Sheiko beginners 1 vs 2


Stryger2
 Share

Recommended Posts

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nu er flies så hut jeg hvisker kun med i Sheiko for at øge blodgennemstrømning til patterne da de bliver udsat for en enorm workload... dvs at de skal køres let og med høje reps... ret mig hvis jeg tager fejl  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvad skulle let flies gøre helt præcist? En form for ned-varmning? :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Hjælpeøvelser:

Du skal kører et stykke under dit 5x5 max. Det er meningen, at man tager den med ro på hjælpeøvelserne. 

Mht fliesne så virker det, vi har ikke snakket om hvorfor, søg på elitefts.com via google så skal du nok få en forklaring :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hjælpeøvelser:
Du skal kører et stykke under dit 5x5 max. Det er meningen, at man tager den med ro på hjælpeøvelserne. 

Mht fliesne så virker det, vi har ikke snakket om hvorfor, søg på elitefts.com via google så skal du nok få en forklaring :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Jep man kanm altid søge, men ville da være rart hvis du bare fortalte det, men okay nok også mig der er doven :wink:

men det med flies'ne er altså bare en form for "undgå skader-ting" :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Søg på rackpulls, det er dem du skal lave, ca. knæhøjde er et godt bud :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, nu forstår jeg bedre at jeg ikke kunne få lortet til at køre. Nå, men det må så blive i smith stativet jeg kører dem, har ikke rigtig andre muligheder.

Så er det jo faktisk lettere end almindelig dødløft. Da efter at have kørt første omgang dødløft i går kiggede på programmet og så at 2. omgang var lidt tungere synes jeg godt nok også verden så lidt sort ud :crybaby:

Jamen så er jeg måske ikke helt så stor en svækling som jeg frygtede

Mth dumbbell flies så jo, de er hårde, men ikke umulige.

Link to comment
Share on other sites

Søg på rackpulls, det er dem du skal lave, ca. knæhøjde er et godt bud :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, nu forstår jeg bedre at jeg ikke kunne få lortet til at køre. Nå, men det må så blive i smith stativet jeg kører dem, har ikke rigtig andre muligheder.

Så er det jo faktisk lettere end almindelig dødløft. Da efter at have kørt første omgang dødløft i går kiggede på programmet og så at 2. omgang var lidt tungere synes jeg godt nok også verden så lidt sort ud :crybaby:

Jamen så er jeg måske ikke helt så stor en svækling som jeg frygtede

Mth dumbbell flies så jo, de er hårde, men ikke umulige.

<{POST_SNAPBACK}>

Flies'ne skulle netop IKKE være tunge... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du kunne også lægge endeskiverne oven på en stak vægtskiver? Eller hvis du er 100% ligeglad, nogle step bænke?

Håber du snart slipper for Equinox eller hvor det nu var du var stavnsbundet, så du kan finde en god jernhule med powerrack etc.

Link to comment
Share on other sites

vil det sige at hvis man nu kører sheiko beginners 1 i de 4 uger og holder en uges pause med meget let træning kan man så godt kører sheiko beginners 2 bagefter eller skal man op og have fat i et andet sheiko program?

Link to comment
Share on other sites

vil det  sige at hvis man nu kører sheiko beginners 1 i de 4 uger og holder en uges pause med meget let træning kan man så godt kører sheiko beginners 2 bagefter eller skal man op og have fat i et andet sheiko program?

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder som en fin ide. Husk på, at et Sheikoprogram som Sheiko CMS er for meget erfarne styrkeløftere ifølge Boris Sheiko. :smile:

Link to comment
Share on other sites

vil det  sige at hvis man nu kører sheiko beginners 1 i de 4 uger og holder en uges pause med meget let træning kan man så godt kører sheiko beginners 2 bagefter eller skal man op og have fat i et andet sheiko program?

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder som en god måde at brænde ud på.....I styrkesport kan man ikke bruge "hvis" til noget. Træn - analyser - tænk - træn .........

Link to comment
Share on other sites

vil det  sige at hvis man nu kører sheiko beginners 1 i de 4 uger og holder en uges pause med meget let træning kan man så godt kører sheiko beginners 2 bagefter eller skal man op og have fat i et andet sheiko program?

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder som en god måde at brænde ud på.....I styrkesport kan man ikke bruge "hvis" til noget. Træn - analyser - tænk - træn .........

<{POST_SNAPBACK}>

Kloge ord fra en stærk, gnaven, gammel mand. :smile:

Link to comment
Share on other sites

vil det  sige at hvis man nu kører sheiko beginners 1 i de 4 uger og holder en uges pause med meget let træning kan man så godt kører sheiko beginners 2 bagefter eller skal man op og have fat i et andet sheiko program?

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder som en god måde at brænde ud på.....I styrkesport kan man ikke bruge "hvis" til noget. Træn - analyser - tænk - træn .........

<{POST_SNAPBACK}>

Med den tilgang til træning kommer du aldrig helt i top, eksperimenter lidt, udforsk dit potential,thats the only way :devil::wink:

Link to comment
Share on other sites

vil det  sige at hvis man nu kører sheiko beginners 1 i de 4 uger og holder en uges pause med meget let træning kan man så godt kører sheiko beginners 2 bagefter eller skal man op og have fat i et andet sheiko program?

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder som en god måde at brænde ud på.....I styrkesport kan man ikke bruge "hvis" til noget. Træn - analyser - tænk - træn .........

<{POST_SNAPBACK}>

Med den tilgang til træning kommer du aldrig helt i top, eksperimenter lidt, udforsk dit potential,thats the only way :devil::wink:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh:

Jeg synes lige du skulle tjekke Lars' log :wink:

Og forøvrigt er jeg helt enig med Lars :smile:

Edited by Moos
Link to comment
Share on other sites

vil det  sige at hvis man nu kører sheiko beginners 1 i de 4 uger og holder en uges pause med meget let træning kan man så godt kører sheiko beginners 2 bagefter eller skal man op og have fat i et andet sheiko program?

<{POST_SNAPBACK}>

Lyder som en god måde at brænde ud på.....I styrkesport kan man ikke bruge "hvis" til noget. Træn - analyser - tænk - træn .........

<{POST_SNAPBACK}>

Med den tilgang til træning kommer du aldrig helt i top, eksperimenter lidt, udforsk dit potential,thats the only way :devil::wink:

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh:

kan da godt være han er langt, men mener ikke der skader at udforkse lidt.... inde for rimelighedens grænser selvfølgelig...

Jeg synes lige du skulle tjekke Lars' log :wink:

Og forøvrigt er jeg helt enig med Lars :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Link to comment
Share on other sites

>>> Mikkel vil det sige du mener man bare skal brænde igennem og ikke tage sig af hvad kroppen fortæller en og hvad man lærer undervejs? Der skal bare brændessssss?

Good luck -you will need it  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

nej nej, ikke det jeg mente. mente bare at jeg ikke ser noget i ikke at afprøve sig selv til tider

Link to comment
Share on other sites

>>> Mikkel vil det sige du mener man bare skal brænde igennem og ikke tage sig af hvad kroppen fortæller en og hvad man lærer undervejs? Der skal bare brændessssss?

Good luck -you will need it  :4thumbup:

<{POST_SNAPBACK}>

nej nej, ikke det jeg mente. mente bare at jeg ikke ser noget i ikke at afprøve sig selv til tider

<{POST_SNAPBACK}>

Og hivlken del af "træn-analyser-tænk" er det så, du misforstår? :wink:

Han siger jo netop, at man ikke kan planlægge forud :smile:

Link to comment
Share on other sites

jeg tænkte på ang sheiko

det er jo faktisk et morgen og et aftenprogram, ville det smarteste ikke være at kun køre morgenprogrammet altså de dage hvor der er 2 gange bænk og squat så nøjes man bare med første del? istedet for at man kører squat så kører man bænk og så kører man nogle flies for derefter at starte forfra på squat som man lige har banket sig igennem kan i følge mig? det burde jo først køres mange timer efter men det har vi jo ikke tid til herhjemme

hvad synes i?

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg kun været igennem den første uge af beginners 1, så jeg taler som jeg har forstand, men jeg mener da slet ikke der er guf nok i det program til at splitte træningen op i 2. Er formålet ikke med 2. omgang at man netop skal trække alt ud af musklerne?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke mene at det har den store relevans at splitte træningen op i 2 når man laver beginners 1 programmet.

Dog kunne det være en fordel ved beginners 2 eller CMS for ikke at brænde helt af til træningen.

Mener at Jagd'en skrev om at russerne nogle gange splittede træningen op i morgen og aften træning, og det kan jo højst sandsynligt skyldes at de trænede CMS.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share