MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

:laugh: Først nu går det sådan rigtig op for mig at min kommentar om interval løb og særligt det bagefter måske kunnne misforståes. Jeg tror ikke det var meningen, men man ved jo aldrig :rudolph::santa2:

Hvis nye planer for øvrigt skulle falde sammen med nytåret, så gør det dem ikke til nytårsforsætter i mit hoved. Beslutter man sig for at opnå et eller andet må man være mand eller kvinde nok at føre det ud i livet, uanset hvad hvor langt kalenderen tilfældigvis er nået.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Først nu går det sådan rigtig op for mig at min kommentar om interval løb og særligt det bagefter måske kunnne misforståes. Jeg tror ikke det var meningen, men man ved jo aldrig

Tænk, den havde jeg hellere ikke rigtig fanget, det var mere .... den iver og energi din kommentar indeholdt, men ja hehe og specielt din hjemmetræning mv. :blush::innocent:

Nja.... nytårs forsæt... er ikke lige det jeg dyrker, men lyder da lidt godt :

Skumle planer om intervalløb og andet gris former sig i mit hoved

Du har fuldkommen ret, sætte sig noget for og uanset (hvornår) fuldfører :devil::devil:

Edited by Majse
Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Et af mine ynglingsudtryk burde nok være "bedre sent end aldrig" :innocent:

"Dagens" hjemmetamtam.

Første runde var de statiske ting

Frog stand

60 sek

- irriterende at inderlår skal være mit svageste led. Jeg tænkte nok jeg skulle have brugt mere tid ved adductoren - om ikke andet så for at snakke med tøser. :santa2:

Tuck Front Lever

4 x 15 sek

- holder den på 15 et stykke tid og max hver anden dag

Tuck planche :devil:

10, 10, 10, 5, 5, 10 sek

- De to 5'ere var for kameraet, skulle lige se hvordan det så ud :santa2:

Føles rigtig godt faktisk at kunne holde den en håndfuld åndedræt

Elbow lever

4 sæt

- de to første nogenlunde, de to sidste gode (læs: lange og kunne have været længere :santa2: )

Derefter de dynamiske

Armstrækkere på fingerspidserne (fødder på seng)

2 x 10 @ mig

- nu begynder det at ligne noget :devil:

Håndstand shoulder shrugs (op af væg)

2 x 10

- med lidt bonus håndstand efterfølgende (støttet på væg dog)

Chins

2 x 5

- den evigt gumpetunge...

Pistols

2 x 5

- squeeeeeze that butt, driiiiiiiiiiive that hip forward. FIRE UP FROM THE HOLE :devil:

Og skal der vist dømmes dyner - rødt kort :rudolph:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hey Night hawk,

Fået min mail?

Jep jep, mange tak :4thumbup:

Jeg er også ved at være igennem Naked Warrior, mangler kun Q&A og så lige en opsummering af de forskellige teknikker.

Så skal jeg lige beslutte om jeg skal læse Relax into Stretch eller PTP først, eller om andre bøger lige skal klares inden. Bliver nok det sidste :smile:

Dagens første træning:

Målrettet powershopping supersættet med gavebytning.

Strabadserne indbragte 512mb flash-ram - huhej der skal knipses nu, et par fede sko (der forhåbentlig IKKE går i stykker ligesom det andet par), en bluse, skjorte, et bælte og rosinen i pølseenden en badebørste :laugh: Sådan en satan opdagede jeg lige at jeg manglede, hehe.

Jeg kunne heller ikke undgå en tur i kagehuset, et ciabattaflute med kylling, bacon, karrydressing og en onsdagssnegl til dessert. Slurp :4mewantfood:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Et stk. tyk mis coming up, og jeg var været rigtig ond med vinklen på det ene :nissetunge:

Hun hedder Ronja :bigsmile:

Hey SuperMax!

Nårrhh hvor er hun dejlig din Ronja-røver-mis! Det er sjovt, men når det angår dyr synes jeg altid at de lidt-små-choppy af slagsen har den største "nåårrhh & kramme-effekt" :laugh: Det synes jeg lige for øjeblikket godt man kunne overføre til mennesker. Kors hvor ville jeg være være kær her ved juletid :laugh: d'gas -har det jo helt helt fint, skal bare finde lidt at gøre mig interessant med :nissetunge:

Håber at du er kommet vel igennem julen, med hvepsetalje og hele rulleforretningen (det var sådan noget min farmor sagde!) i behold.

Synes det er lidt tidligt at ønske godt nytår, så det får du senere :santa2:

Kærligste hilsner og vær velkommen herrens år (-ikke liiige fordi man kan fodre svin med nytårssange hva'!)

Sally :rudolph:

Link to comment
Share on other sites

Ronja er et rigtigt krammedyr og en pels man bare har lyst til at grave sig ned i :4mewantfood: . Hvis hun ligger og bobler (hvilket hun gør TIT) begynder hun ofte at spinne nærmest inden man er begyndt at nusse hende.

Som du kan læse slap jeg fint igennem julen med både hvepsetalje og resten af butikken i behold. Og nu må det vist være tid til at være lidt aktiv. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Ha! Findes der nogen der er ret mere aktive end dig!

Du er jo helt vild med nat-yoga og hva' har vi!!!!

Kærligste hilsner og Et barn er født en nytårsnat -nyyyyyyyytååååårsnat (Goddammit der er langt igen, men hva'!)

Sally :rudolph:

Det ved jeg sørme ikke om der gør, men jeg er nu alligevel ret sikker.

"Nattens" udskejelser havde nu ikke så meget med yoga at gøre ud over at frøen og elbow lever også er positioner der benyttes i yoga :wink:

De der nytårssange virker altså ikke rigtigt. Med julesange gik det superfint, men måske man skulle holde mens legen er go' :nissetunge:

Hej MaxPower

Jeg tænkte på når du laver Tuck Planche eller frog stand er der så med fuldstændige strækte arme eller er de lettere bøjet?

Jeg har nemlig svært ved at lave dem med rigtige stærkte arme men kan godt med lettere bøjet :smile:

:cooldance:

Hej Lunte

I frog stand, tuck planche og videre deropaf skal albuerne holdes strakt. I frøen kan man godt tillade en lille smule bøjede albuer, men man bør arbejde ben imod at strække dem. Springet til tuck planche er stort, og hvis man har øvet frøen med bøjede albuer er det endnu større. Selvfølgelig skal man starte et sted og for mit vedkommende var (og er) det tydeligt at håndleddene skal trænes op til den type belastning.

Jeg startede cirka som på første billede, hvor albuerne er bøjet, benene hviler relativt let på bagsiden af overarmen og underarmen er stort set lodret, så belastningen på håndleddet er mindst mulig.

For at strække armene er man nødt til at flytte vægten frem, så ekstensionen af håndleddet bliver større som det næste billede viser.

Smed lige en tuck planche med også :nissecool:

Jeg er en lille smule i tvivl om hvorvidt det er "korrekt" at min hofte er så relativt højt oppe. I artiklen her der jo er min inspiration til programmet anbefales det at holde hoften på højde med skuldrene. Min udførsel ligner mere denne yoga-position, jeg har dog ikke knæene direkte placeret på triceps, så det er lidt en blanding.

post-1845-1135800364_thumb.jpg

post-1845-1135800376_thumb.jpg

post-1845-1135800391_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning

Fullbody basics v2 eller deromkring

Lagde ud med lidt kattestræk og 3x astanga solhilsen A som opvarmning.

Derefter 15-20 min primært med håndstand og nogle enkelte vejrmøller. Jeg kunne ikke lige tag mig sammen til at forsøge aerials.

Og igang med vægtene

Overhead squat (A1)

5 x 5 @ 30kg

- feeee' øvelse

Chins (overhånds) (A2)

1 x 5 @ mig

4 x 3 @ mig + 5kg

Og så skete det lige pludselig... Nightwish med Wishmaster brager ud i mine øre, og det er så her hjerneblødningen indtraffer. Jeg tænker at det er jo den ultimative løbemusik og jeg havde sådan set ikke tænkt at lave mere bentræning, så skulle man lige nuppe en hurtig tur på løbebåndet?

JADA :laugh:

Løb på løbebånd

ca 4 min @ 10-11km/t

2½ min @ 12km/t

1½ min @ 15km/t :devil:

2 min afkøling @ 4km/t

- Jeg havde lige sat musikken en sang tilbage, så de første fire minutter var med en anden Nightwish-sang og wishmaster kom så da det rigtig gik løs. Min venstre læg var vist ikke super tilfreds med min beslutning hvilket den gjorde opmærksom på efter et par minutter :laugh: men det kunne let løbes væk. Det nummer er for fedt og ved en passende lejlighed (EFTER træning) må jeg lige prøve med pulsur. Det slog mig at det egentlig var en udmærket måde at få smidt lidt interval tamtam ind at tage sådan et 12-minutters interval program inden en yoga-time f.eks. eller evt efter en styrketræning.

En del synes måske jeg laver uforståelige eller endda decideret mærkelige ting i centret af og til, men denne her vil jeg dog sætte på min egen top 10 liste over skøre spontane indslag :laugh:

bum bum bum :nissegrin:

Nå, videre i teksten, da pulsen var nede i et fornuftigt område igen.

Incline db press (B1)

5 x 10 @ 22kg

- tænkte det var passende at tage en let dag, men så måtte der til gengæld være høj volumen :devil:

BB rows (B2)

5 x 10 @ 50kg

Seated db press (C1)

5 x 10 @ 16kg

Pulldown (underhånds) (C2)

5 x 10 @ 60kg

- 2 stks pumpede gunz coming up :gun2::devil:

Closegrip bænkpres (D1)

1 x 10 @ 50kg

5 x 10 @ 60kg

Body rows (D2)

1 x 10 @ mig - fødderne på bænk

5 x 10 @ mig - fødderne på gulv

- virker klart bedst med fødderne på bænken, men der var efterhånden ikke så meget krudt i mig mere (se spock, jeg indrømmer mit misbrug :laugh: ), og gulv-udgaven er lidt lettere.

Øvelsen går ganske enkelt ud på at man hænder fra en stang sat i et powerrack - her passede det fint med højde jeg også kørte bænkpres fra, og så trækker man ellers kroppen op til stangen og sænker ned.

Det gik op for mig, da jeg stod i H&M's prøverum tidligere idag, at min ryg mangler dybde. Bredden er ret godt med men dybden savnes. Lige før jeg var ved at overveje noget dødløft igen :santa2: jeg kan bare næsten ikke få mig selv til det med technogym udstyr. Det virker lidt som en fornærmelse af øvelsen synes jeg :nissetunge:

Ud over den mindre detalje er jeg ret glad for mit spejlbillede for tiden :4flex: (især efter træning :santa2: ), og selvom der forhåbentlig rent faktisk er fremgang, så sker det meste nok oppe på øverste etage :smile: Det er der vel heller ikke noget galt med.

Andre gode toner fra dagens træning:

Prodigy - Firestarter

Clawfinger - Biggest and the best

Diverse Metallica

Nightwish

Link to comment
Share on other sites

:4trumpet::4trumpet::4trumpet::4trumpet::4trumpet::4trumpet::4trumpet:

Efter job idag tog jeg lige 20 minutter på hovedet. Jeg øvede altså håndstand. :4smartass:

Det første kvarter gik rimeligt, og så lige pludselig var den der bare. Jeg havde 4-5 forsøg i træk, hvor jeg stod i mindst 10 sekunder (tjekkede væguret) og virkelig følte jeg havde kontrol og det var kun nødvendigt at lave meget små justeringer med hænderne. Jeg lavede 2-3 forsøg derefter, der også var omkring 10 sek. Før har det været sådan at hvis jeg holdt den 5 sek eller mere, så var det nærmest mest held og fordi jeg kunne holde balancen ved at vandre afsted :bigsmile:

Hvor er det fedt med fremgang :devil::devil::devil:

Jeg skal lige have besluttet med mig selv om jeg vil træne i morgen inden en 6-timers vagt, eller om den skal vente til i overmorgen. Bliver den rykket betyder det naturligvis ikke at der ikke bliver trænet i morgen. Bummelum :unsure:

Link to comment
Share on other sites

puha - en dobbeltvagt bliver man lidt bims af i knoppen. Jeg var dog så heldig at min kollega gav mig lidt længere pause, så jeg ud over frokosten lige kunne nå følgende:

Håndstand

ca 15 min i alt. Gik stort set lige så godt som igår med en del forsøg på 10-15 sek, det var fedt :bigsmile:

Snatch grip deadlift :w00t:

1 x 6 @ 20kg

5 x 6 @ 50kg

- MaxP dødløfter... Har man set mage? :laugh:

Cable high row

3 x 12 @ 50kg

I løbet af vagten (på 6 timer) fik jeg også lavet 7 sæt pistols á 5 reps. Tænkte det var en god øvelse at lave lidt grease the groove med. Dvs jeg har faktisk læst det :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Hey Maxpower

Arbejder lidt på at få lavet et mol spinning engang i det nye år, så må vi jo se om det kunne lokke en del med herinde fra, kan læse i din log at det ikke kan indeholde

morgenmad :w00t: ET HALVT KILO :w00t::laugh::nissetunge:

Rigtigt godt nytår :superman:

Det var dog en mærkelig sætning, men jeg skal prøve at decifrere den.

Det er bestemt ikke utænkeligt at få lokket mig med til noget spinning-event, hvis det foregår på den rigtig side af store bælt :nissetunge:

Jeg har prøvet en ægte morgenspinning, dvs med start 6:45. Aldrig er et meget stærkt ord og jeg bruger det nødigt, men dette tilfælde er det lige før. Pt kan jeg i hvert fald ikke forestille mig køre spinning på den tid af døgnet :gal:

Min morgen er ofte cirka følgende:

et æble

en banan

ca 100g havregryn - har vejet det de perioder jeg har talt kalorier, så det er i hvert fald deromkring.

ca 250g mælk

20g mørk chokolade :santa2:

Næppe helt utænkeligt at det kan blive 500g i alt

Link to comment
Share on other sites

Ironi du Ironi :laugh:

er først begyndt for nyligt at spise morgenmad hver dag, men den mængde kommer jeg altså ikke op på :santa2: kan lige klemme lidt havregryn ned men så er det også

slut. Mht. til spinning bliver det højst sandsynligt i valby og ikke om morgen, du skal jo også have tid til at spise :laugh:

så godt ord igen :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu masser af ironi, også selvironi, men dén sætning giver altså ikke mening på det danske sprog. Det er formentlig primært tegnsætning der fucker det op. :tongue:

Kender du forresten udtrykket "second breakfast" :4mewantfood: :4mewantfood: :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Du er vild :blink::bowdown::4jumpy::showoff::worship:

Rigtig godt nytår :cheer::yahoo:

Ja der må jeg lige give Cat ret. Så så man lige MaxPower "svæve" over jorden, mens benene fløj om ørene på ham..... :blink:

Og må da lige sige, at billederne snyder. Synes du ser større ud "i virkeligheden :laugh: " :4flex:

/Jakob

P.S.: Og godt nytår.... damn ingen raketter. Så får du bare den her :rocketwhore: . Der er i hvert fald BANG!

Link to comment
Share on other sites

Styrketræning - mini-MOL-træf i HW frederiksberg

Hehe, planen var egentlig bare at få trænet den sædvanlige omgang nede i Holte, men så blev der jo pludselig inviteret til spontant mini-MOL-træf i HW på Frederiksberg, og det lød da som en noget sjovere "Årets sidste træning". Så det gjorde jeg da - kun lidt presset på tiden, så vi havde omkring 1½ time.

I toget sad jeg så og spekulerede over hvad jeg skulle lave idag og endte op med at en smule overhead squat til en start ville være fint, og resten af tiden skulle der bare brændes pat ad libitum og hvad jeg ellers fandt på. Sådan gik det ikke helt :nissegrin:

Jeg fik set et par nye ansigter, trooper (damn, han er stor :4flex:), Nissen, LaMotta, "gamle" kendinge :tongue: incognito, docH og cat og rosinen i pølseenden (selvom det var hende der storsmilende bød mig velkommen) Lange Høje Sally, der til min store skuffelse slet ikke hedder Sally, men resten passer dog :laugh:

Overhead squat

1 x 10 @ 20kg

- startede fint efter planen, men så stoppede det også :tongue:

The Bear

1 x 6 @ 40kg

1 x 6 @ 50kg (6RM PR +5kg)

1 x 5 @ 55kg (5RM PR)

- Den er lige så fed som den er ond, den øvelse, og den er meget ond. Jeg kunne dog godt mærke på 40kg sættet at der var lidt og give af, måske også fordi det var en nogenlunde stang jeg havde fat i og ikke det sædvanlige TG-crap. Jeg kunne sikkert havde fået "den sidste rep" til 6 med 55kg, men når man står med den vægt i hånden og føler man er ved at kaste sine lunger op og skuldrene i øvrigt er totalt færdige, så er det meget svært at overbevise sig selv. Uanset hvad: NASTY PR :devil::devil::devil:

Men benene var ikke færdige endnu og jeg fortsatte i squat-stativet med incognito der fik nappede en 2'er på 120 eller noget i den stil i frontsquat.

Og hvilket smukt syn det var at se sally mit i det hele lave de flotteste Bent Press (eller hvad vi nu skal kalde den øvelse) :smile:

Front Squat

1 x 5 @ 50kg

1 x 5 @ 70kg

1 x 5 @ 80kg

1 x 5 @ 90kg (tangering af gammel 5RM fra april, +5kg i forhold til den jeg lavede tidligere i december)

1 x 1 @ 95kg

1 x 1 @ 100kg (tangering af alltime PR)

1 x 1 @ 105kg PR :devil:

- Halli halløj og det var da helt sindsygt. Det var også på tide at mine stænger viste lidt af hvor stærke de rent faktisk er. I øvrigt rigtig uheldigt timing, for da jeg står med de 105 uden spotter eller noget tænker jeg at der faktisk er ret langt ned til supporterne, så jeg må hellere klare den. :laugh: Det gjorde jeg jo så også men valgte at holde der. Havde sættene var lavet efter et max kunne jeg godt have taget 110, det er jeg sikker på.

Der var ganske enkelt ild i stængerne - lige nu er det nok mere gløder der ligger og ulmer :firebounce:

Incline db press

1 x 10 @ 20kg

1 x 5 @ 30kg

1 x 3 @ 40kg

- Jeg var sat op på det helt store og havde endda fået incog til at være klar med forced, men venstre døde bare helt og aldeles. Until we meet again nasty 40kg db's... :devil:

DB rows

3 x 10 @ 40kg

Bænkpres

2 x 10 @ 60kg

BB rows

1 x 10 @ 50kg

2 x 10 @ 60kg

Closegrip bænkpres

2 x 10 @ 60kg

Stående db curls

2 x 10 @ 24kg

Fik lavet en lille smule trick-halløj ind imellem. En fin elbow lever på 10-15 sek, én tucked front lever på ca 15 sek og en lille krage->klovn->kolibri combo. Prøvede også lidt håndstand til allersidst, men det var ikke rigtig energi til det. :wink:

Rigtig fedt at møde nogle nye MOL'ere og gense andre og en lækker træning indtil vi blev losset ud. De kunne da godt lige gøre opmærksom på at når de skriver de lukker kl 14, så vil de gerne have man er helt færdig der :wink: Jeg skal nok lade være med at genere dem mere i fitnessDK, så det går nok :nissegrin:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share