Fra 150kg til 03:54


sorhol
 Share

Recommended Posts

Hej,

I går nåede jeg et stort mål. Nemlig inden for 1 år, at gå fra en vægt på 150kg til at gennemføre et marathon.

Den 4 juni 2004 vejede jeg 150kg. I går blev det til 03:54.

Jeg er så glad for "mit nye liv" og ikke mindst det, at jeg nu er løber. Overvægten og "Mit gamle liv" er allerede langt langt borte. Men jeg har lovet mig selv, at en gang imellem stoppe op tænke lidt efter - derfor denne post.

Hilsen en glad

/Søren Holte

Link to comment
Share on other sites

Hej,

I går nåede jeg et stort mål. Nemlig inden for 1 år, at gå fra en vægt på 150kg til at gennemføre et marathon.

Den 4 juni 2004 vejede jeg 150kg. I går blev det til 03:54.

Jeg er så glad for "mit nye liv" og ikke mindst det, at jeg nu er løber. Overvægten og "Mit gamle liv" er allerede langt langt borte. Men jeg har lovet mig selv, at en gang imellem stoppe op tænke lidt efter - derfor denne post.

Hilsen en glad

/Søren Holte

<{POST_SNAPBACK}>

Stort tillykke! :4thumbup: Det er virkeligt flot klaret på et år!

Jeg kender godt fornemmelsen af "det nye liv", og det er vigtigt og velfortjent at stoppe op og nyde sine succeser! :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med at du har opnået dine mål. Begge er nogle der kræver viljestyrke og udholdenhed. Det kan man kun have respekt til overs for, og samtidigt viser det hvad der er muligt, hvis bare viljen er tilstede. Lad det være et eksempel for andre!

(Og jeg vil også godt høre din historie. Det har sikkert ikke været en dans på roser hver dag...)

VH

/Schroinx

Edited by Schroinx
Link to comment
Share on other sites

Hej,

Tak allesammen.

Mht historien kan I læse om mit indledende vægttab her: Så skete det

Det resterende vægttab er kommet helt af sig selv.

Herefter var det træning der galdt. Egentlig ville jeg gerne have løbet i Stockholm på årsdagen den 4 juni. Men det kunne ikke lade sig gøre pga mit arbejde. Faktisk regnede jeg med at have været på konference sidste weekend, men det kunne heldigvis flyttes, så det blev muligt at løbe inden der var gået 1 år. Træningen blev besværet af 3 ugers total pause for al motion pga en øreoperation i januar. Desuden havde jeg løbepause 2,5 uge + 1 uge genoptræning pga skade med overbelastning af achillessenen. Det gjorde den sidste træning meget intensiv. Jeg nåede op på ca 900km i år. Længste træningstur var på 35,5km. Jeg toppede med godt 107km i uge 17. Foruden løbningen styrketræner jeg 2 gange om ugen. Jeg har tidligere dyrket meget cardio træning, men det har jeg drosslet ned når løbetræningen går op. Jeg har dog tænet hård cardio når jeg har været skadet.

Ifm at træningen blev mere og mere intensiv har jeg måtte ændre en del på mine kostvaner. Fra tidligere (under den intensive vægttabsperiode) at have holdt meget igen på kulhydrater, har jeg nu svinget over til at indtage super mange kulhydrater. Ja, i det hele taget at spise helt utrolig meget. Selvom jeg spiser som aldrig før har jeg haft svært ved ikke at gå ned i vægt. Dette er en helt underlig situation lige pludselig at befinde sig i.....:)

Nu skal der fokuseres på mere intevaltræning, så jeg kan forbedre min tid på næste marahon til september (Odense eller Berlin).

Hilsen,

/Søren Holte

Link to comment
Share on other sites

Selvom jeg spiser som aldrig før har jeg haft svært ved ikke at gå ned i vægt. Dette er en helt underlig situation lige pludselig at befinde sig i.....:)

<{POST_SNAPBACK}>

sådan er det når man træner tilstrækkelig meget; så kan man spise igennem OG gå ned i vægt :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Beviset på "mind over matter" holder; sejt gået; for et par år siden rådgav jeg to piger med lige lige stats og kropskompositioner, med de hårde fakta der nu engang foreligger når man når en så voldsom kampvægt; samt indførte dem i nogle strategier omkring hvad et vægttab (i den størelse de ønskede) for dem ville kræve; desværre uden mulighed for at følge op på dem! Den ene ser jeg ofte i mit center den dag i dag, hun havde året efter "vores snak" tabt næsten 90 kg (i shit u not.) fortjenesten ligger 110% hos hende, i dag er hun skinke lækker; Den anden mødte jeg for et par mdr siden, hun lå stadig status quo og vil sikkert stadig gøre det om 10 år, hun havde tabt 15 kg de første mder men så "gad" hun ikke det der var krævet mere.

Ros har du fortjent, men det kan kun bruges til så meget, så bare klem balderne sammen, forsæt den gode stil, men gør det med omtanke; husk ballancen mellem "slow and steady wins the race" og "unusual results, demands unusual methods." du skal også gerne overleve de næste 40 marthon løb, og passe på du ikke ender hvor du starter. - Husk det gode helbred bør komme FØRST!

M.V.H

Helio

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share