Forsvaret og styrkeløft


Bear
 Share

Recommended Posts

Guest Slettet bruger
Neils> når du "forstår ikke lige problemet" i at trække 4 måneder ud?

En ven jeg har har sin egen virksomhed i en alder af 18 år. Han har 5 ansatte, designer hjemmesider, har virkelig sit eget firma. Han kan IKKE trække 4 måneder ud af sit liv. Kan du stadig ikke se problemet  :wink: Eller skal jeg pudse dine briller.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej jeg kan ikke se problemet...vi har et samfund...vi har en lov...og i loven er inkluderet værnepligt...hvis du lever i samfundet må du også bidrage til samfundet og det gør man ikke kun igennem skattekroner...

Hvorfor er ikke et argument, men et spørgsmål...for ellers ville mit argument lyde hvorfor ikke? Og det ville da være en dårlig diskussion...

Sig mig engang drejer det sig her i livet kun om penge for jer andre og jeres egne egotrips om, hvad I vil og ikke hvad I kan bidrage med?

<{POST_SNAPBACK}>

Háhahaha!!! :laugh::laugh:

Okay, så hvad hvis loven er falleret. Så er den alligevel korrekt og rigtig? Så håber jeg da jeg finder et skattehul jeg kan udnytte, for loven tager ikke fejl. Hahaha! :laugh:

Jo, HVORFOR er netop et argument. For HVORFOR skal vi ind og tjene værnepligt!!! Svar mig, Hvorfor!!! Hvorfor skal vi tvinges!

Ja penge og mit egotrip er en stor del for mig. Jeg er liberalist og individualist og skal ikke påduttes noget af andre. Og hvad ER det der skal BIDRAGES med?!?!?!

Hold da kæft :laugh::laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nårh.. Kan i ikke klare mosten?  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det handler for mange ikke om at "klare mosten" men om at det er spild af tid, umoralsk og decideret tåbeligt :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Man lærer nogle ting om livet, personlig udvikling, samarbejde med andre mennesker, kammeratskab, at tænke på andre end sig selv osv.

Men ja ok, hvad skal man også med det, når man kan være egoistisk og selvisk. Tsk tsk

<{POST_SNAPBACK}>

Eller også er man allerede nået så langt i sit liv, at man ikke behøver rende rundt ude i en skov med krigsmaling i ansigtet for at udvikle sig, samarbejde eller få kammerater :raisebrow: Hvis det er ensbetydende med at være selvisk, så synes jeg sørme det er synd for de værnepligtige, der kommer til at mangle mig på deres hold :raisebrow:

Egoistisk og selvisk? :blink:

Mange har sikkert godt af deres tid i militæret, meeeeen... Ikke alle har behov for det stadie af udvikling, som man skal gennemgå derinde.

<{POST_SNAPBACK}>

Fair nok, så du behøver ikke udvikle dig mere i dit liv? Trist

<{POST_SNAPBACK}>

Læser du ikke?? :blink:

Jeg skriver netop, at jeg ikke behøver rende rundt og lege røver og soldater, for at udvikle mig, jo!

At du har det behov, synes jeg ærligt talt er trist!

<{POST_SNAPBACK}>

:sleeping:

I som ikke har været inde, ved ærlig talt ikke hvad i snakker om.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er jo ikke om det er en fed tid man har derinde, hvis man endelig kommer derind, der bliver stillet ? ved.

Det er det faktum at man bliver tvunget til det. Kunne sikkert godt sætte 4 måneder af til det, og ville sikkert også være mere villig til det, hvis jeg ikke blev tvunget. Men det er bare worst timing ever, jævnfør tidligere post ^^

Link to comment
Share on other sites

Men det er stadig egoistisk og selvisk ?  :wink:

Hverken DU eller militæret skal bestemme om nogensomhelst skal "udvikle" sig mere i livet. Og lad os ikke glemme der slet ingen grund til at tvinge folk i forsvaret er. Det er godt nok til grin...

<{POST_SNAPBACK}>

Vi lever i et demokrati...og det bestemmer, at du på lige fod med andre skal aftjene din værnepligt såfremt det er resultatet af sessionen...

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Thomas du forstår øjensynligt ingenting om den her diskussion..

Du er blevet vis og klog af at være inde. Fint nok. Det er IKKE et argument for man skal ind og TVINGES ind. Skal alle kvinder så også på house cleaning skole?? :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Neils> når du "forstår ikke lige problemet" i at trække 4 måneder ud?

En ven jeg har har sin egen virksomhed i en alder af 18 år. Han har 5 ansatte, designer hjemmesider, har virkelig sit eget firma. Han kan IKKE trække 4 måneder ud af sit liv. Kan du stadig ikke se problemet  :wink: Eller skal jeg pudse dine briller.

<{POST_SNAPBACK}>

Der kan jeg godt se problemet, men "heldigvis" er det kun nogle meget få personer som kan stable sådan noget på benene i den alder. På den anden side har jeg hørt om nogen som har haft andet arbejde ved siden af deres værnepligt, så det er sikkert heller ikke umuligt at styre virksomheden i de 4 måneder.

--

Men hvis jeg skal være helt ærlig mener jeg som før skrevet at værnepligten skulle ændres så det kun var færre som blev tvunget - måske slet ingen.

--

Edit:

Er I gale der bliver postet hurtigt!

Edited by Niels Weldingh
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Men det er stadig egoistisk og selvisk ?  :wink:

Hverken DU eller militæret skal bestemme om nogensomhelst skal "udvikle" sig mere i livet. Og lad os ikke glemme der slet ingen grund til at tvinge folk i forsvaret er. Det er godt nok til grin...

<{POST_SNAPBACK}>

Vi lever i et demokrati...og det bestemmer, at du på lige fod med andre skal aftjene din værnepligt såfremt det er resultatet af sessionen...

<{POST_SNAPBACK}>

Hahaha :laugh: "demokratiet" bestemmer jeg skal ind? Sig mig har der været folkeafstemning omkring værnepligten eller hvad, professor? Det går godt.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du virkeligt ikke kan komme med noget bedre, synes jeg ærligt talt ikke du burde deltage i debatten.

At du ikke kan acceptere at nogle folk er nået så langt i deres liv, at de ikke føler at 4 måneder bare skal rives ud af deres liv, fordi en eller andet gut i jakkesæt mener at de skal rende rundt i pyjamas og lege med fingermaling, ja, så håber jeg også vitterligt at du udvikler dig inde i mili, så du kan forstå det bagefter.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Men det er jo rigtigt? I alle debatter herinde, har det været klart at dem som har været inde, har talt positivt over for det, og dem som ikke har, har talt negativt om det. Stortset i hvert fald. Det er da klart at det er som det.

Jeg kan sagtens accepterer det, det har jeg også sagt 4-5 gange i den her tråd. Dem som IKKE vil ind SKAL ikke ind. Men det er ligesom ikke mig som laver reglerne - og det er nok også det bedste. Jeg er bare træt af at folk udtaler sig om noget de ikke ved en skid om. Hvad ved du om millitæret? (udover alt det jeg spammer dig på msn :bigsmile: ). Godt så. Du har dine meninger og jeg har mine, vi bliver sgu nok aldrig enige..

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Der kan jeg godt se problemet, men "heldigvis" er det kun nogle meget få personer som kan stable sådan noget på benene i den alder. På den anden side har jeg hørt om nogen som har haft andet arbejde ved siden af deres værnepligt, så det er sikkert heller ikke umuligt at styre virksomheden i de 4 måneder.

--

Men hvis jeg skal være helt ærlig mener jeg som før skrevet at værnepligten skulle ændres så det kun var færre som blev tvunget - måske slet ingen.

<{POST_SNAPBACK}>

Til #1 - ja, heldigvis, men det simple faktum at der er bare én og han så skal tvinges væk er FULDSTÆNDIG uacceptabelt. Og om han så alligevel kan køre virksomheden 99% af hvad han kunne før er ligegyldigt.

Link to comment
Share on other sites

Neils> når du "forstår ikke lige problemet" i at trække 4 måneder ud?

En ven jeg har har sin egen virksomhed i en alder af 18 år. Han har 5 ansatte, designer hjemmesider, har virkelig sit eget firma. Han kan IKKE trække 4 måneder ud af sit liv. Kan du stadig ikke se problemet  :wink: Eller skal jeg pudse dine briller.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej jeg kan ikke se problemet...vi har et samfund...vi har en lov...og i loven er inkluderet værnepligt...hvis du lever i samfundet må du også bidrage til samfundet og det gør man ikke kun igennem skattekroner...

Hvorfor er ikke et argument, men et spørgsmål...for ellers ville mit argument lyde hvorfor ikke? Og det ville da være en dårlig diskussion...

Sig mig engang drejer det sig her i livet kun om penge for jer andre og jeres egne egotrips om, hvad I vil og ikke hvad I kan bidrage med?

<{POST_SNAPBACK}>

Háhahaha!!! :laugh::laugh:

Okay, så hvad hvis loven er falleret. Så er den alligevel korrekt og rigtig? Så håber jeg da jeg finder et skattehul jeg kan udnytte, for loven tager ikke fejl. Hahaha! :laugh:

Jo, HVORFOR er netop et argument. For HVORFOR skal vi ind og tjene værnepligt!!! Svar mig, Hvorfor!!! Hvorfor skal vi tvinges!

Ja penge og mit egotrip er en stor del for mig. Jeg er liberalist og individualist og skal ikke påduttes noget af andre. Og hvad ER det der skal BIDRAGES med?!?!?!

Hold da kæft :laugh::laugh::laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du er utilfreds med noget så gør noget ved det! Men jeg kender til enhver tid de brokkehoveder, der kritiserer, men ingen alternativer har!

Du skal ikke påduttes noget af andre...er det også sådan du siger til politiet, på din skole, til din chef og til dine venner...en dag finder du nok ud af, hvad det vil sige at bidrage med noget om det så er i en diskussion eller generelt...jeg er ikke herinde for diskutere samfundsforhold, men træning og derfor er denne post om dette emne min sidste...vil dog bare sige, at du ikke skal pådutte mig, at jeg ikke må pådutte dig!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Men det er jo rigtigt? I alle debatter herinde, har det været klart at dem som har været inde, har talt positivt over for det, og dem som ikke har, har talt negativt om det. Stortset i hvert fald. Det er da klart at det er som det.

Jeg kan sagtens accepterer det, det har jeg også sagt 4-5 gange i den her tråd. Dem som IKKE vil ind SKAL ikke ind. Men det er ligesom ikke mig som laver reglerne - og det er nok også det bedste. Jeg er bare træt af at folk udtaler sig om noget de ikke ved en skid om. Hvad ved du om millitæret? (udover alt det jeg spammer dig på msn  :bigsmile: ). Godt så. Du har dine meninger og jeg har mine, vi bliver sgu nok aldrig enige..

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg er ligeglad om andre siger det er godt og sjovt og fedt og positivt. Det er sagen uvedkommende. Det betyder ikke at jeg skal TVINGES afsted.

Du dømmer stadig dem der mener det er spild af tid.

Link to comment
Share on other sites

Thomas du forstår øjensynligt ingenting om den her diskussion..

Du er blevet vis og klog af at være inde. Fint nok. Det er IKKE et argument for man skal ind og TVINGES ind. Skal alle kvinder så også på house cleaning skole??  :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Suk.. Har jeg NOGEN STEDER sagt at man skal tvinges ind? nej. Har jeg GENTAGNE gange udtryk min mening overfor dette? ja. Hvad er det DU øjensynligt ikke forstår? :sleeping:

:sleeping:

I som ikke har været inde, ved ærlig talt ikke hvad i snakker om.

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du hjælpe dem påvej, eller kan det ikke skrives i ord?

<{POST_SNAPBACK}>

Man oplever sgu nogle ting, får prøvet sine grænser af, lærer at ha' et kæmpe overblik osv. Hmm.. Det kan ikke beskrives ordentlig som sådan. Jeg har forklaret mine nærmeste venner meget om millitæret, og de har helt sikkert fået et indtryk af hvad millitæret er. De ved godt hvad jeg mener, de gider dog ikke ind selv, men de kan godt forstå mig.

Men nej, det kan det ikke umiddelbart.

Link to comment
Share on other sites

Men det er stadig egoistisk og selvisk ?  :wink:

Hverken DU eller militæret skal bestemme om nogensomhelst skal "udvikle" sig mere i livet. Og lad os ikke glemme der slet ingen grund til at tvinge folk i forsvaret er. Det er godt nok til grin...

<{POST_SNAPBACK}>

Vi lever i et demokrati...og det bestemmer, at du på lige fod med andre skal aftjene din værnepligt såfremt det er resultatet af sessionen...

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du nævne en eneste reel grund til at folk skal tvinges i militæret imod deres vilje?

Og inden du begynder at kaste omkring dig med beskyldninger om griskhed og egotrip, synes jeg lige du skal prøve at forstå at der er andet til personlig udvikling end økonomi. Prøv forøvrigt lige at overvej hvorfor staten er så opsat på at få folk i mili? Næppe fordi de tænker, at det sikkert vil udvikle os alle sammen til bedre mennesker.

Niels, jeg synes du har en fornuftig mening, som jeg deler med dig. Militæret er udemærket, for dem der selv vælger det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ligeglad om andre siger det er godt og sjovt og fedt og positivt. Det er sagen uvedkommende. Det betyder ikke at jeg skal TVINGES afsted.

Du dømmer stadig dem der mener det er spild af tid.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja og nej. Jeg dømmer dem som fortæller mig at jeg ikke får noget ud af at være inde. Det er jeg ved at være godt og grundigt træt af!!!

Jeg er da også helt sikker på at de ikke ville få særlig meget ud af dig :laugh::wink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hvis du er utilfreds med noget så gør noget ved det! Men jeg kender til enhver tid de brokkehoveder, der kritiserer, men ingen alternativer har!

Du skal ikke påduttes noget af andre...er det også sådan du siger til politiet, på din skole, til din chef og til dine venner...en dag finder du nok ud af, hvad det vil sige at bidrage med noget om det så er i en diskussion eller generelt...jeg er ikke herinde for diskutere samfundsforhold, men træning og derfor er denne post om dette emne min sidste...vil dog bare sige, at du ikke skal pådutte mig, at jeg ikke må pådutte dig!

Heldigvis er fornuften ved at tage over så værnepligten nok afskaffes, den er jo heldigvis blevet glædeligt reduceret. Men "gør noget ved det"...så som?!?!?!?!

Du vrøvlede stadig. "Demokratiet bestemmer", har der været folkeafstemning, min ven? NEJ!

Korrekt, jeg skal ikke påduttes noget af andre når det noget er formålsløst.

Alle andre obligatoriske handligner påduttet af offentlige instanser (chef og venner har INTET med sagen at gøre) har et FORMÅL og en POINTE. Værnepligten har ingen pointe.

"bidrage med noget"...Haha hold da kæft du er vis :laugh: Skriv en bog og del din visdom med os dødelige, kødelige tåber :sleeping::sleeping:

Ja selvfølgelig er det din sidste post i emnet for det er tydeligt for envher at du er helt hen i skuret ift argumentation.

Mods> undskyld min tone, men man kan da ikke blive andet end fornærmet af de argumenter man får smidt i hovedet :dry:

Link to comment
Share on other sites

denne tråd burde snart flyttes til off topic.

Det er en sjov diskution mellem Docs politiske overbevisning og Thomas erfaringer. Kan ikke ende i enighed da der diskuteres på håbløse præmisser. Men sjovt er det nu alligevel.

Mit indspark må lige være at de folk der tager en uddannelse direkte efter gymnasiet (som politiekrne gerne vil have det) skal så ind og tjene efterfølgende. dvs. færdiguddannet jurist, tager gerne et par år ekstra, lad os sige han er 26 år. Så er det ind og hoppe. Det samme til lægen (der dog praktiserer derinde) og det samme til alle andre. Det er tid hvor den færdiguddannede mister utrolig meget af sit kompetance grundlag da han ikke bruger sin viden til noget, hvilket ikke gør det nemmere at få job bagefter. Det er problematisk

Link to comment
Share on other sites

denne tråd burde snart flyttes til off topic.

Det er en sjov diskution mellem Docs politiske overbevisning og Thomas erfaringer. Kan ikke ende i enighed da der diskuteres på håbløse præmisser. Men sjovt er det nu alligevel.

Mit indspark må lige være at de folk der tager en uddannelse direkte efter gymnasiet (som politiekrne gerne vil have det) skal så ind og tjene efterfølgende. dvs. færdiguddannet jurist, tager gerne et par år ekstra, lad os sige han er 26 år. Så er det ind og hoppe. Det samme til lægen (der dog praktiserer derinde) og det samme til alle andre. Det er tid hvor den færdiguddannede mister utrolig meget af sit kompetance grundlag da han ikke bruger sin viden til noget, hvilket ikke gør det nemmere at få job bagefter. Det er problematisk

<{POST_SNAPBACK}>

Jeps. Tror vi er kommet ud på et sidespor :blush:

Kan godt genkende det der, jeg er på værelse med en uddannet ingeniør, som ikke laver andet end at spilde sin tid derinde.

I mit sidste indlæg i den her debat, vil jeg da lige sige at hvis der i millitæret kun var "frivillige værnepligtige", som gerne ville ind og gøre det godt - og vi kun var halvt så mange som vi er nu - så ville vi slippe for dem som fucker det op, og vi ville få flere penge at gøre med :wink: Men sådan er det desværre ikke skruet sammen!!

Edited by ThomasNA
Link to comment
Share on other sites

Hvis du virkeligt ikke kan komme med noget bedre, synes jeg ærligt talt ikke du burde deltage i debatten.

At du ikke kan acceptere at nogle folk er nået så langt i deres liv, at de ikke føler at 4 måneder bare skal rives ud af deres liv, fordi en eller andet gut i jakkesæt mener at de skal rende rundt i pyjamas og lege med fingermaling, ja, så håber jeg også vitterligt at du udvikler dig inde i mili, så du kan forstå det bagefter.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Men det er jo rigtigt? I alle debatter herinde, har det været klart at dem som har været inde, har talt positivt over for det, og dem som ikke har, har talt negativt om det. Stortset i hvert fald. Det er da klart at det er som det.

Jeg kan sagtens accepterer det, det har jeg også sagt 4-5 gange i den her tråd. Dem som IKKE vil ind SKAL ikke ind. Men det er ligesom ikke mig som laver reglerne - og det er nok også det bedste. Jeg er bare træt af at folk udtaler sig om noget de ikke ved en skid om. Hvad ved du om millitæret? (udover alt det jeg spammer dig på msn :bigsmile: ). Godt så. Du har dine meninger og jeg har mine, vi bliver sgu nok aldrig enige..

<{POST_SNAPBACK}>

I wonder why :laugh:

Thomas, jeg synes det er fint at du ser militæret som noget positivt og det glæder mig at det kan hjælpe til at udvikle dig :smile: Men mine meninger er "ikke" bare baseret på følelser, men rent rationelle tanker om hvordan det river en del tid ud af hver persons liv, uden at der er en reel grund til det. Personlig udvikling er helt sikker en grund, men det er den enkeltes og ikke militærets grund.

Det kan godt være, at du har det godt derinde, men jeg ved, at hvis det var mig, på nuværende tidspunkt, ville jeg i stedet ærgre mig, det samme ville mange andre. ( Det ville selvfølgelig være anderledes, hvis der var en reel nødvendighed for værnepligten, men det er der jo ikke...)

:smile:

Neils> når du "forstår ikke lige problemet" i at trække 4 måneder ud?

En ven jeg har har sin egen virksomhed i en alder af 18 år. Han har 5 ansatte, designer hjemmesider, har virkelig sit eget firma. Han kan IKKE trække 4 måneder ud af sit liv. Kan du stadig ikke se problemet  :wink: Eller skal jeg pudse dine briller.

<{POST_SNAPBACK}>

Nej jeg kan ikke se problemet...vi har et samfund...vi har en lov...og i loven er inkluderet værnepligt...hvis du lever i samfundet må du også bidrage til samfundet og det gør man ikke kun igennem skattekroner...

Hvorfor er ikke et argument, men et spørgsmål...for ellers ville mit argument lyde hvorfor ikke? Og det ville da være en dårlig diskussion...

Sig mig engang drejer det sig her i livet kun om penge for jer andre og jeres egne egotrips om, hvad I vil og ikke hvad I kan bidrage med?

<{POST_SNAPBACK}>

Háhahaha!!! :laugh::laugh:

Okay, så hvad hvis loven er falleret. Så er den alligevel korrekt og rigtig? Så håber jeg da jeg finder et skattehul jeg kan udnytte, for loven tager ikke fejl. Hahaha! :laugh:

Jo, HVORFOR er netop et argument. For HVORFOR skal vi ind og tjene værnepligt!!! Svar mig, Hvorfor!!! Hvorfor skal vi tvinges!

Ja penge og mit egotrip er en stor del for mig. Jeg er liberalist og individualist og skal ikke påduttes noget af andre. Og hvad ER det der skal BIDRAGES med?!?!?!

Hold da kæft :laugh::laugh::laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du er utilfreds med noget så gør noget ved det! Men jeg kender til enhver tid de brokkehoveder, der kritiserer, men ingen alternativer har!

<{POST_SNAPBACK}>

Øhm... AFSKAF VÆRNEPLIGTEN?! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Suk.. Har jeg NOGEN STEDER sagt at man skal tvinges ind? nej. Har jeg GENTAGNE gange udtryk min mening overfor dette? ja. Hvad er det DU øjensynligt ikke forstår?

Jeg forstår det hele. Men jeg uenig i at erfaring og den nye visdom er beggrundelser for at søge eller blive tunget ind. Du skrev "kan i ikke klare mosten". Det udtalte vi os slet ikke om. Vi gør bare ikke noget der er formålsløst. Og jeg giver udtrykker at jeg synes din overlegne holdning og tillærte visdom er dybt til grin.

Vi diskuterede vi ikke burde tvinges ind. Du nævner man bliver klogere og bedre osv. osv. Hvis det ikke er argumenter for at skulle ind, hvad er de så? Hvorfor nævnes de så?

Waits> lige præcis!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Du vrøvlede stadig. "Demokratiet bestemmer", har der været folkeafstemning, min ven? NEJ!

<{POST_SNAPBACK}>

Vi har repræsentativt demokrati. Det er ikke nødvendigt med en folke afstemning om den specifikke sag.

<{POST_SNAPBACK}>

Jo for der har ikke været afstemning om det. Der har ikke været flertal for eller imod. Og politikere går ikke på valg om værnepligt.

Egentlig synes jeg slet ikke folket skal inddrages i det. Det skulle meget nemt afgøres ved, at det intet formål har, derfor nedlægges det.

Men jvf. nicemans kloge påstand er alt jo i orden. For vi lever i et demokrati, ergo kan der ingen fejl være - eller hvad :wink:

Sjovt med de "sidste indlæg"...håber dog niceman kommer på banen igen med sin samfundsvidenskabelig indsigt.

Link to comment
Share on other sites

Waits> lige præcis!!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Hva satan doc... Det er vist første gang vi er enige om noget som helst. glukglukgluk. Det er lige nu ved at fejres med en god whiskey. Udmærket, Fortsæt den stil (men dæmp lige tonen lidt). :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Værnepligten har ingen pointe.

<{POST_SNAPBACK}>

Det vil jeg godt holde fast i, fordi jeg mener det siger meget godt udviklingen fra dengang hvor det galt om at have en så stor hær som muligt, for at kunne vinde(Dengang hvor værnepligten havde en pointe) - Frem til idag hvor krige mere og mere går ud på at have mindre specialiserede styrker og den nyeste nye teknologi.

Det er en af grundene til at værnepligten er forældet, en anden grund er at det før i tiden blev betragtet som et sted hvor man gik fra dreng til mand(Bevares der var konfirmationen - Men jeg vil ikke mene den har samme betydning). Idag har det også ændret sig meget, sådan bliver det slet ikke set på mere, der er ikke nogen specifik grænse for at være dreng.

Der vil uden tvivl komme et forslag om at fjerne værnepligten inden for de næste 50år, jeg tror simpelhen ikke at der er kommet for lidt brug så mange mennesker i forsvaret. Det er på flere måder også godt for landet, fordi de mange andre som nu ikke skal bruge tid i forsvaret vil have tid til at kunne uddanne sig hurtigere og derfor hurtigere komme igang med at tjene penge til landet.

Link to comment
Share on other sites

Mit indspark må lige være at de folk der tager en uddannelse direkte efter gymnasiet (som politiekrne gerne vil have det) skal så ind og tjene efterfølgende. dvs. færdiguddannet jurist, tager gerne et par år ekstra, lad os sige han er 26 år. Så er det ind og hoppe. Det samme til lægen (der dog praktiserer derinde) og det samme til alle andre. Det er tid hvor den færdiguddannede mister utrolig meget af sit kompetance grundlag da han ikke bruger sin viden til noget, hvilket ikke gør det nemmere at få job bagefter. Det er problematisk

<{POST_SNAPBACK}>

For at dette ikke skal ske er der lavet en regel om at værnepligtige ikke bliver taget ind når de er over 25, så det er meget få gange det vil ske, ihvertfald skal de være meget hurtige for at kunne nå at læse færdigt inden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share