Hvad kan du bedst li at træne


MichaelEbeltoft
 Share

  

81 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Lige en lille poll, for at se hvorvidt det stadig er "trendy" at træne bryst, eller folk har set lyset i en hardcore legday eller lignende.

Personligt er min favorit at træne Quads, nok fordi at det er på legday man flytter flest tons i løbet af et træningspas, men dryg træning er heller ikke at foragte.

Det værste jeg ved er at træne abs, og gør det derfor heller aldrig.

Link to comment
Share on other sites

Der mangler kategorier: Når favoritten er dødløft, tæt forfuldt af squat - hvad skal man så svare? Så der mangler en "multijoint" valgmulighed.

Ja ja bænkpres er en fed øvelse - jeg er bare patetisk ringe i den...

Link to comment
Share on other sites

Den var svær…

Men jeg har stemt (som den eneste på dette tidspunkt) lægge. Det har jeg gjort at den simple grund at jeg ELSKER følelsen af at smadre mine lægge fuldstændig! Mine lægge reagere bedst på det man normalt ville kalde absurd overtræning!

Lægtræningen er ikke færdig før der er tåre i øjenkrogen. :D

Jeg tror nok i sidstepladsen på mit repetoire er alm. bænkpres…

Link to comment
Share on other sites

Bentræningen er min klare favorit. Kræver både kræfter og god viljestyrke når man eksempelvis sidder i bunden af et squat og SKAL OP!

Lægtræning/selvpineri er heller ikke at foragte.

-----

Når jeg har "bygget" et par ben der virker frastødende på de fleste  -   er mit mål nået...

Link to comment
Share on other sites

Jeg foretrækker dødløft, det er en rigtig nice øvelse. Før var det bænkpres men efter jeg har fået squat og dødløft med er den røget ned i rækken. Man bliver ikke smadret på samme måde ved bænkpres som man gør af de to andre.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg lavede min første sæt squat og dødsløft, har det altid være ben, som jeg har elsket at træne, og sådan vil det nok altid være. :cool:

Så jeg har stemt Quadriceps, men den er stærk forfulgt af hamstrings - Intet som et godt sæt Goodmornings i øvrigt :)

Hader i øvrigt at træne læg, mave, triceps og biceps. :whatsthat:

Link to comment
Share on other sites

Min favoritøvelse er gået fra at være dødløft til nu at være Power Clean & Press. De ligger dog tæt.

Jeg kan altså ikke pege på en isoleret muskelgruppe.

Nu, hvor jeg er begyndt at træne efter funktionel styrke og eksplosivitet (and loving it!), så er bænkpres blevet en lidt hul øvelse. Hvad skal jeg bruge den til? Jeg er i gang med en Gillingham bænkpres-cycle, men når den er overstået, tror jeg, at jeg vil nedprioritere bænkpres.

Morten

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, måske skulle poll'en have handlet om ynglingsøvelser, men dem har vi efterhånden haft et par stykker af.

Jeg må da indrømme at vægtløftning også trækker i mig, men det er nok ikke lige så tilrådeligt at smide med vægtene der hvor jeg træner.

Lige nu er jeg hooked på Zercher squats og Frontsquats, overvejer lidt at eksperimentere med Zercher deadlifts også... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Den sejeste øvelse er helt klart

DØDLØFT DØDLØFT DØDLØFT

DØDLØFT DØDLØFT DØDLØFT

DØDLØFT DØDLØFT DØDLØFT

DØDLØFT DØDLØFT DØDLØFT

DØDLØFT DØDLØFT DØDLØFT

Der er fandme ikke noget bedre en at stå med en stang i hænderne, også smide den i gulvet så helt centret falder sammen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid synes mest om bænkpres men efterhånden som jeg er kommet i gang med dødløft er der ingen tvivl.

Dødløft er kongeøvelsen!!!

indrømmet så har jeg sgu ikke noget imod en god gang biceps træning  ...please don´t kill me :lookaround:

Link to comment
Share on other sites

Træk er nr. 1

Men ellers er der så mange øvelser jeg er glad for efterhånden, så det snart bliver svært at vælge.

xax-> Må du ikke smide vægtene der hvor du træner? Hvad er det for et sted - en frisørsalon?? - og er der så heller ikke magnesium, måske?

Pas på at du ikke bliver vanrøgtet i din egen klub!

Man kan træne visse VL-øvelser uden at knalde vægten i gulvet. Bare ikke tungere end man kan styre det.

F.eks. råtræk fra hoften (husk stropper & magnesium), trækbalance, pushpres og meget andet. Det er god opvarmning til tungere ben/ryg-øvelser.

Link to comment
Share on other sites

Men det værste her på jorden er da helt sikkert enhver form for mavetræning :pissed:

Jeg er ked at at skuffe jer, men mave!!! :butbut:

Hovedsageligt fordi det er det vigtigste for mig: at have en flot mave.

Det er vist ikke den del af kroppen de fleste herinde værdsætter.....men, please....don't kick me out of MOL! ???

Link to comment
Share on other sites

-> mvp

Ha ha ha, frisørsalon, ja det er ikke meget galt. Det er et klassisk fitness/BB center med tonsvis af cardio tam tam og maskiner, og så lige en afdeling til os andre, som træner seriøst :p

Jeg prøver også nogen gange med lidt tilnærmet VL, såsom noget der ligner træk/stød med håndvægte. I military press insisterer jeg på at frivende stangen fra jorden af, når jeg starter, så ellers frontsquat med cleangreb og god dybde. Det er så også det tættest på jeg kan komme...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share