MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Hvis ikke jeg får nogle pushup-bars i julegave, så køber jeg dem selv. Dertil regner jeg med at få trænet fingrene op til at jeg kan stå på dem. På den måde har jeg tre forskellige håndstillinger, som kan aflaste hinanden. Jeg skal nok lave THOP på et tidspunkt, og jeg håber da det bliver i 2006. Jeg kan holde en tucked planche enten på flad hånd eller fingerspidser et par sekunder eller deromkring, men skridtet fra frøen og til tuck planche virker stort.

Ja, jeg synes også det var en svær overgang. Inden det gik galt med håndleddet kunne jeg holde en tuck planche i 15-20 sekunder, men jeg lærte aldrig at låse i albuen, så hvis jeg kaster mig over det igen, skal jeg nok have det lært.

I øvrigt ret morsomt at lave lever-øvelser i et center. Folk kigger så underligt på én. :laugh:

Cool nok med pushup-bars. DEt er måske værd at overveje...

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt ret morsomt at lave lever-øvelser i et center. Folk kigger så underligt på én. :laugh:

Det må prøves :devil:

Men det er nu ret normalt at jeg laver ting de færreste har set i et center, vil jeg tro, så det er næppe første gang :laugh:

Især hoppet fra hunden til frøen/kragen kan nok få de fleste til at kigge en ekstra gang.

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Fullbody basics v2, uge 2, dag 1

Min cykel er hos cykeldoktoren (jeg havde fået lavet noget ged da jeg havde baghjulet af forleden :blush: ), så jeg havde valget mellem manuel transport til træning eller det offentlige. Det valg faldt naturligvis ud til den manuelle transports fordel. Efter nogle minutter tænkte jeg det da egentlig kunne være skægt at se hvor besværligt det er at løbe med taske på. Slet ikke så slemt igen viste det sig, og da det gik så godt kunne jeg jo lige så godt fortsætte. Det endte så med at blive ca 2,5km løb med 5kg oppakning - super opvarmning :laugh:

Jeg passerede et par løbere og andre forgængere på vejen, og det har nok set lidt underligt ud med mig kroppen løbende med stor (meget stor) vinterjakke og taske på - ikke just standardudrustningen for en løber :laugh:

Der skulle trænes.

The Bear

5 x 6 @ 35kg

- Op i vægt næste gang, men jeg tog trods alt et sæt mere end sidst

Chins (underhånds) (A1)

5 x 5 @ 6kg

- lidt fedtet med vægtøgningen måske, 8kg næste gang. Et sæt ekstra

Incline db press (A2)

1 x 10 @ 20kg

3 x 6 @ 28kg

1 x 12 @ 28kg

- Jeg slog lige de to sidste sæt sammen :laugh: Det kan vist kun betyde op i vægt næste gang.

Der blev kæbet markant mere end normalt og der blev da også lige tid til lidt elbow lever, som virkede utroligt meget nemmere end ellers (dog stadig svær), krage, kolibri, tucked back lever raises og kipups (link)- sidstnævnte helt enormt lette. Nok spas og løjer

One arm cable row (B1)

4 x 10 @ 45kg

- Ikke dårligt. Jeg skal bare huske at få hele ROM'en med.

Seated db press (B2)

2 x 10 @ 16kg

2 x 10 @ 18kg

- Stødt og roligt opaf. Vi øger igen næste gang, eller starter i hvert fald på 18 og ser hvordan det går. Seated DB press er på to gange om ugen.

Backextensions (C1)

4 x 15 @ mig

Closegrip bænkpres (C2)

4 x 10 @ 55kg

- Fik lige aktiveret lidt naked warrior tricks på sidste sæt (spænde hårdt i mave, baller og greb) og vægten fløj op. Mere på.

Incline db curls (C3)

4 x 10 @ 14kg

- Man skulle næsten sætte mere på, men jeg venter lige en gang.

DB Laterals (C4)

4 x 10 @ 9kg

- Udmærket

Super nice træning :w00t:

Yoga

En siddende/liggende time med Rene - supergodt program. Jeg har lavet den fulde bro også kaldet hjulet herhjemme nogle gange, altid nogen besværet. Man ligger på ryggen og sætter fødderne i gulvet tæt på numsen og hænderne i gulvet lige over skuldrene, og så presser man sig så højt op man kan.

Et godt stykke inden i timen idag lavede vi den også og jeg kom højere op end nogensinde før og havde meget nemmere ved at holde den. Det viser uden tvivl hvor vigtigt det er at det er et fornuftigt program man har sat sammen. Helheden er større end summen af de enkelte dele. :bigsmile:

Lavede lidt håndstand bagefter, men det gik nogen blandet.

Imens jeg stod og ventede på bussen hjem fik jeg taget 3x5 pistols med taske på - man kan jo lige så godt lave noget "fornuftigt" i ventetiden :laugh: . Jeg havde troet det var meget sværere at holde balancen med ekstra vægt på ryggen, men det var slet ikke så slemt. Det største problem var indholdet af mine jakkelommer der var lidt i vejen.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jesper, jeg tror du har kigget for meget med i spock's log...... :blink:

/Vivs

:tongue:

Hvad mener du? :nissegrin:

For tiden kigger jeg vel mest i hans log for at se om jeg ikke efterhånden har hentet ham igen i styrke, og for at se hvor meget han har tabt sig denne uge. Men ssshhh :nissetunge:

PS: DOOOOOOOOOOOOOOOOOMS

Link to comment
Share on other sites

For tiden kigger jeg vel mest i hans log for at se om jeg ikke efterhånden har hentet ham igen i styrke, og for at se hvor meget han har tabt sig denne uge. Men ssshhh :nissetunge:

Glem det, min ven... :innocent: jeg kan ikke hentes længere... stor, fed og tung som et hus er jeg nu :laugh:

Godt at se den store træningsmængde du lægger for dagen - samt at du er begyndt på "konventionel" styrketræning igen... inden længe henter du mig sgu nok alligevel.. :mad:

Link to comment
Share on other sites

Glem det, min ven... :innocent: jeg kan ikke hentes længere... stor, fed og tung som et hus er jeg nu :laugh:

Godt at se den store træningsmængde du lægger for dagen - samt at du er begyndt på "konventionel" styrketræning igen... inden længe henter du mig sgu nok alligevel.. :mad:

Det er da vist kun i højde, alder og på en cykel jeg ikke kan hente dig - og det er helt fint med mig :nissetunge:

Og mht vægten, så er jeg stadig overvægtig ifølge BMI (1,82m @ 85,5kg ~ 26 i BMI) og du er bare en normalvægtig pind :nissetunge::nissetunge:

Bodyweight Conditioning

Tuck Front Lever

2 x 30 sek

Frog stand

30, 40 sek

Armstrækkere på fingerspidserne

3 x 10 @ mig

Tuck back lever raises

2 x 5

Kipup

2 x 10

- næsten ikke fair det skal koges ned til to tal, for damn, det er hårdt. :devil:

Elbow lever

4 x

- yes, jeg tror jeg fandt tricket. Første forsøg gik slet ikke, albuerne ville ikke sidde fast. Tricket består i at for at få albuerne "sat fast" slapper jeg først af i maven imens fødderne er i gulvet, så albuerne kan synke ind og derefter spænder op. Tredje og fjerde forsøg gik supergodt og den begyndte faktisk at føles ikke så svær :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er da vist kun i højde, alder og på en cykel jeg ikke kan hente dig - og det er helt fint med mig :nissetunge:

Og mht vægten, så er jeg stadig overvægtig ifølge BMI (1,82m @ 85,5kg ~ 26 i BMI) og du er bare en normalvægtig pind :nissetunge::nissetunge:

Vejer du så meget? Hvordan kan du være så "lav", veje så "meget" og så være reasonbly cut? Det er helt vildt.. for mig virker det som en urealistisk vægt, vi må være bygget forskelligt :sneaky2::unhappy::unhappy::unhappy::unhappy:

Goddammit for en weird gang træning du får fyret aw der.. :laugh: - men respekt for det... må være sjovt!

Link to comment
Share on other sites

Vejer du så meget? Hvordan kan du være så "lav", veje så "meget" og så være reasonbly cut? Det er helt vildt.. for mig virker det som en urealistisk vægt, vi må være bygget forskelligt :sneaky2::unhappy::unhappy::unhappy::unhappy:

Goddammit for en weird gang træning du får fyret aw der.. :laugh: - men respekt for det... må være sjovt!

Hvis jeg ikke husker helt galt er jeg nogle cm højere end gennemsnittet.

Hvordan jeg kan veje så fantastisk meget? :laugh: Tjaa, måske fordi jeg har en stor røv :moon: , måske har jeg enorme mængder intraabdominalt fedt eller i hvert fald en god og massiv undervogn. Nu har jeg også trænet i næsten fem år efterhånden :freaked: så jeg har da haft lidt tid til at "skifte fedtet ud med muskler" :nissegrin:

Du kan næppe være i tvivl om at den træning vi laver mest af har størst indflydelse på formen af vores krop sammen med energiindtaget (det har noget at gøre med en cykel med kun et hjul og en masse mennesker i et klamt og svedigt rum :nissetunge: ), så der er jo en grund til at du har den fysik du har - og som på ingen måde er let at opnå - du er bare evigt utilfreds :wink:

Det kunne være meget sjovt at sammenligne kropsmål.

Prøv at måle læg, bredeste sted på låret, bredeste sted på hoften, taljen, skulderomkreds, overarm (spændt), underarm og hals. Men du ejer vel ikke et målebånd? :nissetunge: Jeg kan afsløre den slags kan købes for 10-15kr i f.eks. en stofbutik og lur mig om ikke også en større dagligvarebutik har sådan noget.

Ang træningen, så er det lidt skægt at poste en træning, hvor kun en øvelse er nogenlunde til at regne ud hvad helvede det er, hvis man er uindviet :laugh: Så må man bare blive fast læser.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg ikke husker helt galt er jeg nogle cm højere end gennemsnittet.

Hvordan jeg kan veje så fantastisk meget? :laugh: Tjaa, måske fordi jeg har en stor røv :moon: , måske har jeg enorme mængder intraabdominalt fedt eller i hvert fald en god og massiv undervogn. Nu har jeg også trænet i næsten fem år efterhånden :freaked: så jeg har da haft lidt tid til at "skifte fedtet ud med muskler" :nissegrin:

Du kan næppe være i tvivl om at den træning vi laver mest af har størst indflydelse på formen af vores krop sammen med energiindtaget (det har noget at gøre med en cykel med kun et hjul og en masse mennesker i et klamt og svedigt rum :nissetunge: ), så der er jo en grund til at du har den fysik du har - og som på ingen måde er let at opnå - du er bare evigt utilfreds :wink:

Jeg var ikke utilfreds og synes ikke du er "lav", jeg sammenlignede bare din vægt med din højde, og sammenholdt dette med det faktum at du jo er ret tynd pga. al den kondi-træning. Men du har nok ret, din undervogn er nok noget kraftigere end min (to tændstikker der er filet lidt på), så der må forskellen jo ligge.

Det kunne være meget sjovt at sammenligne kropsmål.

Prøv at måle læg, bredeste sted på låret, bredeste sted på hoften, taljen, skulderomkreds, overarm (spændt), underarm og hals. Men du ejer vel ikke et målebånd?

Ganske rigtigt, jeg ejer ikke et målebånd.

Jeg er sikker på at dine mål er noget større end mine :wink:

Ang træningen, så er det lidt skægt at poste en træning, hvor kun en øvelse er nogenlunde til at regne ud hvad helvede det er, hvis man er uindviet :laugh: Så må man bare blive fast læser.

Er skam fast læser og det er en samling totalt seje øvelser du laver :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var ikke utilfreds ...

Det er da sket mere end en gang at du har brokket dig over du ikke blev større eller stærkere :wink:

Ganske rigtigt, jeg ejer ikke et målebånd.

Jeg er sikker på at dine mål er noget større end mine :wink:

Selvfølgelig er de det, men det sjove er jo at se hvor der er størst forskel.

Er skam fast læser og det er en samling totalt seje øvelser du laver :4thumbup:

Det regnede jeg nu også med du var - kommentaren var mere generel hvis nogen skulle få sig forvildet herind for første gang og måde sådan en gang volapyk. :nissegrin:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Tænk engang om jeg ikke var så fræk at lave et sæt elbow lever mere inden jeg ramte dynerne :laugh:

Jeg kan slet ikke lade være, når fremgangen nærmest kommer fra sæt til sæt.

Her til morgen er det så blevet til:

Elbow lever

3 sæt

- Jeg kan begynde at hæve overkroppen, så jeg kommer højere op fra gulvet og skulle gerne nå dertil hvor jeg ligger med et let svaj.

Finder jeg på mere træning idag skal det ikke være noget der presser pulsen (styrketræning er dermed også udelukket :laugh: ). Jeg havde totalt svedt ud igår at jeg skulle til doktoren og have et skud flydende græs, og det stads må ikke komme for hurtigt rundt i kroppen, for så falder jeg om og dør :wink: Det ville være noget skidt lige her op til jul, inden eksamen og sådan... Heldigvis er jeg nu oppe i fuld dosis igen igen, så der skal gå 6-7 uger imellem hvert skud. Den seneste måned eller to har det været hver uge :hmmm: (når jeg da ikke lige har været syg).

Hvis jeg er rigtig smart, så kan jeg få trænet i morgen tidlig, endda på DTU måske, men så er der ikke plads til at lege aerials. Hmmm, tænke tænke.

Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Tuck Front Lever

2 x 30 sek

Frog stand

30, 40 sek

Armstrækkere på fingerspidserne

3 x 10 @ mig

Tuck back lever raises

2 x 5

Kipup

2 x 10

- næsten ikke fair det skal koges ned til to tal, for damn, det er hårdt. :devil:

Elbow lever

4 x

- yes, jeg tror jeg fandt tricket. Første forsøg gik slet ikke, albuerne ville ikke sidde fast. Tricket består i at for at få albuerne "sat fast" slapper jeg først af i maven imens fødderne er i gulvet, så albuerne kan synke ind og derefter spænder op. Tredje og fjerde forsøg gik supergodt og den begyndte faktisk at føles ikke så svær :bigsmile:

Super træning.

...kropsvægt øvelser er for vilde. :4thumbup:

Sjovt nok oplever jeg også en meget hurtig fremgang i bla. frogstand og tucked front lever... meeen mon ikke det primært er fordi teknikken bliver bedre. Lidt det samme som med håndstand - når man først har vænnet sig til at det hele vender på hovedet, går det ligesom lidt lettere.

/Michael

Link to comment
Share on other sites

Hey Maximus!

Hvordan går det her over i det store, multi "Vi-har-det-hele-og-lidt-til-øvelses-mall". Synes godt nok at du går til den.. "Nu også med go'nat-træning!!!"

Hvad er Elbow lever? :blink:

(-ja, der kan stadig skrives tykke bøger om alt det jeg ikke ved!)

Kærligste hilsner og de står om nissen tæt i ring

Sally :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Bare det man laver er variaret nok, så mener jeg man kan lave rigtig meget :bigsmile:

Elbow lever er et andet navn for yogastillingen kolibrien, ham der ligger vandret på billedet. En lille guide til hvordan man gør er her :nissegrin:

Glemte dagens yogastilling igår, men idag er det hunden - dejlig afspænding for skuldre og godt stræk for bagsiden af stængerne.

post-1845-1134564623_thumb.jpg

post-1845-1134564665_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Tænk engang om jeg ikke var så fræk at lave et sæt elbow lever mere inden jeg ramte dynerne :laugh:

Jeg kan slet ikke lade være, når fremgangen nærmest kommer fra sæt til sæt.

Finder jeg på mere træning idag skal det ikke være noget der presser pulsen (styrketræning er dermed også udelukket :laugh: ). Jeg havde totalt svedt ud igår at jeg skulle til doktoren og have et skud flydende græs, og det stads må ikke komme for hurtigt rundt i kroppen, for så falder jeg om og dør :wink: Det ville være noget skidt lige her op til jul, inden eksamen og sådan...

:nissecool: Skal det forstås sådan, at der alligevel er lidt stop knap i din verden idag ? :laugh: Eller ender det med, at du sætter dig i lotus og bliver der i 4 timer ??? Synes i hvert fald, at det er frækt, at du påvirker dine læsere læs: undertegnede til at vælte rundt i min entre i forsøget på at få min mave og resten af kroppen til at balancere på mine albuer :rudolph: Vil hermed røbe, at jeg var så eklatant dårlig, at det heldigvis var hurtigt overstået.

:1112: Held og lykke med græs pollen vaccinationerne :xmas:

Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

The race is long and, in the end, it's only with yourself. :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu mene det højst er en pause-knap. Det er jo ikke fordi jeg skal være sengeliggende og jeg har da også et par gange lusket mig til en yoga-time senere på dagen, eller cyklet en del transportcykling, der trods alt får pulsen lidt op. Så min fornemmelse er at der skal ret meget til før det skulle være noget problem, men det er klart at retningslinjerne er meget konservative.

Hvis jeg ender i en lotus-stilling, så er det ikke helt utænkeligt jeg bliver der i 4 timer, for så har jeg nok brækket noget og vil have svært ved at kalde efter hjælp :laugh:

At påvirke mine læsere til at prøve sjove ting er et af hovedmålene med loggen :nissegrin::nissegrin::nissegrin: - Mission Accomplished

Som en fin lille service har jeg lavet en liste med links og små forklaringer af mine mystiske aktiviteter, og den kan findes i første indlæg i loggen.

Smider lige en henvisning i signaturen.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hey Maxpower :4thumbup:

godt at se du er kommet igang igen og selv kan holde liv i din log :nissetunge: jeg har hørt meget om ham chris macdonald kører han i parken? grunden til

jeg spørger er at jeg har fået 3 forskellige svar.

Ha en god aften :superman:

Edited by britone
Link to comment
Share on other sites

godt at se du er kommet igang igen og selv kan holde liv i din log :nissetunge: jeg har hørt meget om ham chris macdonald kører han i parken? grunden til

jeg spørger er at jeg har fået 3 forskellige svar.

Hvordan kan man få 3 forskellige svar på det spørgsmål? "Ja" eller "Nej" giver da kun 2? :blink:

Anyway, et kik på SATS hjemmeside (http://www.sats.com) afslører søreme at det gør han skam...

Link to comment
Share on other sites

britone -> Jo, det går skam helt fint med at holde loggen kørende, men du er naturligvis altid velkommen til at assistere.

Jeg træner ikke i parken, men har dog haft æren af at køre en enkelt gang med Chris imens jeg stadig var ret grøn i en spinning-sadel. Spock har svaret dig :bigsmile:

ThePainTrain -> Jeg mediterer ikke (endnu), men som jeg har skrevet for nylig, så føler jeg yogaen i sig selv kan være lettere meditativ. Et par enkelte gange har instruktøren inkluderet en smule meditation i selve timen, men egentlig er det meningen af man laver yoga før meditation eller mere generelt for at kunne meditere ubesværet. Jeg skal også lige nævne at det er de færreste af de balance- og styrkekrævende stillinger jeg poster som vi rent faktisk laver på timerne. 80-90 procent af klientellet på yogatimerne er kvinder på 40-60 år, hvilket trods alt sætter sine begrænsninger for kraftudfoldelserne, men det er så også derfor jeg tilføjer lidt selv. Og bare fordi kvinderne skal kunne følge med betyder det ikke det ikke kan være hårdt eller utrolig gavnligt for mig :bigsmile:

DBM -> takker :nissegrin:

Spock (mr punyverse) -> godt svaret :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Og bare fordi kvinderne skal kunne følge med betyder det ikke det ikke kan være hårdt eller utrolig gavnligt for mig

Har du da fuldkommen ret i hehe

Hmmm....... troede egentlig der var større spredning på alder samt lige deling mellem piger og drenge på disse timer.

Synes centrene over hos jer... markedsførte sig med Yoga og diverse mere alternative træningsformer, da jeg lige var et smut i Staden i Efteråret........ fik opfattelsen af, at det var meget in at dyrke den form for træning oz for lidt yngere "modeller".

Her i det mørke, skal man lede længe og kigge godt efter for at finde frem til et Yoga-hold.

Ser iøvrigt ret krævende ud, tror jeg holder mig til spin og styrke.......men hvem ved

Link to comment
Share on other sites

hej majse

Den fordeling af folk der kommer til yoga-timerne i det center er næppe dækkende for den generelle tendens. Husk på at det ligger i Holte - der hvor alle de rige bor, og så mig.

Det er muligt alderen er lidt mere spredt, men de 40-60 er mit umiddelbare indtryk. Lige deling mellem kønnene er der bestemt ikke. Ofte er jeg ene hane ud over instruktøren, og af og til kommer der 1-2 andre også - en er vist rimelig fast men han er vist kun på et hold om ugen.

Det burde også være lige meget hvem der ellers er til stede, for det er som regel meningen man skal have lukkede øjne det meste af timen :laugh: Det passer dog ikke helt, især ikke på de timer der hovedsageligt foregår stående - heldigvis da

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share