Elektroterapi?


Phelodivia
 Share

Recommended Posts

Jeg går til elektroterapi 2-3 gange om ugen for at få "mindre cm" og det virker sådan set også godt nok, dog ikke nok til at jeg synes det er pengene værd. Jeg vil egentlig gerne vide om der er nogle andre der har erfaringer med dette, om det virkede for Jer eller om det var spildte penge?

Link to comment
Share on other sites

Har de forklaret hvorfor man skulle tabe sig af det ? - er det sådan noget ligesom tv-shop reklamerer for eller hvad ?

Min umiddelbare vurdering (uden at vide overhovedet hvad det drejer sig om) er at det slet ikke kan måle sig med almindelig motion, altså en god gåtur, cykeltur eller løbetur ?

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi må desværre konstatere, at det endnu er muligt at få nogle, for ikke at sige mange, til at hoppe på sådan noget.

Der er desværre alt alt for mange, som ikke er klar over, hvordan deres krop overhovedet fungerer.

Hvordan skulle det være muligt at kunne "tabe" sig med elektro-terapi ? ? ?

Det handler om at forbrænde overskydende indtag og ikke andet.

Så kort sagt: DROP DET !

Betina

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg vil også mene det er noget værre blålys. Hvis du vil tabe dig så dyrk motion. det eneste du får ud at at forsøge at tage genveje er at blive skuffet !

<{POST_SNAPBACK}>

Kan ikke være mere ening :4thumbup:

Jeg tro bestemt heller ikke det virker. Det svare jo til, at du bare sidder og spænder og slapper af i musklen mange gange i træk. Der er slet ingen belastning på, så virkningen er minimal. For at det overhovedet skulle have den minste effekt, skulle du have elektroterapi i mange timer hver dag.

Så spar alle de timer og løb en tur istedet for. Det er jo perfekt vejr til det for tiden :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke meningen man taber sig med det, meningen er at det skal stramme det overskyende fedt væk og hjælpe med at formindre ens cm. Og ved mig virkede det i den måned hvor jeg ikke dyrkede motion.

<{POST_SNAPBACK}>

Det du siger der viser desværre at du ikke har noget begreb om hvordan menneskekroppen basalt fungerer. Man kan ikke "stramme" fedt væk, man kan derimod forbrænde det i energi underskud. Hvis jeg var dig ville jeg droppe det hurtigere end man kan sige "fusk" og komme i gang med at tilegne mig lidt viden om basal fysiologi. :smile:

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Nu skal det så også lige nævnes at jeg faktisk også dyrker motion selv.. men der er mange ting jeg ikke kan fordi jeg har nogle ødelagte nerver, og tja.. måske ved jeg ikke ret meget om kroppen og hvordan den virker, men nu har jeg heller ikke været i gang ret længe...

:)

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke meningen man taber sig med det, meningen er at det skal stramme det overskyende fedt væk og hjælpe med at formindre ens cm. Og ved mig virkede det i den måned hvor jeg ikke dyrkede motion.

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg har en veninde, som også har prøvet det, og hun påstod også at det virkede. Hver gang hun havde fået en omgang af det, havde hun mistet et imponerende antal centimeter rundt omkring på kroppen. Problemet var bare, at hun ikke selv målte sig, det var "elektrochock-damen" der havde målebåndet fremme... :dry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik engang en kur til "et skarpt hjørne".

Ingen tvivl: det virker. Man taber sig ikke et gram, der forsvinder intet fedt, men af en eller anden grund bliver der væsentligt færre centimetre omkring livet - også når man selv måler. Det svarer til at man konstant går rundt med en "tomgangsbugspænding" som trækker maven ind og den effekt virker også på håndtagene i siden - hvordan sidsnævnte så virker i prakis kan jeg ikke indse.

Jeg er normalt stor modstander af lette løsninger og TV3 hokus pokus men af skade bliver man klog... eller: af stød bliver man mindre om livet. Jeg tør vædde hvad som helst på at hvis jeg brænder 1995.- af, eller hvad sådan en 10-turs kur nu koster i dag, så vil jeg endnu engang uden anden træning og uden kostomlægning, mindske mit livmål med adskillige centimtetre. Og så snart ti-turskortet er brugt går der ikke mange dage før jeg er tilbage hvor jeg startede. Det påstås at resultatet kan holdes vedlige med færre behandlinger end i selve slankeprocessen, men om det er sandt skal jeg så ikke udtale mig.

Alle der påstår det ikke virker kan bare smide sig på den elektriske briks og efter et par uger vinke farvel til en kæphest. Og nej, jeg troede heller ikke på det før jeg så resultatet.

Edited by TF vol. II
Link to comment
Share on other sites

Nu skal det så også lige nævnes at jeg faktisk også dyrker motion selv.. men der er mange ting jeg ikke kan fordi jeg har nogle ødelagte nerver, og tja.. måske ved jeg ikke ret meget om kroppen og hvordan den virker, men nu har jeg heller ikke været i gang ret længe...

:)

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorhen får du el-terapi? Er det fysioterapeut som udfører behandlingen?

Det kan jo være sansynlig at du får el-terapi for dine ødelagte nerver, da FES (functional elektro stimulation) bruges til genoptræning af ptér med nerveskade, der har svært ved at få "kontakt" til muskelen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg får det i et fitness center, det er ikke for mine nerver, da jeg får insprøjtninger for dem i stedet for.

Det er også en dame der måler mig derhenne, men jeg måler mig også selv derhjemme i mens.

TF vol. II: Man tager det faktisk ikke rigtigt på igen, medmindre man er uheldig, jeg har bevaret mine "nye cm" ved at spise sundt.

10 ture koster omkring 1000kr-

Link to comment
Share on other sites

Er det en proffesionel, en som er uddannet i el-terapi, som giver dig behandlingen og opfølgingen, eller er det "bare" en instruktør?

Lyder ud som en nem måde at tjene penge på, og en dårlig måde for dig at stramme op og miste nogen kilo. Har du fosøget stavgang eller powerwalking? - det giver en meget større forbrænding end almindelig gang :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hej

Jeg har tidligere gennemgået et forløb med elektroterapi, ikke for at få færre cm i omkreds, men for at fjerne appelsinhud på lårene. OG DET HAR VIRKET!! Elektroterapien går ind og stimulerer huden, så den får sin oprindelige elasticitet tilbage. Det skal siges at det er ½ år siden jeg gjorde det, og jeg har ikke oplevet at det er faldet tilbage til det tidligere udseende. :4thumbup:

Jeg dyrkede meget sport da jeg var yngre (jeg er 22 idag), og havde derfor MEGET store lårmuskler. Jeg stoppede da jeg fik knæskader i begge knæ, der ikke kunne opereres. Dette har resulteret i at de muskler jeg havde opbygget over en lang periode forsvandt meget hurtigt, desværre forsvandt omkredsen på lårene ikke så meget, som jeg havde håbet på, og min hud blev helt slap. Dette har elektroterapien modvirket og jeg kan med god samvittighed gå på stranden om sommeren. :cool:

For at komme med et input til den tidligere debat så skal det siges at man IKKE taber sig af at bruge elektroterapi, men det kan booste slankekuren, fordi impulserne fra elektroderne stimulerer blodomløbet, og sætter skub i éns forbrænding.

Edited by avh1984
Link to comment
Share on other sites

Elektroterapien går ind og stimulerer huden, så den får sin oprindelige elasticitet tilbage.
Lyder meget utænkeligt. Indrømmet, er lidt flov over at bruge denne "kilde", men ikke desto mindre er det alt hvad jeg magter lige PT, samt den bakker fint min mistanke op :smile:

Der findes endnu ingen behandling med dokumenteret effekt. På min klinik har vi prøvet det meste. Laser, fedtsugning og dermabrasio (slibning af huden) hjælper ikke mod cellulite, uanset hvad mange hævder, og vi benytter os ikke længere af metoderne, siger Christer Lindquist, der er international kendt plastikkirurg med klinik i Göteborg. En anden plastikkirurg med mange års erfaring, Eeva Kalaja fra Søllerød Privathospital, slår fast, at der kun er en sikker kur: At holde den slanke linje og få masser af motion.

(sakset fra iforms hjemmeside)

Jeg dyrkede meget sport da jeg var yngre (jeg er 22 idag), og havde derfor MEGET store lårmuskler. Jeg stoppede da jeg fik knæskader i begge knæ, der ikke kunne opereres. Dette har resulteret i at de muskler jeg havde opbygget over en lang periode forsvandt meget hurtigt, desværre forsvandt omkredsen på lårene ikke så meget, som jeg havde håbet på, og min hud blev helt slap. Dette har elektroterapien modvirket og jeg kan med god samvittighed gå på stranden om sommeren. :cool:

Fra aktiv til inaktiv = formindsket muskelmasse

Hvis energiindtag ikke nedjusteres = forøget fedtmasse

Intet hokus pokus i det. Hvis du har oplevet forbedringer er det UDELUKKENDE grundet en opregulering af aktivitetsniveau og/eller en nedregulering af energiindtag.

impulserne fra elektroderne stimulerer blodomløbet, og sætter skub i éns forbrænding.

Sorry to say, men det er en omgang bullshit. Prøv at se om du evt kan registrere en øget påvirkning på kredsløbet (forbrændingen) ved evt. bare at bære pulsur under og timerne efter behandlingen.

En lokal øget blodgennemstrømning omkring de eletrostimulerede områder forekommer da helt sikkert, men nogen målbar effekt har det næppe.

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Jeg er fra Århus - og der var en større artikel i vores lokale "Århus onsdag" om elektroterapi i onsdags. Idrætsforsker Kristian Overgaard udtaler sig i en lille artikel om emnet, og han afviser ikke at det virker - men han fremhæver at man KUN træner musklerne som aktiveres og ikke nervesystemet. Dvs. at man godt kan få muskelvækst, men idet der ikke sker en neural tilpasning, er det "dumme" muskler der ikke er tilpasset til at blive brugt.

Jeg har da selv oplevet at livmålet bliver mindre når jeg laver en masse øvelser for maven, idet bugmuskulaturen bliver stærkere, så man får en fladere mave. Så i det store hele kan jeg ikke se hvorfor gammeldags mavebøjninger, eller lidt "roden rundt" på en fitness bold ikke skulle være ligeså effektivt???

At det så kan være smart for en person som Phelodivia der ikke kan udføre maveøvelser pga. en "skade" er så en helt anden ting - men helt ærligt, det er da pussigt hvor langt danskerne efterhånden vil gå (og betale rigeligt for det) for at undgå fysisk udfoldelse :crazy::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Tja, jeg har i tidens løb har sq været en del mavebøjninger igennem - på gulv, i maskine, på swiss ball, med rullehjul samt diverse vakumøvelser. Umiddelbart er det da også gået fint med hypertrofien da sixpacken formår at træde igennem spæklaget :blush: Men den eneste gang i voksentilværelsen hvor jeg havde en mave som ikke "faldt ud" var umiddelbart efter behandlingforløbet som omtalt i min profil TF vol II på side 1.

Det er meget tænkeligt at mine indre mavemuller er dumme og ikke lader sig aktivere ad normal vej, men de vågnede da der kom strøm på og resultatet var meget konkret. Havde jeg haft penge nok er der ingen tvivl om at jeg igen hoppede på vognen - ikke for at være doven! for naturligvis ville jeg fortsætte med at træne mave som alt det andet, men for at fange den "dovne" indre muskulatur. Når de nu ikke vil på anden måde :mad:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

[så vidt jeg kan se er der mange der uden nogen viden om elektroterapi har forsøgt at besvare et spørgsmål om hvor vidt det virker eller ej.

Det er sådan at elektroterapis virkning er videnskabeligt bevis på den måde at det hjælper til at stramme slappe muskler op. Når man arbejder med en musklel bliver de enkelte muskelfibre stærkere og større og der foregår en forbrænding af energi i musklerne. Hvis man f-eks giver elektroterapi på slappe mavemuskler, giver det ca 400 sammentrækninger på den ½ time behandlingen varer, altså svarende til 400 mavebøjninger, vel at mærke mavebøjninger af alle mavens muskler, som ikke ville være blevet aktiveret ved alm. mavebøjninger. Når musklerne arbejder forbrændes der samtidig energi. Derfor virker det slankende, allermest fordi det strammer mavemuskulaturen op.

Man bruger en anden form for elektroterapi i behandlingen af lammelser, her kaldes det TNS, her forsøger man at optræne muskelstyrke i lammede muskler der stadig har en lille bevaret funktion. Det samme er det man kan bruge elektroterapi til, f.eks. efter fødsler hvor mavemuskulaturen er blevet slap. Alle de andre behanligs muligheder, man kan bruge elektroterapi til, vil jeg ikke komme ind på her, da det drejer sig om hvorvidt man kan tabe sig ved elektroterapi, ja det kan man, på den måde at muskulaturen opstrammes væsentligt og forbrændingen i musklerne øges.

Link to comment
Share on other sites

[så vidt jeg kan se er der mange der uden nogen viden om elektroterapi har forsøgt at besvare et spørgsmål om hvor vidt det virker eller ej.

Det er sådan at elektroterapis virkning er videnskabeligt bevis på den måde at det hjælper til at stramme slappe muskler op. Når man arbejder med en musklel bliver de enkelte muskelfibre stærkere og større og der foregår en forbrænding af energi i musklerne. Hvis man f-eks giver elektroterapi på slappe mavemuskler, giver det ca 400 sammentrækninger på den ½ time behandlingen varer, altså svarende til 400 mavebøjninger, vel at mærke mavebøjninger af alle mavens muskler, som ikke ville være blevet aktiveret ved alm. mavebøjninger. Når musklerne arbejder forbrændes der samtidig energi. Derfor virker det slankende, allermest fordi det strammer mavemuskulaturen op.

Man bruger en anden form for elektroterapi i behandlingen af lammelser, her kaldes det TNS, her forsøger man at optræne muskelstyrke i lammede muskler der stadig har en lille bevaret funktion. Det samme er det man kan bruge elektroterapi til, f.eks. efter fødsler hvor mavemuskulaturen er blevet slap. Alle de andre behanligs muligheder, man kan bruge elektroterapi til, vil jeg ikke komme ind på her, da det drejer sig om hvorvidt man kan tabe sig ved elektroterapi, ja det kan man, på den måde at muskulaturen opstrammes væsentligt og forbrændingen i musklerne øges.

ok

Link to comment
Share on other sites

Guest slettet11072015
[så vidt jeg kan se er der mange der uden nogen viden om elektroterapi har forsøgt at besvare et spørgsmål om hvor vidt det virker eller ej.

Det er sådan at elektroterapis virkning er videnskabeligt bevis på den måde at det hjælper til at stramme slappe muskler op. Når man arbejder med en musklel bliver de enkelte muskelfibre stærkere og større og der foregår en forbrænding af energi i musklerne. Hvis man f-eks giver elektroterapi på slappe mavemuskler, giver det ca 400 sammentrækninger på den ½ time behandlingen varer, altså svarende til 400 mavebøjninger, vel at mærke mavebøjninger af alle mavens muskler, som ikke ville være blevet aktiveret ved alm. mavebøjninger. Når musklerne arbejder forbrændes der samtidig energi. Derfor virker det slankende, allermest fordi det strammer mavemuskulaturen op.

Man bruger en anden form for elektroterapi i behandlingen af lammelser, her kaldes det TNS, her forsøger man at optræne muskelstyrke i lammede muskler der stadig har en lille bevaret funktion. Det samme er det man kan bruge elektroterapi til, f.eks. efter fødsler hvor mavemuskulaturen er blevet slap. Alle de andre behanligs muligheder, man kan bruge elektroterapi til, vil jeg ikke komme ind på her, da det drejer sig om hvorvidt man kan tabe sig ved elektroterapi, ja det kan man, på den måde at muskulaturen opstrammes væsentligt og forbrændingen i musklerne øges.

WOW, kan man også det med benene?

:w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share