Arnes log


Arne
 Share

Recommended Posts

:D Du skal da være velkommen til at forsøge at hænge på Klaus :P , jeg kommer jo forbi Århus, men dette år ikke Horsens.

Dine spørgsmål:

Ja jeg er morgenmenneske om morgenen og aften menneske om aftenen. Indtil jeg begyndte at træne igen, sov jeg ofte kun 4-5 timer, nu vil jeg gerne have 6.

Jeg står op og spiser ca 45 min før jeg har har planlagt at tage sted. Jeg begynder dagen med mindst 1/2 litter væske. Det bliver gerne til 2 skiver rugbrød med diabetikker pålæg, evt en skive og en banan. Med på turen har jeg 3/4 L energidrik. Lige efter turen drikker jeg mere vand og spiser noget frugt eller ligende. Jeg køre aldrig på tom mave og aldrig inden for de første 25-30 minutter efter jeg har spist, som regel 45-60 min efter jeg har spist.

Det er lidt af en historie med raceren. For at få råd, eller bilde mig selv ind at jeg har, er den blevet købt ind i potioner siden november. Først rammen, som jeg har betalt i 3-4 rater, siden resten. Lige forand mig ligger en æske med pedaler og en saddel som jeg har købt på udsalg i England (via nettet).

Min glimrende cykelbutik, Roadbikeshop i Vanløse, hvor det virkelig er en fornøjelse at komme, er i gang med at bygge cyklen, men det har været svært at få Shimano til at levere den trippel Ultegra gruppe den skal monteres med. Det lader til at ske i denne måned, så jeg regner med at den er klar når jeg kommer hjem fra cykelferien. Så skal jeg lige ned på 125, men det skulle jeg være til den tid.

Jeg glæder mig til at læse om din cykeltræning i din log Klaus

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 723
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Morgentræning, tirsdag den 4/6

Kørte 16 km til Hvidovre via Husum og Vestvolden. Der er 4 steder på Vestvolden hvor man skal krydse trafik, samt en underkørsel hvor man skal gennem en bilspæring. Ideen var at blæse helt igennem fra starten til første stop, stoppe 2 min, så fuld blæs på til næste naturlige stop osv. Turen på Vestvolden blev kørt i modvind.

Fra Frederikssundsvej til Slotherrensvej ca. 1300 m, startpuls 165 (havde kør 165-170 fra Østerbro til Husum), slutpuls 176.

Fra Slotherrensvej til Jyllingevej ca. 1150 m, startpuls 155, slutpuls 182

Fra Jyllingevej til Rosékildevej, ca. 2600 m, startpuls 157, slutpuls 187 snitpuls på dette stykke, (kan ses på kurve på PC - Polar laver herligt legetøj! ) 182

Fra Rosékildevej til Park Alle ca. 1450 m, Startpuls 158, slutpuls 184

Fra Park Alle til Avedøre Tværvej ca. 2800 m, startpuls 155, slutpuls 189, gennemsnit på strækningen 181.

Samlet strækning med intervaller 9300 m

Gennemsnitshastigheden på beskedne ca. 25 km/t i modvinden.

Derefter afrulning 2,5 km til arbejdspladsen.

Aftentræning, tirsdag den 4/6

Planen sagde en tur på omkring 30 km med slutpunkt i Roskilde, her skulle jeg besøge venner. Venner og familie der bor mere end 10 km væk, er ved at blive vandt til at de lige skal stå klar med et bad og et håndklæde når jeg kommer på besøg.

Oven på morgenturen i modvinden trængte jeg til noget anden. Vinden stod i sydøst. Jeg rullede derfor fra Hvidovre via Gl. Køge landevej til Hundige, Kildebrønde, Stærkende og Vindinge til Roskilde.

Samlet strækning 33,8 km, gennemsnitshastighed 28, 4 km i timen. På Gl. Køge Landevej lå jeg på 33-34 i medvinden, jeg blev helt opslugt af hvor fedet det var og så ikke at pulsen røg op på 180, det kostede lidt til sidst, men pyt. Fra Hundige og til Vindinge gik det en smule op af bakke. Gennemsnitspuls for hele turen 168.

Dejlig tur i et flot sommerlandskab!

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Det natværk lyder godt nok som noget for de morgenfriske... :blink:

Jeg håber at få købt mig en cykel inden for de næste 14 dage, så må jeg i skarp træning - så kan vi duellere op af Randersvej. :)

Flot puls du holder dig, det er jeg overbevist om min krop ville nægte om morgenen.... Jeg faldt over...:

Fra Jyllingevej til Rosékildevej, ca. 2600 m, startpuls 157, slutpuls 187 snitpuls på dette stykke, (kan ses på kurve på PC - Polar laver herligt legetøj! ) 182

Plejer du ikke at have det der RadioSport pjatværk?? Er du faldet til patten og er kommet på det eneste rigtige mærke, Polar? HAR DU SET LYSET?!?! :P (hævn for at du mobbede mig da mit var til garantireperation)

Det er lækkert software der er med Polar, og når først man har set sin pulskurve for en træning, kan man aldrig gå tilbage til at motionere uden. :)

Link to comment
Share on other sites

Klaus - jeg har skam haft mit Polar XTainer+ i et års tid... dejligt legetøj ja - man kan altid lige tage kurven fra en særligt vellykket træning frem hvis man hænger med mulen ;)

Link to comment
Share on other sites

Nope, Polar nr 2, Xtrainer var topmodellen indtil S-serien kom.

Når jeg ser dit nye citat, bliver jeg glad for at jeg var hos frisøren i går...

Går ud fra at det hænger sammen med Stig Tøfting historien?

Link to comment
Share on other sites

Træning, tirsdag den 5/6.

Ikke nogen god træningsdag. Planen var 50-60 km, men som dage udviklede sig med arbejde - havde "fri" men gavde opgaver med hjem, mm var der ikke tid til de 3 timer som omklædning, tur, afkøling, cykelveligeholdelse osv., kræver. Det frustrere mig enormt.

Hvad nåede jeg så?

Her til aftenen fik jeg taget mig sammen til lidt træning i CII, igen, som Litopsi også bemærkeder det i sin log i dag, lidt er bedre end ingenting. et blev til

5 min opvarmning, 4 x 1000 m eftyer 2.05/500 m, afkøling.

Jeg klarede de 4 intervaller efter 2.03, 2.03. 3.02 og 2.06. Pulsen kom op på 184-86 hver gang. Keg holdt 4 min pause imellem hver 1000 m.

Træningsmæssigt en møg dag - men i morgen er der atter en dag.

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg ligger ikke stille - selv om MTB er brudt sammen - styrtet for en uge siden er nok årsagen til en revne i geardroppet (det stykke metal der forbinder baggaffel og bagskifter.) Jeg har cyklet 90 km på citybiken siden sidste logføring, har styrketrænet 1 gang og roet 12 km i CII. Ikke ork, pga arbejdsstress, til "normal bogføring" i disse dage.

Vejningen torsdag var en delvis skuffelse. Men jeg er da nu lige netop under 130, med 200 g.

I will be back!

Link to comment
Share on other sites

Når KlausJensen nu har fået et så flote billede af sin nye racercykel - en rigtig sød gul italiener, så må jeg også lige fremvise min (man er vel en drengerøv i en meget stor sandkasse...)

Det er et Monoc stel i 7005 alu, med composit forgaffel og skråstag, Fælge fra Rgida og monteret med en trippel Shimano Ultegra gruppe (27gear)

Glæder mig til at kommu ud og rulle på den til juli

post-12-1023544573.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kælen sag... Men det er tydeligt den trænger til sollys, den er næsten lige så bleg som mine ben! :biggrinbounce:

Shimano Ultegra + the works... Det er impressive shit, jeg kan godt forstå du glæder dig til at komme ud og rulle på dyret! :)

Link to comment
Share on other sites

Men det er tydeligt den trænger til sollys, den er næsten lige så bleg som mine ben!

Den bliver rødglødende når den kommer på vejen :P Den blev ikke valgt på farven, men på at den var til salg til en fornuftig pris.. Men med de integrerede styrfittings, carbongafflen mm synes jeg nu den ser meget godt ud.

Træning søndag den 9/6

Al planlægning af træningen er gået lidt galt i og med MTB tingen ikke kan rulle. denne dag er det blevet til 45 km på citybiken. 30 km i cykelferietempo = 20-22 km/t og 15 km med 24-27 km/t. Ok for denne dag, det føles af for lidt, så måske tager jeg en tørn i CII senere...

Link to comment
Share on other sites

AHHH 4 dage til, så er der 4 ugeres ferie!!!

Træning mandag den 10/6

Morgen: 22 km på citybiken over AmagerFælled, savenede MTB på Kalvebodbroen. Gennemsnitspuls på turen 169, snithastighed ifølgee Sigma computeren (har ikke Polarsensore på Citybiken, det må jeg se at få) 24,6 km/t.

Eftermiddag, 12 km i turisttempo hjem, derefter:

2x 20 rep breathing squat med 45 kg. Jeg har ikke noget stativ hjemme, så jeg er begrænset af hvor megen vægt jeg kan få op over hovedet og tilbage igen. Jeg går 10 cm dybere end i træningskælderen i USG og holder en lille pause i bunden. Jeg er begyndt at sætte mig mere bagud og holde knæene bag tåspiserne. Det har jeg godt kunnet mærke i haserne, gode gamle DOMS satte ind sidst, det er ellers længe siden at den har aflagt besøg.

Dødløft 4 x 8 x 60 kg eksplosivt

BB rows 4 x 4 x 60 kg

MP 4 x 6 x 37,5 kg

Floor press 4 x 6 x 50 kg

Det var så det - omsider igen en træningsdag jer er så nogelunde tilfreds med - men jeg har cyklet for lidt også denne dag.

Mandags status føleger senere

Link to comment
Share on other sites

3 dage til ferien - og 6 dag til jeg starter min mini Tour of Denmark.

Ligger vandret på arbejde og får næste ikke set på MOL i disse dage.

MTB er afleveret til smeden så den kan komme i form til turen.

Tirsdag blev det til i alt 42 km på citybiken. Her til morgen har jeg roet 10 km i CII på ca. 54 min, (stod op 5.00) svarende til 2.15/500 m, det troede jeg faktisk ikke jeg ville kunne, jeg tror heller ikke at det bliver til mere i dag.

Puls efter 2000 167, afviklet efter 2.16.2/500 m

Puls efter 4000 170, afviklet efter 2.14.6/500 m

Puls efter 6000 169, afviklet efter 2.15.0/500 m

Puls efter 8000 173, afviklet efter 2.15.7/500 m

Puls efter 10000 176, afviklet efter 2.14.7/500 m

Puls efter 12000 180 afviklet efter 2.14.6/500 m

Det var den for mig mentalt set hårdeste træning jeg nogen sinde har gennemført. Jeg havde en masse irritation i kroppen som jeg trak på, ikke lige noget jeg gør i morgen igen. Min bedste tid på 2000 m de seneste måneder var 8.40, svarede til 2.10/500 m. Jeg pleje at have meget svært ved at arbejde med over 165 i mere en få minutter i CII. Interessant træningsmorgen. Jeg tror søreme jeg er kommet i form! :D

Skriver min ugestatus senere - ja det skrev jeg også i mandags, men i dag bliver det! (nå det blev det ikke, arne den 13/6)

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 13/6

Det blev, som forventet i går ikke til træning om aftenen. Jeg var sgu træt efter morgenroningen.

Denne morgen, stod jeg op 5.30, jeg elsker at være tidligt ude om sommeren, selv i dag hvor det blev til lidt regn.. Det blev til 24 km på citybiken med 27,6 km/t.

1 time senere blev det til den sædvanlige torsdagsrutine med Dødløft, BB rows, Floor press, Miletary Press og B Curls.

Der efter stille og roligt med 23-24 km/t de 12 km til arbejde. Ikke et ord om ugestatus....

Link to comment
Share on other sites

Så blev det ferie, cykelferie. ikke helt tilfreds med en vejrudsigt for næste uge der siger vestenvind, varme og vand fra oven....

Det vare nok nogen tid inden denne log bliver opdateret. I må ha det så længe!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så er jeg hjemme efte nogle dejlige dage på de jyske stier og landeveje. Jeg begyndte i Horsens og "fjerneste punkt" var Klitmøller som blev nået Sct Hans aften. Bål blev der ikke meget af pga. regne hele dagen men Vesterhavet er et flot syn i stiv NV vind.

Samme Nv vind var ved at tage livet af mig i fredags. Jeg skulle fra Viborg til Nykøbing Mors af en rute på 83 km, der af 26 km på grus, i ret kuperet teræng. Men vinden lige i smasken - og den dag lød vejrmeldningen på frisk vind til kulling fra V -NV, udviklede det sig til lidt af en prøvelse, men jeg kom da frem.

Efter de smukke åbne og kuperede landskaber i midt og NV Jyland og i mindet om Vesterhavet i oprør, bliver det lidt tamt at cykle over Amager Fælled de næste dage...

Logbog som normalt fra i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Træning den 2676

Min minicykelferie har sat sig sine spor, der går nogle dage inden jeg kan cykle eller bruge min CII, jeg har ondt i …. :(

Det skal ikke forhindre endnu en gang veligeholdelses styrketræning.

2x 20 rep breathing squat med 45 kg.

Dødløft 4 x 6 x 60 kg eksplosivt

BB rows 4 x 4 x 60 kg

MP 4 x 6 x 37,5 kg

Floor press 4 x 6 x 50 kg

Barbel Curls 4 x 6 x 30 kg

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share