nskou's log


nskou
 Share

Recommended Posts

Træning fredag d. 31/3 i Nordland

Kørte en smule trøjetræning i Pers 42 F6 men intet lykkedes rigtig

Dagens træning

Holdte en refeed dag i går med øl, brownies og hjemmelavet pizza, hvorfor jeg idag skulle straffe den dårlige samvittighed med 3½ times træning. Havde egentlig besluttet mig for at holde en fridag, da jeg synes, det holder lidt hårdt for tiden, men Anders pressede mig væk fra sofaen.

Bænkpres

lidt forskelligt op til

1x1½x120

ffs det var tungt. Eksperimenterede lidt med at bænke uden legdrive, hvilket ikke var et hit

Incline barbell press

3x5x80

Rackpulls

1x5x100

1x5x140

1x5x170

1x3x180

1x1x190

1x1x200

1x1x210

1x1x220

1x1x230

Clean & Jerk

4x2x50

incline db press

1x5x17,5

1x5x20

1x5x22,5

1x5x25

1x5x27,5

1x5x30

ville have fortsat opad men blev tidspresset pga rengøring

Pull-ups

3x3xBW

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 276
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dagens træning

Bænk pres

1x5x50

2x5x80

1x5x100

1x5x105

1x1x110

1x1x115

1x1x120

1x1x125

Røven i sædet og god pause på brystet. Var faktisk overraskende let men ikke videre eksplosiv, så måtte lige prøve igen

1xfail med 125

Ved ikke lige hvad der gik galt. Tror jeg slappede for meget af i bunden, som jeg sommetider har for vane.

Squat

1x5x50

1x3x80

1x1x90

1x1x100

1x1x110

1x1x120

1x1x130

Meget løse knæbind på

2x1x135

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag d. 8/4

Lavede lidt trøje træning sammen med luci. Blev til et par gode løft med 130

Dagens træning

8cm board press

1x5x110

1x5x120

1x5x127,5

1x3x135

1x1x145

1x1x155 PR +10

1xfail med 160

Dødløft (koventionelt ss sumo)

1x5x100

1x3x140

1x1x170

1x1x180

1x1x190

1x1x200

db incline press

1x5x30

1x5x32,5

1x5x37,5

1x1x42,5

rotator manchet

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dagens træning

Er lige startet på et nyt program efter et par uger med meget ustruktureret træning. Da det er blevet lidt sent, venter jeg med at løfte for sløret mht programmet til imorgen.

Bænkpres

Opvarmning

10x1x95

Dødløft

Opvarmning

10x1x150

Incline BP

5x5x50

Pull-ups

5x5xBW

Dips

3x8xBW

Goodmornings

3x8x60

Link to comment
Share on other sites

Som lovet vil jeg gennemgå mit nuværende program. Et regneark tilgår senere.

Hovedtrækkene er bænk 4 gange ugentlig og to gange dødløft og squat.

Dag 1.

Tung bænk, 10 singler med en ugentlig progression på 5%, startende på 70%

5x5 i incline eller flat db/bb alternerende fra uge til uge

3x8 i dips, tate, cg bp eller cable push-down alternerende fra uge til uge

Tung dødløft, 10 singler med en ugentlig progression på 5%, startende på 70%

5x5 i db/bb rows, pulls-ups eller C&J alternerende fra uge til uge

3x8 i goodmornings, hyper extensions eller glut-ham raises alternerende fra uge til uge.

Dag 2.

Let bænk, 10 singler med 60%

5x5 i 4,8,12cm boardpress, pin press, floor press eller reversed bands alternerende fra uge til uge.

evt 3x8 til triceps

Tung squat, 10 singler med en ugentlig progression, startende på 70%

5x5 i front SQ, reversed bands eller leg press

Dag 3.

Tung bænk, som dag 1. + 2,5kg

Let dødløft 10 singler med 60%

5x5 i rack-pulls, sumo DL, reversed bands eller keystone

3x8 i hyper extensions, goodmornings eller glut-ham raises

Dag 4.

Let bænk, som dag 2

Let squat, 8x2 til box med 60%

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes programmet ser rigtig godt ud Nikolaj. Tror dog du med fordel kunne smide flere goodmornings/archback goodmornings ind, da du kun kører dem to gange om ugen. For mig at se vil netop denne øvelse være perfekt til at styrke dit stickingpoint lige under lockout i dødløft. Derudover tror jeg det bliver svært at restituere ordenligt når du er længere henne i progressionen fra tung squat og dødløft, når du samtidig også kører det let to gange om ugen. Tænk på at WSB kun har hhv. squat/død 2 gange om ugen.

Med en slet skjult BB-bias tror jeg også du med fordel kunne træne større tonnage i rows, da større og stærkere lats alt andet lige også vil være godt for lockoutfasen i dødløft.

Og slutteligt: HVOR ER CURLSENE???????????? :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

Ok omgang med anto, der skulle køre ME i alm bænk, så jeg hoppede med der istedet for de 10 singles den ellers stod på.

Bænkpres

1x5x60

1x5x80

1x5x90

1x5x100

1x5x110

1x2½x117,5

Skulle til at løfte røven så lod anders tage den

1x1x125

Tung

Reverse bands (sort, ca 60kg i bunden) bp

1x5x100

2x5x130

2x3x150

1x3x160

1x5x130

Dødløft

opvarmning

10x1x160

Pull-ups (CG UH)

5x5xBW

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes programmet ser rigtig godt ud Nikolaj. Tror dog du med fordel kunne smide flere goodmornings/archback goodmornings ind, da du kun kører dem to gange om ugen. For mig at se vil netop denne øvelse være perfekt til at styrke dit stickingpoint lige under lockout i dødløft. Derudover tror jeg det bliver svært at restituere ordenligt når du er længere henne i progressionen fra tung squat og dødløft, når du samtidig også kører det let to gange om ugen. Tænk på at WSB kun har hhv. squat/død 2 gange om ugen.

Med en slet skjult BB-bias tror jeg også du med fordel kunne træne større tonnage i rows, da større og stærkere lats alt andet lige også vil være godt for lockoutfasen i dødløft.

Og slutteligt: HVOR ER CURLSENE???????????? :tongue:

Da jeg kører goodmornings/hypers to gange ugentligt sammen med en gang rackpulls/keystone/bands plus en gang rows/pull-ups tror jeg ryggen får tæsk nok.

Mht. restitutionen så er det lidt meningen, at jeg vil køre mig selv i sænk og så tage en gang deload om nogle uger.

Curls?...aldrig!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er lidt småt med overskud for tiden, da jeg er presset både med eksamen og diæten men træner forsat med vægte næsten hver dag og løber ca hver anden. Derudover er jeg blevet ret særiøs med kosten og har været ud og investere i nogle kosttilskud bla et ordentligt læs af denne

post-7461-1148204538_thumb.jpg

Det var lidt dyrt men har kun halv så mange kcal som alm vand.

Link to comment
Share on other sites

Giver det også lange slanke muskler?
Det skulle det efter sigende og synes da også, jeg kan begynde at se en forskel på min egen krop.

Derudover er min morgenvægt nede på 78,5, så et eller andet hjælper det ihvertfald.

Link to comment
Share on other sites

Det skulle det efter sigende og synes da også, jeg kan begynde at se en forskel på min egen krop.

Derudover er min morgenvægt nede på 78,5, så et eller andet hjælper det ihvertfald.

Vil det sige at du rent faktisk når at komme i -75 til Nordland?

Link to comment
Share on other sites

Vil det sige at du rent faktisk når at komme i -75 til Nordland?
Det håber jeg, da jeg har et væddemål kørende med per om hvem der trækker mest i -75. Som det ser ud nu, skal jeg nok nå det, hvis ellers jeg holder til kcal-underskuddet, men kan godt mærke at det begynder at blive hårdt.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nordland Cup

Så fik jeg endelig mit stævnedebut og jeg er egentlig forholdsvis tilfreds med resultatet, men dagens succes bestod nok i at kunne veje ind på under 75 :w00t:

I squat lagde jeg moderat ud med 110, dels pga massive doms i sækken efter alt for meget mad efter indvejningen og dels for at være sikker på at få noget godkendt.De blev godkendt 3-0. Dernæst 120, godkendt 3-0. Sluttede på 125, godkendt 3-0. Nu ærger jeg mig over jeg ikke startede på 125, da de var virkelig lette og jeg tror på, der havde været til noget mere.

Bænkpres gik desværre knap så godt. Også her lagde jeg ud på 110, godkendt 3-0, men var ret tung. Dernæst failede jeg på 115, da jeg brugte alt for lang tid på at få den ned og holdte et par minutters pause på brystet. Prøvede igen og fik dem godkendt 3-0. Ærgeligt jeg spildte et forsøg, da jeg gerne ville have været lidt højere end 115 men sådan skulle det ikke være.

I dødløft var det egentlig meningen, jeg ville have startet på 190 men ændrede det i sidste øjeblik til 180, da jeg var lidt rystet over bænken var gået så skidt. Det skulle jeg nok ikke have gjort. 180 godkendt 3-0. 190 godkendt 3-0. 195 godkendt 3-0. Da Nordland rekorden var 200 fik jeg et fjerde forsøg for at slå den. Jeg fedtspillede lidt og gik derfor kun på 202,5, men blæste den op så kunne nok have endt lidt højere.

Alt i alt en total på 435.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Hvadså Nikolaj - bliver der slet ikke trænet i Lemvig? :poking::smile:
Det bliver desværre ikke til nogen træning lige for tiden, da jeg har 13 timers nattevagter og ellers arbejder på at få lynet gjort køreklar igen. Jeg fik lige smidt en ny firebenet i her den anden dag og hængt et par ny potter på, så nu mangler jeg bare synsmandens ord for at dødsdommen kan udsættes et par år endnu. Med lidt held skulle jeg være i Århus igen efter weekenden og helt sikker klar på at give den gas.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share