Problemer med højre arm


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

en museskade? Det var bestemt heller ikke lige min første tanke mht. symptomerne, men som sagt er det ofte meget svært at yde telemedicin over forum/mails :)

Jeg har selv haft musearm. Et af problemerne er, at man arbejder med hånden ude af anatomisk normalstilling i længere tid.

En anden mus kan sikkert ændre din arbejdsstilling, men der er istedet risiko for at problemet bare flyttes.

Prøv istedet at anskaffe dig en skumgummi-"dims", som er til at lægge foran tastaturet, så ens håndled løftes. Skub den så ud til din musearms håndled.

Så skulle det undre mig, om dine problemer ikke forsvinder i løbet af meget kort tid, hvis de vel og mærke er udløst af musearbejde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også døjet med musearm - og hvad virker bedre end at bruge musen væsentligt mindre?

Så det er bare med at få lært genvejstaster en masse og bruge tastaturet, når man kan slippe afsted med det. Og det kan man faktisk til det meste, når man lige finder ud af, hvordan.

Jeg har dog også om andre med problemet, der fik det løst totalt ved at bruge trackball.

Link to comment
Share on other sites

Det fremgik ikke af mit tidligere indlæg at jeg i mine helt unge dage havde dårlig ryg. Vist noget med at en ryghvirvel sad lidt forskudt.

Kan du ikke uddybe den der lidt? Jeg har nemlig noget der lyder som det samme.. en af mine nederste ryghvirvler er mere forskudt end de andre og jeg havde i en periode ondt i den da jeg kørte tung mili press.. på forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke sikker på hvad det præcist er du vil have uddybet.

Men problemet bestod i, at jeg for efterhånden en del år siden, før jeg overhovedet var begyndt at træne, konstant havde hold i ryggen. Jeg fik derfor taget røntgenbilleder samt besøgte en kiropraktor. Han kom frem til at nogle ryghvirvler var forskudt, mener det var 7. og 8. men hæng mig ikke op på det, da det som sagt er en del år siden. Jeg fik i en længere periode en række justeringer hos kiropraktoren som løste problemet. Jeg tror en del af problemet skyldtes at jeg som ung var meget spinkel, det har dog heldigvis ændret sig i de sidste par år. Jeg tror dog jeg tager et smut forbi kiropratoren for lige at få tjekket at alting er som det skal være, inden jeg for alvor kaster mig over den tunge træning.

Håber du kan bruge oplysningerne til noget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share