Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning fredag den 19. september

Løb 13,2 km

tid ialt: 1.03

heraf 5,3 km

gns tempo: 4.20 min/km

tid: 22.44

Det holdt lidt hårdt men det endte med at gå næsten efter planen...lidt kortere end planen, men sådan er det nogle gange...

Træning lørdag den 20. september

Løb 10,7 km

gns tempo: 5.06 min/km

tid: 54.33

Romaskine: 15 min :w00t:

Diverse øvelser

Fik sneget mig ned på en romaskine igen, så det var jo store sager :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning søndag den 21. september

Løb 29,5 km

gns tempo: 5.05 min/km

tid: 2.30

Det var en fin tur. Jeg følte mig en smule slatten i starten, men det kom jeg over. Og vejret kunne der jo ikke klages over :smile:

Har tilmeldt mig ½ marathon næste søndag for at formteste, så nu må vi se, hvad det kan blive til...

Løb ialt uge 38: 108 km

Link to comment
Share on other sites

Håber det er ok med alle mine spørgsmål,det er altid rart når man kan høste lidt erfaring fra andre :blush:

Varmer du op inden du løber din tur?

Spørg bare løs :smile: Nej jeg laver ikke decideret opvarmning - jeg løber bare de første km lidt langsommere end resten. Løber jeg tempo, interval eller noget i den lidt hurtigere kategori fungerer de første 3-5 km typisk som opvarmning. Og så strækker jeg ofte lidt ud inden jeg løber (godt nok ikke så meget :blush:) - især i forbindelse med tempotræning.

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 21. september

Løb 29,5 km

gns tempo: 5.05 min/km

tid: 2.30

Det var en fin tur. Jeg følte mig en smule slatten i starten, men det kom jeg over. Og vejret kunne der jo ikke klages over :smile:

Har tilmeldt mig ½ marathon næste søndag for at formteste, så nu må vi se, hvad det kan blive til...

Løb ialt uge 38: 108 km

Sikke en fantastisk log du har dig. Har nærmest brugt halvdelen af aftenen på at læse den. :)

Går ud fra det er på Bryggen du ogsp skal løbe på søndag. Jeg er også tilmeldt der til mit første halvmarathon, og træningen er slet ikke i orden. Så jeg gennemfører på stædighed og vilje.

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 23. september

Løb 13,9 km

gns tempo: 5.02 min/km

tid: 1.09.48

Diverse øvelser

Jeg har så heller ikke været helt frisk i dag, så det kræver åbenbart mere end en nats søvn :tongue: men det går bedre så i morgen er jeg helt på stikkerne igen... :tongue::w00t:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Sikke en fantastisk log du har dig. Har nærmest brugt halvdelen af aftenen på at læse den. :)

Går ud fra det er på Bryggen du ogsp skal løbe på søndag. Jeg er også tilmeldt der til mit første halvmarathon, og træningen er slet ikke i orden. Så jeg gennemfører på stædighed og vilje.

Takker :smile: Jep det er på Bryggen på søndag, så nu må vi se hvad det kan blive til...Stædighed og vilje skal man virkelig heller ikke undervurdere når det drejer sig om at få slæbt sit korpus i mål...om man er i god eller mindre god form, hurtig eller mindre hurtig skal der en vis portion stædighed til :wink: Glæder mig til at høre, hvordan løbet kommer til at gå for dig :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 24. september

Løb 13,5 km

tid: 1.05

heraf fartleg: 9,26 km

gns tempo: 4.39 min/km (fra 3.50-5.05 min/km)

tid: 42.59 min

Let fartleg primært med kortere og så enkelte længere ryk. Jeg var egentlig som sådan gået i gang med at jogge af, men så dukkede en anden løber op, og han var en af dem, der satte farten op hver gang jeg forsøgte at passere...så jeg kunne ikke modstå fristelsen til at lægge mig lige i hælene på ham og presse tempoet lidt op hele tiden :tongue: Jeg har så få fornøjelser - og den slags julelege er en af dem... :laugh: Man må pleje sit konkurrencegen, og det bliver ikke lettere end når jeg opdager en, der hellere vil brække en arm på tværs end at lade en kælling komme forbi :tongue::wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 26. september

Løb 12,6 km

tid: 1.00.27

heraf 7 km progressionsløb:

gns tempo: 4.32 min/km (fra cirka 4.40 min/km til 4.20 min/km)

tid: 31.38

Ok træning i dag, hvor jeg endelig føler mig stort set helt frisk igen. Men ville ikke trække alt for hårdt på benene, da jeg gerne vil se om jeg kan løbe en fornuftig halvmarathon på søndag. Håber ikke det kommer til at blæse alt for meget...en del af ruten er på amager fælled, og der er jo piv-åbent, så der kan man rigtig for fuld valuta for blæse-pengene :tongue::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 27. september

Løb 5,7 km

gns tempo: 5.07 min/km

tid: 29 min

Romaskine: 18 min

Hold da kæft. Jeg ser lige at den danske ultraløber Lars Christoffersen er blevet nr. 3 i Sparthalon. Det er altså helt i orden. Det er et løb, der tiltrækker nogen af verdens bedste ultraløbere, så det er ikke ligefrem sådan at der ikke er konkurrence...Han er en super løber! Stort tillykke til Lars :smile: Tror også at et motto, som jeg lige har opdaget og omgående har taget til mig, passer mig godt på ham (taget fra et foredrag med en dansk erhvervslecer):

'Hvis du er bagefter skal du catche up. Hvis du er på omgangshøjde gælder det om at speede op for at komme foran. Hvis du ikke kan nogen af dele kan du i det mindste tie stille med det og shut up. Motto: You either catch up, speed up or shut up, but it has to go up!'

En af mine kolleger sendte det til mig. Jeg synes det er helt fantastisk :w00t::wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning søndag den 28. september

Powerade ½ marathon:

Tid: 1.34.32

Det gik som sådan efter planen i dag - planen var at komme under 1.35. Det blæste godt nok en pelikan og ruten var noget snørklet, så forholdene kunne godt have været lettere. Jeg er ikke vild med blæsevejr. Det er jeg altså bare ikke. Jeg lå på et tidspunkt til at komme i mål i en lidt bedre tid, men jeg må have tabt lidt terræn til sidst. Men jeg havde en god tur. ½ marathon er altså en meget fed distance :smile: Jeg endte som en samlet nr. 8...de rigtigt hurtige kvinder var i Berlin eller hjemme på sofaen :tongue:

Løb ialt uge 39: 89 km

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Glæder mig til mit første 1/2 marathon,har sat mit mål til om et år :bigsmile:

Så burde min krop og led også ha vænnet sig til den ekstra belastning.

Det blev forresten et Polar RS800 jeg købte,der kommer en ny model her i næste måned så den er faldet godt i pris(til mit held)

Endnu engang tak for en hyggelig Logbog :headphonedance:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 29. september

Løb 9,7 km

gns tempo: 5.29 min/km

tid: 53 min

Diverse øvelser

Stille og rolig luntetur for at få søndagens tur ud af benene.

Træning tirsdag den 30. september

Løb 12,4 km

gns tempo: 5.17 min/km

tid: 1.05.33

Er stadig en smule øm i lårene men ellers mærker jeg ikke det store. Fra nu er det stille og rolig nedtrapning frem mod Frankfurt - i hvert fald på mængden. Tempotræning mv holder jeg ved næsten frem til løbet.

Link to comment
Share on other sites

Glæder mig til mit første 1/2 marathon,har sat mit mål til om et år :bigsmile:

Så burde min krop og led også ha vænnet sig til den ekstra belastning.

Det blev forresten et Polar RS800 jeg købte,der kommer en ny model her i næste måned så den er faldet godt i pris(til mit held)

Endnu engang tak for en hyggelig Logbog :headphonedance:

Sikke et held at der kommer ny model på gaden :wink: Det er et fedt ur - det skal du nok få glæde af. Og jeg synes det er ekstremt driftsikkert. Jeg har haft andre - både med foot pod og med gps - og jeg synes ikke andre modeller har været lidt så stabile.

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 1. oktober

Løb 13,9 km

gns tempo: 5.02 min/km

tid: 1.10

Diverse øvelser

Så blev det oktober...og vi fik selvfølgelig glæde af regn :dry: Nå må beherske mit brokkeri, men efteråret er mildest talt ikke min favoritårstid...

Midt i finanskrisen, hvor der nærmest krakker en bank om dagen, bliver man pludselig glad for ikke at være specielt velhavende...pludselig befrier det en for en masse bekymringer :tongue: Jeg har ellers godt kunnet synes det var lidt træls at jeg stadig bor i den lille lejlighed jeg købte i 2001, men pludselig bliver det en meget stor fordel (især når man ikke har taget lån ud i den). Det kan være vi ender med kun at have en bank; Nationalbanken :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 1. oktober

Løb 13,9 km

gns tempo: 5.02 min/km

tid: 1.10

Diverse øvelser

Så blev det oktober...og vi fik selvfølgelig glæde af regn :dry: Nå må beherske mit brokkeri, men efteråret er mildest talt ikke min favoritårstid...

Midt i finanskrisen, hvor der nærmest krakker en bank om dagen, bliver man pludselig glad for ikke at være specielt velhavende...pludselig befrier det en for en masse bekymringer :tongue: Jeg har ellers godt kunnet synes det var lidt træls at jeg stadig bor i den lille lejlighed jeg købte i 2001, men pludselig bliver det en meget stor fordel (især når man ikke har taget lån ud i den). Det kan være vi ender med kun at have en bank; Nationalbanken :tongue:

Godt nok lang tid siden jeg har bevæget mig herind :blush: Går det godt?

Ja, finanskrise eller ej, jeg overvejer da i hvert fald at sy mine dyrebare penge ind i sofaen eller stolen. Så bliver jeg i hvert fald ikke ramt :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Godt nok lang tid siden jeg har bevæget mig herind :blush: Går det godt?

Ja, finanskrise eller ej, jeg overvejer da i hvert fald at sy mine dyrebare penge ind i sofaen eller stolen. Så bliver jeg i hvert fald ikke ramt :4thumbup:

Jo du gør - så æder inflationen dem :tongue: Ej det går jo nok. I slutningen af en artikel på Bloomberg stod 'there's only one end to the world and this isn't it'. Og det er jo altså rigtigt nok...

Ja bortset fra at man bliver helt stresset af at følge med i finanskrisen går det godt. Faktisk meget vanskeligt at holde sig opdateret når man er finansnyhedsjunkie :tongue: Har ingen anelse om hvorfor, men jeg læser den slags nyheder som andre læser Se og Hør :blink:

Link to comment
Share on other sites

Åh ja, men det er vel heller ikke helt uden betydning hvor langt vi rutscher ned før vi får fodfæste og kravler den rigtige vej igen. Udover at nyheder generelt er pragfuldt TV så er finans-delen altid spændende. I øjeblikket endda noget som gør at jeg tit drejer mig væk fra internettet for at se indslaget på TV i stedet for.

Man må jo bare håbe at det hele ikke kollapser totalt. Jeg bor ikke i ejerbolig (trods alt:desværre) og har ingen større værdier så umiddelbart føler jeg mig ikke specielt presset, jeg burde også være temmeligt fredet på arbejdet som nok kræver et statskrak for at lukke. Men min pensionsopsparing kan jeg godt være lidt bekymret for - især fordi jeg helt generelt er bekymret for om man har penge nok til den tid. Et aller andet sted håber man jo på at blive 103 med et fantastisk helbred til tid sidste og så er behovet for likvider jo også større end hvis man sidder og savler på et plejehjem.

Sorry for logspam - men et spændende emne der lige fængede :blush:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Åh ja, men det er vel heller ikke helt uden betydning hvor langt vi rutscher ned før vi får fodfæste og kravler den rigtige vej igen. Udover at nyheder generelt er pragfuldt TV så er finans-delen altid spændende. I øjeblikket endda noget som gør at jeg tit drejer mig væk fra internettet for at se indslaget på TV i stedet for.

Man må jo bare håbe at det hele ikke kollapser totalt. Jeg bor ikke i ejerbolig (trods alt:desværre) og har ingen større værdier så umiddelbart føler jeg mig ikke specielt presset, jeg burde også være temmeligt fredet på arbejdet som nok kræver et statskrak for at lukke. Men min pensionsopsparing kan jeg godt være lidt bekymret for - især fordi jeg helt generelt er bekymret for om man har penge nok til den tid. Et aller andet sted håber man jo på at blive 103 med et fantastisk helbred til tid sidste og så er behovet for likvider jo også større end hvis man sidder og savler på et plejehjem.

Sorry for logspam - men et spændende emne der lige fængede :blush:

IMF havde lavet en analyse af forskellige landes økonomi og mente generelt at dansk økonomi var sund. Aktiemarkeder bygger jo altså meget på psykologi, så snak om krise giver efter min bedste overbevisning mere krise...

Jeg forstår godt at man kan være bekymret for sin pensionsopsparing. Min er endnu ikke så stor at skaden vil være så stor. Jeg håber så heller ikke at bliver 103 år..det letter jo lidt :wink: Jeg håber bare jeg dør inden jeg skal sidde og savle på et plejehjem...

Jeg nægter at tro på et totalt kollaps. Det har der vist ikke været siden 1929, og vi må da være blevet klogere og have fået andre redningsredskaber (men det kræver selvfølgelig at man vil sætte dem i værk...). Et af de argumenter jeg stander med er, at Bush virkelig kommer til at gå over i historien som en af de dårligste præsidenter. Det jo ikke kun banksektoren men hele landet, der er dybt forgældet. Han står godt nok ikke højt på min hitliste. Det gør han altså ikke. Det gør de banker, som har brugt meget mærkelig risikostyringsværktøjer, så heller ikke. Hvis de overhovedet har brugt risikostyringsværktøjer. Man kan lynhurtigt komme i tvivl. Hvis man gearer sig så højt, at man har investeringer for 25-30 dollars pr dollar egenkapital, skal man ikke have en studentereksamen for at regne ud, at det ikke skal gå mange procent galt, før man er på røven...

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 4. oktober

8,3 km

gns tempo: 5.04 min/km

tid: 42 min

Romaskine: 20 min

Træning søndag den 5. oktober

Løb 23 km

gns tempo: 5.07 min/km

tid: 1.57.32

Diverse øvelser

Ok. Pænt dårligt vejr i dag. Jeg var glad for at jeg ikke løb eremitagen....Men bortset fra skodvejret havde jeg en fin tur :smile::wink:

Løb ialt uge 40: 93 km

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share