1 uges træning, skal udnyttes maximalt!


uXu
 Share

Recommended Posts

  • Replies 86
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tjah, i sidste nummer af Ironman var der en (reklame)artikel der lovede 1 tomme mere på overarmene ved kun 1 dags træning!!!!! Programmet bestod af at køre 1 superset hver halve time i 12 timer, og that´s it.

Jeg er slet ikke i tvivl om at det IKKE virker. Men jeg har da af og til set programmer der lover den slags, ofte forbundet med et bestemt kosttilskud man SKAL tage  :dry:

Hvis du kun har en uge i et nyt center var det måske federe at få prøvet alle funktioner af, så du har en ide om det har nogen tilbud du synes om.

Næste gang jeg skal kigge på center ved jeg i hvert fald godt hvad prioriteterne bliver:

1) Squatrack

2) Om man må smide med vægtene (kontrolleret)

3) Om de spiller noget ordentlig musik

4) Om vægtene er store nok

og

5) Om der er lidt gode ho´s at kigge på  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Gid at disse centre findes, gør de bare ikke :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Mit har det hele undtagen nummer 5 som jeg egentlig er ret ligeglad med. Og så koster det kun 600 om året.

Link to comment
Share on other sites

Tjah, i sidste nummer af Ironman var der en (reklame)artikel der lovede 1 tomme mere på overarmene ved kun 1 dags træning!!!!! Programmet bestod af at køre 1 superset hver halve time i 12 timer, og that´s it.

Jeg er slet ikke i tvivl om at det IKKE virker. Men jeg har da af og til set programmer der lover den slags, ofte forbundet med et bestemt kosttilskud man SKAL tage  :dry:

Hvis du kun har en uge i et nyt center var det måske federe at få prøvet alle funktioner af, så du har en ide om det har nogen tilbud du synes om.

Næste gang jeg skal kigge på center ved jeg i hvert fald godt hvad prioriteterne bliver:

1) Squatrack

2) Om man må smide med vægtene (kontrolleret)

3) Om de spiller noget ordentlig musik

4) Om vægtene er store nok

og

5) Om der er lidt gode ho´s at kigge på  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Gid at disse centre findes, gør de bare ikke :dry:

<{POST_SNAPBACK}>

Mit har det hele undtagen nummer 5 som jeg egentlig er ret ligeglad med. Og så koster det kun 600 om året.

<{POST_SNAPBACK}>

Damn, wish it was me, hvor er det henne da Noceo???

Link to comment
Share on other sites

Nu vil jeg nødig lyde "pop-smart", men jeg modtog bare et uge kort til et andet fitness-center og vil da lige tjekke faciliteterne ud, men der skal blive et resultat, hvis jeg skal opnå nogle gode resultater på en uge hvor meget skal jeg så træne og det jeg har i intentionen at træne mest er biceps/triceps, kom evt. med nogle forslag til hvordan man kan opnå hurtige resultater i disse øvelser, tak..

Håber i kan suplere og informere  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvordan kom du ind på de sider? Altså hvis man nu vil vælge nogle andre muskelgrupper? Den er ikke særlig brugervenligt opbygget nemlig...

Link to comment
Share on other sites

Et godt råd ... uddan dig!

Køb bøger som:

- Aerob og anaerob træning

- anatomi og fysiologi

- bevægelses lære i idræt!

... læs dem asap, de giver dig en fundamental viden, som er uundværlig hvis du vil noget med din krop!

Alt andet er simpelthen spild af tid, forums etc. de kan bruges, men ... no offense, mange af brugerne på forum så som dette, ved ikke ret meget (hvis noget) om anatomi, fysiologi og biomekanik etc, andet end hvad de høre andre sige, og så fremdeles ...

Uddan dig, og byg dit eget fundament for din træning :-)

Edited by Trinitrophenol
Link to comment
Share on other sites

Et godt råd ... uddan dig!

Køb bøger som:

- Aerob og anaerob træning

- anatomi og fysiologi

- bevægelses lære i idræt!

... læs dem asap, de giver dig en fundamental viden, som er uundværlig hvis du vil noget med din krop!

Alt andet er simpelthen spild af tid, forums etc. de kan bruges, men ... no offense, mange af brugerne på forum så som dette, ved ikke ret meget (hvis noget) om anatomi, fysiologi og biomekanik etc, andet end hvad de høre andre sige, og så fremdeles ...

Uddan dig, og byg dit eget fundament for din træning :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ikke :smile:

Jeg skal til at læse til Fysio teapeut efter min pt. uddannelse.. :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Et godt råd ... uddan dig!

Køb bøger som:

- Aerob og anaerob træning

- anatomi og fysiologi

- bevægelses lære i idræt!

... læs dem asap, de giver dig en fundamental viden, som er uundværlig hvis du vil noget med din krop!

Alt andet er simpelthen spild af tid, forums etc. de kan bruges, men ... no offense, mange af brugerne på forum så som dette, ved ikke ret meget (hvis noget) om anatomi, fysiologi og biomekanik etc, andet end hvad de høre andre sige, og så fremdeles ...

Uddan dig, og byg dit eget fundament for din træning :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg mener bestemt jeg har en ret fundamental viden, kun ved brug af dette forum :blink:

Du behøver ikke være professor for at træne. Og hvorfor skulle viden fra andre personer som Incognito, Thomas J, Ptpoul m.fl. ikke være god nok?

Edited by Rasmus G
Link to comment
Share on other sites

Et godt råd ... uddan dig!

Køb bøger som:

- Aerob og anaerob træning

- anatomi og fysiologi

- bevægelses lære i idræt!

... læs dem asap, de giver dig en fundamental viden, som er uundværlig hvis du vil noget med din krop!

Alt andet er simpelthen spild af tid, forums etc. de kan bruges, men ... no offense, mange af brugerne på forum så som dette, ved ikke ret meget (hvis noget) om anatomi, fysiologi og biomekanik etc, andet end hvad de høre andre sige, og så fremdeles ...

Uddan dig, og byg dit eget fundament for din træning :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Ja ikke :smile:

Jeg skal til at læse til Fysio teapeut efter min pt. uddannelse.. :4smartass:

<{POST_SNAPBACK}>

Sig ikke det er Jægersoldat eller Frømand :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Slettet bruger
Et godt råd ... uddan dig!

Køb bøger som:

- Aerob og anaerob træning

- anatomi og fysiologi

- bevægelses lære i idræt!

... læs dem asap, de giver dig en fundamental viden, som er uundværlig hvis du vil noget med din krop!

Alt andet er simpelthen spild af tid, forums etc. de kan bruges, men ... no offense, mange af brugerne på forum så som dette, ved ikke ret meget (hvis noget) om anatomi, fysiologi og biomekanik etc, andet end hvad de høre andre sige, og så fremdeles ...

Uddan dig, og byg dit eget fundament for din træning :-)

<{POST_SNAPBACK}>

:blink::blink: Sig det til Kenneth Jay og Thomas J som har sat dig på plads op til flere gange i træningsdebatter...

Link to comment
Share on other sites

Et godt råd ... uddan dig!

Køb bøger som:

- Aerob og anaerob træning

- anatomi og fysiologi

- bevægelses lære i idræt!

... læs dem asap, de giver dig en fundamental viden, som er uundværlig hvis du vil noget med din krop!

Alt andet er simpelthen spild af tid, forums etc. de kan bruges, men ... no offense, mange af brugerne på forum så som dette, ved ikke ret meget (hvis noget) om anatomi, fysiologi og biomekanik etc, andet end hvad de høre andre sige, og så fremdeles ...

Uddan dig, og byg dit eget fundament for din træning :-)

<{POST_SNAPBACK}>

:blink::blink: Sig det til Kenneth Jay og Thomas J som har sat dig på plads op til flere gange i træningsdebatter...

<{POST_SNAPBACK}>

Der er ingen tvivl om at et højt niveau af grundviden giver adgang til en dybere forståelse af stoffet. Incognito er et fantastisk eksempel på et individ her der kan forstå ting ned i en detalje som få andre formår.

Dog er praksis og erfaringer GULD værd inden for dette felt. For det er i høj grad en kunst. Mange områder inden for træningsfysiologi er IKKE tilbundsgående undersøgt. Derfor er omfattende erfaring og adgang til store gruppers erfaring uundværlig hvis man vil forstå emnet til bunds.

Jeg ville til hver en tid vælge en vægtløfter/styrkeløfter/naturlig bodybuilder frem for en Kandidat i human fysiologi. Dette siger jeg på baggrund af kendskab til pensum på idrætsstudiet og kontakt med idrætsstuderende på godt og ondt.

Incog har erfaringen og teorien med sig. En ren teoretiker fra idræt er imo mindre anvendelig som fitnessinstruktør, end en klassisk fitnessinstruktør med en smule praktisk erfaring,

Håber ikke jeg har trådt nogen over tæerne med min post, men det er min erfaring ud fra arbejde med undervisere på fitness uddannelser (de var humanfysiologer), ansatte i fitness centre (hvor jeg har værret kollega/chef for pågældende), samtaler med trænende idrætsstuderende/kandidater i fitnesscentre og et år på idrætsstudiet.

Så jeg har et vist grundlag for mine observationer.

Bøger er en ok kilde, men imo. er en kombination af formel uddannelse, erfaring, internetfora/styrkesportsklubber/og videnskabelige studier vejen frem.

Ydmyghed er en vigtig faktor, og der har jeg desværre gentagende gange oplevet individer fra idrætsstudiet, der ikke havde den fornødne respekt for, hvad der skal til for at forstå og formidle PRAKSIS i styrketræningen. Derudover også overvurderede niveauet af deres egen detailkendskab indenfor emnet :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share