Mariannes log


Mizzrasmussen
 Share

Recommended Posts

Træning søndag den 31. august

Løb 22,4 km

gns tempo: 5.10 min/km

tid: 1.55

Rendte ind i Ecco Walkathon rundt om søerne, så der måtte slalom'es noget.

Løb ialt uge 35: 82 km

Kors hvor var det en fed koncert i går! Der var altså knald på, og der var en ny live-version af Spinning the wheel, som var overfed, så jeg håber at der udkommer en koncert-cd på et tidspunkt. Vi havde golden circle-billetter og fik efterhånden møvet os frem til at stå rigtig godt. Vi endte så også med at stå der, hvor man i de numre med en rigtig tung bas kunne mærke den som et tryk for brystet. Sjovt nok synes det ikke at være tonelejer, der sidder så hårdt i ørene; jeg forlod ikke koncerten med en større summen i hovedet, end man ellers normalt har efter koncerter. Han giver den altså gas. Det gør han virkelig :superman: Selvom jeg efterhånden må indrømme at jeg har været til nogle koncerter med ham de sidste par år, er det sgu ærgerligt at der ikke umiddelbart er udsigt til at se ham på scenen igen :cry:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hehe, da jeg så på internet nyhederne at der havde været koncert, vidste jeg jeg kunne regne med en anmeldelse fra dig :laugh:

Det har været pænt ringe vejr de sidste stykke tid i London, men jeg regner ikke med det har regnet inde i butikkerne? London er netop fed fordi der altid er noget grønt i nærheden, som ikke kun tager 2 minutter at løbe igennem.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, da jeg så på internet nyhederne at der havde været koncert, vidste jeg jeg kunne regne med en anmeldelse fra dig :laugh:

Det har været pænt ringe vejr de sidste stykke tid i London, men jeg regner ikke med det har regnet inde i butikkerne? London er netop fed fordi der altid er noget grønt i nærheden, som ikke kun tager 2 minutter at løbe igennem.

Ja da :smile: Nu må man jo ikke gå glip af en GM-koncert her på falderebet :wink: - og skulle han vælge en comeback-turne skal han være velkommen :w00t:

Vi havde faktisk meget godt vejr i London. Det var overskyet det meste af tiden, men sol er jo heller ikke så vigtigt i en by, men regn så vi ikke noget af.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 1. september

Løb 12,8 km

gns tempo: 5.21 min/km

tid: 1.08

Stille og rolig hyggetur delvis rundt i en fælledpark, som er ved at blive tunet ind på DHL-stafetten. Der er efterhånden telte überalles. Jeg skal efter det i morgen med et hold fra arbejde - det er der sikkert mange, der skal, eftersom det vist er verdens største motionsløb.

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 2. september

Morgen:

Løb: 6.5 km

gns tempo: 5.12 min/km

tid: 34 min

Aften:

5 km ved DHL-stafetten

tid: 21.05

Skulle bare lige ud og ryste benene om morgenen. DHL-stafetten er jo meget hyggelig, men jeg synes næsten den er uløb-bar; der er så mange mennesker, at det er svært for alvor at holde et stabilt tempo. Jeg havde af og til lyst til - helt stille og roligt - at skubbe folk væk, når jeg ikke kunne komme forbi, men det er jo ikke rigtig pænt gjort vel... :tongue::blush: Men fair nok; det er jo ikke et motionsløb af den slags, hvor det hovedsageligt er løbere, der stiller op, men mere en slags aktiv firmaskovtur, og så får det nok mange i skoene, som ellers aldrig ville røre et par løbesko.

Der er efterhånden så mange, der griller ved stafetten at man løber i røg og damp en del af vejen - det sidder altså godt i halsen.

Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 2. september

Morgen:

Løb: 6.5 km

gns tempo: 5.12 min/km

tid: 34 min

Aften:

5 km ved DHL-stafetten

tid: 21.05

Skulle bare lige ud og ryste benene om morgenen. DHL-stafetten er jo meget hyggelig, men jeg synes næsten den er uløb-bar; der er så mange mennesker, at det er svært for alvor at holde et stabilt tempo. Jeg havde af og til lyst til - helt stille og roligt - at skubbe folk væk, når jeg ikke kunne komme forbi, men det er jo ikke rigtig pænt gjort vel... :tongue::blush: Men fair nok; det er jo ikke et motionsløb af den slags, hvor det hovedsageligt er løbere, der stiller op, men mere en slags aktiv firmaskovtur, og så får det nok mange i skoene, som ellers aldrig ville røre et par løbesko.

Der er efterhånden så mange, der griller ved stafetten at man løber i røg og damp en del af vejen - det sidder altså godt i halsen.

Folk plejer for det meste at kunne forstå "bagfraaaaaaaaa" eller et lille ben-spænd. Kan da stadig løbe under 17 min. på en DHL- stafet, så helt slemt kan det ikke være. Men enig, røgen er ved at kvæle.

Konceptet er dog genialt og chancen for at vise sig lidt overfor kollegaerne er da absolut til stede. Det klarede du også fint i går. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 3. september

Løb 14,1 km

gns tempo: 5.22 min/km

tid: 1.15

Stille og rolig tur på en lidt træt morgen.

Folk plejer for det meste at kunne forstå "bagfraaaaaaaaa" eller et lille ben-spænd. Kan da stadig løbe under 17 min. på en DHL- stafet, så helt slemt kan det ikke være. Men enig, røgen er ved at kvæle.

Konceptet er dog genialt og chancen for at vise sig lidt overfor kollegaerne er da absolut til stede. Det klarede du også fint i går. :superman:

Jeg måtte relativt tit stoppe halvvejs op før jeg kunne komme forbi, men jeg tror det er meget forskelligt afhængigt af, hvornår man kommer afsted. Jeg forekommer mig nemlig ikke, at jeg synes det var helt så slemt sidste år. Men det er da meget hyggeligt og vil man løbe rigtig stærkt kan man jo bare stille op i et almindeligt motionsløb :tongue: Tror nu faktisk stadig jeg endte med at gøre virksomhedens hurtigste mand til en kvinde...

Det må godt nok være noget af en logistik-opgave at arrangere DHL - det er meget godt gået af sparta, for det er vel en noget anden opgave end at drive en løbeklub.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 4. september

Løb 16,1 km

gns tempo: 5.04 min/km

tid: 1.21

Diverse øvelser

Fin tur til morgen, hvilket nok var meget godt, fordi jeg startede med at vælte ind på arbejde til diskussioner, der fik mig helt op på tæerne og frem i skoene :laugh: og så er det jo meget godt, at man i det mindste allerede har brændt bare noget af sin energi af :tongue::laugh:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Er lige faldet over din log.

Jeg er begyndt på iforms begynderprogram(5km)ja man skal jo starte et sted hehe :blush:

Lungerne er kommet godt med nu så jeg rent faktisk kan nyde mine småture.

Kan finde meget inspiration her så glæder mig til at få læst din log fra start og helt igennem.

Mvh Jane Doe

Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 5. september

Løb 14,6 km

tid ialt: 1.10

heraf 7 km:

gns tempo: 4.22 min/km

tid: 30.32

Træning lørdag den 6. september

Løb 10,8 km

gns tempo: 5.14 min/km

tid: 56 min

Diverse øvelser

Har opdaget at det har ligget lidt stille med den der romaskine efter jeg kom hjem fra ferie, og det var tanken at tøffe forbi i dag, men da jeg først fik hevet mig ud af sengen i en noget træt tilstand gad jeg ikke...vi havde medarbejderdag hele dagen i går med efterfølgende fest, og så bliver det hurtigt en lidt lang dag...

Er lige faldet over din log.

Jeg er begyndt på iforms begynderprogram(5km)ja man skal jo starte et sted hehe :blush:

Lungerne er kommet godt med nu så jeg rent faktisk kan nyde mine småture.

Kan finde meget inspiration her så glæder mig til at få læst din log fra start og helt igennem.

Mvh Jane Doe

Velkommen :smile: Loggen er vist efterhånden lidt lang, så det kan sikkert svare sig at starte i midten eller noget i stedet for fra starten :tongue::wink: Som det bliver lettere at løbe bliver det som regel også sjovere ja, så det er bare med at hænge i.

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 9. september

Løb 16,2 km

tid ialt: 1.16

heraf 12 km:

gns tempo: 4.33 min/km

tid: 54.33

Meget fin træning i dag :smile: - gode ben og det hele :tongue: Hæ! Har fået den overfede live-version, George Michael spillede af Spinning the Wheel i fuld længde og i ikke-live-tilstand (altså uden at folk står og råber i baggrunden :laugh: ). We like :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 11. september

Løb 17,5 km

tid ialt: 1.29

heraf intervaller:

10x1050 meter ( :tongue: - fandt en rute på den længe rundt om en sø) i min/km:

4.15, 4.14, 4.12, 4.12, 4.14, 4.15, 4.15, 4.13, 4.16, 4.17

- det var da ret stabilt løbet. Havde krise i interval nr. 7, men det svarer nogenlunde til 7-km-krisen ved et 10 km-løb. Lige der forekommer det helt uoverskueligt, men når man er fremme ved 8 kan man se en ende på det :wink:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning fredag den 12. september

Løb 12 km

tid: 1.03

Mit ur mistede forbindelse til foot pod'en undervejs, men det ser bare ud som om den mangler strøm (eller batterier som man også plejer at kalde det :tongue: ). Jeg er ikke helt pjattet med for meget blæst men jeg synes faktisk det var meget rart at det var lidt koldere i morges. Har faktisk haft svært ved at kalibrere til, at det er mørkt når jeg står op og går i seng men stadig nogenlunde varmt om dagen...

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag den 13. september

Løb 11,3 km

gns tempo: 5.02 min/km

tid: 57 min

Træning søndag den 14. september

Løb 27 km

gns tempo: 5.06 min/km

tid: 2.17

Hvor har det bare været stjernegodt vejr i dag :w00t: solskin og så en lidt kølig vind...det kan vi godt lide :smile:

Løb ialt uge 37: 107 km

Det har faktisk alt i alt været en rigtig fin træningsuge!

Link to comment
Share on other sites

Hvilket ur har du?

Jeg var så dum at købe et Polar F6,troede det var beregnet til løb(men nej ingen mulighed for interval) :unhappy:

Kigger lidt på Polar RS400sd.

Tager hatten af for dine morgen løb det er sku sejt :4thumbup:

Jeg har polar rs800sd. Det er jeg rigtig glad for; synes det er meget driftsikkert. Hvis du ikke har mulighed for at programmere intervaller kan du jo bare holde øje med tiden og stoppe uret når du pauser. Men det lyder da lidt utroligt, at man ikke kan programmere intervaller på det ur...det troede jeg alle pulsure kunne efterhånden.

Link to comment
Share on other sites

Træning mandag den 15. september

Løb 11 km

gns tempo: 5.35 min/km

tid: 1.01

Diverse øvelser

Jeg var godt nok tung og træt i benene i dag, men det går jo over igen som man siger... :wink: Det var godt nok koldt - men lækkert vejr. Den kolde vind gjorde, at man i hvert fald blev vågen :tongue:

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning tirsdag den 16. september

Løb 15,9 km

tid ialt: 1.17

heraf 10 km:

gns tempo: 4.36 min/km

tid: 45.54

Havde lidt svært ved at holde tempo, men det endte da med at gå. Det er efterhånden ved at være tid til noget lidt længere end korte tights tror jeg :blush::tongue: Såååå varmt er det heller ikke længere...

Nu er jeg halvivrig finansnyhedslæser - ved ikke hvorfor, men jeg læser sådan noget som andre læser Se & Hør :laugh: - og jeg fatter ikke at en investeringsbank som Lehmann Brothers ikke er gået i betalingsstandsning noget før...de går ned med et underskud på 3100 mia dollars...det er altså mange penge. Det må sådan cirka være budgettet for et mindre land eller noget i den stil. Jeg er da med på at det godt kan ræse ned ad bakke meget hurtigt, men det burde da være muligt at lave damage control noget før :blink:

Link to comment
Share on other sites

Træning onsdag den 17. september

Løb 14,3 km

gns tempo: 5.15 min/km

tid: 1.15

Diverse øvelser

En smule sløj i stængerne (og i alt andet i øvrigt :laugh: ) i morges. Men jeg kom ud i skønt vejr, hvor jeg dog i dag havde lange tights på for første gang i år (eller jeg løb jo også i lange rør på et tidspunkt i starten af året, så det var for første gang i dette efterår :tongue:)

Edited by Mizzrasmussen
Link to comment
Share on other sites

Træning torsdag den 18. september

Løb 13 km

gns tempo: 4.59 min/km

tid: 1.14

Fin tur i lækkert vejr til morgen. Kørte med den absolut værste taxa-chauffør på vej tilbage fra et møde i dag; han gjorde som om han kunne finde vej, men kunne ikke helt alligevel og så kørte han helt regulært dårligt. Han var så usikker at man havde på fornemmelsen at han lige havde fået kørekort...Der skal ellers en del til at hyle mig ud af den på passager-sædet, men når en chauffør ikke engang helt åbenlyse steder kan gennemskue, hvilken vejbane han skal ligge i, tvivler man pludselig på om han overhovedet har kørekort :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share