Tidligere brug af doping og styrkeløft


-- BRAVO --
 Share

Recommended Posts

Hmm...hvor mange af de SL rekorder som står der idag er lavet helt clean...?!?! Der er ikke mange tror jeg.....ikke at det skal sætte mig i et bedre lys...!! SL er nok, sammen med BB og vægtløftning, de 3 sportsgrene som henvender sig mest til AS misbrug...

Men tror nu aldrig I kommer til at se mig til et godkendt SL stævne.....har planer om at træne styrke 1 eller 2 år endnu og derefter slå over i lidt hygge BB med noget lavere bf%....så har jeg fået ræst af og man kan hygge sig lidt med nogle lavere vægte og undgå skader og lign..... :bigsmile:

-------------------------

Diskussionen er flyttet fra denne tråd.

mvh

Moderator

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hmm...hvor mange af de SL rekorder som står der idag er lavet helt clean...?!?! Der er ikke mange tror jeg.....

Det kommer så sandelig an på om vi snakker nationalt eller internationalt. De rekorder som står herhjemme er nok så rene som de kan blive. Tror ikke du finder mange nationale rekorder som er sat af folk der er på steroider. De sidste mange år har der jo hersket en stærk anti-doping holdning blandt danske løftere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

simondj> jo, men mange af dem er jo blevet slettet efterhånden. Kyneb har taget en af Georg´s squat-rekorder. Henrik Ravn´s dødløft rekord i junior har min gamle makker Tonni nakket. Og har Niels ikke også nakket nogen af Oldenborg´s bænkpres rekorder. Faktum er at de fleste af 80´er rekorderne allerede er slettet, og dem som står tilbage bliver nok slettet før eller siden. Man ved trods alt lidt mere om træning idag, og dette betyder at genetisk begavede løftere har mulighed for at slette rekorder sat af dopings-misbrugere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Der skal sikkert også være nogle af de gamle løftere i dag, som render rundt med nogle lig i lasten(en generel udtalelse, ikke personmyntet), og der står stadig nogle gamle rekorder endnu. Disse rekorder blev sat i en tidsalder hvor holdningen til doping ikke var helt den samme som i dag, hvilket sporten led under den gang. Det er hvad jeg har fået refereret af en løfter fra den tidsalder.

Johnny

Jeg dømmer dig ikke, du er åben omkring det og vil hellere ikke udnytte den ekstra styrke som det trodsalt har givet dig, til videre konkurrence i DSF. Kudos for det. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Der skal sikkert også være nogle af de gamle løftere i dag, som render rundt med nogle lig i lasten(en generel udtalelse, ikke personmyntet), og der står stadig nogle gamle rekorder endnu. Disse rekorder blev sat i en tidsalder hvor holdningen til doping ikke var helt den samme som i dag, hvilket sporten led under den gang. Det er hvad jeg har fået refereret af en løfter fra den tidsalder.

Johnny

Jeg dømmer dig ikke, du er åben omkring det og vil hellere ikke udnytte den ekstra styrke som det trodsalt har givet dig, til videre konkurrence i DSF. Kudos for det.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

enig!

Og fordi en løfter ikke er testet positiv, så har han en kæmpe fordel selvom det måske er 4-5 år siden han har benyttet AS - hvis han selvfølgelig har det! Jeg har mistet al respekt for rekorder og lign. i stort set al idræt - topidræt idag er stort set ødelagt hvad det angår...! Men nok om det!

Takker ihvertfald for de mange rosene ord!! :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

TJ >> Men de rekorder der stadig står fra 80erne, kan man vel gå udfra at en stor del af dem er med doping...

Heriblandt Frank Jørgensen, Søren Oldenborg og nok også George Olsen...

Ikke for at hænge folk ud, for man så jo anderledes på det dengang...

<{POST_SNAPBACK}>

Der var altså også dopingtest til i 80erne......

Link to comment
Share on other sites

2 ud af tre der nævnes er jo alle dømt for doping.

Men george olsen er jeg faktisk ikke sikker på er dømt.

men syntes jeg kan huske at han nægtede at lade sig teste

<{POST_SNAPBACK}>

Det er korrekt. George nægtede at lade sig teste ved en kontrol først i 90erne. Derefter blev han ekskluderet af DSF og konkurrerede en overgang i "det alternative forbund". :smile:

Link to comment
Share on other sites

Squatfather: Jeg kan forstå, at du taget doping før, har du ikke nogle moralske skrupler ved dette. Nu hvor du stiller op under DSF? Det er jo en del værre at have taget doping end at træne i en klub, der blev smidt ud for over 10 år siden pga. beskyldninger om brug af doping.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det har jeg absolut ingen skrupler ved. At jeg har taget et par kure for snart 10 år siden, da jeg trænede BB kan jeg ikke se som et problem for min styrkeløft karriere i dag. For det første havde jeg trænet clean i en årrække inden jeg meldte mig ind i en klub under DSF, og for det andet havde jeg i den mellemligende periode også holdt en pause på et par år fra træningen, hvilket gør at jeg på ingen måde har gavn af fortidens synder i dag. Jeg lavede nogle dumme ting i min ungdom, og en af dem var et moderat indtag af AS. Det er absolut ikke noget jeg er stolt af, men man kan jo ikke ændre på fortidens dumheder. Det er da muligt, at du så mener det er moralsk forkert at deltage i SL. Men jeg ser nu nærmere på det som en personlig sejr, at jeg har lagt det betændte miljø bag mig, og i dag med ren træning stort set er på samme niveau rent styrkemæssigt som jeg var for år tilbage på en 10-12kg tungere kropsvægt. Jeg skal ikke stille mig til dommer for, at du vælger at komme i en ekskluderet klub. Det er dit helt eget valg, men et valg jeg ville gøre anderledes i dit sted. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Squatfather: Jeg kan forstå, at du taget doping før, har du ikke nogle moralske skrupler ved dette. Nu hvor du stiller op under DSF? Det er jo en del værre at have taget doping end at træne i en klub, der blev smidt ud for over 10 år siden pga. beskyldninger om brug af doping.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, det har jeg absolut ingen skrupler ved. At jeg har taget et par kure for snart 10 år siden, da jeg trænede BB kan jeg ikke se som et problem for min styrkeløft karriere i dag. For det første havde jeg trænet clean i en årrække inden jeg meldte mig ind i en klub under DSF, og for det andet havde jeg i den mellemligende periode også holdt en pause på et par år fra træningen, hvilket gør at jeg på ingen måde har gavn af fortidens synder i dag. Jeg lavede nogle dumme ting i min ungdom, og en af dem var et moderat indtag af AS. Det er absolut ikke noget jeg er stolt af, men man kan jo ikke ændre på fortidens dumheder. Det er da muligt, at du så mener det er moralsk forkert at deltage i SL. Men jeg ser nu nærmere på det som en personlig sejr, at jeg har lagt det betændte miljø bag mig, og i dag med ren træning stort set er på samme niveau rent styrkemæssigt som jeg var for år tilbage på en 10-12kg tungere kropsvægt. Jeg skal ikke stille mig til dommer for, at du vælger at komme i en ekskluderet klub. Det er dit helt eget valg, men et valg jeg ville gøre anderledes i dit sted. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Indtagelse af AS giver en livslang fordel og det ved du? Men det er da rart at høre, at du er blevet så meget klogere nu :smile:

Link to comment
Share on other sites

Roberto:

Hvor har du det fra at AS giver en livslang fordel? Nu har jeg set folk gå af og på AS, og jeg har meget svært ved at se hvordan et forbrug flere år tilbage i tiden på nogen måde kan være andet end en ulempe styrkemæssigt.

Dem jeg kender er oftest røget længere tilbage end til det niveau de startede på, når de har stoppet deres forbrug. Det er et af mine egne største argumenter for hvorfor AS er en rigtig dårlig ide på længere sigt.

Squatfather er jo 100% clean hvis det er mange år siden han har rørt noget som er på dopinglisten og derfor bør han da ikke have nogle skrupler ved at stille op.

Link to comment
Share on other sites

Roberto:

Hvor har du det fra at AS giver en livslang fordel? Nu har jeg set folk gå af og på AS, og jeg har meget svært ved at se hvordan et forbrug flere år tilbage i tiden på nogen måde kan være andet end en ulempe styrkemæssigt.

Dem jeg kender er oftest røget længere tilbage end til det niveau de startede på, når de har stoppet deres forbrug. Det er et af mine egne største argumenter for hvorfor AS er en rigtig dårlig ide på længere sigt.

Squatfather er jo 100% clean hvis det er mange år siden han har rørt noget som er på dopinglisten og derfor bør han da ikke have nogle skrupler ved at stille op.

<{POST_SNAPBACK}>

Man vil altid have lettere ved at nå tilbage til et tidligere niveau, end opnå et niveau man aldrig har været på.

Hvis man ikke er en idiot og har styr på træning og kost, bør det være muligt at opretholde det meste af sin masse opnået på AS (minus bloat, under forudsætning af at ens genetiske loft ikke er overskredet drastisk). Dette kræver naturligvis at man har styr på både træning, PCT og kost inden man begynder på AS.

Hvor mange har det??

Ville man så overhovedet kaste sig over AS?

Jeg ville personligt ikke finde det fair, at skulle konkurrere imod en tidligere AS bruger.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det ikke fordi, at jeg har noget problem med at squatfather stiller op til styrkeløft-stævner under dsf, men det er da et problem, når man har skrevet under på, at man ikke tager doping og det så viser sig, at man har gjort det alligevel.

At man hente en livslang fordel ved brug af AS, kan jeg jo ikke sige er 100 % sandt, da jeg aldrig selv har prøvet det, men kan kun støtte mig til de mange undersøgelser der er omkring emnet og erfaringer, som jeg har hørt fra folk. Squatfather har sikkert ikke den store gavn af at have taget AS den dag i dag, men nu handler det jo også om moral.

Link to comment
Share on other sites

Debatten er kørt lidt af sporet ift det oprindelige emne, men hvis ingen har noget imod det, så vil jeg undlade at opdele tråden.

men det er da et problem, når man har skrevet under på, at man ikke tager doping og det så viser sig, at man har gjort det alligevel.
Teknisk set kan jeg ikke se det er et problem. I det helt ekstreme tilfælde kan man jo krudte den næsten indtil man melder sig ind - bare stofferne er ude af kroppen igen.
Squatfather har sikkert ikke den store gavn af at have taget AS den dag i dag, men nu handler det jo også om moral.

Det handler nemlig lige præcis om moral.

Der er i mine øjne stor forskel på at have kørt et par kure for år tilbage som "hygge-bb'er", og så det hypotetiske tilfælde hvor en person kører flere kure med det formål at være stærkest mulig når man efterfølgende begynder i styrkeløft.

Jeg er ikke styrkeløfter (endnu :wink: ) og kan da heller ikke have ondt i røven over at squatfather har kørt lidt krudt for 10 år siden, men ville folks holdning være en anden hvis der var tale om en af danmarks stærkeste - måske endda en der kunne konkurrere på internationalt plan?

Link to comment
Share on other sites

Det er og blive en kæmpe fordel at have benyttet AS - også selv om det er 10+ år siden...!! Du vil altid have lettere ved at komme op på dit tidligere nivau, end at komme op hvor du aldrig har været før - som der blive nævnt tidligere i tråden...

Men i bund og grund er det, som jeg ser det, et spørgsmål om moral...!

Men skal vi ikke lade denne AS diskusion ligge - der er bl.a. andet en helt anden tråd og emnet!

Men hvis I vil kommenterer mine løft, skal I stadig været velkomne...

Go' træning!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share