MaxPower som Girevik - træningsmand med kettlebells


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Om noget lidt andet, så går jeg og sysler med en plan om at bytte sådan nogle sataner. Ser ret nemt ud egentlig, spørgsmålet er bare hvad sådan noget PVC-rør koster ift at købe et par pushup-bars. Paralletterne (som de vel må hedde på dansk) er dog lidt mere alsidige i og med man er højere oppe. Det kræver vist en tur til Johannes Fog ved lejlighed. :bigsmile:

Jeg går ud fra du mener du vil bygge sådan nogle :bigsmile:

Lyder rigtigt spændende, glæder mig til at se resultatet. Jeg har tænkt på det samme. Jeg mener ikke de kan sammenlignes med push up bars, da paralletterne kan bygges væsentlig længere (og evt højere) end alm pushup bars, hvilket jo til dels er ideen med dem.

De må være rigtigt gode at øve L-sit, med bevægelse, div håndstand osv.

Så selvom de måtte være en smule dyrere end pu-bars, må paralletterne være det værd i alsidighed.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ud fra du mener du vil bygge sådan nogle :bigsmile:

Lyder rigtigt spændende, glæder mig til at se resultatet. Jeg har tænkt på det samme. Jeg mener ikke de kan sammenlignes med push up bars, da paralletterne kan bygges væsentlig længere (og evt højere) end alm pushup bars, hvilket jo til dels er ideen med dem.

De må være rigtigt gode at øve L-sit, med bevægelse, div håndstand osv.

Så selvom de måtte være en smule dyrere end pu-bars, må paralletterne være det værd i alsidighed.

Du har nok ret i at jeg vil have mest held med at bygge dem :bigsmile:

Skulle gerne have tid om et par uger.

Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Frog stand

60

-easy :w00t:

Tuck Front Lever

3 x 20 sek

- udmærket. Ikke ligefrem let men der var da overskud

Tuck planche

3 x 10 sek

1 x 7 sek

Armstrækkere på fingerspidserne (incline, fødder på seng)

3 x 10 reps

Elbow lever

3 sæt

Tucked back lever raise

flere sæt

Håndstand shoulder shrugs (op af væg)

3 x 10

NICE :devil::devil::devil:

Jeg fik lige undersøgt lidt på sagen med byggeprojektet (paralletterene). 32mm PVC rør koster 42kr meteren og der skal bruges ca 2,5. Bukninger og T-samlinger kostede 20-40kr og dem skal der bruges 8 af (4 af hver) plus 8 ender, så totalprisen bliver nok på 300-400kr, måske lidt mere.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Frog stand

60

-easy :w00t:

Tuck Front Lever

3 x 20 sek

- udmærket. Ikke ligefrem let men der var da overskud

Tuck planche

3 x 10 sek

1 x 7 sek

Armstrækkere på fingerspidserne (incline, fødder på seng)

3 x 10 reps

Elbow lever

3 sæt

Tucked back lever raise

flere sæt

Håndstand shoulder shrugs (op af væg)

3 x 10

NICE :devil::devil::devil:

Jeg fik lige undersøgt lidt på sagen med byggeprojektet (paralletterene). 32mm PVC rør koster 42kr meteren og der skal bruges ca 2,5. Bukninger og T-samlinger kostede 20-40kr og dem skal der bruges 8 af (4 af hver) plus 8 ender, så totalprisen bliver nok på 300-400kr, måske lidt mere.

Flot WO

Jeg kan se jeg mangler lidt :mad:

Du har muligvis læst denne artikel om iron cross, også af coach Sommer.

Hvis ikke, må du da snart kaste dig over ringene... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Yoga

1 time med kristina. God time med lidt af det hele, bl.a. en god serie solhilsner. Jeg har rimelig godt styr på at vejrtrækning og bevægelser passer sammen. Det betyder rigtig meget for flowet.

Jeg fik tid til ca 10 min håndstands-tamtam inden - lidt blandet men især et forsøg var rigtig langt og med gode stabile "perioder". Jeg har det dog lidt som om det er at balancere på en knivsæg - hvis jeg har balancen går det fint, men bare jeg komme en lille smule frem eller tilbage, så kan jeg kun gøre et meget ringe forsøg på at redde den. Men det kommer vel med et par tusind forsøg mere. :bigsmile:

Der er snak om at onsdagsyogaen skal laves til "fitness-yoga" hvad det så er helt præcist og så skulle der komme en astanga time om fredagen. Spændende spændende :smile:

Egentlig var det min oprindelige plan at træne før yoga, men det lykkedes ikke rigtigt. Gik nu også ok, selvom jeg cuttede lidt på volumen for at det ikke skulle ende i en ren marathon.

Styrketræning

Fullbody basics omgang 3, uge 1, dag 2

Pistols (A1)

5 x 3 @ 2x8kg

- :devil:

Chins "rack-supported" (A2)

5 x 3 @ mig

- Lidt speciel, hvor den ene hånd har fat i stangen som sædvanligt imens den anden holder på siden af powerracket og dermed kun kan hjælpe lidt til. Den er ikke dårlig, men jeg tror towel chins er bedre.

Bænkpres (A3)

5 x 5 @ 70kg

1 x 20 @ 50kg

- Nemli' jae. God power i patten

DB rows (B1)

3 x 10 @ 38kg

- det gik jo glimrende

SeeSaw press (B2)

3 x 5 @ 24kg

Closegrip bænkpres (C1)

2 x 10 @ 60kg

- fino, men kunne godt mærke trisserne snart var brændt lidt af

Seated cable row (C2)

2 x 10 @ 70kg

- helt fornuftig. bliver lige på 70 et par gange og ser hvordan det går med flere sæt

Incline db curls (D1)

2 x 10 @ 18kg

- Jeg ville egentlig tage 16'erne, men en anden var så flink at tage dem for næsen af mig, og så måtte jeg jo opgradere :devil:

DB Laterals (D1)

2 x 10 @ 10kg

- streger!!! :4flex:

Swissball back extensions w. twist (D1)

2 x 16

The iron cross cable pull (selvopfundet navn :smile: )

2 x 10 @ 20kg

- Denne artikel beskriver hvordan man kan træne sig op til "the iron cross" uden adgang til ringe. Det indebærer dog at hænge på hovedet enten bare støttet i knæene eller med gravity boots. Det har jeg ikke lige mulighed for, men tænkte denne måtte være fin at prøve til en start. Den minder lidt om stående cable flyers, men i denne her står man helt oprejst, med strakte arme og trykker armene ned til siden - præcis som på billederne, bare med hovedet opaf. I artiklen står man gerne skulle træne sig op til at kører den omvendte udgave med håndvægte på ½ kropsvægts. De 20kg jeg tog er på dobbelt trisse, så jeg skal bare i bund med stakken på 80kg i begge sider, så er den ved at være der :devil: SYGT :laugh:

Det er fedt og træne :superman:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Fra galleriet:

Det ser sgu godt ud. Render du altid rundt med så lav en fedtprocent eller regner du med at bulke lidt op her i vintermånederne?
Ser rigtig godt uuuu.. :4thumbup: , følger du noget specielt Mht. til kost.... tænkte på noget ala "Krop og Kost" med nogle regulerede indtag....?? - Nåeh ja, kunne jo også bare kigge i din log... But anyway, nice result...!!!

Numseper -> bulk og bulk er måske så meget sagt, men jeg sniger mig nok op omkring 90kg og så må jeg se om jeg synes jeg er fed på det tidspunkt og føler for at cutte. Efter MOL BC 2005 havde jeg den laveste fedtprocent nogensinde, målte den til 7,5 med fedttang i juli. Har dog en mistanke om at den reelt er et par point højere. Så nej, jeg render ikke altid rundt med sådan en fedtprocent, men jeg er nu ret glad for det hernede, så jeg vil næppe lade den gå over 12 stykker sådan i den nærmeste fremtid.

A.P -> takker :smile: Jeg styrer overhovedet ikke min kost - og så alligevel lidt. Jeg kan godt finde ud af at spise rimelig clean til hverdag og jeg gør lidt for at få godt med protein til alle måltider. Derudover naturligvis en god shake efter træning. Kalorietælling og den slags er kun meget sporadisk for lige at se hvordan det ser ud.

Link to comment
Share on other sites

:cheer: Dukker du så op i morgen :yahoo: :4drunk: :banana3: :wootdance:

Nu ved jeg jo i hvert fald hvor jeg skal dukke op, og så må chancen da siges at være øget markant :laugh:

The game is on, MaxP.. jeg tog hele decket i dag! :cool:

You're next :4thumbup:

Det gjorde du bare ikke!!! :devil:

Og det var endda pushups all the way - ikke noget engle-tamtam, thrusters eller situps blandet ind i det?

Så er jeg også nødt til at høre hvor meget reel pause du tog dig imellem hvert kort, for ingen pause overhovedet virker ikke realistisk. :smile:

Great - nu drømmer jeg sikkert om armstrækkere :sneaky2::tongue:

PS: Udfordringen er modtaget :devil:

Læste om "advanced frogstand" i Michael Hebnes log så det måtte jeg jo prøve. Helt umulig med strakte albuer og latterlig hård med bøjede, så jeg måske kunne holde den 2, maks 3 åndedræt.

Uden tvivl en god "intermediate" øvelse omkring tuck planche og advanced tuck planche.

Derudover har jeg lige lavet lidt håndstand sådan halvt op af døren og halvt frit. Jeg har en hylde på tværs hen over døren, der lige præcis er så højt oppe / langt nede at jeg kan bruge tæerne til lige at støtte. Den giver god mulighed for at træne selve håndstanden uden at skulle op og ned hele tiden, og jeg har ikke mulighed for at korrigere ved at gå frem eller tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Det gjorde du bare ikke!!! :devil:

Og det var endda pushups all the way - ikke noget engle-tamtam, thrusters eller situps blandet ind i det?

Så er jeg også nødt til at høre hvor meget reel pause du tog dig imellem hvert kort, for ingen pause overhovedet virker ikke realistisk. :smile:

Great - nu drømmer jeg sikkert om armstrækkere :sneaky2::tongue:

PS: Udfordringen er modtaget :devil:

.

Rapid style pushups med armene i bred stilling all the way, baby!

Pause..startede de første 10 kort uden pause... til sidst var der nok en 10-12 sekunders pause, og armbøjningerne var heller ikke helt så rock bottom ned til gulvet ved de sidste kort. :innocent: Es pauserne var vidunderlige :cool::laugh: Fik de fleste Billedkort indenfor de første 30 kort.

Havde seriøst brug for tudekiks flere gange..men det gik!

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Ekstra-ordinær DOMS rapport:

Jeg synes ikke helt min aktivitet de seneste dage kan forklare status pt, men der kan næppe være andre grunde.

Store dele af ryggen er godt ramt, dvs både erector, trapz, romber mm, dog ikke lats. Delts i høj grad og utroligt nok også biceps. Lår, mås og mave lige så det kan mærkes.

Vildt :laugh::devil:

Blackmoore: Det er da muligt jeg bare skal nuppe en rulle tudekiks, men jeg kan også se at din PR i pushups er omkring 20 foran min (der dog ikke er blevet testet længe) :devil:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Bodyweight Conditioning

Frog stand

60 sek

Tuck Front Lever

4 x 20 sek

Tuck planche

4 x 10 sek

Armstrækkere

Et halvt hundrede

- tangering af tudsegammel PR. Så er udgangspunktet i det mindste sat :devil:

Get TIGHT! :laugh:

post-1845-1137139484_thumb.jpg

Tucked L-sit

3 x 3 forkrampede åndedræt

- Virkede som om at både finger- og core-styrke var begrænsende faktorer.

Da jeg tænkte den sætning første gang virkede det meget fornuftigt, men når jeg nu ser det på skrift er det vel primært de to ting L-sits kræver :laugh:

Tucked back lever raise

2 små omgange

Jeg er stadig ikke helt sikker på jeg gør det korrekt, men det er rimelig hårdt, så det er vel godt nok :laugh:

1½ arms håndstand

ca 10 sek på hver med den dominerende hånd på kuglen af balancebrættet.

Pistols på balancebræt

Mange forsøg, få lykkedes rigtig pænt. Til sidst forsøgte jeg mig med at sidde i hullet og finde balancen først. Det var ikke helt tosset, men det er nok også balancen nedaf der er sværest.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

... and STAY TIGHT :devil:

Prone bridges (planke på alle fire, underarme og tæer)

1 minut på alle fire

lille pause

15 sek med højre arm løftet

15 sek pause

30 sek med venstre ben løftet

15 sek pause

15 sek med venstre arm løftet

15 sek pause

30 sek med højre ben løftet

NAAAASTY

Link to comment
Share on other sites

NAAAASTY

Hej Maxpower

Håber ikke det ødelægger hele din weekend Men puls 211 er altså ikke noget at prale med mere( man skal bare have det rigtige ur) :tongue:

Har du mod må du en tur i loggen for at lure på rigtige ure( lyder åndsvagt men det rimer da) :tongue:

Kan du have en god weekend :superman:

Link to comment
Share on other sites

Hej Maxpower

Håber ikke det ødelægger hele din weekend Men puls 211 er altså ikke noget at prale med mere( man skal bare have det rigtige ur) :tongue:

Har du mod må du en tur i loggen for at lure på rigtige ure( lyder åndsvagt men det rimer da) :tongue:

Kan du have en god weekend :superman:

Baah, man skal bare have den rigtige sidemand. Jeg kan i hvert fald huske mindst en gang hvor jeg har målt 230+ :laugh:

Og nej, det ødelægger ikke min weekend :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Baah, man skal bare have den rigtige sidemand. Jeg kan i hvert fald huske mindst en gang hvor jeg har målt 230+

NÅ så må det blive ved det :innocent::laugh:

det er vildt fedt at læse hvordan det bare kører for dig i øjeblikket :4thumbup: selvom nogle at dine stunt ser uhyggelige og :devil: ud

God Træning herfra :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Jeg svingede forbi Cats fredagsbar/fødselsdagsfest igår og det var spas. :banana3:

På et tidspunkt på dansegulvet (hvor der er rimelig tomt) tvinger Cat mig pludselig til at battle med hendes fys-træner/ven - battle i tricks naturligvis :cool: Hun troede vist at han skulle ownes, men hvad hun eller jeg ikke vidste var at han havde lavet lidt breakdance (back in the days) og i øvrigt er i ret god form :laugh: . Han kunne ikke helt være med på frøen og kolibrien, selvom han gjorde et forsøg. Tilgengæld lavede han så en "walking elbow lever" :devil: og en eller anden skulder-balance øvelse jeg ikke kunne være med på. Og bare lige for at afslutte det ordentligt lavede han et trick, hvor han lå helt udstrakt på gulvet (på maven) med armene over hovedet, og så presser han sig lige op fingerspidser og tæer :crazy: Jeg var bare total død fisk da jeg skulle prøve :laugh::laugh::laugh:

Jeg når næppe noget fornuftig træning inden job men mon ikke jeg kan hitte på noget herhjemme senere :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg svingede forbi Cats fredagsbar/fødselsdagsfest igår og det var spas. :banana3:

På et tidspunkt på dansegulvet (hvor der er rimelig tomt) tvinger Cat mig pludselig til at battle med hendes fys-træner/ven - battle i tricks naturligvis :cool: Hun troede vist at han skulle ownes, men hvad hun eller jeg ikke vidste var at han havde lavet lidt breakdance (back in the days) og i øvrigt er i ret god form :laugh: . Han kunne ikke helt være med på frøen og kolibrien, selvom han gjorde et forsøg. Tilgengæld lavede han så en "walking elbow lever" :devil: og en eller anden skulder-balance øvelse jeg ikke kunne være med på. Og bare lige for at afslutte det ordentligt lavede han et trick, hvor han lå helt udstrakt på gulvet (på maven) med armene over hovedet, og så presser han sig lige op fingerspidser og tæer :crazy: Jeg var bare total død fisk da jeg skulle prøve :laugh::laugh::laugh:

Men det var spaaaaaaaaaaaaaas :superman::yahoo::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share