Mælk stor indflydelse på vækst


Krumborg
 Share

Recommended Posts

Jeg har altid drukket ca. en liter mælk om dagen, og alligevel er jeg kun 160 cm. høj.

Så....Ud til højre med den undersøgelse  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

1. Jeg vil ikke betegne 1 liter mælk som MEGET mælk.

2. Hvem siger du ikke var blevet 155 cm, hvis du IKKE havde drukket den liter dagligt ?

<{POST_SNAPBACK}>

1.Vil du ikke? betegne over en liter om dagen som meget :w00t: Jeg synes at det er megt i forhold til at eksperterne råder et voksent menneske til at holde sig under 3/4 liter om dagen.

2. Og hvem siger at jeg var blevet højere? :wink: Sorry, men jeg tror mere på gentikken her, end på den med mælken. Min far har aldrig drukket mælk og han har alligevel nået en højde på over 180 cm. (jaja han var sikkert blevet over 2 meter hvis han HAVDE drukket mælk :bigsmile: )

Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid drukket ca. en liter mælk om dagen, og alligevel er jeg kun 160 cm. høj.

Så....Ud til højre med den undersøgelse  :bigsmile:

<{POST_SNAPBACK}>

1. Jeg vil ikke betegne 1 liter mælk som MEGET mælk.

2. Hvem siger du ikke var blevet 155 cm, hvis du IKKE havde drukket den liter dagligt ?

<{POST_SNAPBACK}>

1.Vil du ikke? betegne over en liter om dagen som meget :w00t: Jeg synes at det er megt i forhold til at eksperterne råder et voksent menneske til at holde sig under 3/4 liter om dagen.

2. Og hvem siger at jeg var blevet højere? :wink: Sorry, men jeg tror mere på gentikken her, end på den med mælken. Min far har aldrig drukket mælk og han har alligevel nået en højde på over 180 cm. (jaja han var sikkert blevet over 2 meter hvis han HAVDE drukket mælk :bigsmile: )

<{POST_SNAPBACK}>

1. Da jeg startede med at træne drak jeg 3-4 liter mælk om dagen. Brad Gillingham og Georg Olesen drikker op imod 5 liter mælk om dagen. Så nej. Jeg synes bestemt ikke 1 liter er meget. Men der er selvfølgelig forskel på om der er tale om en voksen kvinde på 65 kg, og en stor brutal styrkeløfter på 150 kg.

2. Overdrivelse fremmer forståelsen. Men hvem siger han ikke var blevet 185 cm, hvis han havde drukket mælk. Jeg kender ikke detaljerne i den pågældende undersøgelse, men det er da ikke umuligt at de er inde på noget af det rigtige. Mine forældre er begge 2 under 175 cm, og jeg er 194 cm. Det er med garanti de 3-4 liter mælk som har gjort det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Den generelle formel for ens højde i forhold til ens forældres er:

(Faders højde + moders højde)/2 +/-6.5 cm for henh. drenge og piger.

Eksempel: Faders højde=190 og moders højde=160.

Lillepers estimerede højde=190+160/2 + 6.5=181.5

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Jeg selv er 170, og jeg har, utrolig nok, overlevet indtil videre...

Øv, mine børn bliver kun: (((191+158)cm)/2)+6,5 cm = 181 cm (naturligvis drenge  :laugh: )

Rommel

<{POST_SNAPBACK}>

"It's not the dog in the fight, but the fight in the dog" - så vær ganske rolig.

-Chris

Link to comment
Share on other sites

(Faders højde + moders højde)/2 +/-6.5 cm for henh. drenge og piger.
Ja der tages der jo ikke højde for intag af liter mælk!!! :dry::dry::raisebrow:

Synes nok liiige at mælkenskoefficentmangler...! :bigsmile:

Men der er selvfølgelig forskel på om der er tale om en voksen kvinde på 65 kg, og en stor brutal styrkeløfter på 150 kg.

Jeg synes ikke at det er pænt at dig at tegne et billede af styrkeløftere som brutale... :bigsmile::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share