Glycerol...hvor kan det købes??


BigBoc
 Share

Recommended Posts

Godaften...

Har søgt, men desværre ikke fundet noget brugbart svar....Jeg leder efter glycerol....i f.eks. pulverform....men hvor pokker kan det købes?? Har været i matas, i helsekost butikker osv..men ingen har hørt om det....

er der nogle der kan hjælpe??

Mvh og fortsat god aften

B-B-B-B

(Big Boc Body Building) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Godaften...

Har søgt, men desværre ikke fundet noget brugbart svar....Jeg leder efter glycerol....i f.eks. pulverform....men hvor pokker kan det købes?? Har været i matas, i helsekost butikker osv..men ingen har hørt om det....

er der nogle der kan hjælpe??

Mvh og fortsat god aften

B-B-B-B

(Big Boc Body Building) :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Matas har det, men så hedder det glycerin. Det er fuldstændig det samme som Glycerol.

Link to comment
Share on other sites

De har det i den serie produkter, der findes i hvid plastemballage med blå hætte. Ellers kan du sikkert finde det i ethvert større supermarked. Såvidt jeg husker, stod der på etiketten af det bruges som pletfjerner ved besværlige pletter.

Sålænge det er rent glycerin uden tilsætninger, er det ligegyldigt hvad der står det kan bruges til. Kemisk set er det det samme.

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Craw..tak for dine hurtige svar, det sku nice..

Jeps, flasken er hvid med blå hætte....men....det er sådan noget kemisk stads....

Dét er jo ikke til at drikke....man kan da ikke drikke kemiske stoffer som bruges til at fjerne pletter med...eller sæbebobler....

Vel`??

Er lidt forvirret...sorry...det virker bar lidt mærkeligt...

(håber du gidr svare igen.. :smile: )

Mvh

Boc

Link to comment
Share on other sites

Craw..tak for dine hurtige svar, det sku nice..

Jeps, flasken er hvid med blå hætte....men....det er sådan noget kemisk stads....

Dét er jo ikke til at drikke....man kan da ikke drikke kemiske stoffer som bruges til at fjerne pletter med...eller sæbebobler....

Vel`??

Er lidt forvirret...sorry...det virker bar lidt mærkeligt...

(håber du gidr svare igen.. :smile: )

Mvh

Boc

<{POST_SNAPBACK}>

Det er det samme der er i flasken, så om det er i en hvid plastikbøtte eller noget andet er bedøvende ligegyldigt. Det vigtigste er at det er ren glycrin og at der ikke er tilsat noget andet i det.

Hvad skal du iøvrigt bruge det til?

Link to comment
Share on other sites

Hehe Hatskan...griner... :smile: !!

Tør jeg sku ikke...

Ville prøve a lave min egen liquid muscle... :4smartass: ....

ej, ville self bruge det i træningsmæssig forstand...du kender vel selv effekten af det...

Har det bare ret noia med a skulle drikke en sådn form for kemikalie....

Har du egentlig prøvet det selv??

Link to comment
Share on other sites

Ville prøve a lave min egen liquid muscle... :4smartass: ....

ej, ville self bruge det i træningsmæssig forstand...du kender vel selv effekten af det...

Har det bare ret noia med a skulle drikke en sådn form for kemikalie....

Har du egentlig prøvet det selv??

<{POST_SNAPBACK}>

Effekt? :laugh: Der er ikke meget effekt i det :wink: Jeg har selv prøvet det og der var ingen effekt overhovedet. Jeg mener også at Saint P brugte det før DM og såvidt jeg husker snakkede han om at det trak væske fra underhuden i meget kort tid og så forsvandt "effekten" lynhurtigt igen.

Link to comment
Share on other sites

Ville prøve a lave min egen liquid muscle... :4smartass: ....

ej, ville self bruge det i træningsmæssig forstand...du kender vel selv effekten af det...

Har det bare ret noia med a skulle drikke en sådn form for kemikalie....

Har du egentlig prøvet det selv??

<{POST_SNAPBACK}>

Effekt? :laugh: Der er ikke meget effekt i det :wink: Jeg har selv prøvet det og der var ingen effekt overhovedet. Jeg mener også at Saint P brugte det før DM og såvidt jeg husker snakkede han om at det trak væske fra underhuden i meget kort tid og så forsvandt "effekten" lynhurtigt igen.

<{POST_SNAPBACK}>

Der er INGEN Permanent effekt som Getbig’s reklame kan få en til at tro:

http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?acti...&vare_id=363120

Glycerol eller glycerin som det også hedder virker ved at trække vand fra underhuden og ind i musklerne. Det virker også helt efter hensigten, da det i realiteten faktisk ikke drejer om særlig meget væske der er gemt i underhuden (langt mindre en BB’ere normalt smider). Effekten er faktisk enorm god (kræver lige at fedtprocenten er lav nok til at se det) Problemer er bare som Crawdaddy skriver, at det er en midlertidig effekt.

Jeg brugte det selv til DM i BF (glycerol med rødvin smager ikke godt!). Jeg havde læst en del på nettet om diverse dehydreringsplaner og valgte en plan der gik på udelukkende at forsøge at smide væsken i underhuden. Rationalet var, at jeg havde brug for væsken i dips/roning, og at jeg grundet min størrelse ikke kunne tillade mig at blive meget mindre. Jeg havde samtidig konsulteret mig med JS omkring glycerol og var blevet rådet til at sippe en halv liter løbende over de sidste 8 timer inden konkurrencen.

Problemet var bare, at jeg allerede skulle på scenen kl. 9.00, så jeg valgte at drikke 0,25l inden jeg lagde mig til at sove og så efterfølgende småsippe fra jeg vågnede. Jeg syntes selv, at det lød som en mægtig snedig plan. Resultater var dog, at jeg toppede kl 3-4 om natten, hvor jeg var knas tør (husker stadig hvor stolt jeg var over at min plan havde lykkedes :4smartass: ). Effekten var dog forsvundet om morgenen og den kom ikke igen i løbet af dagen selv om, at jeg øgede indtaget. :crybaby:

Jeg regner med at køre vandplanen helt anderledes næste gang. Noget med 12-15 liter cola i stedet… :4thumbup:

Jeg vil mene at glycerin kan bruges i konkurrence sammenhæng, men effekten er formodentlig svær at time, og nok ikke til at genskabe flere gange i løbet af en dag. Det kan dog være, at en mere kontinuerlig optagelse kan føre til en forlængelse af effekten.

Jeg vil dog ud fra min egen erfaring mene at den nok kun kan bruges som et hjælpemiddel, hvis man begynder at binde væske mellem forbedømmelserne og finalen.

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Pauli....god historie....

og jeg kan jo ikke sige andet end "præcis"...! :cooldance:

Ved godt hvad glycerol eftersigende skulle gøre, og at det er et "produkt" nogle brugere mht. konkurrence og eventuelle foto-sessions....præcis derfor jeg synes det kan være sjovt at prøve det, og se om effekten stemmer overens med hvad div. opreklamerede og naive reklamer påstår...

Nå men nu ved jeg ihvertfald hvor det kan købes, så må jeg lige blive enig med mig selv om, det er noget jeg gider poste mønter i... :wink:

Men tak for hjælpen drenge...eller sku man sige...supermænd :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Samler lige denne gamle tråd op. Skal til photoshoot om et par uger og påtænker at indtage glycerin nogle timer forinden. Er der en grænse for hvor meget man må indtage? Jeg kan desuden læse mig frem til, at der er mange forskellige måder at fremstille det på. Blandt andet som restprodukt ved produktion af sæbe og biodiesel. Det har jeg sgu svært ved at forestille mig kan være sundt at drikke :crazy:

Har i andre gode råd til fremstå lean og ripped må i meget gerne byde ind.

Edited by Excess
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share