Alle kosttilskud der er værd at købe


Gorca
 Share

Recommended Posts

Det er jo et tilbagevendene problem det her med at mærker ikke må diskuteres.

Jeg forstår 100% beslutningen, men jeg mener nu samtidig at den skaber et hul i anvendeligheden af MOL, eftersom der er et helt område hvor en reel debat er umulig pga forbuddet.

Er der nogen som kan sige et godt (frit) forum hvor man kan finde kvalitetsinformationer om debatten? Problemet ligger jo i at MOL generelt har en høj kvalitet, og at man (jeg) ved hvem man vil lytte til ud fra erfaringer. Et sted som bodyhouse ville f.eks ikke være noget jeg selv betragtede som pålidelige diskussioner.

No offense Morten Z, men jeg mener det er relevant nok at finde et andet forum for os som gerne vil have en debat om emnet.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for at bitche, men jeg forstår simpelthen ikke problemet i at det ikke er tilladt at diskutere forskellige mærker. Brugerne herinde, er vel generelt så velinformerede, at de sagtens selv kan vurdere de forskellige mærker efter indhold.

F.eks. så kan man jo sagtens diskutere fordele og ulemper ved valle hhv. kassein-protein, optimale fedtsyresammensætninger osv osv. Med den viden i baghånden er det jo bare om at bruge 10-20 minutter på at klikke lidt rundt på nettet for at finde et ordentligt tilbud der passer til det man ønsker. Og denne søgning bliver jo naturligvis begrænset til de bannereklamer der er på MOL, således at man samtidig kan støtte siden.

Eller? - Og et konkret svar, med et praktisk eksempel kunne være interessant.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Well, det er jo ikke altid produkter holder hvad de lover på varedeklarationen, derfor kunne det være meget rart, at diskuttere erfaringer på specifikke produkter.

<{POST_SNAPBACK}>

Så kan du jo lave en tråd, hvor du diskuterer effekten af det givne indholdsstof?

I stedet for at skrive "SUPERNUTIONEN - GAINER X". Så kan man jo skrive om:

50mg stof x

25mg stof y

--

har (den lovede) effekt z

Link to comment
Share on other sites

Torben F.

Jeg tror slet ikke du har forstået problematikken.

Som andre også nævner, så kan du ikke altid stole på hvad producenterne skriver. Ting der er relevante at vide, men som man ikke kan læse sig til er noget som:

- Kvalitet. - En ting er hvad der loves, en anden er realiteterne

- Smag - Proteinpulver kan være meget forskelligt i smag og hvor venligt det er for maven

- Pris. - Det er meget store prisforskelle fra forhandler til forhandler

- Alternativer - Hvilket mærke er best/billigst

osv.

Hvis du selv mener at man kan beslutte sig for at købe noget ud fra producentens oplysninger så har jeg en brugt bil jeg gerne vil sælge dig. - Kun 1 ejer og den har kun kørt 3 km om året. - Jeg sværger!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Konsekvenser hvis reglen afskaffes:

1. Forhandlere der under dæknavne reklamerer for produkter.

2. Brugere der udfra særaftaler giver reklame til bestemte forhandlere.

3. Forhandlere der ikke ønsker at betale for annoncer fordi de føler det krænkende at andre tiltusker sig gratis omtale.

4. Forhandlere der ikke ønsker at betale for annoncer fordi der kan opnås tilstrækkelig omtale gennem indlæg.

5. Bortset fra de allertydeligste er det umuligt at skelne mellem plattenslagere og seriøse brugere.

6. Bannerfirmaet vil blive temmeligt utilfredse med de betingelser jeg giver dem for at tiltrække annoncører.

7. Jeg vil efterhånden finde det meget lidt sjovt at skulle betale for 60 GB trafik pr. måned, server, software og 6.500 kr. for den CPU der blev stjålet.

8. Der kan diskuteres smag og konsistens på bestemte produkter.

9. Der kan diskuteres hvor man finder de billigste produkter.

10. Der kan diskuteres hvilke produkter der anvender utroværdig markedsføring.

Jeg er åben overfor gennemtænkte argumenter, men jeg kan ikke forstå, at nogle af jer ikke kan forstå er reglen er nødvendig.

Link to comment
Share on other sites

Torben F.

Jeg tror slet ikke du har forstået problematikken.

Som andre også nævner, så kan du ikke altid stole på hvad producenterne skriver. Ting der er relevante at vide, men som man ikke kan læse sig til er noget som:

- Kvalitet. - En ting er hvad der loves, en anden er realiteterne

- Smag - Proteinpulver kan være meget forskelligt i smag og hvor venligt det er for maven

- Pris. - Det er meget store prisforskelle fra forhandler til forhandler

- Alternativer - Hvilket mærke er best/billigst

osv.

Hvis du selv mener at man kan beslutte sig for at købe noget ud fra producentens oplysninger så har jeg en brugt bil jeg gerne vil sælge dig. - Kun 1 ejer og den har kun kørt 3 km om året. - Jeg sværger!!  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Kvalitet -- > Ukonkret. Hvis der loves 20% ekstra på en ny type kreatin, kan du jo starte en tråd om der virkelig kan passe at denne nye type er så meget bedre, uden at nævne mærket. Eller mener du ligefrem at de snyder med indholdsstofferne?

Smag -- > Ok, fair nok.

Pris -- > Hvis du kan undersøge 1 forhandler på 2 minutter. Kan du undersøge 10 forhandlere på 20 min. Næppe noget problem.

Alternativer --> Igen, det er indholdsstoffer vi snakker om. Opret en tråd med diskussion om de konkrete indholdsstoffer.

Kan kun se relevansen i forhold til smag. Hvis jeg skal forstå problemet bliver du nødt til at nævne nogle HELT konkrete eksempler.

Edited by Torben F.
Link to comment
Share on other sites

Man skal jo også huske på at det kræver penge at drive et Forum at MOL`s kvalitet, det er ikke gratis, de penge for man gennem sponsore således at der ingen brugerbetaling er, men hvis man måtte diskutere bestemte mærke går ideen med at være sponsor for MOL ligesom væk, også tror jeg ikke at det er attraktivt at, som sponsor, betale for at have reklamer på MOL, også kan konsekvensen være at MOL må lukke eller at der bliver bruger betaling.

Jeg har fuldt forståelse for forbuddet, og mener at der er meget vigtigt at det er her.

Link to comment
Share on other sites

Argumentet, at det vil være svært at tiltrække annoncører, er vist lidt tyndt.

Aviser og magasiner kan sagtens tiltrække annoncører selvom de har diverse indkøbsguider ala "stil og lir". Dét der afgør, og man vil annoncere et givent sted, er:

1. antal læsere

2. antal hits på ens bannere

3. målgruppen for site'et

4. pris

(ikke udtømmende liste)

Link to comment
Share on other sites

Argumentet, at det vil være svært at tiltrække annoncører, er vist lidt tyndt.

Aviser og magasiner kan sagtens tiltrække annoncører selvom de har diverse indkøbsguider ala "stil og lir". Dét der afgør, og man vil annoncere et givent sted, er:

1. antal læsere

2. antal hits på ens bannere

3. målgruppen for site'et

4. pris

(ikke udtømmende liste)

<{POST_SNAPBACK}>

Tror stadig ikke at det vil være attraktivt at skulle betale penge for reklamer hvis man kan gøre det gratis

Link to comment
Share on other sites

Argumentet, at det vil være svært at tiltrække annoncører, er vist lidt tyndt.

Aviser og magasiner kan sagtens tiltrække annoncører selvom de har diverse indkøbsguider ala "stil og lir". Dét der afgør, og man vil annoncere et givent sted, er:

1. antal læsere

2. antal hits på ens bannere

3. målgruppen for site'et

4. pris

(ikke udtømmende liste)

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ikke sammenligne med trykte medier, som bl.a. adskiller sig ved at anonyme personer ikke har fri adgang til at ytre sig. Det svarer jo blot til at jeg laver indkøbsguider på de redaktionelle sider, hvilket du har helt ret i ikke ville give et problem ift. annoncører.

Desuden har vi kørt med en periode hvor reglen ikke fandtes og det var et mareridt at beskæftige sig med utilfredse annoncører og suspekte indlæg. Det er afprøvet og det fungerede totalt uacceptabelt. Det er en erfaring og ikke blot en antagelse.

Link to comment
Share on other sites

Argumentet, at det vil være svært at tiltrække annoncører, er vist lidt tyndt.

Aviser og magasiner kan sagtens tiltrække annoncører selvom de har diverse indkøbsguider ala "stil og lir". Dét der afgør, og man vil annoncere et givent sted, er:

1. antal læsere

2. antal hits på ens bannere

3. målgruppen for site'et

4. pris

(ikke udtømmende liste)

<{POST_SNAPBACK}>

Du kan ikke sammenligne med trykte medier, som bl.a. adskiller sig ved at anonyme personer ikke har fri adgang til at ytre sig. Det svarer jo blot til at jeg laver indkøbsguider på de redaktionelle sider, hvilket du har helt ret i ikke ville give et problem ift. annoncører.

Desuden har vi kørt med en periode hvor reglen ikke fandtes og det var et mareridt at beskæftige sig med utilfredse annoncører og suspekte indlæg. Det er afprøvet og det fungerede totalt uacceptabelt. Det er en erfaring og ikke blot en antagelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg kan tilføje tiil Mortens indlæg at jeg DAGLIGT nemt kunne bruge 1-2 timer på at gennemskue og luge ud i suspekte skjulte reklamer. Den regel er en stor lettelse for moderatorene og jeg kan ikke se vi har tabt andet en diskussioner om smag og konsistens - som ikke var særligt informative alligevel.

Link to comment
Share on other sites

Argumentet, at det vil være svært at tiltrække annoncører, er vist lidt tyndt.

Aviser og magasiner kan sagtens tiltrække annoncører selvom de har diverse indkøbsguider ala "stil og lir". Dét der afgør, og man vil annoncere et givent sted, er:

1. antal læsere

2. antal hits på ens bannere

3. målgruppen for site'et

4. pris

(ikke udtømmende liste)

<{POST_SNAPBACK}>

Det har du langt hen af vejen ret i.

Problemet er bare at vi som samfund (MOlbo-land) har mere tiltro til hinanden end til bannerreklamerne. Så langt de fleste brugere vil tage deres beslutning ud fra én ting, - de tråde der løber om emnet. Og der vil ikke blive klikket ret meget på bannerannoncer. Og dermed bliver det rimelig uatraktivt at sælge disse.

Endnu værre er det naturligvis hvis "vi" finder frem til at et super produkt er et som der end ikke er annoncer for. Så vil der stort set ikke blive klikket på spor.

Det er muligt at man kan finde annoncører der synes det er o.k., - men det bliver nok et hårdt arbejde.

Husk på at MOl er en virksomhed. Jeg kender ikke helt MZ's dybere motiver og ved ikke om han har brug for at den giver overskud, - men jeg dårligt forestille mig at han er en anden Onkel Joakimsk filantrop der gerne betaler for os.

Dertil kommer naturligvis de frivillige kræfter der bliver lagt i det, - ikke mindst af moderatorene. Og jeg er da overbevist om at Arne har ret når han siger at det har lettet deres arbejde ikke at skulle moderere trådene omkring navngivne kosttilskud.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er med Baloo på denne her...ku være interessant at finde et sted vi kunne diskutere mærker......

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg synes også idéen er god.

Hvis det bare var 1 forum hvor div. mærker kunne diskuteres, så ville man altid som debattør have det i baghovedet at f.eks nyoprettede brugere ville være mindre troværdige hvis de roste et bestemt mærke osv.

Kunne være rart med sådan et forum.

<{POST_SNAPBACK}>

I kan starte en tråd i dk.forbruger

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share