EMG analyser


Søren W
 Share

Recommended Posts

Jeg har googlet lidt, men jeg kan ikke finde en side der viser mig EMG analyser af forskellige skulderøvelser. Er der måske nogen der kender et site hvor dette forefindes? Nu jeg er igang er sites med EMG analyser af andre muskelgrupper også meget velkomne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har googlet lidt, men jeg kan ikke finde en side der viser mig EMG analyser af forskellige skulderøvelser. Er der måske nogen der kender et site hvor dette forefindes? Nu jeg er igang er sites med EMG analyser af andre muskelgrupper også meget velkomne.

<{POST_SNAPBACK}>

prøv

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?DB=pubmed

Link to comment
Share on other sites

Hej

Per A. Tesch har skrevet en del om EMG målinger.

Så du kan enten søge på Pubmed under Author: Tesch PA eller på biblioteket låne en af hans bøger. Jeg mener der er en med EMG målinger som hedder "Target Bodybuilding".

mvh Jan

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_04042015
Jeg har googlet lidt, men jeg kan ikke finde en side der viser mig EMG analyser af forskellige skulderøvelser. Er der måske nogen der kender et site hvor dette forefindes? Nu jeg er igang er sites med EMG analyser af andre muskelgrupper også meget velkomne.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Søren! Det bliver nok svært at finde. Men det er interessant nok.

Den her så jeg postet på et dansk forum. En lille godbid.

225chart_thm.jpg

Hvad er Coronal plan?

For to uger siden faldt jeg over en hjemmeside der beskæftigede sig med EMG. Ikke nogen konkrete tal og tabeller. Heller ikke lavet af en kapacitet som Mel Siff eller Bompa, men en fyr der har leget lidt med EMG, det handler mest om hvordan man kan sætte fokus på lateral delt ved frontraises: artikel fra T-nation

.

Edited by Mike75
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes EMG er ret interessant hvis man skal vælge mellem den ene eller den anden øvelse, eller argumentere overfor folk hvorfor de skal helt ned i squatten. Der er jo ikke så meget pis med de tal der.

Red: tak for links mv. forresten :)

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

god ide med at starte en tråd omkring EMG analyser, jeg arbejder selv som fitnessinstruktør, og får derfor engang imellem noget info den vej.

Men det ville være lækkert hvis det var en side, hvor alle øvelser var samlet og den jævnligt blev opdateret.

Det er også nogle enkelte resultater engang imellem i de der bodybuilder blade, men altid kun lige til en enkelt øvelse eller to :mad:

men super tråd.

Link to comment
Share on other sites

Et lille input til diskussionen.

I bogen "Serious Strength Training" (2. edition) af T. O. Bompa, M. D. Pasquale og L. J. Cornacchia er der en tabel med EMG målinger af "Max Motor-Unit Activation".

Det er tilsyneladende (delvist) den samme tabel som Søren W har fundet/scannet.

Jeg ved ikke om Bompas EMG målinger er mere fyldestgørende beskrevet i videnskabelige artikler? Jeg har desværre ikke adgang til videnskabelige databaser med disse emner så jeg kan desværre ikke være yderligere behjælpelig.

Mvh,

AxBard

Link to comment
Share on other sites

Preacher curls (mit olympischen stang) - dvs. man ved preacher curl skal holde sig fra at bruge en EZ-curl, men istedet bruge alm. stang ?

<{POST_SNAPBACK}>

Det er måske lige drastisk nok, se nederst ved bicepsøvelserne, de er forskellen 2% ved samme øvelse med hhv. lige og ez, så du kan sagtens fortsætte med ez'en.

Edited by Søren W
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Hvad er Coronal plan?

<{POST_SNAPBACK}>

Godt nok en halvgammel tråd, men anyway... :smile: Det koronale plan udgør sammen med det sagitale og horisontale plan tre plane i anatomien. De koronale og sagitale plane er begge vinkeltrette på det horisontale plan. Det koronale plan kunne fx. gå gennem begge ører på en stående person, mens det sagitale fx. kunne gå gennem næsen og nakken.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share