Giro d'Italia 2005


Squatfather
 Share

Hvem vinder?  

53 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ja, helt rigtigt - det er utroligt, hvad Riis har lært Basso.

Med mindre der sker uheld, så er 99 % at Basso nu vinder. Så stærk på enkeltstarten og måske bedre i bjergene end nogensinde.

Efter har har vundet Giro'en, så må bare håbe han når også at komme på toppen i Tour'en. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, helt rigtigt - det er utroligt, hvad Riis har lært Basso.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu kunne Basso jo også kører hurtigt på en cykel inden han begyndte samarbejdet med Riis. Riis er absolut ikke den eneste der har været med til at gører Basso til en klasserytter. Både Giancarlo Ferretti og Dr. Chechinni fortjener at blive nævnt i den sammenhæng. :wink:

Med mindre der sker uheld, så er 99 % at Basso nu vinder. Så stærk på enkeltstarten og måske bedre i bjergene end nogensinde.
99% sikker? Det er da en overdrivelse der kan forståes. Og hvordan ved du Basso er stærk i bjergene i år? De har været over en stigning der er værd at nævne i årets Giro, og den var trods alt kun på 8 km. Og der blev Basso nu smidt af favoritgruppen inden toppen. Basso er da favoriten, men der er stadig masser af potentile vindere indenfor top 10. Jeg vil ihvertfald ikke afskrive Savoldelli, Cunego, Simoni, Karpets og Liquigastrioen Di Luca, Cioni og Garzelli. Liquigasholdet virker desuden som det stærkeste og mest homogene i Giroen. Men det bliver spændende at følge bjergetaperne efter morgendagens hviledag. Jeg er dog lidt efterhånden blevet lidt urolig på Bassos vegne med hensyn til hjælp i bjergene. Syntes endnu ikke vi har set det vilde fra Vandevelde og Luttenberger, men jeg håber da at de er klar. :smile:
Efter har har vundet Giro'en, så må bare håbe han når også at komme på toppen i Tour'en. :bigsmile:

Om Basso kan kører to GTs på fuld knald er jo årets gåde. Måske kan han, og kan han ikke er det bare ærgeligt. Men så er man jo den erfaring rigere, og ved at der skal satses mere ensidigt på Touren næste år. Men som jeg tidligere har skrevet i tråden plejer Basso ikke at være en rytter der plejer at have problemer med at toppe formen til flere store opgaver. :smile:

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Riis mener nu, at Basso er på højde med Armstrong og Ullrich på ITT. Havde søndagens ITT været helt flad havde han efter Riis´s overbevisning sat de andre favoriter med 5 minuter! Læs mere her. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Selvom Bassos ITT-stil er forbedret så markant at det er tydeligt for enhver, så er det sgu store ord fra Riis :smile:

Link to comment
Share on other sites

Riis mener nu, at Basso er på højde med Armstrong og Ullrich på ITT. Havde søndagens ITT været helt flad havde han efter Riis´s overbevisning sat de andre favoriter med 5 minuter! Læs mere her. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Selvom Bassos ITT-stil er forbedret så markant at det er tydeligt for enhver, så er det sgu store ord fra Riis :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, men taber Basso 2-3 minuter på ITT til Ullrich og Armstrong i årets Tour kan Riis jo altid undskylde med, at Basso har kørt Giro forinden. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Lance Armstrong aflagde i går et visit hos sine holdkammerater der i øjebliket kører Giroen for Discovery Channel. Han kom i den forbindelse med følgende kommentar til løbet:

"Basso er favoritten. Hans enkeltstart overraskede mig. Hvis han er i samme form i bjergene, som han var sidste år i Tour de France, så vil han være svær at slå. Men Giroen er ikke færdig. Jeg venter på, at showet skal starte fra Simoni i bjergene. Også Cunego har et stort talent. Di Luca kunne også overraske. Han er i god form og har et godt hold. Han kunne godt komme på podiet. Hvis han forbedre sin enkeltstart, kunne han også blive en af de ryttere, som man skulle slå i et af de tre ugers store løb i de kommende år."
Link to comment
Share on other sites

Dagens etape var rigtigt flot kørt af McEwen, der som vi kender ham klemte sig ind på hjul af Petacchi..

Men for F#&% hvor jeg glæder mig til morgendagens strabadser i Dolomitterne - ENDELIG går det løs!

Kan Di Luca holde formen? Kan Basso leve op til de store forventninger? Kan Savoldelli, Cunego og Simoni? Hvem bliver løbets overraskelser? :cooldance: :bike:

Link to comment
Share on other sites

Dagens etape var rigtigt flot kørt af McEwen, der som vi kender ham klemte sig ind på hjul af Petacchi..

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, Robbie er bare for sej. Og dejligt at se, at Pettachi ikke bare uden videre snupper det hele. :4thumbup:

Men for F#&% hvor jeg glæder mig til morgendagens strabadser i Dolomitterne - ENDELIG går det løs!

Kan Di Luca holde formen? Kan Basso leve op til de store forventninger? Kan Savoldelli, Cunego og Simoni? Hvem bliver løbets overraskelser?  :cooldance: :bike:

Det bliver for fedt i morgen. Jeg skal bare sidde plantet foran skærmen. :4thumbup:

Jeg er spændt på om Basso´s forbedrede ITT evner er gået ud over hans klatreregenskaber. Det er jo set før, men kører han i bjergene som under sidste års Tour tror jeg han er urørlig. Desuden bliver det intressant og se, hvor god støtte holdet kan yde Basso i bjergene. :smile:

Savoldelli tror jeg er i superform og i så fald ender han nok på podiet. Hos Lampre tror jeg at Simoni vil vise sig, at være stærkere end Cunego. Et bud på en overraskelse kunne være Saunier Duval´s Garate som tidligere har kørt rigtigt flot i Giroen. Han har indtil videre kørt et meget anonymt løb, men ligger dog fornuftigt til i klassementet. Desuden ser jeg frem til at se om Honchar er lige så holdbar i bjergene som sidste år. I så fald må han betegnes som en farlig dark horse med henblik på podiet. :smile:

Hos Liquigas som nok har Giroens stærkeste hold bliver det spændende, at se om Di Luca, Cioni eller Garzelli er den stærkeste. De kan nemt komme til at sidde i overtal i finalerne. :smile:

Glæder mig til de næste dage, overbevist om at Di Luca overrasker og kører klassement, han er jo uhyggelig i år.

<{POST_SNAPBACK}>

Meget afhænger jo af, hvem der viser sig som den stærkeste i bjergene hos Liquigas. Jeg tvivler nu på, at han er stærkere end Cioni og Garzelli når vi rammer de lange stejle stigninger. Men jeg tør sgu ikke afvise ham som top 5 kandidat med den form han er i. Det minder egenligt lidt om da Vinokurov pludsligt kørte på podiet i TdF for et par år siden. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det strammer til. Et spørgsmål er om man kan tænke sig (endnu) en alliance mellem CSC og Discovery (læs: Basso og Savoldelli) i bjergene som et modtræk mod den stærke Lampre-dou og ligeledes stærke Liquigas og Liberty Seguros. Basso og Savoldelli kan godt blive noget isolerede i bjergene, hvis man skal dømme efter resultatet forleden, hvor feltet ramte det første alvorlige bjerg. OK, Savoldelli havde Tom Danielson i mål i samme tid som Basso, men Danielson er ikke med i løbet længere. Bassos hjælpere var endnu længere tilbage.

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Ja, det strammer til. Et spørgsmål er om man kan tænke sig (endnu) en alliance mellem CSC og Discovery (læs: Basso og Savoldelli) i bjergene som et modtræk mod den stærke Lampre-dou og  ligeledes stærke Liquigas og Liberty Seguros. Basso og Savoldelli kan godt blive noget isolerede i bjergene, hvis man skal dømme efter resultatet forleden, hvor feltet ramte det første alvorlige bjerg. OK, Savoldelli havde Tom Danielson i mål i samme tid som Basso, men Danielson er ikke med i løbet længere. Bassos hjælpere var endnu længere tilbage.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er absolut muligt med en sådan alliance, specielt når det er Yates der sidder med ansvaret i Discovery´s servicevogn. :smile:

Men jeg tror dog, at vi nok skal se "Lutten" og Vandevelde sidde med længe i bjergene. Tror ikke de har haft de store opgaver, andet end at kører med de første 10 dage. Det har jo primært været Lombardi og Blaudzun der har passet på Basso. Desuden er jeg spændt på Zabriskie´s evner i bjergene. Han må jo være i sit livs form med den ITT han fyrede af forleden. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Men jeg tror dog, at vi nok skal se "Lutten" og Vandevelde sidde med længe i bjergene. Tror ikke de har haft de store opgaver, andet end at kører med de første 10 dage. Det har jo primært været Lombardi og Blaudzun der har passet på Basso. Desuden er jeg spændt på Zabriskie´s evner i bjergene. Han må jo være i sit livs form med den ITT han fyrede af forleden. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, der er tilsyneladende ikke helt sikkerhed omkring hvem det egentlig er, der skal give den sidste flaske til Basso. Mens danske medier har skrevet en del om Luttenberger, så har Amerikanske medier fokuseret meget på Vandevelde og Zabriskie (ja ja, de 2 er selvfølgelig også amerikanere), men jeg har også hørt Riis nævne Zabriskie som en vigtig mand i bjergene. I samme ombæring omtalte han Frank Schläek som klatrer men hverken Luttenberger eller Vandevelde. Anyway, vi er alle meget klogere om 9 timer :4thumbup:

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Så har Michael Rasmussen opdateret sin dagbog på nettet. Han beskriver årets Giro som vanvittigt hård og forventer, at mange står af i bjergene. Desuden forventer han action i bjergene, da Simoni og Cunego efter den første ITT pludsligt ved, at det ikke er nok for dem at tage 2 minuter til Basso i bjergene. De skal ud af bjergene med 4 minuter til Basso for at kunne føle sig sikrer inden den sidste ITT. Rasmussen er derfor inde på, at de derfor ikke kan vente til sidste stigning, men er tvunget til at angribe ude fra. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Dagens bjerge i rækkefølge:

Passo di Cereda (1.369 m) 8,4 km lang med gennensnit på 7,8 %

Forcella Aurine (1.299 m) 3,6 km med 5 %

Passo Duran (1.601 m) 13 km med 7,62 %

Zoldo Alto (1.514 m) 8 km med 7,3 %

Jeg glæder mig som et lille barn. Håber det hele eksplodere allerede på Passo Duran. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Dagens bjerge i rækkefølge:

Passo di Cereda (1.369 m) 8,4 km lang med gennensnit på 7,8 %

Forcella Aurine (1.299 m) 3,6 km med 5 %

Passo Duran (1.601 m) 13 km med 7,62 %

Zoldo Alto (1.514 m) 8 km med 7,3 %

Jeg glæder mig som et lille barn. Håber det hele eksplodere allerede på Passo Duran. :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jeg.. Mon ikke Lampre holder et jævnt højt tempo på de to første stigninger for lige at føle Basso an - og så angriber de på Passo Duran for fulde omdrejninger.. Men spændende bliver det! :smile::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Så har Michael Rasmussen opdateret sin dagbog på nettet. Han beskriver årets Giro som vanvittigt hård og forventer, at mange står af i bjergene. Desuden forventer han action i bjergene, da Simoni og Cunego efter den første ITT pludsligt ved, at det ikke er nok for dem at tage 2 minuter til Basso i bjergene. De skal ud af bjergene med 4 minuter til Basso for at kunne føle sig sikrer inden den sidste ITT. Rasmussen er derfor inde på, at de derfor ikke kan vente til sidste stigning, men er tvunget til at angribe ude fra. :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg elsker simpelthen Michael Rasmussens iskolde professionalisme og næsten kyniske ambitioner. Som da han i Dauphine Libere sidste år lader sig falde tilbage med 15 minutter, mens han ligger til i klassementet. Flere af hans holdkammerater var direkte rasende på ham! Men minutterne vinder han tilbage... sammen med etapesejren :laugh: ... dagen efter :4thumbup:

Den mand kender sine styrker og svagheder og vælger sine etaper med omhu - han skal nok vise noget i denne Giro :smile:

Edited by Scorpio
Link to comment
Share on other sites

Dagens bjerge i rækkefølge:

Passo di Cereda (1.369 m) 8,4 km lang med gennensnit på 7,8 %

Forcella Aurine (1.299 m) 3,6 km med 5 %

Passo Duran (1.601 m) 13 km med 7,62 %

Zoldo Alto (1.514 m) 8 km med 7,3 %

Jeg glæder mig som et lille barn. Håber det hele eksplodere allerede på Passo Duran. :w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Det tror jeg.. Mon ikke Lampre holder et jævnt højt tempo på de to første stigninger for lige at føle Basso an - og så angriber de på Passo Duran for fulde omdrejninger.. Men spændende bliver det! :smile::w00t:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis Basso virkligt er i samme form som under sidste års Tour tror jeg sgu godt CSC kan finde på at overraske med offensiv kørsel på Passo Duran for at overrumple Lampre. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så har Michael Rasmussen opdateret sin dagbog på nettet. Han beskriver årets Giro som vanvittigt hård og forventer, at mange står af i bjergene. Desuden forventer han action i bjergene, da Simoni og Cunego efter den første ITT pludsligt ved, at det ikke er nok for dem at tage 2 minuter til Basso i bjergene. De skal ud af bjergene med 4 minuter til Basso for at kunne føle sig sikrer inden den sidste ITT. Rasmussen er derfor inde på, at de derfor ikke kan vente til sidste stigning, men er tvunget til at angribe ude fra. :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg elsker simpelthen Michael Rasmussens iskolde professionalisme og næsten kyniske ambitioner. Som da han i Dauphine Libere sidste år lader sig falde tilbage med 15 minutter, mens han ligger til i klassementet. Flere af hans holdkammerater var direkte rasende på ham! Men minutterne vinder han tilbage... sammen med etapesejren :laugh: ... dagen efter :4thumbup:

Den mand kender sine styrker og svagheder og vælger sine etaper med omhu - han skal nok vise noget i denne Giro :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Spørgsmålet er så om han får mulighed for det, såfremt kampen i toppen af klassementet bliver tæt. Men han er bare for cool. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Basso var stærkt kørende i dag. Hvorfor kunne han dog ikke bare have vundet den etape........

<{POST_SNAPBACK}>

Savoldelli er altid en svær mand at slå i en bjergspurt. :smile:

Men Basso virkede uhyggelig stærk i dag. Og efter Cunego og flere andre smed rigtigt meget tid i dag er favoritfeltet skrumpet kraftigt ind. Basso og Savoldelli er nu de helt store favoriter. Simoni virker også stærk og kan bestemt ikke afskrives, når man tænker på de udfordringer der kommer. Endeligt er der gamle Honchar. Han tabte ikke særligt meget i dag, og kører traditionelt ikke godt den første dag i bjergene. Kan han hænge på de næste dage er der stadig den lange ITT tilbage, så det er endnu for tidligt at afskrive ham til en podieplads. :smile:

Dagens helt store oplevelse var dog da "Il Falco" styrtdykkede fra toppen af Passo Duran. Den mand er bare i særklasse på nedkørslerne, og det er et smukt og facinerende syn på TV-skærmen. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Basso var stærkt kørende i dag. Hvorfor kunne han dog ikke bare have vundet den etape........

<{POST_SNAPBACK}>

Savoldelli er altid en svær mand at slå i en bjergspurt. :smile:

Men Basso virkede uhyggelig stærk i dag. Og efter Cunego og flere andre smed rigtigt meget tid i dag er favoritfeltet skrumpet kraftigt ind. Basso og Savoldelli er nu de helt store favoriter. Simoni virker også stærk og kan bestemt ikke afskrives, når man tænker på de udfordringer der kommer. Endeligt er der gamle Honchar. Han tabte ikke særligt meget i dag, og kører traditionelt ikke godt den første dag i bjergene. Kan han hænge på de næste dage er der stadig den lange ITT tilbage, så det er endnu for tidligt at afskrive ham til en podieplads. :smile:

Dagens helt store oplevelse var dog da "Il Falco" styrtdykkede fra toppen af Passo Duran. Den mand er bare i særklasse på nedkørslerne, og det er et smukt og facinerende syn på TV-skærmen. :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, man må sige at det var forspringet han fik via den fornemme nedkørslen (der bare ser så nem ud!) der i sidste ende reddede Salvodelli etape-sejren.

Men Di Luca kørte da virkeligt også over evne og blev en imponerende nr. 4..

Det bliver spændende at følge weekendens strabadser :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ja, man må sige at det var forspringet han fik via den fornemme nedkørslen (der bare ser så nem ud!) der i sidste ende reddede Salvodelli etape-sejren.

Men Di Luca kørte da virkeligt også over evne og blev en imponerende nr. 4..

Det bliver spændende at følge weekendens strabadser  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Di Luca tror jeg knækker halsen. Han går ned lige pludsligt. Nu får jeg desvære ikke set alverden af det i weekenden pga MOL-træf, men jeg forventer en update fra nogle af jer andre. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Di Luca tror jeg knækker halsen. Han går ned lige pludsligt. Nu får jeg desvære ikke set alverden af det i weekenden pga MOL-træf, men jeg forventer en update fra nogle af jer andre. :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, det blev Basso, der knækkede i dag - han havde tydeligvis en dårlig dag og stod helt stille hver eneste gang, der var en stejl passage også på etapens tidlige stigninger. Han lod sig dog ikke sætte og derfor var man lidt i tvivl om det var bluff. Men det var det desværre ikke :dry:

Men der blev gjort et fremragende arbejde af Zabriskie og Schleck, der trak Basso hen til sidste stigning, sammen med alle favoritterne.. desværre var det ikke nok - og Di Luca overraksede igen positivt og kørte ind sammen med Simoni lige efter Savoldelli.

Men 50 sek fra trøjen er ingen katastrofe - det kræver dog at Basso kan sætte Savoldelli på de kommende bjergetape, hvilket ikke lige ligger i kortene...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share