Elektroterapi?


Phelodivia
 Share

Recommended Posts

For noget tid siden var der da vist en konkurrence i bænkpres for lammede. Men med elektroder på og lidt strøm så kom vægtstangen da i vejret. Men som lammet kan man jo heller ikke mærke smerten når man fyrer op for voltene (eller ampere eller hvad der nu styrer hvor kraftig stimulus skal være).

Link to comment
Share on other sites

Gregers: Jeg så ikke de før omtalte bænkpress, men takket være en smule fantasi har jeg siddet og små-gnækket de sidste fem minutter...

Zobel: Den energi der bliver forbrændt i musklerne er da den energi der bliver tilført via elektroterapien? Dvs. status quo?

Link to comment
Share on other sites

Zobel: Den energi der bliver forbrændt i musklerne er da den energi der bliver tilført via elektroterapien? Dvs. status quo?

Muskler omsætter ikke elektrisk energi

men de elektriske impulser virker som en nerveimpuls og aktiverer derfor musklerne (udløser en kontraktion)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ingen tvivl om at elektroterapi virker og er den nemme løsning til den dovne. Jeg kan lige overkomme at lægge mig på en briks i 45 min og glæde mig over at jeg ingen ømme muskler har dagen efter. Det er også ganske behageligt at mærke kroppen arbejde intensivt og jeg får ligefrem mere energi af at mærke blodet pulsere rundt. Og tro mig man bruger ikke 40.000 kr taget ud af sine surt optjente private midler for noget man ikke er sikker på virker.

Jeg har for et par år siden prøvet tei-system som kombinere elektorstimolering med infrarød varme som trænger 4 cm ind i vævet hvilket gør det ekstra effektivt og modvirker cellulite. Som mange skriver ville den bedste og billigste løsning nok være at træne selv og ændre kosten. Men jeg kommer altid fra det før jeg får nogle resultater. Alle dem som er skeptiske overfor elektroterapi har nok ikke prøvet det selv eller har ikke brug for ekstra hjælp fordi de træner mange timer hver uge.

Jeg tog 12 behandlinger på ca 4 uger hvorefter jeg pludselig kunne passe en silkekjole jeg umuligt kunne skrue mig ned i forinden. Jeg havde fået min talje tilbage og alt var blevet strammet op og havde fået en langt bedre holdning uden motion eller ændringer i min kost. Tror ikke jeg tabte vægt men at fedt og væske blev omdannet til muskler. Om musklerne kunne bruges til noget eller ej var jeg ret ligeglad med da jeg kun var ude efter den kosmetiske effekt. Ligesom ved almindelig træning forsvinder resultatet når man stopper. Hvis jeg havde kombineret en enkelt ugentlig behandling med daglig træning tror jeg det kunne holdes ved lige.

Jeg nægter at give 350 kr for behandlinger lige meget hvor effekttiv det måtte være og synes det er alt for besværligt at rejse land og rige rundt for at finde det billigste tilbud. I flere år har jeg dog ærgret mig over at jeg er kommet til at ligne et hængebugsvin. Så helt tilfældigt har jeg for et par uger siden fundet ud af at en her i Valby solgte en brugt maskine for 40.000. Lidt hovedregning og jeg kom frem til at ved egen behandling så var den tjent ind på et år. Mig og mine venner er lige begyndt og har stor glæde af den. Efter bare 4 behandlinger er der forsvundet fedt fra feks mine arme og jeg kan pluselig se musklerne. Har tabt 1 cm i omkreds bare på armen. Overbevidst om at jeg om et år kan passe str 34 som for 10 år siden og ikke str. 40.

Infrarød varme giver følgende fordele:

- Opvarmer musklerne, hvilket giver bedre effekt af stimuleringen

- Giver øget forbrænding- virker slankende

- Giver øget blod-og lymfecirkulation. Dermed føres næringsstoffer og oxygen hurtigere ud i cellerne i kroppen, og affaldsstofferne transporteres mere effektivt væk

- Forbedrer effekten af muskelstimuleringen på cellulite. Her gør kombinationen med infrarød varme underværker. Behandlingen går langt dybere end andre muskelstimulatorer.

- Giver en afslappende effekt for hele kroppen

Link to comment
Share on other sites

Nogle idrætsudøvere bruger det for at aktivere særligt FT fibre og for at restituere.

Husker hvordan Amit Selberg beskrev hvordan han kom ellektroder på quads i leg extensions eller hams i leg curls og så ellers løftede over max via maksimal voluntær kontraktion + den elektriske stimulation. Jeg tror nu ikke han blev meget stærkere af det, for hans bedste konkurrence squat var inden han begyndte at lege med sådanne apparater.

Charlie Francis har skrevet meget om værktøjet og hvordan han anvender det.

Elektrostim for at tabe sig lyder helt ude i hampen. Hvad er der i vejen med at lade være med at spise kage og andet crap? Det er sundt, ver bevist effektivt og er faktisk besparende i ens budget.

Link to comment
Share on other sites

Nu taber man sig jo ikke af det, men det strammer op så man fylder mindre. En bekendt har været en omgang Bayline igennem. Intet vægttab, ingen kostændringer men kan passe bukser hun ikke har kunnet være i i flere år.

Det kunne sikkert klares med træning med den rette instruktion men når man ikke har adgang til den, så er det ikke så sært at det frister. Kunne forestille mig at det lidt svarer til at (for maven alene, altså) at gå igennem den række maveøvelser som en-eller-anden-halvkendt-kvinde har udsat 4 tilfælde folk for i morgenTV på TV2. Den ene smed 10 cm om maven uden at ændre kosten og tabte sig heller ikke. Og på den gratis måde. Men altså, det kræver jo noget vejledning da alm mavebøjninger ikke har den effekt og "planken" som vi reklamerer så meget for her på MOL gør det heller ikke ifølge egen erfaring.

Ingen tvivl om at det med strømmen virker - det er bare skide dyrt, det er snyd og det er ikke varigt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share