ekstra tunge håndvægte


trooper
 Share

Recommended Posts

:bigsmile:

jeg kan forstå at folk lægger 2 kg oveni hos visse modeller af håndvægte (som åbenbart skulle dække håndtag, og det ægrer mig naturligvis hvis hele min log er gennemsyret af at jeg ikke har medtaget denne ekstra vægtbonus, pga den slags finurligheder :bigsmile: ..... helt konkret er der tale om dansk hellselsses-sport im aaarhrous.... normalt skal man vel gå efter vægten der står på siden af 'tingen.. jeg kan ikke engang på stående fod erindre mærket, men det er ikke technogym. any ideas?

Link to comment
Share on other sites

Hos os er det meget nemt.

Vægten er sat sammen af X antal skiver. Feks 45kg skiverne er det 4X5kg på hver side, og 1X2,5 kg.

De er så afsluttet med en lukke mekanisme som er forseglet. På den måde kan hurtige sjæle jo regne sig frem til der er 45kg på.

Men da håndtaget på sådan en bandit også vejer lidt, er dette fejlagtigt. Typisk vejer en stang til en håndvægt mellem 1,5 og 2Kg.

Derfor.

Hvis der er tale om Masive vægte, (altså en stor jern/plast klods) så er der ikke andet for end at veje den. men jeg vil tro at vægt angivelsen passer meget godt.

Link to comment
Share on other sites

Hos os er det meget nemt.

Vægten er sat sammen af X antal skiver. Feks 45kg skiverne er det 4X5kg på hver side, og 1X2,5 kg.

De er så afsluttet med en lukke mekanisme som er forseglet. På den måde kan hurtige sjæle jo regne sig frem til der er 45kg på.

Men da håndtaget på sådan en bandit også vejer lidt, er dette fejlagtigt. Typisk vejer en stang til en håndvægt mellem 1,5 og 2Kg.

Derfor.

Hvis der er tale om Masive vægte, (altså en stor jern/plast klods) så er der ikke andet for end at veje den. men jeg vil tro at vægt angivelsen passer meget godt.

<{POST_SNAPBACK}>

her er det også vægtsystemet, som først beskrevet, men troede der vartaget højde for den slags......weird

Link to comment
Share on other sites

Gå ud fra det der står på håndvægten - altså vægten af skiverne minus stangen. Alt det andet er flueknepperi.

<{POST_SNAPBACK}>

altså vægten af skiverne minus stangen..now THAT makes sense...... :smile:

så vægten er lig skiverne, fratrukket stangen, dvs man skal lægge

stangen' til 2 gange :wink:

Link to comment
Share on other sites

HVIS der står en samlet vægt på håndvægten, i siden, f.eks. "20kg", er det i de tilfælde jeg er støt på incl stang som er sat til 2kg - ved at tælle sig frem..

Hvis der ikke er angivet en vægt, lægger jeg selv 2 kg til skiverne for at få den præcise vægt på håndvægten.

Tror det er nogenlunde standard.

Link to comment
Share on other sites

Gå ud fra det der står på håndvægten - altså vægten af skiverne minus stangen. Alt det andet er flueknepperi.

<{POST_SNAPBACK}>

altså vægten af skiverne minus stangen..now THAT makes sense...... :smile:

så vægten er lig skiverne, fratrukket stangen, dvs man skal lægge

stangen' til 2 gange :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

:blush: , formulerede mig vist som en tumpe.....Øhmm, ja hvad der nu står på håndvægten.....altså bare skiverne lagt sammen....

Link to comment
Share on other sites

Kan slet ikk se problemet..

Det er da bare at løfte skidtet og om der er 1,5-2 kg mere eller mindre på er da mindre vigtigt. Det giver stadig mere at løfte skidtet end at skrive tråde om det :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

... men det giver stadig bedre pump end at svare så bittert :laugh:

Link to comment
Share on other sites

her er det også vægtsystemet, som først beskrevet, men troede der vartaget højde for den slags......weird

Så er spørgsmålet, er håndvægtene lablet med en vægt?

Det er vores ikke. Der kan vi kun regne os frem til det, ved at se på vægt angivelsen på de skiver som nu engang sidder på stangen.

Ps. De kan ikke skilles ad. Men er sat sammen af vægtskiver, hvor på der er indgravet en vægt angivelse.

Link to comment
Share on other sites

her er det også vægtsystemet, som først beskrevet, men troede der vartaget højde for den slags......weird

Så er spørgsmålet, er håndvægtene lablet med en vægt?

Det er vores ikke. Der kan vi kun regne os frem til det, ved at se på vægt angivelsen på de skiver som nu engang sidder på stangen.

Ps. De kan ikke skilles ad. Men er sat sammen af vægtskiver, hvor på der er indgravet en vægt angivelse.

<{POST_SNAPBACK}>

jeps det er der..derfor virker det for mig lidt sært.. centret skriver også de har op til 42 kg.....men der står sgu 40 på de største, og såvidt jeg kan tælle mig frem til passer det fint med skiverne :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeps det er der..derfor virker det for mig lidt sært.. centret skriver også de har op til 42 kg.....men der står sgu 40 på de største, og såvidt jeg kan tælle mig frem til passer det fint med skiverne :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det havde jeg sku' aldrig mistænkt :blink:

Jeg havde egentlig en forventning om at man kunne finde ud af at påføre vægten en betegnelse for hvor meget den vejer ialt, men åbenbart ikke :4slap:

Det forklarer jo hvorfor det af og til går rigtig godt når der trænes ude af huset :laugh::laugh: 2 kg på en ærvelig dumbell laterals gør bestemt en forskel.

Nåå Trooper - så må vi jo skrive alle løft +2 kg i loggen, godt det ikke var den anden vej :wink:

Link to comment
Share on other sites

jeps det er der..derfor virker det for mig lidt sært.. centret skriver også de har op til 42 kg.....men der står sgu 40 på de største, og såvidt jeg kan tælle mig frem til passer det fint med skiverne :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det havde jeg sku' aldrig mistænkt :blink:

Jeg havde egentlig en forventning om at man kunne finde ud af at påføre vægten en betegnelse for hvor meget den vejer ialt, men åbenbart ikke :4slap:

Det forklarer jo hvorfor det af og til går rigtig godt når der trænes ude af huset :laugh::laugh: 2 kg på en ærvelig dumbell laterals gør bestemt en forskel.

Nåå Trooper - så må vi jo skrive alle løft +2 kg i loggen, godt det ikke var den anden vej :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

så mange PRs på 1 gang :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

jeps......

jeg tror også at et ekspertpanel bestående af undertegnede, og en ikke alt for troværdig conscience :bigsmile: er nået frem til at de kun er 40, så dermed skulle de ekstra 2 kg være en skrøne blot......... som glud rigtignok påpeger er vægtskiverne nemligt nøjagtigt lig vægten - 2, så medmindre at spænderne er 2kg så skulle vægten på siden være god nok.....

selvfølgeligt kunne det være rart med større så man kunne køre shrugs, tungere dumbell press osv..men såen er det nu......... man kan jo altid smide noget mere på sin barbell

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk idag opdaget, at vi har det lige omvendte problem i vores center :blink:

Vi har nogle, hvor der står 50kg på, men jeg vejede dem idag til 46 :raisebrow: Havde nemlig en mistanke, da der stod 10 på hver af skiverne (som burde være 5kgs, men så viste sig at være 10 punds)... Ikke særlig selvtillids-boostende :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nå heldigvis er DEN alarm afblæst :smile: Trooper og jeg tog et nærkig på vægtene og det ser ok ud :wink: tror alligevel at jeg vejer et par stykker af dem næste gang så vi er helt sikre :4smartass:

denhvideabe <-- naa, jeg jamrer mig ikke så meget. Jeg øser bare vægt på stængerne istedet og rammer kun begrænsningen når jeg engang imellem kører dumbell rows. Her bruger jeg bare 40'erne til at pumpe af med som slutøvelse engang imellem. Så er der jo al snakken om motoriske enheder :blahblah: men jeg klarer mig :smile:

Jeg har et andet problem...eller rettere sagt VI har et andet problem.

Ejeren mener at der er for mange "store" i vores center og går og jamrer sig. Nu har han jo været så tåbelig inkonsekvent i hans politik og han har tøver stadigvæk med at melde centeret ind i Anti Doping Danmark. Det forlyder at han isteddet vil sætte ind på anden vis. Han snakker af og til om fjerne bænkpressen :blink: og/eller skære håndvægtene ned til 30 kg. Han har så sent som idag luftet at han vil forbyde at de folk som træner der stiller op til konkurrence af enhver art :blink: hvis man da kan det uden at det er at betegne som diskrimination.

Fatter ikke at manden har været på landsholdet i bodybuilding - men problemet er det velkendte. Ingen penge i folk der træner tungt og ofte målt i forhold til Hr og fru danmarks wellness tilgang :raisebrow:

Håndvægtene overlever jeg, men fjerne han bænkpressen eller powerracket, så er jeg smuttet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et andet problem...eller rettere sagt VI har et andet problem.

Ejeren mener at der er for mange "store" i vores center og går og jamrer sig. Nu har han jo været så tåbelig inkonsekvent i hans politik og han har tøver stadigvæk med at melde centeret ind i Anti Doping Danmark. Det forlyder at han isteddet vil sætte ind på anden vis. Han snakker af og til om fjerne bænkpressen  :blink: og/eller skære håndvægtene ned til 30 kg. Han har så sent som idag luftet at han vil forbyde at de folk som træner der stiller op til konkurrence af enhver art  :blink: hvis man da kan det uden at det er at betegne som diskrimination.

Fatter ikke at manden har været på landsholdet i bodybuilding - men problemet er det velkendte. Ingen penge i folk der træner tungt og ofte målt i forhold til Hr og fru danmarks wellness tilgang  :raisebrow:

Håndvægtene overlever jeg, men fjerne han bænkpressen eller powerracket, så er jeg smuttet.

<{POST_SNAPBACK}>

Godt at jeg kan skrue håndvægte på mere end 30 kg sammen hjemme.

Så er der rigelig udfordring til mig, og bænkpres har jeg også.

Men der er vel folk som mig, de vil tjene pengene på,

og der er vist ikke ret mange centre, der ikke kan tilfredsstille mit behov,

men det kræver da at jeg kommer :laugh:

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Nå heldigvis er DEN alarm afblæst  :smile: Trooper og jeg tog et nærkig på vægtene og det ser ok ud  :wink: tror alligevel at jeg vejer et par stykker af dem næste gang så vi er helt sikre  :4smartass:

denhvideabe <-- naa, jeg jamrer mig ikke så meget. Jeg øser bare vægt på stængerne istedet og rammer kun begrænsningen når jeg engang imellem kører dumbell rows. Her bruger jeg bare 40'erne til at pumpe af med som slutøvelse engang imellem. Så er der jo al snakken om motoriske enheder  :blahblah: men jeg klarer mig  :smile:

Jeg har et andet problem...eller rettere sagt VI har et andet problem.

Ejeren mener at der er for mange "store" i vores center og går og jamrer sig. Nu har han jo været så tåbelig inkonsekvent i hans politik og han har tøver stadigvæk med at melde centeret ind i Anti Doping Danmark. Det forlyder at han isteddet vil sætte ind på anden vis. Han snakker af og til om fjerne bænkpressen  :blink: og/eller skære håndvægtene ned til 30 kg. Han har så sent som idag luftet at han vil forbyde at de folk som træner der stiller op til konkurrence af enhver art  :blink: hvis man da kan det uden at det er at betegne som diskrimination.

Fatter ikke at manden har været på landsholdet i bodybuilding - men problemet er det velkendte. Ingen penge i folk der træner tungt og ofte målt i forhold til Hr og fru danmarks wellness tilgang  :raisebrow:

Håndvægtene overlever jeg, men fjerne han bænkpressen eller powerracket, så er jeg smuttet.

<{POST_SNAPBACK}>

:blink::blink::blink::blink::blink::blink:

fanme godt jeg formodentligt flytter til kbh så...... det er godtnok trist, og problemet er vel at dansk helsesport alligevel ikke kan blive lig fitness.dk eller equnox. Det er så tåbeligt at forsøge at ramme den samme målgruppe... :dry: Desuden har jeg meget svært ved at se problemet... det er da stærkt begrænset mht store brølaber osv..... jeg synes personligt det var værre i fitness.dk og S.A.T.S da jeg trænede der fordi nogle få pumpere pustede sig op overfor alle begynderne.

I DHS er der et fint mix, og ikk så meget posse...... mener faktisk atmosfæren er særdeles afslappet.

Edited by trooper
Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke at manden har været på landsholdet i bodybuilding

Har vi et landshold i bodybuilding? :blink::blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu har jeg ikke historikken helt på plads, men i DBFF's jubilæumsbind figurerede han på et billede hvorpå der stod landsholdet anno' eet eller andet. Gætter blot på at han var en del af det team som havde licens til at konkurrere udenlands. Han er blevet nr. 2 til dm i den tunge klasse i sin tid.

Link to comment
Share on other sites

Ejeren mener at der er for mange "store" i vores center og går og jamrer sig. Nu har han jo været så tåbelig inkonsekvent i hans politik og han har tøver stadigvæk med at melde centeret ind i Anti Doping Danmark. Det forlyder at han isteddet vil sætte ind på anden vis. Han snakker af og til om fjerne bænkpressen  :blink: og/eller skære håndvægtene ned til 30 kg. Han har så sent som idag luftet at han vil forbyde at de folk som træner der stiller op til konkurrence af enhver art  :blink: hvis man da kan det uden at det er at betegne som diskrimination.

Fatter ikke at manden har været på landsholdet i bodybuilding - men problemet er det velkendte. Ingen penge i folk der træner tungt og ofte målt i forhold til Hr og fru danmarks wellness tilgang  :raisebrow:

Håndvægtene overlever jeg, men fjerne han bænkpressen eller powerracket, så er jeg smuttet.

<{POST_SNAPBACK}>

Det håber jeg da virkelig ikke han gør alvor af, jeg synes da også at der er en serdeles afslappet stemning dernede, hvis han mener der er nogle ubehaglige typer må han da konfrontere dem med det, det skal da ikke gå ud over ale os andre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share