At trække over 200 første gang i dødløft


Fistandantilus
 Share

Recommended Posts

Okay, jeg havde en fra mit kollegie med nede og træne idag.

-Manden er 24 år gammel

-Han er 185-188cm høj

-Han vejer 98kg, med en fedtprocent på cirka 20

-Hans kost er ELENDIG

-Han drikker sig PATTE-VISSEN 3 gange hver uge

Han har været med nede og træne før. Når han træner er det som regel 2-3 sæt bænkpres og så på kondicyklen.

Han har aldrig trænet seriøst styrketræning.

Han har aldrig trænet ben, og træner ikke ryg.

For et par måneder siden skulle han lige prøve dødløft, og han kørte øvelsen et par gange.

Han ville så prøve at maxe idag.

Opvarmningssæt med 60, 90, 125, 145, 175, og så på med 201,5kg

Jeg troede ikke et sekund på det, må jeg være ærlig at sige, men da han startede løftet, var der ikke den mindste tvivl om, at den kom op!

Jeg vurderer hans max til 210-215kg i forhold til farten i løftet.

Er det noget, der ses ofte, at man løfter så meget første gang?

Hvis det er så vildt, som jeg synes/tror det er, kunne jeg godt tænke mig, i gav udtryk for det, så jeg kan vise ham det, og måske motivere ham til at træne seriøst.

Jeg er overbevist om, han kan komme op og trække 300 inden udgangen af 2005, hvis det var noget, han gad.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trak 200kg i død efter ca. en md's træning og jeg har en god bygning til det + jeg var stærk fra naturens side.......MEN tror nu han vil blive skuffet, hvis han sætter næsen op efter 300kg indenfor et år....200kg er mange kg, men der er MEGET LANGT fra 200 til 300kg....!!!! Der er heller ikke mange herhjemme som løfter 300+kg - hvor mange vil I egentlig skyde på der gør det?? 50 stykker?! færre eller flere?!?!

Edited by -- BRAVO --
Link to comment
Share on other sites

Ja 200 kg er satme en massiv vægt at flytte en af de første gange :devil:

Men som de andre siger, så er der altså rigtig lang vej til de 300 kg... Og jeg selv personligt tror ikke det er muligt at han kan nå op på 300 kg inden for ca 1 år, prøv at tænk hvor mange der har trænet i mange år, uden at komme i nærheden af de 300 kg :smile:

Hvordan er hans styrke i bænken og squatten ?

Link to comment
Share on other sites

Det lyder i hvertfald som om der skal noget af en livstilsændring til, hvis han nogensinde skal op i nærheden af de 300+ i dødløft.

Mit bud er at han aldrig når derop, hvis han er kommet så let til de 200 kg...

Min erfaring er, at dem der kommer så langt som til at løfte noget der ligner 3*kropsvægt i dødløft/squat (rent!), er dem der har måttet kæmpe hårdt for hvert et kilo de har øget over en LANG årrække. Hvorimod dem der kommer let til de første gode resultater er dem som først giver op når det begynder at gå rigtig langsomt med fremgangen. Det er mit bud. Prove me wrong! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er overbevist om, han kan komme op og trække 300 inden udgangen af 2005, hvis det var noget, han gad.

Det er nok lige optimistisk...... Jeg har brugt mindst lige så meget tid, hvis ikke mere, på at nå +250 kg i dødløft, som da jeg nåede 200 kg.

Man skal ikke forvente en raketprogression efter 200 :wink:

Og så skal man lige huske på, at nogle at DK's bedste løftere har brugt +6 år på at trække +280 kg.

Link to comment
Share on other sites

men man må da stadig sige at det er mere end tonni trak første gang og han klarer sig da jævnt godt nu.............

<{POST_SNAPBACK}>

Det tænkte jeg nemlig også på. Tonni lå omkring de 150 kg første gang han maxede i dødløft. Og han ligger på over 300 kg i dødløft med dragt nu. Bevares, han har trænet målrettet styrkeløft i nogle år nu. Det har selvfølgelig noget at sige. Men Fist sagde jo netop også at det kunne lade sig gøre hvis han ville det. Så jeg tror bestemt det er muligt for sådan en gut at komme op på 300 kg med målrettet træning i et par år. At trække 300 kg allerede næste år som Fist påstår er nok lidt overdrevet. Men inden for en overskuelig årrække hvis gutten vil det. Så skulle det være muligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg trækker ca. 300kg pt (ihvertfald ikke mange gram fra!) og jeg har ikke trænet dødløft i 1 år endnu - men det vil jeg kalde et sjældent tilfælde - og jeg vil sige at det er fysisk umuligt at trække 300kg indenfor et år - clean!! Jeg har fx haft....lad os kalde det "optimale betingelser"....!!

Du skrive også første gang, men så står der i tekste at han har trænet lidt og dødløftet et par gange, eller 3....4....5...eller 6 gange....men nok om det, det er sgu flot alligevel....

Havde også en kammi som gjorde det samme næsten....det var efter vores sommer stævne oppe i RSM, vi var lidt stive og skulle rykke lidt dødløft....min kammi prøvede på 190 kg i første forsøg...og VUPTI...så fløj lortet op som en raket - godt nok men total bøjet ryg, men den så let ud.....han har også kun spillet fordbold...

Link to comment
Share on other sites

Tak for alle svarene. :smile:

Husk, det var 201,5 med pænt overskud, han løftede. :wink:

Måske er 300 lige i overkanten for et år. Men sådan som jeg tænker, er det ikke andet end 90kg, der skal til for at nå de 300, og det cirka samme stigning, rent kilomæssigt, som jeg selv havde det første år.

Men hvis jeg kan få ham til at træne seriøst bare en måned, tror jeg det er en god indikation for, hvad der er af potentiale i knægten.

Hvordan er hans styrke i bænken og squatten ?

Hehe... Ja, han træner jo sådan set ikke. Han er bare nede og kondi-cykle lidt, og så lige køre lidt bænk engang om ugen.

Han har aldrig trænet squat.

Han maxede også i bænk igår. Det blev til 2x100.

Link to comment
Share on other sites

Du skrive også første gang, men så står der i tekste at han har trænet lidt og dødløftet et par gange, eller 3....4....5...eller 6 gange....men nok om det, det er sgu flot alligevel....
Han har trænet det 3 gange for et par måneder siden, hvor kosten bagefter var bajer. Ikke noget, jeg tror kan have indflydelse på noget. :smile:
Havde også en kammi som gjorde det samme næsten....det var efter vores sommer stævne oppe i RSM, vi var lidt stive og skulle rykke lidt dødløft....min kammi prøvede på 190 kg i første forsøg...og VUPTI...så fløj lortet op som en raket - godt nok men total bøjet ryg, men den så let ud.....han har også kun spillet fordbold...

Ja okay, men ham her har ikke dyrket andet end bajer i en årrække. :wink::tongue:

Og det var uden bælte, han løftede. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg trak personligt 140 x 2 første gang jeg prøvede øvelsen. Jeg vejer 66.4 kg.

Men er du vild der er potentiale i karl'en!  :cooldance: Han er ikke opvokset på en gård hvor han evt. løftede grise på samme måde? Neurale tilpasninger spiller også ind  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Haha... Nej, han er københavner af værste slags, og doven som bare fanden! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg trak personligt 140 x 2 første gang jeg prøvede øvelsen. Jeg vejer 66.4 kg.

Men er du vild der er potentiale i karl'en!  :cooldance: Han er ikke opvokset på en gård hvor han evt. løftede grise på samme måde? Neurale tilpasninger spiller også ind  :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Haha... Nej, han er københavner af værste slags, og doven som bare fanden! :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Nå, så kan det være at et jævnt alkohol indtag over flere år har sammen virkning som glukose, bare i større omfang og samtidig kan blive udløst ved højt belastet anaerobt arbejde. Det lagres self. i en form for "kirtel", hvis vækst netop fremprovokeres af alkohol over længere tid. Denne kirtel vokser sig som bekendt særdeles stor henholdsvis midt og nederst på maven. Den ligner til forveksling fænomenet "fedt". Det er blasfemi.

Dét tror jeg. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share