coc


lonelyone
 Share

Recommended Posts

Tjaa, hvis du køber traineren og Coc 1eren til at starte med så tror jeg du er fint dækket ind det første stykke tid.

Jeg kunne ikke lukke 1eren da jeg fik den, så den var faktisk rimeligt udforderende for mig. Hvis man har store hænder og et naturligt stærkt greb vil 1eren dog meget hurtigt blive for let. Men det er hverken mit eller dit problem :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg selv trænet i over 3 år og var selv usikker om jeg skulle starte med 1'eren eller Trainer. Jeg valgte også at købe Trainer og det har jeg ikke fortrudt. :smile: Jeg kunne ikke lave mere end 5-6 reps første gang jeg prøvede dem. Trainer er ikke for nybegyndere, men mere for trænede som vil fokusere på at forbedre sin grebstyrke.

btw, Trainer er ca. 3 gange så hård som de typiske grippers i sportsforretnigerne, hvis du har prøvet dem.

Edited by Jannick
Link to comment
Share on other sites

hej..

jeg er i tvivl om hvilken CoC jeg skal vælge... det er jo dumt at købe som er for let og en som er for hård... altså ved ikke hvad i skal vide, for at kunne sige det....

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har købt traineren og 1'eren. Traineren er alt for let synes jeg - første gang jeg tog den i hånden kunne jeg lukke den 10 gange i rap - og synes ikke at jeg har noget specielt godt greb ellers. Jeg er dog ikke ked af at have erhvervet den, for den er fin nok lige at varme op med inden man tager 1'eren.

<{POST_SNAPBACK}>

Skal du ikk også noget højere op end 10rep før du kan træne med den anden for alvor??? Er ihvertfald min erfaring

Link to comment
Share on other sites

Skal du ikk også noget højere op end 10rep før du kan træne med den anden for alvor??? Er ihvertfald min erfaring

<{POST_SNAPBACK}>

Ironmind siger selv ca. 6-7 reps. Vil tro at jeg kan knalde 16-17 igennem på traineren nu.

<{POST_SNAPBACK}>

Siger de det??? I den vejl jeg har fra dem står der ca 20, men fra du kan lave ca 12 kan du begynde at træne forced reps med en tungere :blink:

Link to comment
Share on other sites

Siger de det??? I den vejl jeg har fra dem står der ca 20, men fra du kan lave ca 12 kan du begynde at træne forced reps med en tungere :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Fandt lige dette på deres site:

How many reps and sets should I do and how often should I train?

Our grippers come with training directions, but our basic philosophy is to train with very high intensity (as a percent of your maximum), using low reps, moderate sets, and as many training sessions per week as you can handle. Think about how you train to boost your maximum power clean, squat or deadlift, for example, as opposed to how you pump up your biceps, and this will put you on the right track.

When should I move up from one level to the next on the Captains of Crush grippers?

Most people have to be able to do approximately 20-25 complete repetitions on one of our grippers before they can close the next level up, so we generally recommend that once you can do about 10–12 full reps, it is time to start working on the next level. Joe Kinney, who certainly knows something about training on these grippers, would tell you to not even wait this long—he feels that doing negatives on a gripper one level above what you can fully close is the best way to make progress.

Så fra 10-12 reps på en level, så er det bare videre til næste.

<{POST_SNAPBACK}>

Ok så tror jeg måske også det var det jeg havde læst, bare tolket det(læst lidt for hurtigt igennem) på en anden måde, men vi er enige :smile:

Link to comment
Share on other sites

Which gripper should you buy?

Again from Ironmind, "If you’ve never trained your crushing grip specifically, it’s best to start with the Trainer. If you’ve been training with a sporting goods store gripper, or regularly use hand strength as part of your work, then start with a No. 1. Very rarely does anyone close a No. 2 the first time he tries it, although it is done occasionally. The No. 3 had never been closed the first time anyone tried it - (although Manfred Hoeberl came very close) - until Ken Brown did it at the 1997 U.S. Strongest Man competition. As you might guess, the list of people who have tried to close this gripper reads like Who’s Who in the strength world."

Gripper Resistance levels:

Trainer - 100lb

n.1 - 140lb

n.2 - 195lb

n.3 - 280lb - not many have closed this

n.4 - 365lb! - Only 1 person - Joe Kinney - has ever closed this gripper!

I wonder which gripper John-the-Grip could close.

Tror det er en god ide at starte me traineren hvis man kun har trænet kort tid <1år. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

:innocent: Jeg ved godt at COC er for styrke, men vil disse give nogen masse til underarmen?

<{POST_SNAPBACK}>

CoC's træning gælder præcis det samme som alt andet træning. Få reps = styrke, flere reps = masse.

Jeg træner mine primært for styrke, men lidt hypertrofi skal der også være plads til. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share