MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Husk på at det ligger i Holte - der hvor alle de rige bor, og så mig
*S* jo, men er de rige ikke altid med på det nye fra start, eller forholder det sig bare sådanne, at mændene slaver, mens konerne dyrker Yoga *GG*
burde også være lige meget hvem der ellers er til stede

Her jeg helt enig, det primære er træningen og fokus på samme.

Edited by Majse
Link to comment
Share on other sites

29 timer til juleferie :4thumbup:

I går aftes/nat :blush: blev det til lidt af det meste, en smule frø, tuck front lever, godt med elbow lever :devil: , finger-armstrækkere, kipups, 5 sek tuck planche :devil: , endda lidt skorpiontræning (se billede).

Og nu skal der spises, hoppes og faldes på halen, trænes og yoga'es - eller hvad det hedder :laugh:

majse -> jeg forstår selvfølgelig heller ikke hvorfor der ikke er flere både piger og drenge der dyrker yoga :smile: Jeg tror ærligt talt mange fyre finder yoga lettere feminint, eller i hvert fald ikke særlig mandigt, og pigerne er bare mere interesserede i total toning og step. Det synes jeg jeg gør hvad jeg kan for at lave om på. :superman:

post-1845-1134630788_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Fullbody basics v2, uge 2, dag 2 - 15-12-2005

Træning om formiddagen og inden yoga er slet ikke så tosset. Man skal bare huske at gå lidt tidligere i seng, så man har tid nok :blush:

Opvarmning var lidt håndstand og et par ashtanga-solhilsner

Pistols (A1)

1 x 5 @ mig

5 x 5 @ 2x5kg

- Dejlig øvelse, begynder at være lidt hård :devil:

Jeg laver den med en håndvægt i hver hånd, og håndvægtene holdes så den ene ende lige har kontakt med skulderen - sådan cirkus.

Chins (overhånds) (A2)

5 x 6 @ 0kg

- Tung i røven

Bænkpres (A3)

1 x 10 @ 30kg

1 x 10 @ 50kg

2 x 10 @ 60kg

2 x 10 @ 65kg

- Skræmmende at 65kg kan være hårdt, men det er realiteterne :wink:

DB rows (B1)

1 x 10 @ 24kg

4 x 10 @ 38kg

- Fornuftig vægt

Military (B2)

4 x 10 @ 37,5kg

- godt ristede skuldre

Closegrip bænkpres (C1)

2 x 10 @ 57,5kg

- Closegrip nærmer sig kraftigt alm synes jeg. Ud over at vægten er beskeden, så må det tyde på et svagt patværk og/eller gode triceps. Jeg vælger det sidste. :4flex:

Nåede kun to sæt at de sidste her, da det var ved at være tid til yoga.

Incline db curls (C2)

2 x 10 @ 14kg

- Den øvelse er altså fantastisk i tanktop :laugh:

DB Laterals (C3)

2 x 10 @ 9kg

- Heller ikke tosset

Back extensions (C4)

2 x 15 @ mig

- Hvorfor laver jeg egentlig ikke den på bold? Den kan jeg jo lige så godt.

30 sæt på en time er fin fin. Så var det yoga-tid, eller dvs jeg skulle selvfølgelig lave lidt håndstand inden, elbow lever og bl.a. hund -> krage hoppet fik jeg også lige prøvet af. :nissegrin:

Yoga

Godt og vel en time med Rene - han er vist rimelig gavmild med tiden, når der ikke er andre timer bagefter eller han selv har travlt.

Programmet var cirka det samme som sidst. I de positioner hvor man burde sidde med ret ryg, der har jeg det lidt hårdt, men ellers var timen super. Vi startede med åndedrætsøvelsen vekselåndedrættet. Først skal man lige finde ud af hvilket næsebor, der er bedst hul igennem, og det gør man let ved at lukke for det ene og puste ud. Det var der så nogen der overdrev en smule og der kom lidt grin og fnis nede fra den anden ende :laugh: Selve øvelsen går ud på at man lukker det ene næsebor, trækker vejret ind igennem det åbne, lukker dette og ånder ud igennem det andet. Ind igen af samme og udånding af det næsebor man startede med at ånde ind igennem. Det var én runde og dem laver man så et par håndfulde af. Den skulle være god til at skabe balance og hvis man overvejende har brugt den ene hjernehalvdel i en periode. Det var sjovt at konstatere så stille der bliver når man laver den, det eneste man høre er sin egen vejrtrækning.

Programmet indeholdte en masse siddende stræk siddende, bl.a. en foroverbøjning siddende i skrædderstilling. Nu hjælper min meget bøjelige ryg mig naturligvis, men det var alligevel første gang det lykkedes mig at få panden i gulvet. Hvor langt kan du komme ned? :nissegrin: (att Spinningsilden, så er det altså helt frivilligt, jeg tvinger dig ikke :nissetunge: ). Det er bedst hvis man forsøger at bøje fra hoften så maven kommer langt ned og ikke bare krummer ryggen mest muligt.

Derudover var der kattestræk, gode stræk for baller og hoftebøjere og en masse andet godt.

Det er som skrevet tidligere meningen af man som regel skal holde øjnene lukkede for at kunne have bedst mulig føling med sin krop og ikke lade sig forstyrre at sanserne hvor synet klart bidrager med mest information. Jeg kan dog ikke undgå at kigge lidt af og til, især hvis man hører "lyde" :bigsmile:

En af de øvelser det skete til idag var den der hedder Vrid C i min yogabog (se billede). En ganske simpel øvelse hvor man først bøjer højre ben og placere foden helt ind til ballen, så rækker man frem med højre arm på indersiden af det bøjede ben, føre armen uden om benet og griber fat om den anden hånd bag om ryggen. Gentages selvfølgelig til den anden side også. Flere har meget svært ved at lure hvilken arm og ben der skal bøjes mm, hvordan man kommer rundt om benet og i øvrigt hvad vej kroppen så skal drejes. Det er nu meget underholdende :tongue:

Færdig med yoga, for nu var det nu, at jeg skulle forsøge med Aerials for første gang, altså en sidelæns saltomortale eller en vejrmølle uden hænder. :w00t:

Det er bare svært at overbevise sig selv om at stikke hovedet nedaf uden hænderne foran til at tage fra. Det blev ikke til så meget falden på halen, men en del sikkert meget ynkelige forsøg på The Aerial. Jeg tror det lignede en meget grim version af sådan et hop kunstskøjteløbere laver, når de hopper fra en skøjte til en anden med benene i vejret.

Jeg skal have gjort noget ved min frygt for at brække nakken... eller måske en egentlig er meget fornuftig at have :laugh:

Efter timen snakkede jeg med en af de piger, der falder lidt udenfor normalklientellet, dvs under 40. :bigsmile: Jeg sad og prøvede at finde ud af hvad jeg skulle lave af spas da hun kom over og spurgte hvad jeg skulle igang med. Jeg forklarede mine "projekter" og lige pludselig hoppede hun frem og tilbage og lavede vejrmøller og kraftspring :laugh: Daaamn, en nice krop :blush:

Da hun så var smuttet fik jeg lidt assistance til at tage et par snapshots af mine balancekunster - jeg har jo lidt svært ved at se hvordan det egentlig ser ud. Jeg fik også optaget en video af håndstand, som jeg lige skal have konverteret til et fornuftigt format.

Det blev til hovedstand, påfuglen (elbow lever), kragen, kolibrien (det skal forestille et smil :nissegrin: ) Jeg skal vist have arbejdet med ryggen i elbow lever. I kolibrien har jeg relativt strakte albuer, dvs benene naturligt vil pege nedaf, men det kan varieres så man bøjer langt ned i albuerne så kroppen er tættere på gulvet, men benene til gengæld er højere. Jeg tror faktisk det ser noget federe ud. :smile:

post-1845-1134654555_thumb.jpg

post-1845-1134655309_thumb.jpg

post-1845-1134655321_thumb.jpg

post-1845-1134655331_thumb.jpg

post-1845-1134655380_thumb.jpg

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Tuck Front Lever

2 x 35 sek

- Ryster kun lidt de sidste 10 sekunder :laugh:

Frog stand

2 x 40 sek

Armstrækkere på fingerspidserne

3 x 10 @ mig

Tuck planche

8, 10 sek

- Ville lige tage forskud på glæderne :devil:

Gik bedre end forventet.

Jeg tror det her har potentiale for til at give en nasty triceps - måske endda 2 nasty triceps :4flex:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Og her vender jeg så lidt på hovedet :biggrin:

Ikke svaje så meget i ryggen, afhjælpes ved at du får hovedet ind under kroppen, kroppen skal helst være helt strakt, da du således bedst kan styre balancen med fingre spidserne.

Virker som om du ikke er strakt helt ud i skuldrene de første to forsøg?

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Ikke svaje så meget i ryggen, afhjælpes ved at du får hovedet ind under kroppen, kroppen skal helst være helt strakt, da du således bedst kan styre balancen med fingre spidserne.

Virker som om du ikke er strakt helt ud i skuldrene de første to forsøg?

Hygge

Det anede mig at jeg havde det problem. Jeg er bare lidt i tvivl om hvad jeg gør ved det :unsure:

Er det et spørgsmål og smidighed i skuldrene, styrke i maven/ryggen eller noget helt fjerde?

Link to comment
Share on other sites

Spinning

Var til eksamen tidligere idag, så jeg havde skippet spinningen i går aftes. Fandt så ud af at Mette havde været ude for et lille uheld og derfor ikke kørte igår, men hun var tilgæld på idag i stedet for Giovanna. Det passede jo fint, selvom jeg da ikke haft noget imod at køre med "Dronningen af enkelttakt", som Arne så flot døbte hende. :bigsmile:

Men der skulle brændes lidt krudt af, og i dagens anledning skulle jeg mene at jeg kan få hele programmet med (att Mette: :nissetunge: ) - selvom det jo snart er mange timer siden den blev kørt.

Programmet:

8 min opvarmning siddende

10 min interval - heftig enkelttakt

5x

1 min siddende

1 min stående

- Jeg fik givet godt gas og var på eller over 90% allerede fra første interval (dog ikke hele intervallet) og jeg fik totalt umotiveret rush på de to første stående intervaller. Musikken var noget rigtig ongo-bongo remix med nok den mest tydelige rytme man kan tænke sig = minimal tankevirksomhed :4thumbup:

3 min Gør-det-selv med Amy diamond (hende den bette ego-tripper)

- Jeg holdt sådan et fornuftigt mellemniveau, især da næste menupunkt blev præsenteret. Havde lige lidt ilt-gæld der skulle minimeres.

4 min Shaky stevens

- Mine lår pev lige fra det for alvor startede, og jeg havde bare ikke viljen idag til at køre mig selv helt i hegnet. Det var også meget tydeligt det havde kostet lidt med de første intervaller. Efter 2 min måtte jeg sidde, men holdt pulsen på 90+.

Pause

16 min fordelt på

2x

4 min siddende mellem

4 min stående enkelt

Lille Pause

ca 3 min Julemusik - godt med messing

siddende en-eller-anden takt og stående i omkvædene

3:31 svensk

Igen stående i omkvædene

Finale: Carola

ca 3 min solidt tempo, to første omkvæd stående semi-spurt, sidste siddende med fuld gas, dvs så meget der nu var tilbage.

Stats:

Dato: 16-12-2005 17:30

Tid: 54:53

Gns. puls: 178 (84,5%)

Max puls: 197 (93,5%)

Pulszoner:

70-80%: 11min, 20%

80-90%: 37min, 67%

90-100%: 6min, 11%

Ikke meget i 90'erne, men en god portion i de høje 80'ere og snittet tangerede da også max på trods af at uret blev startet meget tidligt i opvarmningen, allerede ved ca 130 tror jeg, hvor jeg vist nok først starter den omkring 150 (ca 70%), hvilket dog som regel nås ret hurtigt. :devil:

Inden timen startede havde jeg lige nået lidt hopla, dvs håndstand og vejrmøller plus et par forkølede aerial-forsøg. Til gengæld synes jeg der kom noget mere smæk rundt på vejrmøllerne. Et godt afsæt og masser af fart på bagerste ben må være nøglen til Aerial - ud over lige modet til at vende hovedet nedaf og hoppe :laugh:

Efter timen skulle jeg lige prøve hvor umuligt The Flag er - ret umuligt pt :rudolph:

Flag.JPG

Link to comment
Share on other sites

Det anede mig at jeg havde det problem. Jeg er bare lidt i tvivl om hvad jeg gør ved det :unsure:

Er det et spørgsmål og smidighed i skuldrene, styrke i maven/ryggen eller noget helt fjerde?

Først og fremmest tror jeg det er et spørgsmål om at vide man gør det forkert.

Hvis du næste gang simpelthen kigger ind i væggen i stedet for i gulvet under håndstanden og har armene helt inde ved ørene skulle det være meget svært at holde balancen med svaj i ryggen (og svært et lave svajet pga hovedpositionen) alt dette skulle gerne tvinge dig op i en mere ret position og gerne afhjælpe skulderproblemet.

Btw er det du linker til på side 1 ikke en sidelæns salto, men noget andet, kan ikke huske navnet, men der var et par piger der kunne lave det da jeg gik på efterskole...

Link to comment
Share on other sites

"kigger ind i væggen" mener du at nakken er i en mere neutral position?

Er det ikke markant sværere at holde balancen når man ikke kan kigge på sine hænder?

Den sidelæns saltos engelske betegnelse er Aerial som der står, og jeg synes det passede meget godt at beskrive den som en sidelæns salto :smile:

Man kunne også kalde den en vejrmølle uden hænder :blink:

Link to comment
Share on other sites

"kigger ind i væggen" mener du at nakken er i en mere neutral position?

Er det ikke markant sværere at holde balancen når man ikke kan kigge på sine hænder?

Den sidelæns saltos engelske betegnelse er Aerial som der står, og jeg synes det passede meget godt at beskrive den som en sidelæns salto :smile:

Man kunne også kalde den en vejrmølle uden hænder :blink:

Den har et eller andet sejt navn jeg ikke kan huske...

Hvis du kan opnå en fuldt udstrakt position skulle det være nemmest at holde balancen.

Prøv at eksperimenter med at kigge direkte ind i væggen, altså nakken i samme position som hvis du står op og kigger ligeud.

Der er folk der kan stå i håndstand i flere minuter, for at det er muligt er man nødt til at være i balance.

Du må nok godt kigge en smule op, men ikke så meget at det begynder at trække svaj i ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Yoga

En Rene-time (han har jo tre ud af fire yogatimer i centret), i dag en endnu mere rolig time end de sidste par gange. Jeg tror faktisk vi lå ned hele tiden, bortset fra lidt rulle-kugler og skulderstand, hvor man jo ikke helt kan kalde det at ligge ned.

Timen startede ned vekselåndedrættet og vi starter med lige at se hvilket næsebor der har bedst gennemstrømning. Pudsigt nok skiftede mit lige da vi skulle til at gå igang, så det højre var fuldstændig klart imens venstre "lavede lyde". :laugh: Ellers indeholdt timen bl.a. en del forskellige rotationer og de fleste og sommerfuglen, hvor man sidder og "basker" med knæene. Når man ser den og den laves med det rigtige tempo, så kan man godt se hvorfor den hedder det, selvom man ikke decideret ligner en sommerfugl :smile:

Inden vi startede fik jeg lavet en smule hopla (dvs håndstand) og 5x ashtanga solhilsen A. 5 af både A og B plus en åndedrætsøvelse tror jeg vil være et supergodt morgenritual. :bigsmile:

Efter timen tullede jeg lidt rundt og lavede lidt af hvert

Bodyweight Conditioning

Tuck Front Lever

2 x 30 sek

- Imens jeg hang der måtte jeg lige se hvor svært det var at hive sig op. Jeg ved ikke helt om jeg gør/gjorde noget forkert, men armene skal lige flyttes 5-10 cm for at der er noget kraft at hive med, men på det stykke mistede jeg totalt spændingen. Jeg prøvede lige igen nu her og kan godt mærke der er et svagt punkt jeg skal forbi.

Frog stand

30, 40 sek

- Pudsigt nok var den nemmere anden gang imens jeg førte en samtale - eller dvs det blev mest snakket til mig :nissegrin:

Da jeg er færdig med andet sæt spørger hun: "Hvad er det der godt for"??? Jo, nu skal du høre :nissegrin:

Armstrækkere på fingerspidserne

3 x 10 @ mig

- 3mm gummimåtte imellem gulvet og mine fingre. Jeg kan godt mærke de er blevet lidt hærdede, men der er lang vej endnu.

Elbow lever

1 omgang

Håndstand

en masse

Håndstand shoulder shrugs (op af væg)

2 x 12-15 stykker

Vejrmøller

nogle stykker

Og det var vist det.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

En del af min træning (primært herhjemme) er sådan mere eller mindre spontan. I dag blev det så til en spontan træning i centret :nissegrin:

Jeg var på job her i eftermiddags og havde egentlig bare regnet med at skulle hjem kl 4 når vi lukkede. Men lige omkring lukketid hvor vi sådan set var færdige faldt jeg i snak med en af de personlige trænere der er tilknyttet centeret - Jesper Sørensen hedder han. Han har været danmarksmester i redskabsgymnastik sagde han vist og har også vundet mindst et dansk mesterskab i aerobic, den gang det var stort. Selvom det er længe siden kan han stadig nogle tricks, bl.a. straddle planche pushups - godt nok imellem to bænke, men det er vildt alligevel.

8A-Joshua.jpg

Ham og to andre instruktører skulle også træne efter lukketid, dvs man kan tage sig lidt friheder der ikke lader sig gøre i åbningstiden.

Det kunne jeg naturligvis ikke stå for, så der blev crancked godt op for anlægget og trænet i bar overkrop eller tanktop :laugh: (og jeg havde ikke tanktop med :wink: )

Super motiverende og vildt skægt :4flex: :nissegrin:

Jeg lavede cirka følgende:

Chins

5 almindelige

1 x 3 @ 1½ arms chin, dvs en hånd holdes normalt imens den anden holder på siden af powerracket, så den kun kan hjælpe lidt med.

1 x 3 @ "skrå" chins - 3 til hver side. Den må have et andet navn, men den gik ganske enkelt ud på at man trækker sig op til skiftevis den ene og den anden hånd i stedet for som normalt at trække sig op til midten.

- Rigtig udmærkede variationer Jesper fik vist mig. Hans råd til at kunne lave mange reps i chins: Træn lige så meget efter max styrke som efter reps og variér måden du laver chins på.

Dips (A1)

3 x 15

Incline curl (A2)

1 x 10 @ 14kg

2 x 10 @ 16kg

DB laterals (A3)

3 x 10 @ 10kg

Db press koncentrisk / flyes eccentrisk

2 x 10 @ 16kg

- Nasty øvelse jeg helt tilfældigt kom i tanke om. Har den ikke også et fancy navn?

"Bodyrows" med forskellige benhøjder

3 x 10 @ mig

- Der er to måder at lave denne sag på. Enten sætter man bare en stang i et rack i en højde så man kan hænge nedenunder i strakte arme, og så er det ellers bare at "ro" med kroppen, så man trækker sig op til stangen. Den hedder vist også fatman pullups.

I den version vi lavede sætter man to stænger på tværs i toppen af et powerrack og så bruges "stop-baren" til at hvile benene på, dvs vinklen kan justeres op eller ned. Jesper lavede den endda med fødderne på toppen af powerracket, så det blev til decline rows :laugh:

Faktisk slet ikke så dum en øvelse. Det er bare svært at sætte sig på to af de frie stænger i normal åbningstid, når centret har 3 i alt.

Armstrækkere på fingerspidserne

1 x 20 @ mig

Tror det var det. Fed træning, men det fritager mig naturligvis ikke fra at træne i morgen - det var bare ekstra :newyear:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Formiddagshalløj

Kattestræk

Vekselåndedræt - 9 runder (9 er åbenbart et godt antal :wink: )

5x Ashtanga solhilsen A

5x Ashtanga solhilsen B

Lidt efter satte jeg noget Nightwish på, fik lige gode flashbacks til en lille løbetur i dyrehaven for et par måneder siden og en lyst til bare at fræse asfalt, teste maxpuls og jeg ved ikke hvad. Jeg kunne dog styre mig :laugh:

I går i centret snakkede jeg på et tidspunkt med en af spinninginstruktørerne om maxtests, hvilepulser og andet nørderi i den afdeling. Han synes det var ret vildt jeg havde målt et max på 211 ved spinning og han spurgte så også om hvilepuls. Jeg fortalte jeg ikke havde målt den i et stykke tid, men jeg havde målt den til 45 i juli (ikke fordi jeg på det tidspunkt kunne huske det var i juli - jeg har det stående :nissegrin: ). Nu kan mit pulsur desværre ikke gemme minimumspuls, så hvile pulsen skal aflæses direkte. Jeg prøvede dog alligevel at sove med uret på bare for at se hvad det gav - en snitpuls på 54 og max 103 over 7 timer, og hvad der også er lidt skægt, et kalorieforbrug på - og hold nu fast - ÉN kilokalorie. :laugh: Egentlig interessant nok, for det må betyde at det kun måler "ekstra-aktivitet". Dog gør det stadig ikke tallet særlig relevant :wink:

Forsøgte så at måle hvilepulsen da jeg vågnede. Midt i 50'erne lå den ofte, en del gange kom den ned i 40'erne, nogle få gange under 45 og en enkelt gang ned på 41 :bigsmile: Selvom det kun er meget kortvarigt den kommer derned, så er det vel hvilepulsen? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Lidt efter satte jeg noget Nightwish på, fik lige gode flashbacks til en lille løbetur i dyrehaven for et par måneder siden og en lyst til bare at fræse asfalt, teste maxpuls og jeg ved ikke hvad. Jeg kunne dog styre mig :laugh:
:ill: :1112: :rudolph:

somebody call an ambulance...højst foruroligende at du kunne styre dig mht træning... nå god bedring.. og fortsat god fornøjelse med alle de sjove øvelser :newyear:

Link to comment
Share on other sites

:ill: :1112: :rudolph:

somebody call an ambulance...højst foruroligende at du kunne styre dig mht træning... nå god bedring.. og fortsat god fornøjelse med alle de sjove øvelser :newyear:

Bare rolig - jeg har det fint. :rudolph:

Jeg ned i centret og brænde nu, tre timer til de lukker og ingen hold eller andet jeg skal nå - det kan kun gå galt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Fullbody basics v2, uge 2, dag 3 - 18-12-2005 aka "Absolute MaxP awbrænding vol 1 - nu med stikflammer fra (h)julene"

Jeg fik mig en times morfar her i eftermiddags og vågnede egentlig lidt ugidelig. Der var dog ingen tvivl om at jeg skulle til træning og efter en halv times tid - lidt før svaret til silden er skrevet var det helt klart, at jeg skulle da brænde for vildt. Det krævede lige en mindre opdatering af mp3-afspillerens indhold, så jeg var udstyret med Nightwish, Metallica, Clawfinger, Prodigy og andet godt.

Der skulle brændes - og brændt blev der :devil:

Første omgang opvarmning var hopla, håndstand og vejrmøller

Anden opvarmning :laugh:

The Bear

1 x 6 @ 30kg

1 x 6 @ 40kg

- eller som en af de andre receptionister jeg står sammen med kalder den: "Build a bear" :nissegrin: Faktisk ikke så dårligt navn igen. For de uindviede er "Build a bear" er en butik i Fields, hvor man, tro det eller ej, kan bygge sin egen bamse.

Imens jeg lavede den så jeg igennem spejlet en af de andre receptionister jeg også står sammen med af og til snakke med en ny instruktør, de kiggede tydeligvis i min retning og vinkede meget smilende da jeg vendte mig om og kiggede, hehe. Efter sættet måtte jeg da lige høre hvad hun stod og fortalte af løgnhistorier om mig. Hun siger så at hun synes jeg så ret godt ud når jeg trænede (havde tanktop på i dagens anledning :nissegrin: ). Vil det sige du ikke synes jeg ser godt ud når jeg ikke træner, spurgte jeg så :laugh: . Det svarede hun heldigvis nej til og forklarede at det jo var fordi hun ikke plejede at kunne se så meget når jeg trænede. hæhæhæ :santa2:

Front squat (A1)

1 x 5 @ 40kg

1 x 5 @ 55kg

1 x 5 @ 60kg

1 x 5 @ 65kg

1 x 5 @ 70kg

1 x 5 @ 75kg

1 x 5 @ 80kg

1 x 5 @ 85kg

- Nu var det nok med at lalle med submaksimale sæt - jeg skulle se hvor jeg stod. Så det var ud over stepperne og 5kg op hver gang. Det gik bedre end forventet må jeg sige og faktisk var det kun allersidste rep på 85, der var decideret grim, men op skulle lortet jo. Kun 5kg fra min 5RM sat første gang i september 04 og tangeret i april 05. Den bliver nakket snart :devil:

Jeg kørte squat, chins og press som følger: squat - chins - press - chins - squat osv indtil jeg nåede 10 sæt chins - så var der nemlig ikke mere plads på skemaet :laugh:

Chin-o-rama (A2)

1 x 3 @ semi-towel chins

1 x 6 @ underhånds

1 x 6 @ skrå chinups (3 til hver side)

1 x 6 @ underhånds

1 x 3 @ semi-towel chins

1 x 6 @ underhånds

1 x 6 @ skrå chinups (3 til hver side)

1 x 6 @ underhånds

1 x 3 @ semi-towel chins

1 x 6 @ underhånds

- Ay Caramba, det var mange chins :santa2:

Semi-towel chins skal forstås sådan, at det kun er den ene hånd, der holder i håndklædet. Towel-chins er så hvis man kun holder i håndklædet :4smartass:

Incline db press (A3)

3 x 6 @ 30kg

3 x 6 @ 32kg

- op i vægt ift sidst og 34/36 skal testes torsdag :devil:

BB rows (B1)

4 x 10 @ 55kg

- fin fin, der kom mere vægt på og lige nu synes jeg ikke den skal være meget tungere før det risikere at blive grimt.

Seated db press (B2)

4 x 10 @ 20kg

- tænk engang, også her blev vægten sat op. Nu begynder den at være hård :devil:

Jeg fik fine sorte mærker på skuldrene af de latterlige gummivægte. Så kan man da snakke om beskidte delts :laugh:

Swissball backextensions (B3)

3 x 10

1 x 15

- den skulle også lige med

Incline db press kon. / flyes ecc. (C1)

4 x 10 @ 18kg

- rev godt i patten

Body rows (C2)

4 x 10 @ mig og min røv

Closegrip bænkpres (D1)

4 x 10 @ 60kg

1 x 20 @ 40kg

- også her blev det øget

Incline db curls (D2)

1 x 10 @ 18kg

1 x 8 @ 18kg

2 x 7 @ 18kg

1 x 15 @ 9kg

- NAAAAASTY :devil: Det er nok ikke fordi jeg havde lavet mange flere reps, men grebet svigtede ganske enkelt til sidst - også på dropsættet :laugh:

Igen må jeg takke opfinderen af tanktops :laugh: - det er bevidst det giver 10% ekstra i biceps at træne i tanktop, jeg kan bare ikke finde forsøget :innocent:

DB Laterals (D3)

4 x 10 @ 10kg

1 x 20 @ 6kg

- gode striber, og det var IKKE fra Matas :4flex:

Cable high rows (D4)

2 x 10 @ 40kg

2 x 10 @ 50kg

- lige for at give lidt balance. Kunne nok godt sætte lidt mere på.

Som jeg sagde til en af de andre receptionister, der også var nede og træne, så skulle der gives gas, og jeg stoppede ikke før jeg skulle kravle herfra eller vi lukkede. Heldigvis blev det sidste aktuelt først :laugh:

60 worksæt talte jeg mig frem til på ca 2 timer inkl de 10-15 minutters hopla i starten - godt og vel 50% mere end programmet mente jeg skulle lave, men det er jo mig der bestemmer. Alle prognoser fra Reuters, CNN og DMI lover DOMS i morgen, og jeg forventer hver en muskel i mit korpus vil være ramt :devil::devil::devil:

Død over gummivægte, al magt til tanktops og glædelig jul, røvhuller - Dolph :nissegrin::nissegrin::nissegrin:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share