Blackmoores log- del 2


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

Hej Ven 163.gif

Læsø - er det ikke der "syde-salt" kommer fra? Har kun hørt om det.. men har den vildeste ide om at det er salt som syder når det kommes i maden.. eller hva? 130.gif

Anyway.. har du hørt "Dream Theater"? Tænkte at hvis du hørte "Nightwish" - så vil du helt sikkert også kunne li "Dream Theater" 18.gif

Men det er self. en smagssag.

:wink:

Og tillykke med den kommende bebs w15.gif

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

det rister SÅ vildt!!!  Det værste ved tabata er ikke at køre dem, men den frygt man nærmest kan mærke på vej til træning, man VED bare det bliver grumt i dag!!

<{POST_SNAPBACK}>

Det er så lige her, at jeg kan følge dig 100%...især, når jeg skal træne forsvarets cirkeltræning

b188.gif

Link to comment
Share on other sites

Miss D:

Tak for din hilsen:

sydesalt!

Video....

Sydesalt hedder sydesalt fordi man ”syder” det old style, altså langsomst udfælder det i store jernpander over bål.

Det er en gammel tradition, i 1200-1500 tallet var det Læsø’s hovederhverv, og grunden til at alt skoven forsvandt, man sydede nemlig helt vildt igennem udfra vores hyersaline grundvand på sydøen.. en af de første økologiske katastrofer her i DK…

I dag er der et enkelt museum der laver det.. men det smager herregodt!!! (og koster kassen)

Jeg skal faktisk over og repræsentere Læsø salt her næste uge på en messe ..

Jeg er selv dybt afhængig af det.

Jeg har lidt Dream Theater, men skal helt klart have chekket lidt mere. Men især ved Nightwish er det Tarnja’s vokal jeg også tænder for hårdt af på!

Niceman.

Jeps.. at køre et par tunge sæt ved vægtene kræver da motivation. . men sådan noget HIIT cardio, der skal man virkelig have fortalt hjernen at ”så er det bare af sted”

Ligesom når man kørte hinderbahn i gamle dage.

Link to comment
Share on other sites

Jeps.. at køre et par tunge sæt ved vægtene kræver da motivation. . men sådan noget HIIT cardio, der skal man virkelig have fortalt hjernen at ”så er det bare af sted”

Ligesom når man kørte hinderbahn i gamle dage.

<{POST_SNAPBACK}>

Så er næsten hver eneste kettlebell træning! :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hurtig træning før huset fyldes med gæster i aften

Hypers:

20,20

Frontsquat:

5r@50kg

1r@70kg

2r@70kg

3r@70kg

4r@70kg

5r@70kg

6r@79kg

7r@70kg

Kørte labert i dag. Grebet var bedre end det har været LÆNGE, vægten LÅ der bare!

Wide grib chins:

1,2,3,4

Pullups:

10..

DER var poweren...PAW!!! Flying!

EZ bar curls:

2s*8r@50kg

tog godt ved i de sørgelige gunz

triceps pushdowns:

10r@31,5kg

2s*8r@40,5kg

før i nu griner og siger..Hvaa er det for nogen tøs-vægte, så føles 40 kg på den her maskine som 80 kg i AUS... udvekslingen er helt anderleses!

Machine dips:

40r@stack

Front plate raises:

15r@20kg

pre stretched crunches

10,12

har haft snakket med mannageren for centeret og..om alt går vel får vi snart en sandsæk :4jumpy::4jumpy::pumpin::4jumpy: Yieeeeepee.

Så skal der køres slagserier!!!!!

og nu er det weekend, mutch needed!!!!

Link to comment
Share on other sites

Nogen gange er det bare rart at være mig...

Har haft en rigtig god ven og hans hustru på besøg her i weekenden, så vi har spist (alt for) godt, drukket kolde fuglsang øls i solen, spillet vikingespil, været på skydebanen, brovtet og spillet Settlers og klappet vores gravide koners maver...

Så jeg stod op i morges, frisk, fik morgenmad med kammeraten og konen, kørte dem til færgen, tog ned og trænede en god gang træning... kørte så ned til stranden i Vesterø og hoppede direkte i det friske vand.. svømmede en tur, gik op på havenbakken og købte en sodavand og en avis og nød en af den slags søndage der bare er alt for få af..

Hjem.. få en god frokost med den noget kønnere halvdel, og lige nu har jeg det 110% godt..

Godt selskab, god mad, sol, vand, træning og duften af våbenolie kan altså gøre mig glad!!! (ja, og jeg skød min første rigtigt dublet på bagdue her i lørdags.. 2 duer ramt på under 1 sekund!)

dagens træning:

Mågen:

20r@4kg

20r@5kg

20r@6kg

Hypers:

20r

20r

20r

Pre stretched crunches:

12

15

DB sidebends:

2s*20r@37,5kg

så var jeg varm og klar.

Incline DB presses:

1r@42,5kg

2r@42,5kg

3r@42,5kg

4r@42,5kg

5r@42,5kg

6r@42,5kg

og de FLØJ fra patten i dag!

Pec dec:

12r@stack

18r@stack

bare for at få en lille smule pump!

machine pulldowns:

15r@stack

20r@stack

20r@stack- drop sæt til 15r@stack-2 - dropsæt til 10r@stack-4

Leg extensions:

3s*10r@stack

sidste sæt over i et dropsæt jeg ikke fik skrevet op, men det brændte rigtigt meget

leg curls

3s*10r@stack

sidste sæt over i et dropsæt jeg ikke fik skrevet op.

rear delt machine

10r@8blokke

10r@10blokke

DB laterals

3s*12r@15kg

triceps pushdowns:

(anden maskine end sidste gang..derofr andre kg)

20r@50kg

15r@60kg

2s*12r@70kg

Concentration curls:

8r@22,5kg

Link to comment
Share on other sites

Nogen gange er det bare rart at være mig...

Har haft en rigtig god ven og hans hustru på besøg her i weekenden, så vi har spist (alt for) godt, drukket kolde fuglsang øls i solen, spillet vikingespil, været på skydebanen, brovtet og spillet Settlers og klappet vores gravide koners maver...

Så jeg stod op i morges, frisk, fik morgenmad med kammeraten og konen, kørte dem til færgen, tog ned og trænede en god gang træning... kørte så ned til stranden i Vesterø og hoppede direkte i det friske vand.. svømmede en tur, gik op på havenbakken og købte en sodavand og en avis og nød en af den slags søndage der bare er alt for få af..

Hjem.. få en god frokost med den noget kønnere halvdel, og lige nu har jeg det 110% godt..

Godt selskab, god mad, sol, vand, træning og duften af våbenolie kan altså gøre mig glad!!! (ja, og jeg skød min første rigtigt dublet på bagdue her i lørdags.. 2 duer ramt på under 1 sekund!)

 

<{POST_SNAPBACK}>

Dejligt med sådan en dag....!!!! :4thumbup: Glæder mig meget på dine vegne... og din træning så også super ud!!! Skønt jeg har klippet den fra i quoten... Niiiiiiiiiiiiiiiiice!!!

Mange glade hilsener fra mig... og håber din næste uge kommer til at få samme positivitet over sig!!!

:4heart: Tania

Link to comment
Share on other sites

Nogen gange er det bare rart at være mig...

Har haft en rigtig god ven og hans hustru på besøg her i weekenden, så vi har spist (alt for) godt, drukket kolde fuglsang øls i solen, spillet vikingespil, været på skydebanen, brovtet og spillet Settlers og klappet vores gravide koners maver...

Så jeg stod op i morges, frisk, fik morgenmad med kammeraten og konen, kørte dem til færgen, tog ned og trænede en god gang træning... kørte så ned til stranden i Vesterø og hoppede direkte i det friske vand.. svømmede en tur, gik op på havenbakken og købte en sodavand og en avis og nød en af den slags søndage der bare er alt for få af..

Hjem.. få en god frokost med den noget kønnere halvdel, og lige nu har jeg det 110% godt..

Godt selskab, god mad, sol, vand, træning og duften af våbenolie kan altså gøre mig glad!!! (ja, og jeg skød min første rigtigt dublet på bagdue her i lørdags.. 2 duer ramt på under 1 sekund!)

Lyder sgu som en super dag :4thumbup:

Hvad er vikingespil? :blink:

Venlig hilsen Kasper

Link to comment
Share on other sites

Hey, du er da noget af en tung fætter, har ikke haft set så meget på din træning før nu, men jeg har ikke kunnet undgå at bemærke din mildt sagt omfangsrige viden om 2. verdenskrig, som også falder ind under min interessesfære :)

Nåmen kom til at se dine concentration-curls på over 20kg - det kan jeg alligevel ikke forstå, for de er da kanon hårde? :devil: Altså kører du dem meget strict mellem benene og så godt som kun med bevægelse i albueleddet helt uden, at albuen reelt bevæger sig??

Stærke løft ellers, keep it up :devil:

Link to comment
Share on other sites

hej jens.. fedt du kiggede forbi :bigsmile::bigsmile:

Jeps..kører dem temmelig hårdt men ikke super strict.. (kan godt finde på at cheate lidt)

Men det er den øvelse hvor jeg bedst kan hamre løs direkte på gunz. Tunge hammercurls har det med at irritere min skulder. EZ bar curls kan jeg køre til en vis grænse.. jeg plejede at føle at 17,5 kg var tungt i concentration curls, men jeg er hoppet en del op på det sidste.

men..mine guns får jo en del prygl og styrke når jeg laver pullups med kropsvægten (hvor der, indrømmet er lidt for meget fedt :blush::blush: )

Link to comment
Share on other sites

hrmm..lige så kæk som jeg var søndag, lige så megte "low battery" har jeg været i går og i dag... lange dage.,.. mentalt brændt lidt aw..

tror jeg har fyret alle mine "overskuds" synapser af i weekenden :bigsmile:

og i morgen er der en überlang arbejdsdag..startende 05.20 og sluttende 23.00. :blink:

men fik trænet lidt i dag, selvom der var minus powaaa i posen.

5 min opvarmning med trambolin og sving i trapetz (heey, that was funny)

Hypers.

20, 20

Pullups:

1,2,3,4,5,6,7,1,2,3,4

tungt i dag

frontsquat

5r@50kg

1r@70kg

2r@70kg

3r@70kg

4r@70kg

5r@70kg

6r@70kg

8r@70kg

tungt....

EZ bar curls

9r@50kg

pre stretched crunches:

10,10

hanging leg raises

10

nu vil jeg i bad og så til fødselsforberedelse :bigsmile:

I det mindste bliver det spændende i morgen, jeg skal repræsentere Læsø saltsyderi ved en stor konference i morgen... indkalt som resserve da saltsyderen er syg og alle de andre er til møde. grib aben :laugh::laugh:

Link to comment
Share on other sites

det kan godt være lidt ekstra energi vil være fedt... (hvad er der med alle disse fristende men dog lettere skræmmende "piske" smileys for tiden)

Naa, når først showet ruller, så er jeg på :bigsmile::bigsmile:

Mht smagsprøver.... pas på, skidtet er voldsomt vanedannende. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fin energi..takker miss D

Kom hjem med en færge før..

det gik rigtigt fint.. syntes selv jeg var ret skarp når jeg skulle være med et team jeg aldrig har arbejdet sammen med før og skulle præsentere et produkt jeg ikke for alvor før har præsenteret, især over for et så fagligt stærkt publikum som kokke og levnedsmiddelfolk.

På den slags områder føler jeg mig mere skarp end for et par år siden.

men stadig... lang hård dag. humøret højt!

har fået løbet en kort tur og hjemmetrænet lidt med elastikker og gulvøvelser her til aften.

Link to comment
Share on other sites

I dag:

Rigtig god løbetur oppe i plantagen..

det har regnet hele dagen..meget, men så klarede det op og solen fik lyng og fyrretræer til at dampe.

Først 2,5 km på 13 minutter i alm tempo. Så 5 min udstrækning og den samme tur tilbage i henholdsvis hurtige intervaller og gang på 15 minutter.

intervallerne med god intensitet... var godt løbende idag.

Rigtig god tur

Link to comment
Share on other sites

i dag.

Først haglbøssens dag oppe på skydenaben

jeg skød herredårligt i dag. Borset fra et par gode sideduer var mine kast og sving helt i skoven. :dry::dry:

Men, da det var haglbøssens dag var der en god våbenmekker deroppe, og jeg fik ham til at kigge på min Winchester O/U

Og der er meget der kan arbejdes på, så han fik den med over til hans værksted på fastlandet, så jeg kan få tilpasset skæftet, tunet sikringen og mekanikken.

så om et par uger skulle jeg gerne have min Winchester tilbage i ny og ondere form. Lerduer og ænder og bambi..be aware!

Vi fik også lejlighed til at lave shotpattern test på den gamle hårdtborede side by side. Den samler GODTNOK meget. Spændende at se hvor stor forskel der var mellem de forskellige patrontyper. En patron jeg troede var rigtig god viste sig at have masser af power, men en rigtig dårlig pattern.

Og..så kom jeg til at se på mig selv. man står der på skydebanen med sin gravide hustru ved siden af. (hun skød en rigtig god trap bane idag, endda med den hårdt borede bøsse..hun er SEJ!) Man har Kansas jakke og jægerbukser på. På ens kasket er der et logo får en våbenhandler. Man står med et haglgevær og snakker med andre der ser ud på samme måde og kommer i deres Pickup trucks eller 4WD'ere..

my god, I'm slowly turning into a redneck..

og det værste.. det er ikke engang slemt!!!

træning senere på dagen:

Hypers:

20,20,20

pre stretched sit ups:

20,20

Så var "core'en" varm

Close grip benches:

2s*15r@60kg

2s*8r@80kg

for at teste nakken... de 60 kg var ikke et problem, men de 80 er liiige tungt nok endnu for nakken...

havde power i arme og pat til meget meget mere, men ..nakken er vigtigere end det.

så jeg strak grundigt ud for hals og nakke og fortsatte:

Saxon sidebends:

10r@5kg

8r@7kg

Stadig lige ydmygende...og GOD!!!

yates rows:

2s*12r@80kg

2s*6r@110kg

Yeeear, mr yates bed fra sig og pumpede mine lats!

Incline DB presses:

25r@25kg

10r@32kg

1r@42,5kg

2r@42,5kg

3r@42,5kg

4r@42,5kg

5r@42,5kg

7r@42,5kg

5r@42,5kg

Volumen vokser fint fra gang til gang

Og..så er det syret hvad musikken betyder. Jeg syntes patten var hel tom idag.. men så smækkede jeg Rob Zombie på med "living dead girl" og så var der skud i kanonen igen!!!!

rear delt flies:

10r@8blokke

10r@10 blokke

DB laterals

2s*12r@15kg

Pec dec burnoff.

20r@stacken (tror faktisk det er en slags sølle disco PR)

Alt curls:

5r@27,5kg

15r@17,5kg

og så hjem, lave en god gang krydderbøffer og se Blade III

Slet ikke en ringe dag!

Link to comment
Share on other sites

Træning i dag:

Let løb: 18 minutter.. tunge stænger.-

Blandet abs.

Tabata pushups..OH lord, de er slemme. De brænder så vildt!!!

Kørte 600 K i bil i går i den gamle Golf (og havde en dag fra 04.45 til 23.30) ...så jeg skulle bare røre mig idag!!!

Tager afsted i morgen Til Maribo til kursus i "sustaniable turism management in protected areas", og er hjemme igen Søndag.

tager løbeskoene med og håber at få mulighed for nogen chins, løb , pushups og andet leg dernede.

Og..

Så har jeg fra i dag nedlagt hvervet som Mod.

jeg har ikke haft den samme energi til det som før. Og jeg ved at jeg snart kommer til at bruge meget mere energi på arbejdet og især Barnet.

Derfor føler jeg det vil være mest fair over for MOL, MZ, Tekkerne og hele boarded hvis jeg siger ”tak for den her omgang” nu og høfligt nedlægger mit hverv. Jeg har de sidste par måneder gået og tænkt over at jeg måske efterhånden fik for meget negativ energi ud af at være MOD, og det er ikke meningen man som MOD skal være en sur stodder der sviner brugerne til når de klager.

Jeg har haft nemmere ved at ”miste hovedet” i et par sager på det sidste, og det er nok et tegn på at min tålmodighed ikke mere er så god som den bør være for at kunne udføre dette job. Så, derfor er det nok bedst hvis jeg smider håndklædet i ringen nu her.

Så, nu er jeg meget snart bare almindelig MOL-bo igen.

:tongue::tongue::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share