Foodman II - Powerbuilding


Foodman
 Share

Recommended Posts

Træning 040205: DHFT II Overkrop dag 2

Bred Bænk

2x5x60kg

5x90kg

5x5x115kg - super let, mit bund pres er rigtigt godt, måske alt den skråpres har hjulpet lidt der. Bred bænk er iøvrigt 9/10 sejtræk for mit vedkomne, er virkeligt ikk særligt eksplosiv.

SB Curls

15x37,5kg

Rev SB Curls

15x25kg

Iso DB

15x12,5kg - den går godt nok lige i - totalt syret til.

Høj Skråpres

15x75kg - let

Rope PD

2x15x45kg (anden udveksling)

Rev PD

2x15x35kg

Face Pulls

2x12x55kg

Rear Delt

2x12x17,5kg - for tung

Ganske ok træning, stadigvæk let.

Har iøvrigt købt albue bind - har set indtil flere OBBC gutter (Crawdaddy og Mass tror jeg det var) rende rundt med sådan nogle på billeder - og med den vanvittige volumen de ligger for dagen må det være noget der dur :bigsmile: . Så grundet en lille smule knagen i albuen investerede jeg i et par rehband XL albuebind - der var dog kun 1 i pakken (havde troet der var 2??) så må ud og købe en pakke til mandag... Syns iøvrigt at det hjalp meget godt på højre albue!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 260
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lyn opdatering grundet tidspres (skal have mine kcal i pausen :smile:)

Træning 060205: DHFT Overkrop dag 3

Havde iøvrigt føsdag idag - så nu er jeg hele 23....

Bred Bænk

2x5x60kg

5x80kg

5x100kg

5x5x120kg - let - vist nok volumen pr (skal lige kigge mine gamle bøger igennem).

Skråpres

5x60kg

15x80kg - brænde!!! men let nok

SB Curl

15x37,5kg

Rev SB Curl

15x30kg

ISO DB

15x12,5kg

godt påmp og masser af syre i bicep

Rope PD

2x15x50kg - let

Rev PD

2x15x40kg - let

Face Pulls

2x15x30kg - generede skulderen lidt... :blink:

Rear Delt

2x20x12,5kg - pumpede godt :)

Kiro 1+2

2x10x8kg + 2x10x8kg

Rotor 1

2x10x10kg

God rundet!!

Link to comment
Share on other sites

Kiggede mine gamle bøger igennem, sidste forår nappede jeg 4x4x120kg i bred bænk, 1x3x135kg & 1x1x145kg - så ved jeg hvad jeg skal gå efter :)

Træning 080205: DHFT II Overkrop Dag 4

Bred Bænk

4x60kg

4x80kg

4x100kg

4x4x120kg - let - eksperimenterede lidt med teknik, presse i J ind over hovedet, eller lige op - kom frem til at lige op var det bedste for skuldrene... :)

Skråpres

5x60kg

2x12x80kg - let

Sb Curl

2x12x37,5kg - let

Rev SB Curl

2x12x30kg - let

Iso DB

2x12x12,5kg - hårdt - sucks i den øvelse

Rope PD

3x12x50kg :sleeping:

Rev PD

3x12x40kg :sleeping:

Hurtig og ok runde på trods af at jeg var ret træt...

Link to comment
Share on other sites

Det ser ud til at gå rigtigt godt med din træning for tiden. Specielt dit incline bænkpres er imponerende :devil:

Det kan ikke vare længe inde du ligger på +150kg i alm bænkpres, eller det du kalder bred bænkpres :wink:

Dine tatepresses er også ret vilde, og har også kigget lidt på din cyclus. Tror jeg vil progrediere lidt på samme måde i tatepressen. Føler du den har hjulpet dig i de andre pres øvelser? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Træning 020205: Ben

Squat Helt raw - vejr træknings fokus

2x5x65kg

5x85kg

5x105kg

5x125kg - raw PR - men for satan hvor man dog mister power af at puste ud på vejen op :cry: men altid rart at knæene bliver stærkere.

er tidspresset mht til tid (skal også have spist min makrel her i pausen :smile:) men fik kørt baglår, læg & mave også!

<{POST_SNAPBACK}>

Tidspresset mht. tid? :tongue:

Hvis det er et problem for dig at puste ud hele vejen op, hvorfor gør du det så? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med bøs´dagen i går
thx!
Det ser ud til at gå rigtigt godt med din træning for tiden. Specielt dit incline bænkpres er imponerende 

Det kan ikke vare længe inde du ligger på +150kg i alm bænkpres, eller det du kalder bred bænkpres 

Dine tatepresses er også ret vilde, og har også kigget lidt på din cyclus. Tror jeg vil progrediere lidt på samme måde i tatepressen. Føler du den har hjulpet dig i de andre pres øvelser?

Har også brugt over halvdelen af al min pres tid de sidste par år på incline (fordi jeg ville ha større øvre pecs..... :innocent::bigsmile: )

Håber på ~150kg efter denne runde, ville være pr+5kg, og match af min semmi-smal grebs PR. Problemet er dog at teknikken halter - finder først groovet i 2-3 rep (har overvejet at supplere med nogle lette singler).

og så kiggede jeg min gamle log igennem, den der første op til de 145kg i max - der pressede jeg hver 5-6 dag. Passer ca. med at jeg denne gang får kørt mere volumen igennem end sidst - med tungere vægte - på 1/3 af tiden.... :cooldance:. Kommer måske til at koste i max forsøget?

MHT til tate pres tror jeg at den har hjulpet godt i alt pres, problemet var bare at de mange kg mange gange om ugen begyndte at bide rigtigt meget i underarmen -tror muligvis det er en øvelse man skal holde sig til let vægt & mange sæt i..? Er ihvf. ked af at jeg må holde pause med den....

Men overall er jeg rigtigt godt tilfreds med programmer hvor jeg presser en helveds masse, vil jeg helt klart blive ved med!

Tidspresset mht. tid? 

Hvis det er et problem for dig at puste ud hele vejen op, hvorfor gør du det så?

Har kun adgang til nettet fra arbejde - og mine pauser er som regel kun 15min...

MHT. til squat så er det fordi jeg kan lave så meget pres at jeg til sidst da jeg skulle sætte 6RM pr (160x6) fik røde plamager i hovedet der først forsvandt efter en uge - samt flere dages migræne... kan ikk være sundt :bigsmile:

F.eks. for at undgå ekstremt højt indreabdominalt tryk, som f.eks. kan forårsage brok

også derfor... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hov mester, jeg troede at meningen var, at du vil peake i slutningen af hver af dine miniprogressionsuger. Men alligevel er du under dit niveau i de fleste øvelser på den sidste 15 reps dag. Er det meningen ? eller sjovfler du den bare fordi du skal op i +5 reps :poking:

Edited by stegger
Link to comment
Share on other sites

Hov mester, jeg troede at meningen var, at du vil peake i slutningen af hver af dine miniprogressionsuger. Men alligevel er du under dit niveau i de fleste øvelser på den sidste 15 reps dag. Er det meningen ? eller sjovfler du den bare fordi du skal op i +5 reps

Skråpressen er sat en tand højere (45 grader i stedet for 30 - tror jeg - så den ikk minder for meget om bænk) - det koster lidt.

Men uge 1 er lidt af en sjofler uge på bicep & tricep :blush: - men har jo heller ikke holdt nogen nævneværdig deload/SD periode..... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hov mester, jeg troede at meningen var, at du vil peake i slutningen af hver af dine miniprogressionsuger. Men alligevel er du under dit niveau i de fleste øvelser på den sidste 15 reps dag. Er det meningen ? eller sjovfler du den bare fordi du skal op i +5 reps

Skråpressen er sat en tand højere (45 grader i stedet for 30 - tror jeg - så den ikk minder for meget om bænk) - det koster lidt.

Men uge 1 er lidt af en sjofler uge på bicep & tricep :blush: - men har jo heller ikke holdt nogen nævneværdig deload/SD periode..... :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Men hvis der havde stået en hingst klar til at ...... dig, hvis du ikke kunne løfte 90 kilo 15 gange. Så kunne du nok godt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Men hvis der havde stået en hingst klar til at ...... dig, hvis du ikke kunne løfte 90 kilo 15 gange. Så kunne du nok godt

Hehe... kunne jeg måske godt.... Men som vi sjofeltrænere sir "overskuuu' det nåw vi gæmmer til næste gang" :cooldance::laugh:

Dagens træning 100205: DHFT II Overkrop dag 5

Bred Bænk

4x65kg

4x85kg

4x105kg

4x4x125kg - kørte godt sidste sæt lidt hårdt - tror det 130kg kan gøres hvis jeg får spist og sovet nok inden lørdag. Masser af jævnt træk (dvs at den ikk er så tung at jeg kan se/mærke noget sticking point endnu)

Høj Skråpres

5x65kg

2x12x85kg - halvhårdt i sidste sæt, men holdte også korte pauser.

Sb Curls

2x12x40kg - ok

Rev Sb Curls

2x12x32kg - ok

Rope PD

2x12x30kg (dobbelt udveksling)

Ok træning i betragtning af at jeg har sjoflet min søvn og ikk fået nok at spise - havde intet fået at spise eller drikke i 10 timer før træning :retard:...

Skal sove og spise og slappe mega meget af i weekenden tror jeg...

Link to comment
Share on other sites

Så kommer der lige en ordentlig update (hvad jeg nu kan nå på 8 min.... :laugh: )

Har sovet 12+4+10+11 timer fra Fredag kl. 23 til mandag kl. 19... så nu er jeg udhvilet - pauserne mellem søvnen blev fyldt ud med store burgermenuer og andet high kcal affaldsmad :devil:

Træning Lørdag 120205: DHFT Overkrop Dag 6

Bred Bænk

4x65kg

4x85kg

4x105kg

4x4x130kg Volumen PR - kørte sejt til sidst - men det gik :devil:

Høj Skråpres

5x65kg

2x12x90kg - hårdt i sidste rep

SB Curl

2x12x42kg

Rev SB Curl

2x12x35kg

Rope PD

3x12x60kg

og så lukkede centeret...................... Ellers udemærket træning

"Træning" Søndag 130205: Ben & Vinge

Squat

2x5x60kg - av - ondt i knæet (skyldes temmeligt sikkert at jeg ikk har brugt mine fod indlæg i en uge - har ikke tænkt over det da min platfodhed er så godt kureret efterhånden at jeg sagtens kan leve uden i et godt stykke tid af gangen)

Men squattes skulle der - havde ikke trænet beni 10 dage jo.... :innocent:

+knæbind

5x80kg

5x100kg

+bælte

5x130kg

:firebounce:

3x170kg PR!

:smilerock:

Chins

3x5xmig

Træning fra Mandag følger i næste pause.... :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Træning Mandag 140205: DHFT Overkrop Dag 7

Bred Bænk

5x65kg

5x65kg

5x85kg

3x110kg

3x3x130kg - kørte godt - jævnt pres ingen sticking points. 7-9-13 & masser af mad så er der 3x3x135kg på onsdag

Skråpres

5x65kg

3x10x90kg - kørte super idag

SB Curl

3x10x42kg

Rev SB Curl

3x10x38kg

Syns nu jeg får bedre pump af lettere vægte & højere reps.... (måske fordi repsne også er noget pænere?)

Rope PD

4x10x65kg

Rev. PD

4x10x55kg - rev lidt i håndled - ikk noget alvorligt

Face Pulls

4x12x30kg

Igen blev jeg nødt til at stoppe pga tidspres (skulle på arbejde) - må lige spænde hjelmen og blive bedre til at sætte tid af til træning.

Edited by Foodman
Link to comment
Share on other sites

Det ser squ' fornuftigt ud foodman 

Hvornår skal du i kælderen og squatte igen  Idag måske? 

Thx - napper vanen tro nok et par uger inden jeg squatter igen - den bed godt i kadaveret :bigsmile:
Du er sgu efterhånden bad i squat  Hvor ender bænken ?

Thx - håber bænken ender på 152,5kg!!

Dagens Træning 160205: DHFT Overkrop Dag 8

Bred Bænk

2x5x60kg

3x80kg

3x100kg

3x120kg

3x3x135kg PR!! 3x3 med min tidligere 3rm - og der var overskuu, mistede først lidt fart på sidste rep i sidste set - så jeg opjustere forventningerne og går efter 3x3 eller 3x2 med 140kg fredag eller lørdag...

Høj Skråpres

5x60kg

3x10x92,5kg

SB Curl

3x10x42,5kg

Rev Curl

3x10x37,5kg (½kg mindre end sidst - doh)

Iso DB Curl

3x10x15kg - godt påmp

Rope PD

4x10x70kg

Rev PD

4x10x60kg - lidt riven i håndled - men godt pump i trisserne

Rear et-eller-andet-bendover

4x10x20kg

Super runde idag - havde også spist 1 lasagne & 250gr toblerone lige inden jeg gik i seng :bigsmile:

Går lidt og fundere over hvordan jeg skal forberede max - skriver jeg lige i næste pause (f'ck jeg glæder mig til at få internet & pc derhjemme igen :smile: )

Link to comment
Share on other sites

Skal vi ikke battle i bænken ? Jeg tror vi ligger tæt, meget endda.

Ved jeg snart ikk om jeg tør, hvis jeg får de 3x3x140kg prøver jeg 152,5kg som max....

Men så vidt jeg husker nappede du 140kg let efter at have sluttet din sidste ladder med 1x132,5kg....? Så det burde jo egentligt give dig at max på over 150kg nu hvor du sluttede med 2x140kg...??

Link to comment
Share on other sites

Iøvrigt - skulle i bad igår, og det eneste bad der var i nærheden var det i helsesport - så "trænede" lidt ben... mest for at komme i bad.... :laugh:

"Træning" Torsdag: Baglår, læg, Lænd & Mave

Sidende Baglår

Tær Tilbage: 15x60kg

Tær frem: 15x40kg

Liggende Baglår

Tær Tilbage: 15x50kg

Tær Frem: 15x30kg

Calf Shaper Dropset

15x80kg

15x70kg

10x60kg

10x50kg

15x40kg

Toe Pres

3x20x70kg - 15 sec. pause

Mavestol

12x15kg

Hyperextensions

12xmig

Slattent..... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Skal vi ikke battle i bænken ? Jeg tror vi ligger tæt, meget endda.

Ved jeg snart ikk om jeg tør, hvis jeg får de 3x3x140kg prøver jeg 152,5kg som max....

Men så vidt jeg husker nappede du 140kg let efter at have sluttet din sidste ladder med 1x132,5kg....? Så det burde jo egentligt give dig at max på over 150kg nu hvor du sluttede med 2x140kg...??

<{POST_SNAPBACK}>

150 eller mere så er jeg lykkelig. Jeg tror vi ligger tæt.

Link to comment
Share on other sites

Træning Lørdag 190205: DHFT Overkrop Dag 9

Bred Bænk

3x60kg

3x80kg

3x100kg

3x120kg

3x3x140kg PR!!! :devil::devil: Super fart på første og andet set, sidste set var presset, har video klip af 2 & 3 set. Men eftersom jeg endnu ikke har hverken computer, internet, eller specielt meget styr på noget går der nok lidt tid endnu før de klip kommer op :bigsmile:.

Planen er nu deload træning mandag & onsdag, og så prøve max Fredag - regner med at forsøge 152,5kg, eller muligvis 155kg...

Høj Skråpress

Eftersom jeg stopper DHFT træningen en uge for tidligt for at give plads til bænk max besluttede jeg at forsøge dag 12 i høj skråpres allerede idag.

5x60kg

4x8x100kg PR!! Men det var sku pressede, og med lange pauser - gik næsten kold på sidste rep.

Low Pulley Rows

Syns jeg burde træne lidt ryg idag.... :blink::laugh:

10x90kg

10x100kg

10x110kg

SB Curls

3x10x45kg

Rope PD

4x10x75kg

Rev PD

2x10x65kg

de 3 arm øvelser bed alle lidt i albuen - så stoppede her - var også godt brændt af.

Men Ellers SUPER god runde idag - med -Anders-, Fist & Heavy Metal (deathstarts tror jeg det var) :smilerock:

Tror at en hel uge til med benhård bænk og træning ville være for meget af det gode, så snupper 2 omgange deload pres træning, lidt super nemt tricep og lidt ryg/bicep, og forsøger så max i slutningen af næste uge.

Derefter er det nok ved at være tid til lidt diæt tanker....

Link to comment
Share on other sites

Mandag 220205: Deload Bænk & Blandet Træning

Konventionel Dødløft

ja hvorfor ikk - tænkte det var tid til at træne lidt ekstra ryg for en gang skyld, så ville køre lidt light weight koventionel dødløft...

2x10x60kg

10x90kg

Let konv. død føles rart for ryggen syns jeg...

5x120kg

***Kortslutning***

1x160kg

1x200kg - :sleeping: super let, total peanuts - still got it :weight_lift::cooldance:

***Kortslutning fra igen***

Kunne nok have fortsat en del men var heldigvis fornuftig :4smartass:.

Det var der ingen point i - men tror bare jeg havde lyst til at lave et eller andet tungt.

Bred Chins

2x5xmig

Bred Bænk

Deload Dag

5x3x90kg

3x1x120kg

føltes pisse tungt og langt fra overbevisende - men sådan har jeg det tit med deload - tror bare det er et tegn på at jeg deloader på det rigtige tidspunkt... eller noget.... :smile:

Face Pulls

3x15x45kg

Kiro 1

3x10x8kg

Rotor 1

Der er for meget modstand og slid i Ravnsbjergs kabler til at køre med noget under 50kg.....

V-Bar PD

4x10x50kg - lidt blod til tricep

Hyperextensions

15xmig - 7-9-13 ingen ryggener til mig i morgen (fingers crossed)

Close Grp. Pulldown

10x11blokke

5x15blokke

DB Bicep

21's med 12,5kg :laugh::laugh::tongue:

Såen en lidt blandet stille og rolig dag.... har efterhånden fået tænkt mig til en "martsplan" som jeg poster engang efter weekendens bænk max forsøg - eller når jeg lige får tilstrækkelig internet tid.

Edited by Foodman
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share