Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning tirsdag den 7. oktober

Løb 11,2 km

tid ialt: 54.33

heraf 5 km:

gns tempo: 4.22 min/km

tid. 21.52

Diverse øvelser

Lidt lang dag i dag...nå men sådan er det nogle gange. I morgen tidlig skal jeg til tandlægen... :cry: Det kan jeg altså ikke lide. Selvom jeg har en flink tandlæge, kan hun ikke helt opveje at det ikke er ret sjovt når andre piller ved ens tænder...

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er rigtig glad for mit pulsur,meeen der er en enkelt ting jeg ikke helt kan hitte ud af :blink:

At calibrere min stride sensor,er der ikke en let og hurtig måde at gøre det på?

Uret er super godt og dejlig stor skærm så man stadig kan se noget i kampens hede hehe.

(Så tak for anbefalingen)

Edited by Jane Doe
Link to comment
Share on other sites

Er rigtig glad for mit pulsur,meeen der er en enkelt ting jeg ikke helt kan hitte ud af :blink:

At calibrere min stride sensor,er der ikke en let og hurtig måde at gøre det på?

Uret er super godt og dejlig stor skærm så man stadig kan se noget i kampens hede hehe.

(Så tak for anbefalingen)

Du skal bruge et stadion til at kalibrere sensoren. Løb fx 800 meter og se hvilken distance uret viser. Er det ikke præcist kan du taste det rigtige antal meter ind og så burde den være i vinkel. Det er ret enkelt.

Godt at du er glad for det! Jeg er rigtig glad for mit.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 9. oktober

Løb 8 km

gns tempo: 5.00 min/km

tid: 40 min

Romaskine: 40 min

Faktisk ikke nogen helt nem årstid; enten har man for lidt elle for meget tøj på. I morges havde jeg så fået for meget på...

Ved 48-24-6-timers løbet på Bornholm i maj, fulgte DR2-programmet Viden Om Lars Christoffersen, der satte nordisk rekord (det er i øvrigt også ham, der lige er blevet nr 3 i Spartathlon), og programmet er programsat til den 21. oktober, hvis nogen skulle være interesserede: http://www.dourun.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29987 Jeg skal se det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 10. oktober

Løb ialt 15,3 km

tid ialt: 1.12

heraf 10 km:

gns tempo: 4.30 min/km

tid: 45 min

Træning lørdag den 11. oktober

Løb 6,5 km

gns tempo: 5.05 min/km

tid: 32.46

Romaskine: 20 min

Nå jeg tror så småt det er ved at være tid til at få lavet indlæg med forfodspelotter...det virker som om jeg så småt er ved at få en slags nedsunken forfod. Ham, der laver mine indlæg, har helt fra starten ment at jeg skulle løbe med forfodspelotter, fordi jeg hele tiden har haft en lettere udsplattet forfod, men vi blev enige om at det ikke strengt nødvendigt så længe jeg ikke mærkede noget til det. Nu begynder jeg så småt at mærke det, så jeg tænker at få lavet indlæg efter Frankfurt marathon. Nu kommer der jo mindst en måned, hvor jeg bare løber på la-la-måden, og det er jo noget lettere at få tid til at vænne sig til nye indlæg, når man ikke skal træne så meget eller træne til noget. Jeg tænker også at man måske bare kan starte med at lave nogle pelotter, der kan limes på et par indlæg, så man løbende kan skifte ud indtil jeg kommer op i den rigtige højde. Kan godt forestille mig at det tager noget tid at vænne sig til at løbe med en lille forhøjning under forfoden...

Det er jo altid noget af en operation for mig at få lavet indlæg, så jeg forestiller mig at han sukker noget, når jeg henvender mig :laugh: Havde prøvet at ringe til Kaiser for at se om det kunne gå lettere hos dem, men de (som i forvejen har lang ventetid) har nu to langtidssyge bandagister, så sidst jeg ringede kunne man ikke engang bestille tid, hvis man ikke var kunde i forvejen, og det gider jeg ikke vente på...

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 12. oktober

Løb 18,8 km

gns tempo: 5.02 min/km

tid: 1.34.46

Løb ialt uge 41: 86 km

Så er der efterårsferie i næste uge. Altså jeg holder ikke ferie, men det er der mange andre, der gør, og så er der lidt ro på, så jeg kan få lavet nogle af de ting, der kræver ro (bl.a. at skrive og hvad der ellers kræver lidt tid til at tænke sig om...). Og så er det altså helt rart med en kalender, der næsten er renset for møder en hel uge :wink: Der er visse grunde til at jeg gerne vil holde lidt ferie på tidspunkter, hvor meget få andre holder ferie :wink:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 13. oktober

Løb 9 km

gns tempo: 5.29 min/km

tid: 49.41

Diverse øvelser

Havde godt nok trætte ben i morges, men nu virker de fine nok. Var mildest talt heller ikke på toppen i løbet af dagen, så det var meget godt at jeg kunne lave arbejde, hvor jeg ikke behøvede at tale for meget med andre mennesker :wink: Ligesom alle har ret til et fedt køkken har alle også ret til en dårlig dag :tongue: - det er bare lidt ærgerligt, hvis det går ud over andre mennesker :wink:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 14. oktober

Løb 11,4 km

tid ialt: 55.28

heraf 7 km:

gns tempo: 4.40 min/km

tid: 32.46

Det var planen at ramme tempoet 4.40 min/km og det gik jo meget godt :wink: Der er lavet nordisk årsstatistik på en række ultradistancer. På 6 timers løb ligger de danske kvinder faktisk rigtig godt til i forhold til antal...http://www.kondis.no/index.php?akt=ultra

Det ser ikke godt ud for Island...man undrede sig måske nok over, hvor alle de islandske penge kom fra, og de viste sig jo så også, at de sådan set ikke kom fra Island...

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 15. oktober

Løb 9,5 km

gns tempo: 5.10 min/km

tid: 49 min

Diverse øvelser

Mine lår brokker sig en smule for tiden, men mon ikke det går over i løbet af den næste uges tid :wink: - det gør det såmen nok. De er nok også bare lidt efterårstrætte ligesom resten af mig er det enkelte dage.

Jeg kan konstatere at der efterhånden også er ret mange, der holder efterårsferie...det kan mærkes på trafikken morgen og aften. Ikke helt den samme nedgang som om sommeren men trods alt. Overvejer også hvornår jeg skal holde ferie næste gang...tager jo nok nogle dage omkring jul og nytår, men ved ikke om det bare bliver til nogle dage på hjemmefronten...har talt med en veninde om muligvis at gå i landflygtighed omkring nytår. Vi får se hvad der sker...der er laaang tid til nytår. Selvom en veninde godt nok har spurgt om vi skal til en eller anden fest...Jeg kunne ikke lige tune ind på frekvensen, hvor nytår er noget, der skal planlægges nu :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 16. oktober

Løb 7,2 km

gns tempo: 5.23 min/km

tid: 38.50

Stille og rolig kort luntetur i morges. Man får pludselig så meget tid i nedtrapningsperioder :tongue: det undrer mig hver gang. Øv for et efterårsvejr. Det var fint nok i morges (vejret påvirker mig sjovt nok ikke så meget når jeg løber), men når det er gråt og vådt det meste af dagen bliver jeg altså også lidt grå i det... :dry: Nå der er jo formentlig lidt tid med den slags vejr endnu, så jeg må væbne mig med et tålmodigt humør :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 17. oktober

Løb 8,5 km

gns tempo: 5.02 min/km

tid: 42.47

Divserse øvelser

Træning lørdag den 18. oktober

Løb 9 km

tid: 43.21

heraf 5 km:

gns tempo: 4.38 min/km

tid: 23.09

Er stadig lidt øm i det ene lår, men det går såmen nok over. Det bremser ikke rigtig noget, men er bare lidt irriterende.

Nu kommer der lidt mere gang i den både på kontoret og i myldretiden; efterårsferien er slut. Og det regner. Selvklart.

Var nede og tale nye indlæg til mine løbesko i torsdags. Han var ret imponeret over, at jeg blev ved med at komme når det aldrig går let. For det første har jeg på fornemmelsen at han kan sit kram, og at det ikke er mangel på kompetencer hos ham. Desuden ved jeg ikke hvor jeg ellers skal gå hen, når man ikke kan komme til hos Kaiser. Der er ikke så mange, der er seriøse med løbeindlæg her i byen. Og så har jeg hele mit liv været den lykkelige indehaver af et par fødder, hvortil man kan få et par sko; dem, der ikke passer :tongue: Løbesko, vandrestøvler osv har altid givet vabler eller noget, hvis jeg bare skulle have dem på længe nok. Så jeg er med andre ord vant til at fusserne ømmer sig lidt fra tid til anden :tongue: Jeg kan forestille mig at det måske også har noget at gøre med måden man bruger foden på når man går eller løber. Nå men det skal jo bare gøres for at få understøttet min efterhånden noget udsplattede forfødder lidt.

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 19. oktober

Løb 10,6 km

gns tempo: 5.14 min/km

tid: 55.34 min

Hyggesøndag (borset fra tøjvask, rengøring og slige spændende sager), hvor jeg bare har drukket kaffe, læst avis og set dvd...det blev lige til nogle afsnit af Sex and the city...den serie kører efterhånden i båndsløjfe i mit liv :laugh: det kan være så hyggeligt lige at se en afsnit, hvis man bare skal smide stængerne op og lave ingenting :tongue:

Løb ialt uge 42: 65 km

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 20. oktober

Løbefri :w00t: Ja hold da op... :tongue: Måtte gå frem og tilbage til arbejde for at brænde lidt krudt af, så jeg ikke sad og hoppede på stolen hele dagen (ok det gør jeg næsten altid, men så ville jeg nok hoppe mere end normalt :tongue: )

Fik lavet nogle øvelser...

Træning tirsdag den 21. oktober

Løb 9 km

tid ialt: 44.08

heraf 4 km:

gns tempo. 4.40 min/km

tid: 18.35

Løber bare og filer lidt på tempo p.t. Har stadig lidt knas med lårene, men det må give sig (ja det skal det jo :wink: ). Skal lige en tur forbi fys på torsdag og have løsnet lidt op, og så skal det såmen nok gøre en forskel.

Tror i øvrigt at vi i dag er ude i en af de dage, hvor det ikke for alvor bliver lyst...vi nærmer os for alvor november :devil::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 22. oktober

Løb 6,8 km

gns tempo: 5.18 min/km

tid: 35.52

Stille luntetur i morges. Og så har jeg så været til møde i Århus i dag. En ting er at det måske ikke lige er så fedt at bruge 6 timer i tog på en dag...men når dsb så ligger sin klamme hånd nedover foretagenet, går det jo helt i ged. Vi var kun en time forsinket på vej hjem... Fedt. Først kunne toget ikke køre i Århus. Så blev vi omsider dirigeret om i et andet tog, hvor der manglede et togsæt. Så var der selvfølgelig fuldstændig proppet, fordi halvdelen ikke havde noget sted at sidde. Efter Fredericia fik vi så koblet et ekstra togsæt på. Fedt - endelig mere plads. Men således sammenkoblet holdt vi op med at være lyntog og skulle stoppe hele vejen. På vej mod hovedbanen sagde de, at de var glade for at vi havde taget det med så godt humør. Det havde vi faktisk ikke. Men de havde ikke engang turdet tjekke billetter, så de kunne vejre den efterhånden mindre gode stemning.

Hææy mizzy

Jeps, du har helt ret i at det er den forkerte årstid.......... :wink:

Men ikke desto mindre - godt at se at du kan! holde en træningsfri dag - og god fornøjelse i Germanien :bigsmile:

/ :sun:

Thanx :smile:

Og ja - denne årstid burde man kunne spole henover :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 23. oktober

Løb 8,8 km

tid: 43.30

heraf 4 km:

gns tempo: 4.40 min/km

tid: 18.37

Har lige været hos fys for at få æltet stængerne igennem. Det var skønt. Det virker altid. Jeg tror også det er en slags kombination af terapi og fysioterapi, men uanset hvad det er så synes det at virke :wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 24. oktober

Løb 6,4 km

gns tempo: 5.20 min/km

tid: 34.14

Luntetur i morges...flyver lige efter arbejde i dag, og det passer mig fint at have lørdagen til bare at tulle rundt i Frankfurt. Det giver lidt mere ro på - og så har jeg i øvrigt aldrig været i Frankfurt. Så finder jeg ud af om den har noget at byde på :smile:

Link to comment
Share on other sites

Søndag den 26. oktober: Frankfurt marathon

Sluttid: 3.27.40 :mad:

Det skal ikke være nogen hemmelighed at ambitionen havde været at løbe noget hurtigere, men det gik så ikke...det er der sikkert mange grunde til (og nogle af dem er endda gode :laugh: ), men jeg vælger at betragte det sådan at jeg trods alt kom hæderligt i mål. Og så kan jeg i det små glæde mig over at blive nr 19 ud af 198 i min aldersklasse. Mere fyldig beretning kommer senere.

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 28. oktober

Ca 5 km lunt

Måtte lige lunte en tur for at løsne lidt op i benene og jeg havde det ganske rigtigt også bedre bagefter.

Træning onsdag den 29. oktober

Cykel: 40 min

Diverse øvelser

Bare en tur i centret til morgen. Har i mellemtiden fået lidt ondt i halsen og sådan men jeg synes også det har været nogle lidt opslidende dage på det seneste...

Syntes da det er flot bare at gennemføre,det er der ikke mange mennesker der kan :superman:

Tiden er da også god,men har på fornemmelsen at du er konkurrence menneske og så er det jo en helt anden snak :wink:

Jo lidt konkurrencemenneske er man vel :tongue: - ok lidt meget til tider... :wink:

Min arbejdsplads afholdt en stor ledelseskonference i går og jeg havde fornøjelsen af at stå for en seance med Chris MacDonald. Det var altså en fornøjelse - han leverer ganske enkelt varen!

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 30. oktober

Løb 10,2 km

gns tempo: 5.18 min/km

tid: 54.11

Stille og rolig tur til morgen. Mine lår er stadig lidt medtagede, men ellers kommer mine ben sig rigtig pænt. Har skrevet lidt snask om mit løb i Frankfurt her: http://www.marathonsport.dk/sportsklinikke...ltral%c3%b8ber)

Marathonsport har spurgt nogle forskellige løbere - bl.a. mig - om de vil have en blog på deres hjemmeside, og det synes jeg kunne være sjovt, så løbsberetninger og sådan flytter derud fremover. Jeg håber det er ok med jer, at I lige skal et lille klik væk for at læse lidt overvejelser om løst og fast - min træning er fortsat her på siden :smile:

Har lige været til foredrag med Lance Armstrong og Stephen Covey. Jeg vidste godt på forhånd at jeg ikke var specielt interesseret i sidstnævnte, men han var langt værre end jeg havde frygtet :laugh: Det var nu cool nok at se Lance - det var bare for kort tid han var på; 1 times tid men det var jo faktisk ham folk kom for at se, og ikke den fallerede forfatter, som for 20 år siden skrev en bestseller, som han fint kan leve af uden at røre en finger. Derfor synes jeg at pension ville være det helt rigtige for ham :laugh:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 31. oktober

Løb 9,1 km

gns tempo: 5.26 min/km

tid: 49.24

Træning lørdag den 1. november

Løb 9,1 km

gns tempo: 5.16 min/km

tid: 47.52

Træning søndag den 2. november

Løb 9 km

gns tempo: 5.09 min/km

tid: 46.24

Diverse øvelser

Løb ialt uge 44: 42,4

Jeg er stolt af mig selv :tongue: - for en gangs skyld fik jeg skruet helt ned for træningen i ugen efter et løb :w00t: Det er jo det man skal gøre, og denne gang har jeg heldigvis heller ikke haft lyst til at løbe mere; har kunnet mærke lårene noget, men de er ved at komme sig igen.

Måtte købe filmen Sex and the city nu hvor den er kommet på dvd...serien har nærmest kørt i båndsløjfe i mit liv, så jeg måtte også have filmen stående på hylden. Jeg kan nu stadig godt lide den, og selvom man ikke kan se det på det tøj, jeg går i til daglig, kan jeg godt lide den mode-opvisning både filmen og serien er. Den eneste karakter, jeg ikke synes filmen er tro mod, er Samantha. Det er helt utroværdigt at hun sidder i L.A. for en mands skyld og spiser for ikke at kaste sig over naboen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share