende på Fist' digi cam).

Har fået lavet mig en "marts" plan - den smider jeg ind senere!

Link to comment
Share on other sites

Bred Bænk

5x60kg

5x80kg

3x100kg

1x110kg

1x120kg

1x130kg - landte dårligt

1x140kg - ikke imponeret - knagede lidt

På med digi cam, tilråb, grynten og prusten

1x152,5kg PR!!! :devil:  :devil::pumpin:

-Anders- og Fist mente uden tøven at der sku 157,5kg på - så det kom der.

Mere pruste, grynten og en enkelt skalle til stangen:

1x157,5kg PR!!! :smilerock:  :smilerock:  :4trumpet:  :king: - det havde jeg dælme ikk regnet med.. max optur

Grynt, prust, og 2 skaller til stangen (nok for meget af det gode - har en bule i panden nu.... :laugh:)

0x160kg - døde efter 5cm..... :4crutches:

Super bænk der Foodman :king: - En skam med de 160 kg, du havde jo lovet sprut hvis du fik den :w00t: nu brændte du den ikke med VILJE gjorde du, hva' hva' :poking:

Mon ikke den havde været der hvis du ikke havde løftet de 152,5 og 157,5? Men anyway, så er det sku' fedt med en ny PR :4thumbup: Glæder mig til at se klippene :smile:

Link to comment
Share on other sites

Imponerende bænkpres! Og så endda 5kg mere end du havde forventet 

Forresten også et imponerende mad-indtag du havde dig der

Thx - var også selv overrasket!

Mht. til maden så har jeg erfaret at når jeg ikke får sovet så meget skal jeg spise en hel del mere end jeg plejer for at undgå at det påvirker træningen negativt.

Super bænk der Foodman  - En skam med de 160 kg, du havde jo lovet sprut hvis du fik den  nu brændte du den ikke med VILJE gjorde du, hva' hva' 

Mon ikke den havde været der hvis du ikke havde løftet de 152,5 og 157,5? Men anyway, så er det sku' fedt med en ny PR  Glæder mig til at se klippene 

Thx - de 160kg gemmer jeg til en anden go' gang, havde muligvis været der hvis jeg havde gået direkte på - og så måske alligevel ikke...

Mig og Stegger snakkede faktisk om at det nogen gange kan være en fordel først at prøve et løft tæt på max som man er helt sikker på - og så vurdere derfra...

Du er fandme led  Jeg gad godt at vide, hvad du kan skubbe i power bænk. 

Thx! Tror faktisk langt om længe at bred bænk har indhentet/overhalet power bænk...

Link to comment
Share on other sites

Planen for Marts

Skynder mig lige at ridse min træningsplan op for marts (da jeg føler mig frisk efter en uges deload, på trods af max), og derfor allrede regner med at starte i morgen.

Programmet bliver full body (med en ekstra ben dag i ny og næ hvis jeg kan få taget mig sammen).

Øvelser:

Front Squat, 1 set af 5 reps, 2,5kg progression hver gang. - får trænet for lidt ben - så snupper front squat her, for at få trænet bare lidt ben, grunden til at jeg skifter til front squat er at jeg ikke ville kunne holde til backsquat 3 gange om ugen.

Smal Chins, 1 set af 5 reps - progression med 2,5kg hver uge - så må repsne falde efterhånden som måneden går.

SB Curls, progression som januar & februar

ISO DB Curls, progression som januar & februar

Grunden til at jeg prøver at lægge ovenstående 4 øvelser i starten af programmet er at jeg kender mig selv godt nok til at vide at der er en lidt for stor chance for at jeg ville komme til at glemme dem når jeg har overstået yndlingstræningen (pres øvelser). Selv bicep har jeg en tendens til at "være for træt til" når det andet er kørt.... :innocent:

Medium (det jeg kaldte høj før, nok omkring 45 grader) Skråpres,

Uge 1: 5x5

Uge 2: 4x4

Uge 3: 3x3

Uge 4: deload, deload, max

Smal Bænk, Volumen DHFT Style.

Uge 1: 2x12

Uge 2: 3x10

Uge 3: 4x8

uge 4: give plads til deload & max i i medium skråpres

Tate pres - lette vægte, super volumen - havde et rigtigt godt feel med denne øvelse ved lave vægte og mange reps - ved højere vægte og lavere reps bed den for meget i led og for lidt i muskler, så forsøger følgende fremgangs måde

Uge 1: 4x15

Uge 2: 6x12

Uge 3: 8x10

Uge 4: give plads til deload & max i medium skråpres

Sædvanlige ryg/skulder rehab - som jeg iøvrigt skal blive meget bedre til at tage mig sammen til!! :dry:

Link to comment
Share on other sites

Umanerlig led bænkpres 

Og mange respekttegn for fødeindtaget...

Thx - mad indtag & max pres går lidt hånd i hånd for mig tror jeg :bigsmile:
Der er da godtnok ved at være power i patværket!!!!

Thx!

Fik ikke trænet mandag da jeg var ved at blive syg (inluenza - lidt hosten og snotten).

For meget arbejde & for lidt søvn = syg Foodman - den er stensikker, hver gang.... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Træning Onsdag: Fullbody Dag 1

Dagens træning var præget af sygdom, dehydrering, glasled & generel ærgerlighed...

Front Squat

5x60kg - med knæbind - stille og roligt, hele kroppen knagede..

Smal Chins

5xmig

Sb Curls

2x12x37,5kg

Medium Skråpres

2x5x60kg

5x80kg

5x5x100kg - kørte egentligt ok... venstre skulder generede dog lidt, pånær når jeg sænkede stangen til øverst på kravebenet... (underligt??)

Close Grp Bænk

3x40kg - avav gjorde nas hele vejen hen over forskulderen.... har aldrig haft problemer med close grp før, :dry::sneaky2::mad: øvelsen er droppet indtil skulderen er god igen

Tate Press

Først manglede der både den ene 12,5kgs & den ene 15kgs håndvægt..

2x12,5kg/15kg - av av, knagede i underarm & albuer... :blink:

Press Down

3x15x40kg - lidt ondt i højre albue...

Lidt albue/tricep udstrækning

3x15x40kg - ingen problemer

Besluttede mig for at lave en del om på øvelses valget for Marts planen, og fokusere meget på antipres & skulder rehab - dvs tage mig sammen og køre hvad jeg sjoflede for meget i sidste måned

Face Pulls

6x12x25kg (på low pulley maskine)

Kiro 1 & 2

2x10x8kg + 2x10x8kg

DB Rotor på preacher bænk

3x10x6kg - venstre skuldre, som var den der drillede syrede mega meget til, kunne intet mærke i højre skulder..

1x10x3kg - for let tror jeg.

Kan desværre ikke bruge kabelstativet på kollegiet (hvor jeg træner mest for tiden), da det er så slidt og usselt at alt under 30kg hænger fast...

Tja - var ikke tilfreds - bruger Marts på at få min skulder på ret køl, få trænet en masse antipres, og en masse bicep. Forhåbentligt kan jeg gennemføre min plan for medium skråpres - så jeg da får lidt sjov (læs: maxforsøg :smile:) ud af denne måned....

Har overvejet at spise en lille ipren hver dag - og supplere med nogle ledprodukter fra G**B** (tak til ptpoul for anbefaling af sted :smile: )

Link to comment
Share on other sites

Træning Lørdag 050305: Fullbody Dag 2

Smal Chins

5xmig+2,5kg

Front Squat

Super løse knæbind - er ikk tilfreds med mine knæ lige for tiden...

5x60kg

5x65kg :sleeping: - men med 5kg progression hver gang skal det nok blive til noget

SB Curl

2x12x40kg

ISO DB Curl

2x12x12,5kg - påmp

Mellemhøj Skråpres

5x60kg

5x80kg

5x5x105kg - kørte fint, ingen skulder problemer - kun et split sekund af albue problemer.

Dropper stadigvæk smal bænk, kan være jeg prøver at se hvordan skulderen har det i næste uge...

V-Bar PD

6x15x45kg - let - ingen albue problemer overhovedet

Face Pulls

6x12x25kg på low pulley maskine

Kiro 1

3x10x8kg

Er utroligt så gode face Pulls og Kiro øvelserne er til at få mine skulderblade til at hænge sammen.....

DB Rotor på preacher bænk

3x10x6kg

Ganske god træning på kollegiet med -Anders- og Stegger som er i Århus i weekenden!!

Super optur at ledende kører bedre... var nok bare fordi jeg var småsyg og ikk havde fået nok at spise/drikke at de kørte ringe, men tror nu alligevel jeg anskaffer mig glucosamin når jeg lige får taget mig sammen....

kværnede også en hel lørdagskylling med 1L sukkersodavand før jeg gik i seng går - går lige i mullerne... :laugh:

Min nye om'bawi dødløftede iøvrigt 80kg @ 57kg kropsvægt, efter kun en måneds træning!!..... :bigsmile:

Edited by Foodman
Link to comment
Share on other sites

Træning Mandag 070305: Fullbody Dag 3

Var godt nok afkræftet, dehydreret og følte mig jævn svag da jeg vågnede.... men fik sparket mig af sted...

Morgen:

Mellemhøj Skråpres

2x5x65kg

5x85kg

5x5x110kg - gik lige, selvom jeg intet havde at skyde med - men det var ok, gennemførte da den tungeste dag med 5x5... kan iøvrigt godt mærke en del forskel fra lav (som jeg kørte før) til mellem skråpress....

SB Curls

2x12x43kg

Iso DB

2x12x12,5kg

Face Pulls

6x12x25kg - super øvelse... må vænne mig til at køre en nogenlunde tilsvarende volumen for bagside af bryst :tongue: om jeg kører for pres øvelser...

V-Bar PD

6x15x50kg - let, ingen albue probs, godt pump.

Er efterhånden kommet frem til den konklussion, at når jeg laver en masse frekvent og tung træning i de forskellige pres øvelser, så dur det ikke med tung tricep træning, går for meget i mine led. Så prøver at holde reps over 10, med en ret høj volumen.

Aften:

Smal Chins

5xmig+5kg

Front Squat

5x70kg - stadigvæk totalt sølle vægt, men teknikken bliver bedre.... syns måske lidt at krydsgreb hiver mine skuldreblade fra hinanden - hvilket er lidt skidt med min ærgerlige bygning - så tror jeg vil prøve at eksperimentere lidt med VL greb (hvis jeg kan).

Kiro 1

3x10x8kg

Rotor 1

3x10x6kg

Så blev jeg iøvrigt super hurtigt, ca. en time efter træning, totalt syg - har haft feber og hovedpine lige siden..... ret træls :dry:. Har sovet det meste af det sidste døgn, og har så småt fået det lidt bedre, så jeg håber på at kunne få trænet dag 4 i morgen, torsdag....

Link to comment
Share on other sites

Træning Fredag 110305: Fullbody Dag 4

Var stadigvæk syg, har jeg været siden mandag - og får slet ikke spise nok :dry: er dog ved at blive rask så småt nu her tror jeg...

Ville træne det mest essentielle, da jeg skulle hjem til min mor i weekenden og spise god mad..... :bigsmile:

Havde lagt brak, i knap 3 døgn (havde endda taget fri fra arbejde :blink:) - og det var noget der kunne mærkes - var totalt stiv og øm i ryggen, fuldstændigt smadret.... jeg er sku ikke bygget til at ligge ned :laugh:.

Mellemhøj Skråpres

4x4x65kg - skulderen knagede max, men blev bedre for hvert sæt....

4x85kg - næsten intet i skulderen

4x4x110kg - ingenting i skulderen.... første sæt var hårdt - så gav jeg mig en mental lussing, og så kørte resten af sættene ok, sygdom taget i betragtning. Men hvis jeg skal nå de 4x4x120kg, som var min (pænt ambitiøse muligvis) plan, så skal jeg sku til at blive rask....

Face Pulls

6x12x27,5kg - hjalp lidt med at løsne op i den smadrede ryg.

V-Bar PD

8x12x50kg - let, okay pump.

Kabel Rotor

2x10x5kg

Iso DB Bicep

2x12x13kg

Alt for fredagen - satser på at en weekend med afslapning gør mig frisk og klar til mandag!!!

Link to comment
Share on other sites

Træning Tirsdag 150305: Fullbody Dag 5

Mellemhøj Skråpres

3x4x65kg - skulder :dry:

4x95kg - skulder bedre :raisebrow:

4x4x115kg - dælme hårdt, men gik uden spotter, de 120 blir ikk sjove... skulderen generede dog ikke - muligvis fordi at det var for tungt til at jeg kunne mærke det...

V-Bar PD

8x12x55kg - okay pump, lidt albuegener der gik over efter noget udstrækning

Face Pulls

6x12x30kg

SB Bicep

3x10x43kg

ISO Db

3x10x13kg

godt påmp i gånz :4thumbup:

Kiro 1

3x10x9kg

Cable Rotor

2x10x10kg

2x10x5kg

Ganske god omgang idag - er også ved at være godt rask!

Link to comment
Share on other sites

"Træning" Torsdag 170305: Fullbody dag 6 del 1

Mellemhøj Skråpres

2x4x60kg

4x90kg

1x4x120kg - monster presset - opgav at få flere sæt....

1 dag, EN FUCKING dag med lavt madindtag og straffen falder prompte :mad::dry:

V-bar PD

8x12x60kg - okay pump - trods alt....

så gad jeg ikke mere, snupper resten i morgen eller noget...

Link to comment
Share on other sites

Fooodmaaaannn :w00t:

Du må være manden der skal forklare mig det - hvad er fullbody egentlig? :blink:

Hidtil har jeg været af den opfattelse at man trænede HELE kroppen igennem, men af alle de fullbody posts jeg har læst er det vist endnu ikke set :wink: Playboy træner aldrig ben, den hvide abe klare full body med ned til 4 øvelser og nu sætter du ny rekord med 2 øvelser :devil:

Bare en strøtanke :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fooodmaaaannn 

Du må være manden der skal forklare mig det - hvad er fullbody egentlig? 

Hidtil har jeg været af den opfattelse at man trænede HELE kroppen igennem, men af alle de fullbody posts jeg har læst er det vist endnu ikke set  Playboy træner aldrig ben, den hvide abe klare full body med ned til 4 øvelser og nu sætter du ny rekord med 2 øvelser 

Bare en strøtanke 

MHT til den hvide abe så kunne jeg ikke lige finde hans log og se hvilke 4 øvelser han køre, men man sagtens klare stort set hele kroppen med 4 øvelser, den enkelte muskel får nok ikk så meget opmærksomhed - men den bliver da trænet... (f.eks. vil squat/død/bænk/chins klare stort set alle ens muskler)

MHT Playboy, mener jeg nok, at han har vurderet at hans ben er store nok (han er jo heller ikke så høj), og derfor ikk gider træne dem..... :bigsmile:

MHT til mig selv satte jeg nu også træning i gåse øjne..... :blush: - var tidspresset før jeg gik igang - og pigesur efter mit dårlige skråpres... :laugh:

Men tror der menes med fullbody at man træner "det hele" hver gang. Altså træner man samme program hver gang. Når man så ikke splitter op burde man jo ramme hele kroppen lige meget hver gang........ :innocent:

Kan nævne en masse eksempler på gode fullbody øvelsesvalg, kan bare ikke selv finde ud af at følge dem... :innocent::laugh:

En som jeg vist nok mener kører ganske god fullbody igennem (når han ikke af og til splitter det op) er Clark Kent...

Mener også at maxpower, ihvf. tidligere kørte rigtigt godt fullbody (syns jeg at jeg kan huske hvis jeg tænker tilbage)...

Og så er der selvfølgeligt også en masse andre som jeg lige har glemt/kogt ud osv....

Mit eget valgt af overkropsøvelser er en konsekvens af at jeg drastisk prøver at forbedre mine svage punkter (gånz, specielt bicep, og pat).

Personligt fik jeg ikke nosset mig sammen til at træne nok ben med en seperat ben dag, og som konsekvens af det besluttede jeg mig for at smide front squat ind hver gang jeg trænede... det er så ikke blevet til så meget pga. en masse dårlige undskyldninger.... F.eks. er front squat og chins de første der ryger når tiden er presset (eller abehulen er optaget i Hestesport)...

Og det er egentligt lidt ærgerligt, for jeg ville gerne have større ben, og de reagere ganske godt på træning, sikker fordi de er så underudviklede :laugh:.

Men efter al sandsynlighed begynder jeg nok at split træne igen (overkrop/underkrop) i næste månedsplan - marts er fucket op, har været syg 2 gange. (og endda sygemeldt fra arbejde, hvilket jeg allernødigst gør, var 5&6 sygedag jeg havde på snart 2 år, de 4 første pga bronkitis).

I denne uge er jeg blevet forstyrret af noget privat, der har kostet en del tid og søvn...

Men fra mandag af har jeg nye arbejdstider, hvor jeg kun arbejder 4½ dag (før overarbejde self.... :laugh::laugh: ) om ugen om aftenen, og kan sove om natten, det regner jeg med vil give mig et lille boost, og mulighed for at træne 4-5 gange om ugen......

Hov - blev sku et længere indlæg, utroligt som ordene kan flyve når man en sjælden gang har tid ved nettet....

Håber jeg fik svaret dig okay sune..... :laugh::bigsmile:

Edited by Foodman
Link to comment
Share on other sites

Træning Søndag nat. 3,5 timers Powerwalk

Mig & metallica gik 21km hjem fra arbejde igår, havde læst bus planen forkert og arbejder i ødemarken... Havde fået 3 dåser tun og ½ toblerone i løbet af en 10 timers arbejdsdag... så sku stjener til sidst, men klarede den :cooldance::devil:

for satan jeg har ondt i fødderne... må have mig en lille bil snart....

Link to comment
Share on other sites

Træning Søndag nat. 3,5 timers Powerwalk

Mig & metallica gik 21km hjem fra arbejde igår, havde læst bus planen forkert og arbejder i ødemarken... Havde fået 3 dåser tun og ½ toblerone i løbet af en 10 timers arbejdsdag... så sku stjener til sidst, men klarede den :cooldance:  :devil:

for satan jeg har ondt i fødderne... må have mig en lille bil snart....

<{POST_SNAPBACK}>

Du skal ikk have bil. Ihvertfald ikke før du har været med i danmarks værste billist. :laugh::wink:

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikk have bil. Ihvertfald ikke før du har været med i danmarks værste billist.

hvad???? :innocent:

Træning Tirsdag:

Mellemhøj Skråpres

Valgte at prøve max nu da jeg skal holde påskeferie i en 5 dages tid...

2x5x60kg

3x90kg

1x110kg

1x120kg

1x130kg PR - var ikk megen power idag, og var lidt skuffet da jeg havde håbet på at kunne matche min lav skråpres pr (135kg) i høj skråpres - men månedens mangelfulde træning og mad taget i betragtning er det vel et okay løft....

OH Db Extensions

lidt lir med 15kgs....

Har tænkt lidt over næste måneds træning, som jeg regner med at have god tid til at poste et indlæg om her i løbet af påsken (glæder mig til d. 8/4 hvor jeg selvf får internet.... )

Link to comment
Share on other sites

Træning Fredag:

Smal Chins

4x5xmig - sad okay, 10cm afstand mellem hænderne - sku være godt for gånz? :bigsmile:

DB Preacher Curl

10x10x12,5kg - okay pump, og doms allerede nu :devil:

Pull Downs

lidt lal

Face Pulls

3x12x25kg - skulder irritation

Kiro 1

4x10x8kg

Dødløft

3x10x90kg - let, men syns den, ved let vægt, er god til min ryg...

Eksperimenterede lidt med smal bænk, men selv ved 20kg gik den forkert i skulder, selv mit gamle Foodman greb gjorde ondt..... :sneaky2:

Bred bænk generede dog ikke - meget mærkeligt, var lige omvendt før i tiden... Håber at en masse rotor sjov kan rette op på det....

Damen havde hendes lillesøster med nede og træne, de nappede begge 82,5kg i dødløft. lillesøsteren på 15 år (og max 50kg) havde iøvrigt aldrig dødløftet før... Ret godt løftet syns jeg....

Nu står den på 5 dages afslapning, ferie og SD" (selvom der ikke er nogen grund til SD med Marts slatne træning....)

Link to comment
Share on other sites

Træning Søndag nat. 3,5 timers Powerwalk

Mig & metallica gik 21km hjem fra arbejde igår, havde læst bus planen forkert og arbejder i ødemarken... Havde fået 3 dåser tun og ½ toblerone i løbet af en 10 timers arbejdsdag... så sku stjener til sidst, men klarede den :cooldance:  :devil:

for satan jeg har ondt i fødderne... må have mig en lille bil snart....

<{POST_SNAPBACK}>

Det er sgu hardcore gjort :blink: ..men okay - det var jo en nødvendighed.. never the less...stadig imponerende- dog tror jeg havde overvejet en del andre alternativer før jeg tog mig sådan en tur, hehe :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er sgu hardcore gjort  ..men okay - det var jo en nødvendighed.. never the less...stadig imponerende- dog tror jeg havde overvejet en del andre alternativer før jeg tog mig sådan en tur, hehe

Thx - var også træt af min beslutning efter de første 10km!.... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share