side-mave-træning


korsager
 Share

Recommended Posts

jeg vejede for nogle år siden 15kg mere end jeg gør nu og var dengang ret bred om livet.

Jeg er er nu blevet noget smaldere om livet, men har nærmest fået "hofter" nu, altså har nærmest to huller på hver side af maven, og det ser dumt ud når jeg har en stram t-shirt på.

Nogen som har forslag til træning af disse områder, skulle helst have noget masss på siderne.

Link to comment
Share on other sites

Ikke iflg. Christiane Lamy fra T-Nation

9 Ab Exercises for More Sex

Exercise #7: Side Bend

This is a good exercise to build the obliques. A key point to remember is to perform the exercise one side at a time. If you hold a dumbbell in each hand you're actually taking the muscles out of it since they won't need to work as hard (the two dumbbells will cancel each other out!).

Use with moderation if all you want is a firm and sexy waistline, but for those of you who are more performance-oriented, this exercise is a sure way to improve your squat and deadlift.

Link to comment
Share on other sites

Træn kun en side ad gangen, da det ellers udligner hinanden.

Det er en joke ikk?

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis du holder en håndvægt i hver hånd og laver sidebends, så vil vægtene udligne hinanden og du vil ikke opnå nogen træning af de skrå mavemuskler.

Så nej det er ikke en joke! :wink:

Edited by LaMotta
Link to comment
Share on other sites

Flere rigtig gode forslag!

Vi skal sgu lige have Saxon sidebends med også!

Dog er det i denne øvelse (og ligeledes suitcase deadlifts) nok mest Quardratus Lumborum der får tæv, men obliquus ext/int. er jo altid på spil i stabilitets øjemed.

Kort sagt: lav øvelserne- de er sgu gode!

/KJ

Edited by Kenneth Jay, RKC
Link to comment
Share on other sites

Dog er det i denne øvelse (og ligeledes suitcase deadlifts) nok mest Quardratus Lumborum der får tæv, men obliquus ext/int. er jo altid på spil i stabilitets øjemed.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvorfor mener du at QL rammes mere end obliiqerne? :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

ja, engentlig en lidt "farlig" udtalelse i dette forum, da alle med det samme sidder og skriger på beviser i form af EMG målinger eller noget andet der kan underbygge udtalelsen, men nu skriver jeg jo "nok mest" hvilket måske er en fejl, men QL er under alle omstændigheder væsentlig. Om den så "rammes" mere end de andre er ren spekulation. :smile:

/KJ

Link to comment
Share on other sites

ja, engentlig en lidt "farlig" udtalelse i dette forum, da alle med det samme sidder og skriger på beviser i form af EMG målinger eller noget andet der kan underbygge udtalelsen, men nu skriver jeg jo "nok mest"  hvilket måske er en fejl, men QL er under alle omstændigheder væsentlig. Om den så "rammes" mere end de andre er ren spekulation.  :smile:

/KJ

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg sidder ikke og skriger på EMG eller noget - jeg ville bare gerne høre om du vidste noget som jeg ikke vidste om QL's funktion :wink:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share