Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning tirsdag den 29. juli

Løb 8 km

gns tempo: 5.41 min/km

tid: 45 min

Av. Blev der sagt. Kors hvor var jeg øm i lårene i starten og det så sikkert også vildt sjovt ud, da jeg løb. Men det er jo rigtig hvad de siger; at mod ømhed virker let træning. Så nu er jeg lidt mindre øm :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning torsdag den 31. juli

Løb 10,6 km

gns tempo: 5.15 min/km

tid: 55 min

Mave- og rygøvelser

Går meget disciplineret til værks lige nu og træner meget lidt - tror min krop trænger til det... :blush: Har langt mindre ondt i lårene nu, men de lader stadig høre fra sig. Det var sikkert lidt for hurtigt i dag, men det var det tempo mine ben faldt ind i...

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 1. august

Løb 9,3 km

gns tempo: 5.05 min/km

tid: 48 min

Romaskine: 15 min

diverse boldøvelser

Er pludselig begyndt at synes det er træls at mine arme bare hænger der til ingen verdens nytte :laugh: så jeg er kommet frem til at det ville være rigtig fint om jeg kunne bruge en romaskine engang imellem.

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 2. august

Løb 10,9 km

gns tempo: 4.54 min/km

tid: 53 min

Træning søndag den 3. august

Løb 9,6 km

gns tempo: 4.48 min/km

tid: 46 min

Romaskine: 20 min

Diverse boldøvelser

Løb ialt uge 31: 48 km

Det er jo gået rigtig godt med ikke at løbe så meget i denne uge :w00t: Mine ben er som sådan også ovenvande igen, men jeg løber på la-la-måden i hvert fald næste uge med. Så finder jeg på noget træning frem mod Frankfurt marathon, hvor jeg har arrangeret mig med en medløber (sådan en er jo god at have :tongue: ), som kan hjælpe mig med at holde tempo.

Og så er mine to ugers ferie slut. Det er tilbage på arbejde i morgen (men skal efter det med at holde ferie igen i slutningen af august, hvor jeg har en uge. Det med mange ugers ferie i træk er ikke lige mig - i hvert fald ikke når jeg ikke skal på jordomrejse :tongue: ). Og jeg har åbenbart timet det godt, for det skulle efter sigende komme til at stå ned i stænger i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 5. august

Løb 11,9 km

gns tempo: 5.01 min/km

tid: 59 min

Diverse boldøvelser

Hæ. Paris Hilton has arrived. Jeg er flad af grin. Jo mere jeg ser til hende, jo mere bliver jeg overbevist om at hun ikke er så dum endda. Jeg har altid spurgt hvad fjulen pointen med Paris Hilton var. Der var ikke nogen. Men nu kan hun jo sælge absolut alt. Hun er et studie i personlig branding kan man roligt sige. Der er jo tilsyneladende intet verden elsker mere end dumme blondiner. Da hun blev løsladt fra fængsel fik hun lige leveret et par jeans fra sine nye jeans-kollektion inden hun skulle ud. Og hendes løsladelse blev dækket som breaking news. For hende var det et modeshow med 100 gange så stor mediedækning som et almindeligt modeshow. Og man må spørge sig selv, hvad det er pressen dækker, når de dækker det som breaking news. Det, de i virkeligheden dækker er, at hun går cirka 100 meter...Hun griner hele vejen til banken. Noget tyder på at hun både kan regne og regne den ud.

Man siger jo, at vi alle skal blive gode til personlig branding. Måske man skulle få farvet håret blond, klaske et par blå kontaktlinser i øjnene, lære at positionere hoved og hage i den helt rette vinkel og så ellers give den gas? :tongue::laugh:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 8. august

Løb 12 km

gns tempo: 5.00 min/km

Tid: 1.00

Det stod ned i stænger lige da jeg var på vej ud af døren, men jeg kunne nøjes med at vente 5 minutter, og så var det overstået igen. I dag starter OL jo, og eftersom jeg ikke er så god til sport i fjernsynet (synes det er sjovere, hvis man selv kan være med :tongue: ), så vil jeg gerne se baneløbene - 100-800 meter. Især 100 meter er sjovt at se - det er altså en ordentlig kraftudladning af nogle store drenge.

Jeg hørte faktisk også i radion i morges, at der er rigtig mange, der bliver gift den 8/8 - det er måske fordi det er to uendelighedstegn :tongue: - det reducerer måske risikoen (eller muligheden afhængigt af hvordan man se på det :tongue: ) for at blive skilt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 9. august

Løb 9,8 km

gns tempo: 5.08 min/km

tid: 50 min

Romaskine: 20 min

Træning søndag den 10. august

Løb 13 km

gns tempo: 5.10 min/km

tid: 1.07

diverse boldøvelser

Løb ialt uge 32: 79 km

Nu må det være slut med la-la-træningen...begynder så småt at rulle ind i mere struktureret træning fra næste uge. Målet er jo Frankfurt marathon i slutningen af oktober, så det er ikke planen at løbe en mio km, men at prioritere tempo lidt højere, da målet skal være at løbe en fornuftig tid. Jeg skal dog nok ikke pludselig blæse afsted men ligge lidt roligt ud :tongue::wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 11. august

Løb 11,5 km

gns tempo: 5.11 min/km

tid: 59 min

Diverse boldøvelser

Det er knap så sommervarmt længere må man sige.

Jeg starter altid dagen med at tjekke avissider mens jeg spiser morgenmad og er snart træt af at læse dommedagsprofetier om, at lige om lidt mister vi allesammen vores formue (sikke et held man ikke har sådan en), huset går på tvangsauktion og den får hele armen. Økonomi er jo en slags forventningsspil, så jo mere man taler om krise, jo mere reel bliver den jo. Så tør folk slet ikke rokke med ørene i forretningerne. Jeg har anlagt en helt anden strategi, som jeg mener er vildt fornuftig; jeg bruger bare mine penge nu. Jeg risikerer ikke at inflationen æder dem, når jeg ikke sparer dem op, og jeg er med til at holde samfundsøkonomien igang :tongue: Den, der gemmer til natten, gemmer til katten som man siger :laugh::tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 12. august

Løb 14,8 km

Tid ialt: 1.11

heraf 10 km:

Gns tempo: 4.40 min/km

Tid: 46.41

Fint træning med 10 km i det jeg vil kalde 'mellem-tempo'. Det er planen at disse ture skal blive længere over de næste uger (helt præcist frem mod Frankfurt :tongue: ). Og så var det vindstille - det kan vi altså godt lide :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 13. august

Løb 10,5km

Gns tempo: 5.16 min/km

Tid: 55 min

Stille og rolig tur i helt fjong vejr i morgen. Gad vide hvilke danskere vi skal satse på ved OL? - pt synes det at have noget med en ketcher at gøre :tongue: Måske en robåd? (det har jeg ikke helt overblik over). Vil snart se noget løb - især sprinterne. Lige nu svømmes der jo i et væk. Har i øvrigt hørt at meget af løbet kommer til at ligge om natten dansk tid. Der skal altså være OL i vores tidszone :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 14. august

Løb 6,1 km

gns tempo: 5.05 min/km

tid: 31 min

Romaskine: 25 min

Diverse bold- og gulvøvelser

Det er jo næsten løbefri dag :tongue: Det bestod i praksis af, at jeg løb frem og tilbage til fitnessdk, og det går til min store overraskelse meget godt med at bruge romaskine for mine armes skyld. Det hjælper nok også noget, at jeg p.t. ikke skal løbe tonsvis af km - og heller ikke har planlagt at skulle det i denne omgang - og det giver jo lidt overskud og luft. En stor ulempe er, at jeg får vabler i hænderne :dry: - de er tilsyneladende ikke vant til at skulle gribe om noget :laugh::tongue:

Fik min George Michael-billet til London-koncerten med bud i går :w00t: Nu kan jeg begynde at glæde mig. Bestilte også flybilletter til Frankfurt, og nu synes jeg faktisk jeg har haft fingrene i en del flybilletter i år...det var planen at holde lidt ferie sidst på året, hvor jeg havde spurgte en veninde og vi skulle tage til New York...nu tror jeg i stedet jeg spørger, om vi skulle tage en tur i foråret..

Vi har 7 ugers ferie om året, hvor jeg arbejder, så der er jo lidt at tage af :smile:

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 15. august

Løb ialt 13,1 km

tid hele træningspas (inkl pauser): 1.05

intervaller:

5x1000 meter i tiderne: 4.16, 4.04, 4.05, 4.00, 4.05

Kunne godt mærke at intervaltræning ikke er det jeg dyrker mest :dry: Men bortset fra det så gik det fint. I starten skulle jeg lige tune ind på den rigtige frekvens mht tempo (som man kan se af første interval), men så fik jeg ok styr på det. Og jeg kunne så se, at jeg nu har fået kalibreret mig ur, så det er ret præcist; det viser 1.00 km i stort set alle intervaller (ok det kan godt variere en meter eller noget, men så præcist er det trods alt også svært at trykke på knappen :laugh::tongue: ).

Jeg kommer sikkert til at veksle lidt mellem interval- og tempotræning, men det er også fino.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 16. august

Løb 7,3 km

gns tempo: 5.12 min/km

tid: 38 min

Romaskine: 20 min

Diverse boldøvelser

Træning søndag den 17. august

Løb 18 km

gns tempo: 5.09 min/km

tid: 1.33

Løb ialt uge 33: 81 km

Så 100 meter-finalerne ved OL. Man må sige at Jamaica kan sprinte! Det var en fornøjelse at se på. Der er nu noget over sprint - især når vinderen kan anlægge en afslappet løbestil :smile: Nu kom der endelig noget på OL-programmet, som jeg bare måtte se :tongue:

Og så levede guldfireren jo op til sit navn i dag. Navnet forpligter jo også noget, så det blev de næsten også nødt til :wink::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 19. august

Løb 15 km

tid ialt: 1.13

heraf 10 km:

gns tempo: 4.40 min/km

tid: 46.35

Diverse bold-øvelser

Fin tur, hvor jeg godt nok var noget tung i kroppen - har også fornemmelsen at jeg har vand i hele kroppen :dry: Nå men det har man jo engang imellem, og det går jo over igen :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Hej Mizzrasmussen!

Din log er spændende læsning. Ærgeligt som det gik i Davos men du evaluerer det ret fornuftigt. Jeg håber det går bedre i Frankfurt.

Jeg kan kun prale af et par halv-langsomme halv-marathons, men jeg kunne godt tænke mig at træne op til en hel. Lige nu handler det om at komme igang med at løbe systematisk igen efter min anden graviditet, nyt job og flytning! Så første udfordring for mig er at komme ud og løbe regelmæssigt, og finde plads til det i hverdagen, og så kan jeg øge tempo og distance efterhånden.

Men der er en masse inspiration at hente i din log, så jeg kigger nok forbi igen ved lejlighed. Imponerende at du kan løbe langt så tidligt om morgenen! Morgenløber bliver jeg aldrig, så falder jeg i søvn inden ungerne er hentet. Jeg løber hellere efter kl 22, hvis det kniber med tiden...

God træning!

:w00t: meadow

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 20. august

Løb 12,7 km

gns tempo: 5.20 min/km

Stille og rolig tur.

Hej Mizzrasmussen!

Din log er spændende læsning. Ærgeligt som det gik i Davos men du evaluerer det ret fornuftigt. Jeg håber det går bedre i Frankfurt.

Jeg kan kun prale af et par halv-langsomme halv-marathons, men jeg kunne godt tænke mig at træne op til en hel. Lige nu handler det om at komme igang med at løbe systematisk igen efter min anden graviditet, nyt job og flytning! Så første udfordring for mig er at komme ud og løbe regelmæssigt, og finde plads til det i hverdagen, og så kan jeg øge tempo og distance efterhånden.

Men der er en masse inspiration at hente i din log, så jeg kigger nok forbi igen ved lejlighed. Imponerende at du kan løbe langt så tidligt om morgenen! Morgenløber bliver jeg aldrig, så falder jeg i søvn inden ungerne er hentet. Jeg løber hellere efter kl 22, hvis det kniber med tiden...

God træning!

:w00t: meadow

Velkommen til. Nye læsere kan begynde her :tongue: Ja der er stor forskel på, hvornår man har det bedst. Nogle kan bedst løbe om morgenen og andre om aftenen. Nu er jeg ikke afhængig af små børns rytme, og det er nok en fordel :wink:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 21. august

Løb ialt 13,5 km

tid ialt: 1.06

Heraf 4 km:

gns tempo: 4.20 min/km

tid: 17.24

Diverse øvelser

Det var hvad jeg kunne overkomme til morgen :tongue: Jeg kan også godt mærke at der er meget fornuft i at holde lidt igen når man lægger om til hurtigere træning - flere steder i benene skal lige vænne sig til det, men det er jo ikke så mærkeligt.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 22. august

Løb 7,7 km

gns tempo: 5.17 min/km

tid: 40 min

Romaskine: 20 min

Træning lørdag den 23. august

Løb 20 km

gns tempo: 5.11 min/km

tid: 1.43

Ufatteligt som der kan blive ved med at dratte vand ned fra himlen...jeg var heldigvis ude at løbe på et tidspunkt, hvor jeg endnu kunne løbe og ikke måtte svømme i stedet :laugh::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 25. august

Løb 7,3 km

gns tempo: 5.25 min/km

tid: 40 min

Træning tirsdag den 26. august

Løb 7 km

gns tempo: 5.13 min/km

tid: 36 min

Træning onsdag den 27. august

Løb 7,3 km

gns tempo: 5.15 min/km

tid: 38 min

Træning torsdag den 28. august

Løb 8,3 km

gns tempo: 5.05 min/km

tid: 42 min

Løb bare småture for at holde benene igang mens jeg var i London. Heldigvis bor man næsten altid i nærheden af en eller anden park, så det er til at løbe uden at skulle løbe slalom mellem mennesker og biler hele tiden :smile:

Træning fredag den 29. august

Løb ialt 16,8 km

tid ialt: 1.25

heraf intervaller:

10x1000 meter i tiderne:

4.20, 4.14, 4.17, 4.18, 4.14, 4.18, 4.21, 4.19, 4.21, 4.19

Gik faktisk fint, og det er lige før jeg bedre kan overkomme de lidt længere intervalpas end de korte, hvor jeg løber hurtigere. Det var planen at løbe intervallerne i en tid mellem 4.15 og 4.20 og det lykkes jo i det store og hele.

Starter på arbejde igen på mandag og så er det slut med sommerferie for mig.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 30. august

Løb 12,7 km

gns tempo: 5.16 min/km

tid: 1.06

Stille og rolig tur i formiddags. Skulle jo spare benene til i aften :tongue: Havde købt billetter til koncerten, som skulle afhentes i dag...jeg står i kø i mere end en time for at få billetterne...da jeg kommer er der en (altså 1) billetluge åben. Man skulle tro at det kom helt bag på dem, at der var mennesker, der skulle hente billetter. Kors i røven altså. Jeg har prøvet billetafhentning på dagen i både London og Stockholm, og der tog det cirka 4½ minut at få billetterne. Der sker altså et eller andet når store arrangementer er overladt til det der talentløse makkerpar bestående af don ø og hans søn...Man skulle ellers tro de efterhånden havde oparbejdet en vis rutine men det lærer de åbenbart ikke af. Nå men på et tidspunkt faldt det dem så ind at åbne en ekstra billetluge. Så viste det sig at der blev udleveret forskellige typer billetter ved de to luger, men det stod selvfølgelig ikke andre steder end ved lugen, som man jo først kan se, når man kommer derhen. Og vagterne gad ikke rigtig annoncere det. På et tidspunkt bliver sådan en kø selvfølgelig selvorganiserende, og man indhenter de nødvendige informationer til hinanden, men helt ærligt altså...der er ikke meget organiseringstalent at spore der :laugh:

Nå men til sidst lykkes det jo og nu skal jeg snart ud af døren :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share