Bordpress uden borrds ?


Henning
 Share

Recommended Posts

Er til dels enig med dig. Men nu behøver man jo ikke komme op i nærheden af sit trøjemax, for at kunne bruge tilvænningen af tunge kg til noget. Men der er nu mange som presser deres trøjemax fra en klods på 10-15cm. Såfemt man ikke kan det det vil reverse band bænkpres eller bænkpres med kæder være at foretrække som tilvænning af tunge vægte. Men så vil træning fra boards nok være en god ide for at styrke ens sticking-point. 

Med hensyn til klodser over 15cm er det nok værd at noterer, at WSBerne som bænker i flerlagstrøjer til stævne sjældent kører ME fra boards på over 4-5". 6" boards bruger de kun til decideret tricepstræning. 

Tjaa, er faktisk enig! Ikke noget jeg gider fluekneppe her :tongue:
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at de alle 3 er stærkere end mig. Men det kan jo ikke bruges som en endegyldig forklaring på at de træner korrekt. Jeg er faktisk temligt sikker på, at jeg ikke ville kunne hente nogen som helst styrke ved at træne som feks. Craw gør det meste af tiden. Jeg ville med 99% sikkerhed brænde ud efter kort tid på hans program. Ham fra OBBC der blev nr. 3 kender jeg intet til, men både Craw og Sune har helt sikkert bedre genetiske forudsætninger for styrke og muskelmasse end jeg har. 

Dette ser jeg nu nærmere som en udfordring end en hindring. Jeg skal såmænd nok nå et 200kg bænkpres til stævne inden for de næste par år. Men for en atlet som mig med gennemsnitlige gener er det bare ikke nok, at kører almindligt bænkpres. Jeg har i forvejen mit naturlige sticking-point i RAW bænkpres i toppen. Så hvis jeg skal nå det mål kommer jeg ikke uden om, at bands, kæder og boards er vigtige stykker værktøj. 

Om du ville brænde ud med et program som Kragefars er vel mere et spørgsmål om tilvænning og måske mere korrekt kost osv, end at han bare har bedre gener end dig :wink:

Er ellers fuldstændig enig med dig i at Bands, board og kæder er et rigtigt godt stykke værktøj. Bodybuilderne kunne også sagtens have glæde af kæder og bands efter min mening, men på den anden side kan nogle styrkeløftere også lærer lidt at bodybuilderne angående fundament træning :smile:

Det finder han jo aldrig ud af uden at have prøvet. Nu ved jeg ikke, hvordan han normalt træner triceps. Men såfremt han ellers kører pushdowns og kick-backs som de fleste disco-drenge vil jeg nu mene at det vil være et stort fremskridt.

Enig, men tror nu nok at Henning træning er rimeligt baseret på basisøvelser, men som jeg skrev senere ser jeg heller ikke noget galt i at han giver det en chance. :wink: Variationen af øvelser er jo det der gør træningen sjov, og selv dengang jeg ikke trænede styrkeløft var det da meget sjovt at lege med i alle mulige underlige øvelser. Bare for at teste sin styrke i dem :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Om du ville brænde ud med et program som Kragefars er vel mere et spørgsmål om tilvænning og måske mere korrekt kost osv, end at han bare har bedre gener end dig :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu kender jeg efter en del års træning min krop ganske godt og ved, hvad den responderer på. Jeg responderer godt på middel til høj intensitet og skidt på høj volumen, så den type træning som Craw for det meste laver er ganske enkelt for voldsom i volumen til mig. At der så ikke er et sekunds tvivl om at han har bedre styr på sine kostvaner er en anden sag. Så længe jeg får den mængde protein jeg har brug for bekymrer jeg mig ikke så meget om hvad de resterende kalorier består af, blot jeg får nok. Jeg kunne uden tvivl vinde noget ved, at spise mere optimalt, men det er jeg for meget livsnyder til. En af de største forskele på Craw og jeg er helt sikkert at SL er en hobby for mig, hvorimod BB nok nærmere er en livsstil for ham. At han har bedre gener for BB og styrkebetonet sport end jeg kræver vist ikke den store indsigt i fysiologi at fastslå. :wink:

Er ellers fuldstændig enig med dig i at Bands, board og kæder er et rigtigt godt stykke værktøj. Bodybuilderne kunne også sagtens have glæde af kæder og bands efter min mening, men på den anden side kan nogle styrkeløftere også lærer lidt at bodybuilderne angående fundament træning :smile:

Der er nu ikke meget ved traditionel BB-træning der kan imponerer mig. Den træning der primært køres i dag blandt BBere med lav frekvens, masser af set og reps virker kun på de genetisk veldisponerede, samt individer der tager anabolika. Der er ikke mange top-BBere der har kørt specielt fornuftige programmer siden old-school BBerne tilbage i 40erne og 50erne kørte 5x5. Den generele udvikling har bortset fra enkeltstående ting som feks. HST nærmest været ikke-eksiterende. :wink:

Indenfor den mere styrkebetonede del af sportsverdenen har udviklingen været meget mere dramatisk. Ikke mindst den gamle østblok brugte store resourcer på, at forske i hvordan atleter bedst muligt blev stærkere. Og mange af disse metoder bruges i dag af styrkeatleter over hele verden. Der er feks. sket en stor udvikling i, hvordan styrkeatleter i vesten træner i dag i forhold til for 30 år siden. I BB-verdenen har der da også været en udvikling, men denne er ikke nær så markant. Og en stor del af udviklingen i BB bygger på pseudoscience, i modsætning til den mere videnskabelige indgangsvinkel mange af trænerne i styrkesport har haft. :smile:

At BBere feks ikke har taget et stykke værktøj som bands til sig fatter jeg bare ikke. Jeg vil nærmest mene, at en BBer vil kunne have større gavn af det end styrkeatleter. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu kender jeg efter en del års træning min krop ganske godt og ved, hvad den responderer på. Jeg responderer godt på middel til høj intensitet og skidt på høj volumen, så den type træning som Craw for det meste laver er ganske enkelt for voldsom i volumen til mig. At der så ikke er et sekunds tvivl om at han har bedre styr på sine kostvaner er en anden sag. Så længe jeg får den mængde protein jeg har brug for bekymrer jeg mig ikke så meget om hvad de resterende kalorier består af, blot jeg får nok. Jeg kunne uden tvivl vinde noget ved, at spise mere optimalt, men det er jeg for meget livsnyder til. En af de største forskele på Craw og jeg er helt sikkert at SL er en hobby for mig, hvorimod BB nok nærmere er en livsstil for ham. At han har bedre gener for BB og styrkebetonet sport end jeg kræver vist ikke den store indsigt i fysiologi at fastslå. 
Du er bare doven er du :tongue:

(Det gas du ka' tag det)

At BBere feks ikke har taget et stykke værktøj som bands til sig fatter jeg bare ikke. Jeg vil nærmest mene, at en BBer vil kunne have større gavn af det end styrkeatleter.

Enig...Men nu er det jo hellere ikke så meget bodybuildernes træningsmetoder jeg tænker på. Men mere at mange bodybuildere måske ikke er bange for lidt blod, sved og tårer hvor mange styrkeløftere næsten bruger det med CAT-træning som en undskyldning for at slappe af :wink:

Det gælder SLET ikke alle. Men mere her at jeg tror at der var nogle enkelte styrkeløftere der kunne laver for lidt når de er i centret. :smile:

Edited by Onkel Troels
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share