Arnes log


Arne
 Share

Recommended Posts

  • Replies 723
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning d.19/7

Morgentræning i CII- Kort og hårdt:

Opvarmning: 8 min ved 180 W, stigende til 220 de sidste 2 minutter W

5 intervaller på 45 sek. ved 295 W med 20 sek pause hvor der ros med 90-100 W. der efter 5 min blød roning, 10 min ved 200 W, 5 min afkøling.

Alle intervaller gennemført - den sidste dog fallende jævnte ned til 220 W de sidste 20 sek. Det er en mental ting, hvis jeg havde plalagt 6 intervaller ville jeg, måske kunne holde hele vejen, måske skulle jeg prøve det næste gang?.

Derefter rullede jeg stille til Hvidovre

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagstræning den 19/7

30 km fra Hvidovre og hjem, via Vestvolden, Avedøreholme, Amager fælled, Kongelunden, Tårnby, Christianshavn. Gik efter at gennemføre med 30 km/t i snit indtil Christianshavn, lykkedes over forventning, 32 km/t blev det til. Kunne ses på gennemsnitspulsen, 174, maxpulsen blev nået på stigningen op af broen fra Avedøre Holme til Amager, 188, VILLE holde over 22 km/t hele vejen op, det lykkedes. Over fæleden gik det med 34-35 km/t, i medvind skal det siges.

Skøn tur! Ærgeligt at Jalabert ikke holdt igen i dag.....

Link to comment
Share on other sites

Træning den 20/7

Cykeltur Østerbro - Helsingør

Distance kørt 43,7 km

20-22 grader og let til jævn side-modvind

Køretid inkl 1 lille pause, 1 time og 42 minutter - har aldrig gjort det på under 1.55 på MTB, selv i lille medvind.

Gennemsnitshastighed 27,7 km/t

Gennemsnitspuls 169

Maksimalpuls 178

Meget tilfredsstillende tur, er ved at få styr på at køre på raceren, gearskiftende begynder at fungere automatisk. Jeg køre efter at holde kadancen inden for 75-85 rpm, stigende til op imod 95-100 på korte stejle bakker

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning d 21/7

Lidt veligeholdelsestræning:

Dødløft 3x6 med 60 kg

Floorpres 3x6 40 kg (jeg er så svag så svag i den nu)

Bent over barbel rows 3 x 6 x 40 kg

Military pres 3 x 4 x 25 kg (blver sgu snart indhentet af Litopsi i den hvis jeg ikke tager mig sammen til at hive i stænger lidt oftere) Mine overarme har det ikke så godt pga at jeg er skiftet til raceren - skal vende mig til at alle stød og slag går lige op gennem rammen, samt at der er mere pres pga. kørestilling.

sguat 2x 20 x 40 kg

I aften står den på CII

Link to comment
Share on other sites

Aftentræning den 21/7

CII

2x4000m efter 2.20/500 m med 5 min pause

Ikke den mest intensive træning, pulsen lå på 160-165, havde regnet med at det var mere hårdt, på den anden side passede det til mit motivationsniveau. Det er cyklen der trækker...

Link to comment
Share on other sites

Mandagsstatus den 22/7

En gang for længe siden havde jeg en vane med at gøre status hver mandag, den vane er hermed genoptaget..

Helbred

Ingen kommentarer, alt vel, skriver i loggen næste gang jeg er blevet vejet, regner med at jeg er på ca. 126.5

Form

Bedre end længe hvad angår kondition. Styrketræningen har ligget stille længe og det må have konsekvenser.

Jeg har haft svært ved for alvor at rykke mht. max iltoptagelse. Det har jeg evalueret på. Jeg når et plateau på ca. 3700-3800 ml/min og der stopper jeg. Forklaringen er nok simpelthen at det kræver en koncentreret og vedvarende indsats at komme videre. Når jeg ser tilbage over de seneste måneder, så kan jeg se pauser in træningen på 3-6 dage stort set i alle måneder i 2002. Det er der ikke plads til hvis jeg i min, i træningssammenhæng, halvhøje alder, for alvor skal komme i superform.

Jeg har derfor givet mig selv det løfte, at med mindre der optræder sygdom, så må der ikke blive pauser resten af det her år. 1 dag kan gå, men så heller ikke mere. Selv når jeg IKKE GIDER, så skal jeg mindst 10-20 minutter op i puls(vi taler 165-180) 2 gange om dagen.

Denne logbog er et centralt værktøj. Derfor skal al træning logføres. I den seneste måned har der været nogle smuttere, det har været ferie så ok, men ikke mere.

Træning den seneste uge

Cykling på racer: 198,8 km, ok men mere end 50 km mindre end i ugen før. Det var for varmt mange dag til lange ture. Til gengæld blev der kørt igennem.

Roning i CII: 21 km, heraf 2 gang kort og meget hård intervaltræning. Det er cyklen der trækker lige nu og det er ok, roningen skal passes 1- 2 gange om ugen – og det bliver den.

Styrketræning: 2 gange for ikke at gå helt i stå på den front, det er ok.

Tror lige jeg snakker planlægning med træneren inden jeg vender tilbage med planlægningen af den de næste 14 dage.

Link to comment
Share on other sites

Hvilket "arrangement" Jarvig? ;) :banana:

Aften træning den 22/7

Cykelturen i morges, på MTB, udviklede sig mere til en kamp mod elementerne og blev opgivet som træning - for vådt og kold meget hurtig. Så her til aften stod den på træning i CII:

1500 m opvarmning efter 2.45/500 m

6 x 250 m efter 1.55/500m, ca 220 W, med 2.30 min roning ved 120 w i mellem

10 min roning efter 2.25/500 m ( i praksis startende efter 2.30, sluttende efter 2.18)

6 x 250 m efter 1.55/500m

5 min stille afkølingsroning

Programmet blev gennemført i god stil. den første intervalrække var ikke vandvittig hård, puls op til 170 i den første og 176 i den sidste, ned til 140 i pauserne.

Anden intervalomgang var noget sejere. Princip for gennemførsel: luk øjnene, træk som en gal, tæl ti 28 tag og se hvad du har tilbage, forhåbentligt 2-4 tag. Puls i anden omgang,, fra 178 til 185.

Bedømmelse efter KlausJensen banan skala: :banana::banana::banana::banana: ud af 6. Jeg skulle havet lagt 1-2 ekstra intervaller på hvis den skulle give mere.

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning d 23/7

Tunge ben, blæsevejr - havde ikke de bedste forhåbninger, om det ville blive morsomt da jeg bar cyklen ud af opgangen i morges. Men men - glæden ved at cykle vandt og kroppen overgav sig nogenlunde. Det blev til 28,7 k, heraf de ca. 10 i stik modvind. Gennemsnitsfart 27,2 km/t - det er jeg ok tilfreds med i den blæst også i og med at det var en rute med lidt for mange røde lys. Gennemsnitspuls 169.

Vurdering :banana::banana::banana:

Link to comment
Share on other sites

Eftermiddagstræning d. 23/7

Det var sjovt, dvs de første 11 km hvor jeg bevægede mig mod VSV fra Hvidovre var knap så morsomme, der kunne jeg lige drive hastigheden op på 23-25 km/t i vinden. Men den anden vej... de 13 km jeg fik cyklet inden jeg ramte stoplysene for alvor , var sgu sjove. Det gik afsted med 35-40 km/t. i medvinden. Resten af vejen, i en bue rundt om København på 6-7 km blev brugt til spurt mellem stoplys - er der grønt, så må man bare klø på.

Summa sumarum 34 km inkl en smule opvarmning og afrulning. Gennemsnitsfart samlet formodenligt ca 27 km/t. Jeg havde ikke fået slettet de gamle filer i min cykelcomputer/pulsur, det løb tør for hukommelse under den hastige tur mod København - det så jeg ikke - jeg havde det for sjovt.

Det handler om at komme op på den cykel - der sad en lille djævel på min skulder (I ved - lige som i Anders And historier - ingen sammenligning i øvrigt ! ) som ihærdigt fortalte mig at jeg ville få modvind og der i øvrigt var en spændende etappe i touren, såå skulle vi ikke bare se at komme hjem Arne? NEJ - men jeg må tilstå at det var lige ved.

Dagens 2 træning for følgende skudsmål :banana::banana::banana::banana::banana:

Link to comment
Share on other sites

blæsevejr -

ja vinden har været decideret ulækker, klam, nasty, vammel, yakki de sidste par dage.... jeg har rent faktsisk oplevet at køre i 1 gear ned ad bakke og knokle en vis legemsdel ud af en vis beklædningsgenstand og bevæge mig med ca. 4 km/t (og ingen spydige kommentarer til mit tempo i det hele taget, tak). Man skulle f***** tro at det var oktober og ikke højsommer.

Antal bananer til vejret: ud af 6 mulige

Link to comment
Share on other sites

Jeg må til stadighed forbløffes over din iver og dit enorme engagement. Du træner så mega-meget og er så seriøs med det. Du er en evig kilde til inspiration.

Du får :worship::worship::worship::worship: :worship: :worship: 6 af 6 worships for effort og seriøsitet og har vundet en måneds rygvind. :)

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning d. 24/7

På en dag med arbejde, tøjvask og middagsgæst, blev det kun til en kort træning. 22 km på raceren i lige dele halvhård sidemodvind og sidemedvind.

Det føles som, at konstantheden og intensiteten i træningen på det seneste har givet et lille formspring. Jeg skal ha lagt 5-8 km til den hurtige morgenrute, gerne i form af flere bakker end der på ruten nu, den er for kort og for let, selvom jeg trykker til hele vejen.

Gennemsnitsfart 28,4 km/t, topfart 44,7 km/t, gennemsnitspuls 168, maksimalpuls 179.

På vejen ind til byen blev jeg indhentet af en gut som jeg nogle gange har ligget på hjul af. Han plejer at køre fra mig efter 2-4 km - med et stort smil.. :devil: Han havde lige nogle gode iaktagelser om min teknik og tråd. Jeg "hænger" åbenbart en lille smile til venstre på sadlen - det passer godt med at jeg har agt slidproblemer i højre side. Jeg ved ikke hvorfor det er sådan, det føles ikke forkert når jeg koncentrere mig om at sidde rigtigt. Han kunne også se, at mine knæ flagre lidt rigeligt, det har jeg da tænkt over, men det er nu godt nok at få et eksternt øje på. Han havde nogle forslag til små ændringer i justering af sadlen - det skal jeg ha prøvet af. Rart med den type hjælpsomhed! :) Det kostede lige lidt i hastighed på hjemturen, at skulle snakke - men skidt nu med det.

Rating af dagens træning 5 x :banana:

Link to comment
Share on other sites

Sjovt du nævner det Litopsi - jeg er faktisk ikke altid nem at gå til med den slags kommentarer, slet ikke når jeg cykler. Men henvendelsen blev gjort på en meget fin måde - og jeg har det med at overgive mig til åbenlys kompetence, og så "skyldte" jeg ham lidt efter at han nogle gange har haft mig på uindbudt slæb - vi køre åbenbart på de samme tider af dagen.

Lawman - tak - jeg vil helst ikke sammenlignes med sådan en bette myre :D

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share