Dragon flags?


LurifaX--
 Share

Recommended Posts

Hej..

Prøvede igår til træning at lave dragonflags... Men kan simpelthen ikke finde ud af at hive hele min krop op i lodret stilling... Så kom til at tænke på om det måske så var mening at man skal "krølle" sammen og skyde benene op og så at hele øvelsen kun går ud på at sænke benene stille og roligt ned i vandret igen, hvilket jeg da også kunne forestille mig var rimelig hårdt?

Ville være perfekt hvis der var en der lige ville forklare dette, eller havde en video...

Nu vi er igang så hvis i har andre super maveøvelser så skriv endelig :)

Link to comment
Share on other sites

Strakt op og ned ... hvis du ikke kan hive dig strakt op er det mangel på styrke!

Som du selv forslår kan du træne den excentriske del af dragong flags ved at "snyde lidt op" og så sænke dig udstrakt ned - den excentriske del af øvelsen.

<{POST_SNAPBACK}>

Tror nu ikke det er pga. mangel på styrke... Men da jeg lå på bænken føltes det bare så forkert... Jeg turde ikke rigtigt rive igennem, af frygt for at der skulle ske et eller andet, da jeg ikke var sikker på det var sådan man gjorde...

Men tak for svaret.. Vil prøve at gøre det fuldt ud nu så, når jeg nu har fået afkræftet min tvivl... :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Tråd

Har du checket denne tråd?

Kan ikke lige få vedhæftet den video som Kenneth Jay har lavet, da den desværre er for stor og jeg kan heller ikke få den pakket så den fylder mindre. Desværre har han lukket sit site (strengthrevolutions.dk), så den kan ikke hentes derfra.

Edited by Mr.Freeze
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde tilfældigvis Kenneths video af dragonflags liggende, så du kan hente den lige her

Dragonflags er i øvrigt en virkelig svær maveøvelse, så med mindre man har en meget veltrænet maveregion i forvejen, så synes jeg man burde overveje andre øvelser der tillader en mere passende sværhedsgrad.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde tilfældigvis Kenneths video af dragonflags liggende, så du kan hente den lige her

Dragonflags er i øvrigt en virkelig svær maveøvelse, så med mindre man har en meget veltrænet maveregion i forvejen, så synes jeg man burde overveje andre øvelser der tillader en mere passende sværhedsgrad.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.. Så er det bare lige det.. Hvilke andre øvelser er EFFEKTIVE som som dragonflags er... De blir jo rost til skyerne..

Kom meget gerne med alternativer.. :)

Link to comment
Share on other sites

Her viser Pavel Tsatsouline

hvordan den skal udføres samt evil wheel og russian torso twist .

alle gode øvelser for maven.

http://www.dragondoor.com/images/v90.rm

men ellers kan jeg forklare hvordan jeg laver den:

ligger mig ned på gulvet ved en ribbe, tager fast med hænderne overhovet på ribben.

krøller mig sammen og skyder mine ben op i vejre så jeg ligger på skulderne, trækker vejret dybt og holder vejret under hele udførelsen.

spænder i balderne og så går jeg ned helt strakt og helt strakt op igen puster ud og tager en ny indånding og gentager :)

Link to comment
Share on other sites

Her viser Pavel Tsatsouline

hvordan den skal udføres samt evil wheel og russian torso twist .

alle gode øvelser for maven.

http://www.dragondoor.com/images/v90.rm

men ellers kan jeg forklare hvordan jeg laver den:

ligger mig ned på gulvet ved en ribbe, tager fast med hænderne overhovet på ribben.

krøller mig sammen og skyder mine ben op i vejre så jeg ligger på skulderne, trækker vejret dybt og holder vejret under hele udførelsen.

spænder i balderne og så går jeg ned helt strakt og helt strakt op igen puster ud og tager en ny indånding og gentager :)

<{POST_SNAPBACK}>

prøv så at lave den på en bænk i stedet... for husker jeg rigtigt, er det så ikk meningen at benene ska under vandret...?? hvis I forstår??

Link to comment
Share on other sites

ingen forskel på at gøre det på bænk, synes bare jeg har bedre greb på en ribbe...

<{POST_SNAPBACK}>

jo der er netop forskel.. for når du gør det ved en ribbe, kan benene ikk komme længere ned end til gulvet, right??? tag så en bænk, der kan du min. kome 30 cm under din udgangsstilling.. makes a difference!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Var der nogen der så Rocky 4 igår?? Sly får da lige brændt et par dragonflags af i hans træning. :devil:

<{POST_SNAPBACK}>

YEAAHHH!!!! Rocky 4 var sku fed underholdning.

"I MUST BREAK YOU!" :devil:

Link to comment
Share on other sites

Andre gode mave-øvelser end DFs. Tjek denne side:

http://www.getbig.dk/vis_artikel.asp?id=393

Derfra kan du klikke dig ind på en side med billeder af diverse abs-øvelser...

Jeg er max n00b til så'n now't computer-gejl, så jeg ka sgut' finde ud af at lave linket til en direkte genvej, men det ska jo bare kopieres og sættes ind i adresse-linien eller hva faen den nu hedder... :innocent:

EDIT: NÅ, det blev sgu til et link af sig selv, så har jeg også lært noget i dag... :laugh::blush::tongue:

Edited by SimonW
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share