Startvægt i squat og dødøft?


Cheat-freak
 Share

Recommended Posts

Det kunne egentlig være interessant at høre hvor meget i tog første gang I prøvede squat og dødløft... Og naturligvis hvor meget I selv vejede for at få lidt perspektiv på.... Evt også alder...

Jeg kan starte med mig selv. Jeg har ikke prøvet at max'e, men jeg har prøvet at køre omkring 20 reps... Der var ikke flere skiver.... 50 kg i begge øvelser... Vejer selv deromkring...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har endnu ikke prøvet at dødløfte, da jeg har hørt at øvelsen skal udføres meget korrekt, og da der ikke er nogen til at vise mig den, så vil jeg ikke begive mig igang med den.

Squat: Ca. 30 kg. (kunne sagtens have kørt langt mere, men jeg ville først lære øvelsen korrekt.)

Alder 22 år.

Vægt 76 kg

Link to comment
Share on other sites

Min var alm. vægtstang af dem normalt finder rundt omkring, sådan en fætter på 20 kg. Nu var sådan også sådan at jeg hurtig satte mere vægt på stangen. 2. gang jeg squattede satte jeg 20 kg ekstra på...

Men desværre tog det lidt overhånd og jeg satte hurtigt for mange kg på uden at have teknikken på plads - stor fejltagelse i øvrigt :(

Link to comment
Share on other sites

Første squat: stangen alene (skulle jo lige prøve øvelsen først, viste sig dog ikke og være så svært og samme dag satte jeg 80 kilo på vægten.)

første dødløft: 140 kilo (har også skrevet en tråd om det...:o)

Jeg er 17 og vejer 75 kilo.

(startede med at træne for 3-4 måneder siden)

Link to comment
Share on other sites

første dødløft.. jeg tror der var 50 kg på stangen..dengang var jeg en jo også en letvægter på 92 kg og 23 år :) Jeg kom ret hurtigt op på 120 kg..det er gået lidt langsommere derefter, men nu går det endelig fremad igen, da jeg har lavet et program der prioiterer dette dejlige løft. Jeg har lært løftet fra blade og bøger, men efterhånden er selv min teknik ved at være ok :D

Slog min PR sidste uge, og kom endelig over 150 kg.

155*2 var slet ikke så svært som jeg troede.Nu sidder de 160 og venter på mig om et par uger.

Keep deadlifting..grow strong :D

Link to comment
Share on other sites

Er rimelig nybegynder ved begge øvelser startede med stangen plus 10-20 kg for at lære øvelserne, efter jeg havde lært teknikken kørte jeg rimelig hurtigt en 1RM i dødløft(efter ca 3. ugers dødløft ialt)der tog jeg 120 kg.

Vejede dengang ca. 100 kg og 19 år.

Link to comment
Share on other sites

Boksning er for motionens skyld. Det har været lidt sløjt med den her de sidste 3 uger, hvor jeg har knoklet med at få min afsluttende opgave færdig. Men jeg glæder mig som en lille dreng til at komme derned igen her  på Onsdag.

Boksning er hamrende sjovt. Og hårdt. Mht at kombinere det med træning, så har jeg fundet ud af at det virker bedst når jeg ikke træner til failure med vægtene. Da jeg trænede meget til failure var jeg hamrende øm i musklerne..altid..og det gjorde det altså ikke nemmere at stå og hamre på en sandsæk.

jeg tror ikke jeg vil op og bokse kamp, men nu må vi se. Måske ser jeg alderledes på det om et års tid. Under alle omstændigheder er det fremragende cardio, og det er en form for selvforsvar, der virker for en stor usmidig type som mig

Venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

he he...  Jeg kan huske jeg tog et afbræk fra judo et stykke tid siden og lige skulle prøve kræfter med boksning!

Træningen var sku fed nok... Masser af intensitet (shipning, omgange på sække, spurt m.m.), men selve boskningen brød jeg mig ikke om..  Jeg kunne ikke rigtig finde mig selv i det der med at stå og slå-slå-slå!!  Måske fordi at jeg var lige så talentløs som en vissen porre...

Men selve træningen synes jeg faktisk var fed nok..  Men jeg gik nu hurtigt tilbage til judo'en!  Det at kaste rundt med folk er lidt federe synes jeg...  For det første gør det knap så ondt som at få en luffe str. XXL lige i nyren og så er der også lidt mere styrke/kontrollering med i det!

Det burde du prøve en dag... Det er dæleme også hårdt træning, kan jeg love dig for!!  :wink:

Link to comment
Share on other sites

Puh...det kan jeg ikke helt huske..

men jeg har nok ligget og leget rundt med 40 kg i squat og ca. 60 kg i dødløft...de 60 kg passer lige med at vægten har den rette højde over gulvet i død..og 40 var tilpas tungt til at man kunne mærke hvad man lavede ;o)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share