Giro d'Italia 2005


Squatfather
 Share

Hvem vinder?  

53 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Så bliver årets Giro d'Italia skudt igang på lørdag i Reggio Calabria. Giroen i år er af mange gjort til en kamp mellem Basso og Cunego, men jeg mener bestemt at flere ryttere vil være i stand til at gører sig gældende i klassementets absolute top. Ud over dem der er nævnt i pollen stiller der så kompetente klassementryttere op som Credit Agricole´s Pietro Caucchioli, Phonak´s Tadej Valjavec og Juan Manuel Garate fra Saunier Duval. Jeg tro vi i år vil se Giroen i kraft af ProTouren bliver løftet til et sportsligt niveau som er væsenligt bredere i toppen end det har været de senest år. :smile:

Hvad mener I iøvrigt om CSC´s Girohold?

Ivan Basso (Italien), Brian Vandborg (Danmark), Michael Blaudzun (Danmark), Giovanni Lombardi (Italien), Peter Luttenberger (Østrig), Andrea Peron (Italien), Fränk Schleck (Luxembourg), Christian Vande Velde (USA) og David Zabriskie (USA).

I mine øjne et meget slagkraftigt hold der vil kunne give Basso den fornødne støtte i alt terræn. :smile:

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg tro vi i år vil se Giroen i kraft af ProTouren bliver løftet til et sportsligt niveau som er væsenligt bredere i toppen end det har været de senest år. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det må man da håbe, men jeg synes nu nok der mangler lidt stjernedrys hist og her ProTour eller ej. Af rigtige topnavne til start er der næsten kun italienere. Nogle af holdene ser lidt tynde ud, når man tænker på hvilken stjerneparade de stiller op med i Tour'en. F.eks. synes jeg ikke de to tyske hold virker specieelt skræmmende. Men OK, feltet ser stærkere ud end sidste år, og det er jo nok pga. ProTour-reglerne.

Hvad mener I iøvrigt om CSC´s Girohold?

Ivan Basso (Italien), Brian Vandborg (Danmark), Michael Blaudzun (Danmark), Giovanni Lombardi (Italien), Peter Luttenberger (Østrig), Andrea Peron (Italien), Fränk Schleck (Luxembourg), Christian Vande Velde (USA) og David Zabriskie (USA).

I mine øjne et meget slagkraftigt hold der vil kunne give Basso den fornødne støtte i alt terræn. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Bestemt ikke noget dårligt hold. Luttenberger viste sidste uge, at han har ramt formen, og det må formodes at være ham, der skal lange Basso den sidste flaske i bjergene. Måske sammen med Schleck, der også viste god kørsel inden han udgik. Vandborg og Blaudzun har friske sejre med i bagagen, omend de er opnået i "mindre" løb.

I øvrigt må det være en smule deprimerende for arrangørerne af de 2 jyske UCI-løb at se deres værk degraderet fra en ret fin UCI-kategori til noget, der mest af alt minder om en afdeling i den hjemlige Post Cup. Men det gav da en ordentlig bunke UCI-point til danske ryttere :wink:

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tro vi i år vil se Giroen i kraft af ProTouren bliver løftet til et sportsligt niveau som er væsenligt bredere i toppen end det har været de senest år. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Det må man da håbe, men jeg synes nu nok der mangler lidt stjernedrys hist og her ProTour eller ej. Af rigtige topnavne til start er der næsten kun italienere. Nogle af holdene ser lidt tynde ud, når man tænker på hvilken stjerneparade de stiller op med i Tour'en. F.eks. synes jeg ikke de to tyske hold virker specieelt skræmmende. Men OK, feltet ser stærkere ud end sidste år, og det er jo nok pga. ProTour-reglerne.

<{POST_SNAPBACK}>

De tyske hold ser ganske rigtigt meget skuffende ud, hvilket tyder på en meget ensidig satsning på Touren. Franske Bouygues Telecom stiller med et ufatteligt svagt hold, men jeg har nu meget svært ved at se hvad der har giver dem ProTourstatus. Men jeg syntes nu at CSC, Illes Balears, Liberty Seguros og Discovery alle er gode eksempler på ikke italienske hold der stiller op med en særdeles slagkraftig trup. :smile:

Hvad mener I iøvrigt om CSC´s Girohold?

Ivan Basso (Italien), Brian Vandborg (Danmark), Michael Blaudzun (Danmark), Giovanni Lombardi (Italien), Peter Luttenberger (Østrig), Andrea Peron (Italien), Fränk Schleck (Luxembourg), Christian Vande Velde (USA) og David Zabriskie (USA).

I mine øjne et meget slagkraftigt hold der vil kunne give Basso den fornødne støtte i alt terræn. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Bestemt ikke noget dårligt hold. Luttenberger viste sidste uge, at han har ramt formen, og det må formodes at være ham, der skal lange Basso den sidste flaske i bjergene. Måske sammen med Schleck, der også viste god kørsel inden han udgik. Vandborg og Blaudzun har friske sejre med i bagagen, omend de er opnået i "mindre" løb.

Ja, Luttenberger ser absolut ud til at være der rent formmæssigt. Efter han ikke længere selv har kunnet leverer fordums resultater har det også virket som om han er mest motiveret, når han har en virklig stærk kaptajn at kører for. Som vi feks. så da han kørte for Hamilton i TdF 03.

Desuden ser jeg frem til at se, hvad de to amerikanere kan. Specielt Vandevelde har jo i sin tid på USP været en vigtig hjælper i bjergene for Heras under Vueltaen. :smile:

I øvrigt må det være en smule deprimerende for arrangørerne af de 2 jyske UCI-løb at se deres værk degraderet fra en ret fin UCI-kategori til noget, der mest af alt minder om en afdeling i den hjemlige Post Cup. Men det gav da en ordentlig bunke UCI-point til danske ryttere  :wink:

Og de point er vist hårdt tiltrængte. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hælder til Basso, Simoni, eller Cunego :4smartass:

Hjertet siger Basso, meeeen tror at Simoni eller Cunego hiver den hjem hvis jeg skal bruge fornuften.

CSC holdet er stærkt, men ikke stærkt nok til at yde fuld støtte til Basso i bjergene, tror han vil komme til at sidde alene på de store stigninger mod slutningen af etaperne.

Hvis Simoni og Cunego kan undgå interne rivalisering og hjælpe hinanden istedet, så kan jeg ikke se hvem der skal kunne true dem i den samlede sejr.

Synes ikke at Garzelli viste skræmmende god form i Romandiet, og Cioni er stadig for ung til at kunne være en trussel imo, på trods af sidste års 4. plads.

Edited by C. Zonka
Link to comment
Share on other sites

Hælder til Basso, Simoni, eller Cunego  :4smartass:

Hjertet siger Basso, meeeen tror at Simoni eller Cunego hiver den hjem hvis jeg skal bruge fornuften.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg tør nu, hverken afskrive Karpets eller Scarponi. Den unge russer er skræmmende stærk i både bjerge og på ITT, og han kommer med et meget stærkt Illes Balears hold i ryggen. Scarponi har stort set ikke kørt løb i år, men primært trænet i Spanien under Manolo Saiz med Giroen som det store mål. Han har godt nok aldrig kørt en virklig super GT før, men Saiz får som regel det bedste ud af sine folk når der satses så målrettet. :smile:

Savoldelli tør jeg heller ikke afskrive. Han har før vundet Giroen og er han igen i topform har han holdet til det. :smile:

CSC holdet er stærkt, men  ikke stærkt nok til at yde fuld støtte til Basso i bjergene, tror han vil komme til at sidde alene på de store stigninger mod slutningen af etaperne.
Jeg tror nu godt, at holdet kan vise sig overraskende stærkt i bjergene. Luttenberger, Peron og Vandevelde er alle typer der kan kører over evne, når der virkligt er brug for det. :smile:
Hvis Simoni og Cunego kan undgå interne rivalisering og hjælpe hinanden istedet, så kan jeg ikke se hvem der skal kunne true dem i den samlede sejr.

Den rivalisering tror jeg så ikke at de undgår. Simoni er stadig bitter over, at deres taktik med at spille Cunego ud som første kort ødelagde hans egne chancer. :wink:

Synes ikke at Garzelli viste skræmmende god form i Romandiet, og Cioni er stadig for ung til at kunne være en trussel imo, på trods af sidste års 4. plads.

Nu er det jo svært, at vurdere ud fra Romandiet, da han jo i principet kan have holdt lidt igen. Hvor gammel vil du iøvrigt mene Cioni skal være? Han er da efterhånden 30 år. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt at han nærmer sig de 30, hvis han da ikke er det allerede, my bad :4slap:

Som tidligere mountain biker, så har han klaret sig ekstrem godt på landevejen, men jeg tror stadig ikke han kan ryste Basso, Cunego eller Simoni af pinden i år.

Scarponi har jeg selv som Joker i år :smile:

Lige et sidespring - Jeg forstår stadig ikke Riis`s beslutning mht. Basso, skal køre både Giro og tdf. Chancen for at vippe Armstrong af tronen har aldrig været større, og så skal Basso køre begge store etapeløb :sleeping:

Hvorfor ikke satse 100% på Touren, nu hvor chancen er der ??

Jeg ved godt han er italianer osv. men alligevel....

Edited by C. Zonka
Link to comment
Share on other sites

Lige et sidespring - Jeg forstår stadig ikke Riis`s beslutning mht. Basso,  skal køre både Giro og tdf. Chancen for at vippe Armstrong af tronen har aldrig været større, og så skal Basso køre begge store etapeløb  :sleeping:

Hvorfor ikke satse 100% på Touren, nu hvor chancen er der ?? 

Jeg ved godt han er italianer osv. men alligevel....

<{POST_SNAPBACK}>

Nu tror jeg primært, at beslutningen om at Basso skal kører Giro skyldes at han selv har presset på for dette. Desuden traf man jo den beslutning tidligt, altså lang tid før at Armstrong offenligtgjorde sit stop, såfremt det er det du mener der gør det nemmere at vinde i år. :smile:

Nu skal det så tilføjes, at jeg ikke hører til dem der mener at det er umuligt at kører 2 gode GT´s samme år. Roche, Indurain og Pantani har alle præsteret at vinde både Giro og Tour det samme år. Den vigtigste egenskab i den henseende er efter min mening evnen til at ramme sin formtop flere gange i løbet af en sæson, samt at kunne kører lange perioder på noget nær topformen. Et tilbageblik på sæsonen 2004 viser tydeligt, at han er i stand til dette. Sidste år lavede han resultater i i februar, marts, april, maj, juli, august, september og oktober. Så jeg ser absolut ingen grund til at tro, at en stærk Giro fra Bassos side vil gører ham chanceløs i Touren. :bike: :smile:

Dokumentation for mine påstande om Ivans 2004 sæson. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Har stemt på Cunego. Synes han virker rigtig skarp.

Simoni tror jeg ikke rigtigt på.

Basso er jeg lidt i tvivl om (men det var jeg vel egentlig også før TdF 2004 :wink: ). Det er jo ikke meget man har set - og alligevel har han han været der hele tiden, så ingen tvivl om at formen er god - men hvor god?

Hvis han er rigtigt forberedt og rammer den absolutte topform om 14 dage, når Giro'en rammer bjergene, så tror jeg det bliver meget meget tæt.. og så tror jeg egentlig også på at Basso er lidt bedre end Cunego, men men...

CSC's hold generelt virker rigtigt rigtigt solidt. Fedt at Vandborg får chancen :smile:

Og fedt at Mads Christensen får chancen hos QuickStep - det bliver sgu en spændende Giro i år med flere danskere og skarp konkurrence om sejren - dog desværre nok kun mellem en flok italienere..

Jeg er enig i at T-Mobile næsten holder ProTouren for nar med det hold... Der ville være en håndfuld italienske hold, hvis sæson havde været reddet hvis de havde fået pladsen i stedet - og så stiller de sgu med et C-hold! :dry:

Link to comment
Share on other sites

Har stemt på Cunego. Synes han virker rigtig skarp.

Simoni tror jeg ikke rigtigt på.

<{POST_SNAPBACK}>

Mange glemmer faktisk, at Cunego´s sejr i fjor primært blev skabt pga Saeco´s taktik, samt at konkurrenterne og deres hold var svagere end forventet. Ikke ved at Simoni var svagere end han plejer at være. :smile:

Basso er jeg lidt i tvivl om (men det var jeg vel egentlig også før TdF 2004  :wink: ). Det er jo ikke meget man har set - og alligevel har han han været der hele tiden, så ingen tvivl om at formen er god - men hvor god?

Hvis han er rigtigt forberedt og rammer den absolutte topform om 14 dage, når Giro'en rammer bjergene, så tror jeg det bliver meget meget tæt.. og så tror jeg egentlig også på at Basso er lidt bedre end Cunego, men men...

Han er i mine øjne stærkere end Cunego både på stigningerne og på ITT. :smile:
CSC's hold generelt virker rigtigt rigtigt solidt. Fedt at Vandborg får chancen  :smile:

Ja, en ung gut der havde log en kort overgang her på MOL for en 3 år siden er med i Giroen. :laugh:

Og fedt at Mads Christensen får chancen hos QuickStep - det bliver sgu en spændende Giro i år med flere danskere og skarp konkurrence om sejren - dog desværre nok kun mellem en flok italienere..
Ja, dejligt at Mads endeligt får nogle løbsdage. Jeg tror dog, at der er et par østeuropæerer der vil være med helt fremme i klassementet. Høj er jo iøvrigt også med hos Gerolsteiner. :smile:
Jeg er enig i at T-Mobile næsten holder ProTouren for nar med det hold... Der ville være en håndfuld italienske hold, hvis sæson havde været reddet hvis de havde fået pladsen i stedet - og så stiller de sgu med et C-hold!  :dry:

T-Mobile´s hold er vel noget af det ringeste de kan stille med. Det er da blevet lidt bedre efter de har sat gamle Zabel på, men er stadigt ynkeligt. Vil gerne hører en kommentar fra Holm til det. De har enda været ude og meddele, at Nardello er deres klassementshåb. :blink:

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

T-Mobile´s hold er vel noget af det ringeste de kan stille med. Det er da blevet lidt bedre efter de har sat gamle Zabel på, men er stadigt ynkeligt. Vil gerne hører en kommentar fra Holm til det. De har enda været ude og meddele, at Nardello er deres klassementshåb. :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det er virkelig skrap kost for ProTour-holdene at skulle stille til start i alle tre 3-ugers etapeløb, når holdene max. må have omkring 25 ryttere på lønningslisten og i øvrigt skal køre et hav af andre løb. Så jeg synes egentlig det er forståeligt nok, at nogle af holdene vælger at sende "reservernes reserver" til en af de store rundture.

Rationalet bag oprettelsen af ProTour'en er fornuftigt nok, synes jeg, men på det rent praktiske plan er der en del at rette op på, og det er nogle af holdopstillingerne gode eksempler på. Et hold som det gamle Kelme-hold, der i dag hedder C.V. ville formentlig kunne bidrage bedre til underholdningen i Giro'en, hvis de altså var inviteret, end 3-4 af de hold, der stiller til start alene pga. deres ProTour-status, vil gøre tilsammen. Der uddeles kun 2 wild-card og de er givet til italienske hold. De øvrige 20 hold i feltet er ProTour-hold.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Det er virkelig skrap kost for ProTour-holdene at skulle stille til start i alle tre 3-ugers etapeløb, når holdene max. må have omkring 25 ryttere på lønningslisten og i øvrigt skal køre et hav af andre løb. Så jeg synes egentlig det er forståeligt nok, at nogle af holdene vælger at sende "reservernes reserver" til en af de store rundture.

Rationalet bag oprettelsen af ProTour'en er fornuftigt nok, synes jeg, men på det rent praktiske plan er der en del at rette op på, og det er nogle af holdopstillingerne gode eksempler på. Et hold som det gamle Kelme-hold, der i dag hedder C.V. ville formentlig kunne bidrage bedre til underholdningen i Giro'en, hvis de altså var inviteret, end 3-4 af de hold, der stiller til start alene pga. deres ProTour-status, vil gøre tilsammen. Der uddeles kun 2 wild-card og de er givet til italienske hold. De øvrige 20 hold i feltet er ProTour-hold.

Ziggymund  :bike:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var heller ikke ment som en kritik af ProTouren som sådan, at jeg kritiserede at de store hold ikke satsede på Giro'en, men alligevel tog en plads fra mindre hold, der ville være lykkelige over pladsen.

Jeg synes som sådan ProTouren er et udmærket koncept. Dog med forbehold for pointsystemet, som jeg ikke helt har forstået logikken i :blink: Med ProTouren slipper man da for at store hold (som fx CSC) ikke kommer med i Giroen fordi at løbsarrangørene ikke kan li' dem, eller hvad ved jeg... :laugh:

Og i øvrigt: jo mere jeg tænker over det, jo mere brude jeg have stemt på Basso, og ikke Cunego :wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hey, så er giroen skudt i gang med en cirkus-agtig 1.15 km kort prolog med kulørte lamper og hele svineriet kørt lørdag aften lidt over normal sengetid for en profrytter. Der er nok en enkelt eller 2 rytter, der ikke var helt tilfreds med dette tiltag i underholdningens hellige navn :dry:

Nu pensionerede Cipo gav et ekstranummer og kørte som sidste mand prologen uden for konkurrencen, sådan lige for at takke af efter en lang, flot karriere. Totalt kongeagtigt. Han var egentlig programsat til at køre før konkurrencen, men selvfølgelig fik Cipo lavet det om, så han startede sidst, da stemningen var mest opløftet :4thumbup:

Fede briller i øvrigt :wink:

Ziggymund :bike:

post-1239-1115559781_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej

Efter at have set prologen må jeg lave min stemme om fra Simoni til Savoldelli. Så stærkt kører man altså ikke i prologen hvis man ikke er i superform.

Man kan aldrig ud fra en prolog sige noget om hvem der ikke er i form, men man kan sige at de der kører stærkt ER i form. Når så en som Savoldelli, der er tidligere vinder, fyrer sådan en prolog af, ja så tror jeg sku på ham.

mvh Jan

Edited by JJ1
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke man skal lægge det store i prologen ift. GC. Havde prologen været 5-8 km lang, så havde det været en anden historie, men 1.150 meter er lige lidt nok, vil jeg mene. En så kort distance er vel nærmest en specialdisciplin. Men vi kan da godt blive enige om, at Savoldelli er et godt bud på en topplacering, og hans hold er bestemt også kompetent. Bemærkede i øvrigt at O'Gready stillede op på banecykel med fast nav og gearing - god stil :cooldance:

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Den massespurt i dag er noget af det mest intense jeg har set længe. Den positionskamp vakte gamle minder om dengang Abdujaparov og Moncassain var at finde i feltet. Det nummer Dean og Kirsipuu fik lavet med Fassa Bortolo drengene var bare stort. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Den massespurt i dag er noget af det mest intense jeg har set længe. Den positionskamp vakte gamle minder om dengang Abdujaparov og Moncassain var at finde i feltet. Det nummer Dean og Kirsipuu fik lavet med Fassa Bortolo drengene var bare stort. :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, der var godt nok dømt skulder- og albuer i den boulevardspurt :w00t: Utroligt modigt af Kirsipuu at "tackle" sig ind i Fassa Bortolo-toget på den måde, bare ærgerligt at han åbner for tidligt, så han ikke kan holde hjem..

Men som Mortensen og Bay også sagde på Eurosport, så er der ingen tvivl om at Petacchis drenge får det betydeligt sværere i årets Giro end sidste år :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den massespurt i dag er noget af det mest intense jeg har set længe. Den positionskamp vakte gamle minder om dengang Abdujaparov og Moncassain var at finde i feltet. Det nummer Dean og Kirsipuu fik lavet med Fassa Bortolo drengene var bare stort. :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, der var godt nok dømt skulder- og albuer i den boulevardspurt :w00t: Utroligt modigt af Kirsipuu at "tackle" sig ind i Fassa Bortolo-toget på den måde, bare ærgerligt at han åbner for tidligt, så han ikke kan holde hjem..

Men som Mortensen og Bay også sagde på Eurosport, så er der ingen tvivl om at Petacchis drenge får det betydeligt sværere i årets Giro end sidste år :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ifølge Pettachi var de godt klar over, at Kirsipuu og McEwan har indgået en fælles pagt om at genere Pettachi og Fassa Bortolo drengene så meget som muligt. Han mente iøvrigt, at det nummer Kirsipuu lavede var noget af det mest sindsyge han havde set. Han mente nærmere, at der var tale om kamikazekørsel end en taktisk genistreg. Og såfremt han havde væltet Velo eller Ongarato kunne det da også være gået frygtligt galt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den massespurt i dag er noget af det mest intense jeg har set længe. Den positionskamp vakte gamle minder om dengang Abdujaparov og Moncassain var at finde i feltet. Det nummer Dean og Kirsipuu fik lavet med Fassa Bortolo drengene var bare stort. :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, der var godt nok dømt skulder- og albuer i den boulevardspurt :w00t: Utroligt modigt af Kirsipuu at "tackle" sig ind i Fassa Bortolo-toget på den måde, bare ærgerligt at han åbner for tidligt, så han ikke kan holde hjem..

Men som Mortensen og Bay også sagde på Eurosport, så er der ingen tvivl om at Petacchis drenge får det betydeligt sværere i årets Giro end sidste år :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ifølge Pettachi var de godt klar over, at Kirsipuu og McEwan har indgået en fælles pagt om at genere Pettachi og Fassa Bortolo drengene så meget som muligt. Han mente iøvrigt, at det nummer Kirsipuu lavede var noget af det mest sindsyge han havde set. Han mente nærmere, at der var tale om kamikazekørsel end en taktisk genistreg. Og såfremt han havde væltet Velo eller Ongarato kunne det da også være gået frygtligt galt. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen det er da rigtigt, at det er farligt, men mon ikke bare han er lidt vissen over at sidde med superben og så blive lukket inde :wink:

Nej, jeg har sgu ikke ondt af Petachhi - der foregik jo ikke noget ulovligt fra Credit Agrocoles side. Man skulle nærmere spørge hvad Fassa Bortolo selv havde gang i 1 km før mål da Velo med hånden skubber en rytter væk.. :raisebrow:

Petacchi er en fantastisk sprinter, når den serveres for ham, men der er sgu noget betagende ved cykelekvilibrister som Baden Cooke og McEwan - og nu også Kirsipuu :smile: der på den mest umulige måde alligevel holder balancen med 60km/t :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sgu heller ikke på nogen måde ondt af Pettachi. Jeg referede blot hans udtalelser. Jeg elsker disse finaler, hvor sprinterne viser deres mest psykotiske side. Iøvrigt ville jeg gerne have set Lombardi fremme i gårsdagens afslutning, idet et hundeslagsmål som det vi overværede lige plejer at være noget for ham. Men han prioriterede åbenbart det, at beskytte Basso højere. Håber vi ser ham fremme i finalen i dag. :smile:

Noget af det vildeste jeg længe har set var iøvrigt under Romandiet Rundt, hvor Eisel forsøgte at tage Pettachi´s hjul fra Steel. Den garvede belgier gav ham bare en vinge, så han røg i grøften. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sgu heller ikke på nogen måde ondt af Pettachi. Jeg referede blot hans udtalelser. Jeg elsker disse finaler, hvor sprinterne viser deres mest psykotiske side. Iøvrigt ville jeg gerne have set Lombardi fremme i gårsdagens afslutning, idet et hundeslagsmål som det vi overværede lige plejer at være noget for ham. Men han prioriterede åbenbart det, at beskytte Basso højere. Håber vi ser ham fremme i finalen i dag. :smile:

Noget af det vildeste jeg længe har set var iøvrigt under Romandiet Rundt, hvor Eisel forsøgte at tage Pettachi´s hjul fra Steel. Den garvede belgier gav ham bare en vinge, så han røg i grøften. :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, så det faktisk godt - utroligt at Eisel rent faktisk formåede at holdt balancen selvom han kørte i grøften! :w00t:

Men det siger lidt om den kamp og det temparement, der skal til for at være sprinter .. eller som nok i det hele taget er i den forreste del i feltet, når det snerper til :devil:

Link to comment
Share on other sites

Abdujaparov..

DET var en galning udover det sædvanlige!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Jep! Jeg har set Baden Cooke, McEwan og Zabel og mange andre lave det mest utrolige sidste øjebliks redninger i en spurt, hvor de mirakuløst bevarer kontrollen og forhindrer at de styrter, men Abdu... han buldrede bare derudaf med blikket ned i styret, pandehåret ned i øjnene og albuerne ud til siden - og nogle gang direkte ind i barrieren! Dét er galskab!! :devil::laugh:

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Ja, Eisel viste sgu fin teknik der. :4thumbup:

Syntes iøvrigt det var en fin intens afslutning vi fik på etapen i dag. Der var sgu knald på. Imponerende at Di Luca formår, at vinde efter Garzelli mistede hans hjul. Og flot kørsel af Lombardi og Blaudzun, da de kørte Basso helt frem i bunden af stigningen. Basso virker uhyggeligt stærk. Glæder mig til at se ham i bjergene. :smile:

Og hvad fanden lavede ham motorcyklisten der klippede Koldo Gil? :mad:

Link to comment
Share on other sites

Ja, Eisel viste sgu fin teknik der. :4thumbup:

Syntes iøvrigt det var en fin intens afslutning vi fik på etapen i dag. Der var sgu knald på. Imponerende at Di Luca formår, at vinde efter Garzelli mistede hans hjul. Og flot kørsel af Lombardi og Blaudzun, da de kørte Basso helt frem i bunden af stigningen. Basso virker uhyggeligt stærk. Glæder mig til at se ham i bjergene. :smile:

Og hvad fanden lavede ham motorcyklisten der klippede Koldo Gil? :mad:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det var lidt vildt - da Di Luca opdager at Garzelli har tabt hans hjul og er lukket inde kigger han sig lige tilbage og ser at Bettini er ved at spurte forbi ham og så træder han bare til og vinder - det er fandeme overskud, men dog tæt på at Cunego tager den :wink:

Og ja, hold kæft en flok amatører, der kører kameramortorcyklerne - det må fandeme bare ikke ske, det der Lars Krimi!! :dry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share