Foodman II - Powerbuilding


Foodman
 Share

Recommended Posts

  • Replies 260
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gode dybe squats må man sige  Jeg kan se at du har stangen meget højt oppe og ligge på nakken. Du kunne nok vinde nogle kg ved at få den lidt længere ned og ligge. Men det er jo ikke alle der har det godt med at have den for langt liggende nede 

Thx, har ikk rigtigt tænkt på det med hvor jeg ligger stangen - så kunne være jeg skulle prøve at ligge den længere nede... Men vil der så ikke være risiko for længere knævandring & mere brug af ryggen?

Men prøver at ligge stangen lavt til lidt rehab/DE træning næste gang!

Link to comment
Share on other sites

Men vil der så ikke være risiko for længere knævandring & mere brug af ryggen?

Styrkeløftere har netop stangen liggende langt nede på ryggen for at kunne flest muligt kg. Og styrkeløftere er nok dem med mindst knævandring. Stilen bliver så ofte lidt mere fremadlænet med brug af ryggen, men da stangen ligger længere nede vil man stadig kunne løfte vægten da man laver vægtstangen kortere fra hoften til vægten :smile:

Det skal siges at jeg ikke selv er speciel god til at få stangen langt ned at ligge, men den ligger trods alt noget længere nede end din. Men hvis dit mål er store lår så er din Olypiske stil ganske udemærket. MVP løfter 260-270 stykker sådan, så man kan godt løfte tungt med den stil :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Hmmmm, mit mål er større lår, lige pt ihvf. Men umiddelbart lyder det med stangplacering som et tradeoff mellem knæ og ryg, altså, lavere stang = mindre knæbelastning men mere ryg belastning?

Anyways, tror jeg fortsætter min stil endnu, leger lidt med tanken om at træne noget raw hyggestyrkeløft engang, og så er det jo godt at have et es i ærmet :)

Edited by Foodman
Link to comment
Share on other sites

Har jo været syg, et par dage med influenza lignende symptomer, og 2 dage med noget bronkitis agtigt noget, hvor jeg hostede så meget at jeg fik hold i nakken & hovedpine... Ret nedren, men jeg viste hvad jeg fejlede, og viste hvad jeg skulle have i mod det, da jeg havde haft det før. Men af alle dage havde min læge lukket lige præcis i onsdags (hosten startede Tirsdag aften), så jeg ringede til vagtlægen, der muntert ævlede om et kollegialt princip om at de ikke ville udlevere pecdryl uden om ens egen læge - for tænk nu hvis jeg var narkoman og bare drak hele lortet i en slurk - skide skrankepave. Men Torsdag fik jeg snakket med min egen læge og idag har jeg det nogenlunde fint igen.

Træning Fredag: Gånz + Lidt ben

EZ Curl

12x27,kg

8x52,5kg

8x52,5kg

6x52,5kg - de sidste reps var ikke så kønne, og Jane Fonda ville helt sikkert have irrettesat mig hvis hun havde set det.... :laugh:

SB Curl

2x10x43kg - noget kønnere

Rev. SB Curl

2x10x33kg - ok stil

Rope PD

15x15kg - ømme albuer, lidt tricep udstrækning

4x12x35kg - ingenting i albuen.

Fransk Pres

8x44,5kg

3x6x44,5kg

V-bar PD

10x30kg

10x50kg

10x70kg

Face Pulls

2x12x30kg

Rear Delt

2x12x15kg

Var ret brændt aw, men havde for en gang skyld god tid idag, så stængerne skulle også have en lille tur...

Abegrotten var optaget, og havde ikke tålmodighed til at vente på at en gut fik overstået hans 5 set partial squats med lange pauser....... :dry:

Sidende Baglår - Tær Tilbage

2x12x60kg

Sidende Baglår - Tær Frem

2x12x40kg

Liggende Baglår - Tær Tilbage

2x12x50kg

Liggende Baglår - Tær Frem

2x15x30kg

Baglårs træning føles rigtigt godt -¨må sku få taget mig sammen og få kørt en masse af de 2 gange om ugen, er også sikker på at lidt større baglår nok skal give lidt til squatten.

Stående Læg

3x15x120kg

Calf Shaper

2x15x70kg

Toe Press

2x15x70kg

Mavestol

15x15kg

12x15kg

Ganske god omgang Gån & Ben pump, På Tirsdag skal der laves et tungt sæt squat, forhåbentlig kommer fætter PR forbi, og Onsdag har jeg aftalt at brænde helt igennem med failure og forced og hele svineriet med Fist.

Herefter snupper jeg en uges Deload i julen, da jeg føler at jeg har ramt toppen i bænk & squat, samt at jeg ikke længere kan holde repsne oppe i isolations øvelserne.

Har siddet og leget lidt med et DFHT/HST inspireret program til Januar. Men det poster jeg mere om senere!

Link to comment
Share on other sites

Daaamn!!.. Kraftedeme en sindssyg 5*5 i bænken champ!!   

Takker :blush:

Mht. mit nye program bliver det nok noget lignende det her for overkrop (3 gange om ugen)

Pres øvelse (skrå nok)

Uge 1: 2x12 øge vægt hver gang

Uge 2: 3x10 Første dag bliver med sidste dag på uge 1's vægt

Uge 3: 4x8 Ditto

Uge 4: 6x6

Altså progression i både intensitet og volumen ved hvert pas

2 isolations øvelser til bicep & 2 til tricep

Uge 1: 1x15

Uge 2: 2x12

Uge 3: 3x10

Uge 4: 4x8

Samme princeip som før mht. øgning af kg.

1 enkelt set chins starter på 3 rep og slutter på 12 (som er rep pr), 1 set pr pas.

Mit sædvanlige ryg sunheds program.

Ben bliver, som udgangspunkt 2x ugentligt, nok high rep squat og noget ala de for overkrop i alle ikke-ryg komprimiterende øvelser, men skal lige have tænkt lidt mere over det.

Så hvis det går vel skulle jeg i løbet af Januar have opbygget en tilstrækkelig Workcapacity til at give mig i kast med en gang sheiko eller måske smolov bagefter. (eller gentage ovenstående program med skift af øvelser hvis det viser sig at være noget jeg kan lide).

En ting er sikkert - reps fra 6-12 er noget der holder, selvom det sku, ærligt talt er sjovere at køre tunge trippels. Men den slags gemmer jeg til diæt hvor jeg alligevel ikk har så meget overskud :)

Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert - reps fra 6-12 er noget der holder, selvom det sku, ærligt talt er sjovere at køre tunge trippels. Men den slags gemmer jeg til diæt hvor jeg alligevel ikk har så meget overskud :)

Jeg er faktisk blevet helt glad for at reppe mange gange :blink: Det giver det gode pump og man er hård i flere dage, og jeg tror sgu det er bedre for masse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er faktisk blevet helt glad for at reppe mange gange  Det giver det gode pump og man er hård i flere dage, og jeg tror sgu det er bedre for masse.
Vi er jo ved at blive helt miljøskadede :bigsmile:
fællestræning hsmk den 25 ?

Fist mener de har lukket - ellers er jeg klar (på trods af at jeg holder SD i julen :cooldance: )

Træning Onsdag: Squat & Bænk

Mig og fist skulle ned i AUS og brænde i dag, stødte ind i clark "dødløft" kent :wink:, hyggeligt nok!

Squat

2x5x50kg

5x80kg

+knæbind

+bælte

5x110kg

2x140kg

Rene raketter - blev så ivrig med første rep på 140 at stangen lettede og jeg mistede balancen lidt :laugh:

6x160kg pr + 1 rep (en grinder), dybde pr -10cm!!! rigtigt godt sæt, havde heller ikke fået den sidste hvis de ikke havde været for tilråbne.....

Foodbænk

2x5x50kg

5x80kg

5x110kg

3x5x130kg

4+1x130kg (1 forced)

4+1x130kg (1 forced)

Super bænk runde - også ny densitets PR, har helt klart ALDRIG brugt så langt tid på 5 set før.... og set i lyset af at jeg ikke har trænet tris siden sidste fredag var dagens runde egentligt ikke så flot som mine 5x5x120kg på kort tid (på en fredag - efter at have presset både man & ons).

EZ Curls Var tidspresset så kørte Aaarhnååld style med fist, hvor vi skiftede til at køre uden pause.

12x37,5kg - 10 sec pause

10x37,5kg - 10 sec pause

8x37,5kg - tvivlsom ROM - men godt pump :)

Rev. Grip PD Dropset

12x60kg -> 12x50kg -> 12x40kg

Godt påmp i gånz, men fortrækker stadigvæk at have mere tid og køre nogen ordentlige set først.

Rigtig god træning, specielt squatten - MEN. Har stadigvæk ikke fået styr på at kontrollere min ubevidste vasalva manøvre, så stjerner ved 4 rep og mistede synet på sidste rep. Mit fjæs var FULDSTÆNDIGT rødt og oppustet, øjnene var helt røde og mit ansigt føltes som gummi i flere timer bagefter.... Her 4 timer efter er jeg mødt på arbejde - mine øjne er blod spængte, har røde pletter og plamager i ansigtet og hvide striber der hvor smilehullerne burde være. Folk spørger om jeg har taget for meget sol, om jeg har fået tæv, osv osv. ser sku ikke pænt ud. Derudover, hvilket er det mest foruroligende har jeg haft en ret ond hovedpine (baghovedet) - som først er forsvundet efter 4x ipren & 4x panodil....

Så efter min SD i det nye år står den på high rep low weight Jane Fonda squats med stor fokus på vejrtrækning - det andet kan sku ikk være sundt.

Link to comment
Share on other sites

Supertræning, du fik fyret af idag! 
Thx - og nice så tæt du er på den one-armed chin!
Godt du ikke skal maxe i squatten hver uge. Så blev du sgu ikke ret gammel.

Max er ikke noget problem - er er på 5+ reps at tomateffekt opbyggelsen bliver træls - har stadigvæk forbigående dundrende hovedpine (når jeg ikke sidder helt stille). Er lige kommet over til min stedfar der som det første siger - "du er vel nok blevet flot brun" ............. hvortil jeg selvfølgeligt svarer

"nej nej det er bare pga at jeg ikke kan styre mit vasalva manøvre tryk i

medium rep tunge sæt squat og derved har fået uhensigtmæssigt meget blod i fjæset som nok sidder der endnu ...."

ellers også svarede jeg

"tak"

:nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

6x160kg pr + 1 rep
Det er lækkerier
Har stadigvæk ikke fået styr på at kontrollere min ubevidste vasalva manøvre, så stjerner ved 4 rep og mistede synet på sidste rep. Mit fjæs var FULDSTÆNDIGT rødt og oppustet, øjnene var helt røde og mit ansigt føltes som gummi i flere timer bagefter.... Her 4 timer efter er jeg mødt på arbejde - mine øjne er blod spængte, har røde pletter og plamager i ansigtet og hvide striber der hvor smilehullerne burde være. Folk spørger om jeg har taget for meget sol, om jeg har fået tæv, osv osv. ser sku ikke pænt ud. Derudover, hvilket er det mest foruroligende har jeg haft en ret ond hovedpine (baghovedet) - som først er forsvundet efter 4x ipren & 4x panodil....

Præcis samme beskrivelse kan bruges når jeg er på lokummet :4pooh::4crutches:

Link to comment
Share on other sites

syg nok træning du lægger for vejen Thomas, men pas nu på dig selv 
Takker! Kan være jeg skal bruge endnu mere tid på isolationsøvelser? :nissetunge:

Ej må håbe at Jane Fonda style squats kan hjælpe mig lidt på vej. Mit fjæs er iøvrigt blevet kønnere på det seneste... men ser stadigvæk solbrændt ud... :raisebrow:

Præcis samme beskrivelse kan bruges når jeg er på lokummet 

:laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Så er det tid til at poste mit nye DHFT/HST agtige pat & gånz fokus program!

Pat & Gån :king:

Programmet bygger på ret jævn forøgelse af intensitet og totale antal workreps over 12 træningspas. Har valgt øvelser som jeg har rimeligt god føling med hvor jeg ligger rent vægt/reps mæssigt - og stræber efter at nå volumen pr's på dag 12.

Overkrop - Mandag, Onsdag & Fredag

Skråpres

Dag 1: 2x12x80kg

Dag 2: 2x12x82,5kg

Dag 3: 2x12x85kg

Dag 4: 3x10x87,5kg

Dag 5: 3x10x90kg

Dag 6: 3x10x92,5kg

Dag 7: 4x8x95kg

Dag 8: 4x8x97,5kg

Dag 9: 4x8x100kg

Dag 10: 6x6x102,5kg

Dag 11: 6x6x105kg

Dag 12: 6x6x107,5kg

Chins

Dag 1, 3xmig, dag 2 4xmig op til 12xmig, som er PR, på dag 12.

Fransk Pres

Dag 1: 15x27,5kg

Dag 2: 15x30kg

Dag 3: 15x32,5kg

Dag 4: 2x12x32,5kg

Dag 5: 2x12x35kg

Dag 6: 2x12x37,5kg

Dag 7: 3x10x37,5kg

Dag 8: 3x10x40kg

Dag 9: 3x10x42,5kg

Dag 10: 4x8x42,5kg

Dag 11: 4x8x45kg

Dag 12: 4x8x47,5kg

Lidt ambitiøst i slutningen måske, og kg'ene vil nok også svinge lidt fra de angivne da heste sport ikke har 1,25kgs skiver, men 1kgs skiver....

Tate Press

Dag 1: 15x12kg

Dag 2: 15x13kg

Dag 3: 15x14kg

Dag 4: 2x12x15kg

Dag 5: 2x12x16kg

Dag 6: 2x12x18kg

Dag 7: 3x10x18kg

Dag 8: 3x10x20kg

Dag 9: 3x10x22kg

Dag 10: 4x8x22kg

Dag 11: 4x8x24kg

Dag 12: 4x8x26kg

Igen ambitiøst - nok for let i starten og for hårdt i slutningen, men kan nu godt lide at have progression hele vejen igennem, og har egentlig ok erfaringer med at køre i flere uger efter en SD med "for lette" vægte for så lige så stille at bygge op til noget tungt.

DB Curl

Dag 1: 15x14kg

Dag 2: 15x15kg

Dag 3: 15x16kg

Dag 4: 2x12x16kg

Dag 5: 2x12x18kg

Dag 6: 2x12x20kg

Dag 7: 3x10x20kg

Dag 8: 3x10x22kg

Dag 9: 3x10x24kg

Dag 10: 4x8x24kg

Dag 11: 4x8x26kg

Dag 12: 4x8x28kg

Helt klart ambitiøst i slutningen..... Må eventuelt ende med at køre 6x8x24kg eller noget alt efter hvordan det hele forløber.

SB Curl

Dag 1: 15x23kg

Dag 2: 15x25kg

Dag 3: 15x27kg

Dag 4: 2x12x27kg

Dag 5: 2x12x30kg

Dag 6: 2x12x33kg

Dag 7: 3x10x33kg

Dag 8: 3x10x35kg

Dag 9: 3x10x38kg

Dag 10: 4x8x38kg

Dag 11: 4x8x40kg

Dag 12: 4x8x42kg

Face Pulls

2-3x12

Rear Delt

2x12

Kiro 1 & 2

2x10

Rotor 1 & 2

2x10

Underarm på maskine

Burnout

Understel - 2 gange i ugen, Tirsdag & Torsdag

Squat

3x8-12 lette rehab set, nok fra 80-100kg over 8 træningsgange

1x12 lidt tungere set med knæbind & bælte, med fokus på vejrtrækning og teknik, bygge op til 12x130-140kg

Herefter baglår & læg af samme princip som for overkrop.

Øvelserne bliver de samme som jeg har kørt hidtil (når det har lykkedes mig at nosse mig sammen og få gennemført hele mit program :dry: )

Generelt bekymre det mig lidt at vægtene i nogle af øvelserne er lidt sølle/lette i starten - men eftersom jeg er dekontinueret burde det virke alligevel. Træningerne kommer nok også til at tage en god time længere tid den sidste dag end den første. Men prøver og ser hvordan det går - vægtene i HST er jo også ærgerlige i starten, men man kommer ikke uden om at skidtet virker ganske udemærket.

Link to comment
Share on other sites

Hmm jeg har undersøgt åbningstiden i HSMK den 25, kan du kl 11.00 ?
Jepper - Vi discopumper max så vi kan være breeeeii om aftenen :nissecool:
Det bliver spændende at følge. Er det meningen det skal nås på 4 uger ?

Hvad er egentlig resultatet af de 2 måneders arm fokus, du lige har haft ?

Mine ærwligånz er kommet over deres 43cm morgenstickingpoint (lå på 42-42,5cm sidste år), så syns det går godt... Men alle de face pulls og rear delt raises jeg har kørt, hvilket er meget ryg ifht hvad jeg normalt kører, har vist desværre også givet lidt på bagskulder/øvre ryg. Men har INTET kunne mærke mellem skulderbladende og i øvre ryg i lang tid - hvilket er meget optur, og det tyder på at mit ryg/skulder sunheds sjov virker!

Link to comment
Share on other sites

Opdatering fra Fist' PC der ikke kan lave fed skrift osv, så der kommer lige en opdatering uden farver, fed skrift osv.

Træning D.25-12 med Stegger & Lillebror i Herning Styrke & Motion.

Det er gået ned af bakke for HSMK, kalk er forbudt, men der er en lobby hvor man kan ryge.... SÅDAN!

Var egentligt igang med SD, men ville ikke gå glip af en træning med Stegger. Jeg havde ikke rigtigt nogen plan, så valgte bare at træne det primære muskelgrupper igennem, pat & gånz :smile:.

Bred bænkpres - første gang siden Thailand.

11x115kg

9x117,5kg

7x120kg

6x122,5kg

Kørte bare kg' fra Steggers ladder. - Godt pump på patten.

Flad DB Flyers:

4x10x22,5kg

Tate Press:

10x12kg

10x18kg

Mig: "Hej CNS, nu skal vi se hvad vi kan præstere i Tate Press med 24kg'sne!"

CNS: "Tate Press? - Kender den ikk....."

Skråpress/tatepres hybrid

"8"x24kg - ved ikk lige hvad der skete der...... Må have brændt mine tris ud i høj rep bænk....

4x10x18kg

1 Arms OH DB extensions:

2x15x12kg

DB Bicep Curl:

2x12x22kg

Maskine bicep:

3x12x40kg

Ok pump og hyggelig træning - hilste på Incognito på vejen hjem.

Iøvrigt flytter jeg ind til Fist i et par uger eller 3 indtil din nye lejlighed er klar - så skal der brændes en jævn mængde pizza af og kigges DVD :smile:.

Link to comment
Share on other sites

Efter en jule trænings og konserves deload starter jeg hårdt op igen med mit nye program (som jeg har postet tidligere) samt igen masser af Tun & Makrel på dåse :smile:

Mit nytårs fortsæt er iøvrigt at få styr på mit liv - første etape må være at få min søvn, hver dag, samt at kvitte smøgerne....

Idag stod den på træning med Fist og Stegger i AUS som i gamle dage :w00t:. Stegger fik rykket nogle onde dødløft kg, og banket hans pavel ladder igennem...

og Fist trænede (på min opfordring) let for første gang længe.... :4thumbup:

Træning 020105: DHFT Overkrop Dag 1

Skråpress

2x12x85kg - let nok. Men for tung ifht til min plan - men hva fan, hvis jeg kunne ramme 6x6x110kg til slut ville det da være ganske glimragende :cooldance:

Bred Chins

2xmig - SUPER pump... :tongue:

Tate Press

15x15kg - superlet

Fransk Pres

15x30kg - let, men damn, så let var den sku heller ikke, er virkeligt ærgerlig i denne øvelse. Må være her jeg hovedsageligt bruger mit ikke eksisterende laterale tricep hoved :tongue:

DB Curl

15x15kg

SB Curl

15x30kg

Face Pulls

2x12x30kg

Rear Delt

2x15x12,5kg

Kiro 1 & 2

2x10x8kg & 2x10x8kg

Rotor 1 & 2

2x10x10kg & 2x10x10kg

Satme en superlet, nærmest for let træning - men hænger i, for følger jeg tallene skal det nok blive hårdt om en uges tid! Kg'ene stemte iøvrigt ikke helt overens med mit planlagte - men det havde simpelthen være for nemt - men må stadigvæk bare sørge for at volumen og/eller intensitet stiger HVER gang alligevel.

...........EDIT.............

Havde glemt chins, og vist nok også glemt at skrive forståeligt..... :smile:

Edited by Foodman
Link to comment
Share on other sites

Kører samme princip for understel som for overkrop, dog kun 8 pas i løbet af programmet, med reps der forløber sådan her 2x15 -> 3x12 > 4x10 -> 5x8. Dog kun for isolationsøvelserne da jeg slet ikk kan holde til at squatte med sådan en workload. Squat bliver lidt pr. gefûhl med fokus på vejrtrækning, teknik, og en del rehab squat uden bælte og knæbind.

Træning 030105: DHFT Understel Dag 1

Squat

Uden knæbind & bælte

2x10x65kg

10x85kg

10x105kg - easy peacy og ingenting i knæ eller lænd. Prøvede at puste lidt ud i toppen for at modvirke tomatsyndromet - men syns godtnok at jeg taber meget stabilitet ved det, virker nærmest som jeg kollapser - men måske et spørgsmål om tilvænning?

Sidende Baglår

Tær Tilbage: 2x15x45kg - syrede

Tær Frem: 2x15x30kg - ditto

Liggende Baglår

Tær Tilbage: 2x15x40kg - hårdt

Tær Frem: 2x15x20kg - syrede godt til

En masse syre i baglår, kunne nærmest ikke løfte benene, og krampede lidt når jeg prøvede at bukke mig ned....

Calf Shaper

2x15x60kg

Stående Læg

2x15x100kg

Toe Press

2x15x50kg

Mave Stol

2x15x7,5kg

Hyperextensions

2x15xmig

Mave Maskine

2x15x100kg

Fik kørt hele svineriet igennem på 45 min, og benene var meget tunge på vejen op af trappen - rar fornemmelse.

Er spændt på at se om alt den volumen for baglår giver noget størrelse, og evt squat/dødløft overførsel. Min erfaringen siger mig dog at et fokuspunkt skal holdes i lang tid (½+ år) før man rigtigt kan se om det har nogen effekt.

Nu skal jeg arbejde hårdt på at få banket HELE mit ben program igennem MINDST 2 gange om ugen.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share