MOL VS. Bodyhouse


SaintPauli
 Share

Recommended Posts

Kære krudthoveder..

Sagen er at det er jer der sætter vores sport –hobby i et dårligt lys.

Når folk ser jeg har en dunk kosttilskud stående kommer spørgsmålene nemt om det er noget af det ”der doping”

Hvis man går op i sin træning hører man bemærkninger om ”man er en af dem der bruger det der”

Jeg er ligeglad med hvad i gør med jeres egen krop og helbred, men… I er med til at stigmatisere hele ”The iron game” som en slags dopingens sandkasse

Og det syntes jeg er synd og skam!

<{POST_SNAPBACK}>

Kære selvbestaltede moralske ophøjethed

Hvis andre menneskers overbevisning om at du krudter den forringer kvalitetet og meningen af/med din træning, så er det da et kedeligt udgangspunkt for at træne, du har. Træner du for at andre mennesker skal stå med måbende øjne og beundre dine bedrifter, eller gør du det for at du SELV skal være stolt over dine bedrifter og måden, du gør det på?

Du ved da vel selv, hvad sandheden er, så hvorfor skulle andre folks spekulationer røre dig?

...Synd og skam.

<{POST_SNAPBACK}>

At krudthoveder indirekte skal sætte dagsordenen hver gang jeg nævner at jeg dyrker vægtløftløftning og styrkeløft er noget der til stadighed kan pisse mig af.

I mine øjne er I/de med til at ødelægge "the Iron game" som sport, hvilket jeg finder utroligt trist. :dry: Og JA jeg bekymrer mig om hvad andre mennesker synes og mener om mig når jeg siger hvad min fritid går med.

Rommel

Edited by Rommel
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 199
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

flexipecs...

Den gælder jo begge veje  :smile:

Det er muligt nogle finder dopede atleter egoistiske fordi de vælger en vej der indebærer risici. Men argumenter så som "det koster samfundet mange penge" eller "hvorfor skal jeg betale for din ødelagte nyre over skatten?" bærer i lige så høj grad præg af at tænke på egne interesser og pengepung. Det er muligt argumenterne lyder som værende samfundsbevidste; men i virkeligheden drejer det sig jo om mig og mine interesser.

Mhb. på omk ja, men tag et bybillede lørdag nat, her i Esbjerg fx. gå ned igennem skolegade, der kan du så se den intellegiens PtPoul nævnt spicet op med krudt og alkohol...

Jeg ville egentlig gerne vide HVOR mange penge det danske sundhedsvæsen bruger på at genoprette dopingrelaterede skader/sygdomme, set i forhold til mange andre selvforskyldte skader.
Det er et meget interessant spørgsmål, der må jo findes noget statistik et sted :poking:
Mht. den voldelige adfærd så er det da rigtigt nok at forøget mængde testosteron kan lede til agressivitet hos nogle - men det kan tequila til gengæld for andre og øl gør det samme for Knud og Poul...

Det er altså bare et svagt argument... Alkohol, rygning, fedme er helt andre diskussioner, men sådan vil det altid være svært at holde begge parter til hvad det egentlig drejer sig om, far at alle mulige andre ting er ligesåslemt går åbenbart det debaterede mindre slemt....

For hvad er alternativet? At der oprettes et sundhedspoliti som fortæller os hvad vi skal spise, tænke, mene, synes om og drømme?

Så længe de valg folk træffer ikke direkte påfører skade på andre, synes jeg accept af folks forskelligheder er det mindste man kan forlange. At sige AS påfører andre skade fordi man kan blive voldelig eller at det koster for mange penge i hospitalsregninger er temmelig søgt efter min mening.

Nu er ens madvaner og et evt. AS forbrug jo overhovedet ikke i samme emne....

Jeg tror ikke på at der er noget der hedder at være for: AS, rygning, div. stoffer, man er simpelthen bare ligeglad....

Edited by devito
Link to comment
Share on other sites

Mit udgangspunkt for at træne er ganske simpelt. At gøre mig selv mere attraktiv og dermed have bedre muligheder såvel med at score og på andre områder af livets gang. Og fordi jeg elsker det!

Altså langt hen ad vejen for at andre skal stå med måbende øjne osv., og den kvindelige del af dem (?) falde for dig...

Link to comment
Share on other sites

Mit udgangspunkt for at træne er ganske simpelt. At gøre mig selv mere attraktiv og dermed have bedre muligheder såvel med at score og på andre områder af livets gang. Og fordi jeg elsker det!

Altså langt hen ad vejen for at andre skal stå med måbende øjne osv., og den kvindelige del af dem (?) falde for dig...

<{POST_SNAPBACK}>

Nu er det dog kun den kvindelige del der interessere mig. Nej, det er ikke for at de skal stå med måbende øjne. MIN defination af at score er at få fisse. Og det skal helst være noget, jeg finder fysisk attraktivt, og disse type piger falder generelt ikke for fyre, som ikke også ser godt ud (medmindre man læser D'Angelo :bigsmile: ). Nu er "at se godt ud" temmeligt subjektivt, men at have en muskuløs krop hjælper i størstedelen af tilfældene.

Om(hvis) de måber er i og for sig ikke en gevinst for mig, men et tegn på, at jeg højest sandsynligt kan få fisse på hende - og det er gevinsten.

Og nu er det min erfaring, at man generelt i livet bliver bedre modtaget og behandlet, hvis man ser godt ud - og det er da en ret så fed sidegevinst.

Link to comment
Share on other sites

JesperT--->

Har holdt på det, men nu skal det altså ud: BOO-FUCKING-HOO!!!! :crybaby:

Hvis man bruger godt tid på tandhygiejne og at holde sine tænder hvide vha. knofedt, skal man så også være pissed på alle dem, som i dag får lavet en tandblejning, fordi mange folk vil antage, at du har fået lavet en?

jesus....

Edited by Workoutfanatic
Link to comment
Share on other sites

WF> du kan da komme med alle de tarvelige analogier, du vil, der i øvrigt på ingen måde holder. Og du kan da komme med alle de "BOO-FUCKING-HOO!!!! " du vil, MEN så skal du ikke i samme åndedrag hælde vand ud af ørene over "I forstår os ikke..." og den gode gamle "jammen, I skal respektere os. Vi er jo alle forskellige"

Link to comment
Share on other sites

Nu er det dog kun den kvindelige del der interessere mig. Nej, det er ikke for at de skal stå med måbende øjne. MIN defination af at score er at få fisse. Og det skal helst være noget, jeg finder fysisk attraktivt, og disse type piger falder generelt ikke for fyre, som ikke også ser godt ud (medmindre man læser D'Angelo :bigsmile: ). Nu er "at se godt ud" temmeligt subjektivt, men at have en muskuløs krop hjælper i størstedelen af tilfældene.

Om(hvis) de måber er i og for sig ikke en gevinst for mig, men et tegn på, at jeg højest sandsynligt kan få fisse på hende - og det er gevinsten.

Og nu er det min erfaring, at man generelt i livet bliver bedre modtaget og behandlet, hvis man ser godt ud - og det er da en ret så fed sidegevinst.

<{POST_SNAPBACK}>

Det vil altså sige at vi andre skal finde os i 'roid raging psykopater når vi går i byen, at rockerne støttes økonomisk, the "iron game" får et dårligt navn, sundhedssystemet bliver belastet, 2. pladser i konkurrencer pga. snydere, osv. osv.... alt sammen fordi du ikke kan få fisse uden syntetiske, ulovlige hjælpemidler?!?! Og så mener du alle andre kun tænker på sig selv! :laugh:

Hvis nu jeg fortæller dig at kvinder, især de rigtig smukke, er tiltrukkede af mænd med mange penge, begynder du så at røve banker, i stedet for at TJENE nogen selv? :poking::laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det dog kun den kvindelige del der interessere mig. Nej, det er ikke for at de skal stå med måbende øjne. MIN defination af at score er at få fisse. Og det skal helst være noget, jeg finder fysisk attraktivt, og disse type piger falder generelt ikke for fyre, som ikke også ser godt ud (medmindre man læser D'Angelo :bigsmile: ). Nu er "at se godt ud" temmeligt subjektivt, men at have en muskuløs krop hjælper i størstedelen af tilfældene.

Om(hvis) de måber er i og for sig ikke en gevinst for mig, men et tegn på, at jeg højest sandsynligt kan få fisse på hende - og det er gevinsten.

Og nu er det min erfaring, at man generelt i livet bliver bedre modtaget og behandlet, hvis man ser godt ud - og det er da en ret så fed sidegevinst.

<{POST_SNAPBACK}>

Det vil altså sige at vi andre skal finde os i 'roid raging psykopater når vi går i byen, at rockerne støttes økonomisk, the "iron game" får et dårligt navn, sundhedssystemet bliver belastet, 2. pladser i konkurrencer pga. snydere, osv. osv.... alt sammen fordi du ikke kan få fisse uden syntetiske, ulovlige hjælpemidler?!?! Og så mener du alle andre kun tænker på sig selv! :laugh:

Hvis nu jeg fortæller dig at kvinder, især de rigtig smukke, er tiltrukkede af mænd med mange penge, begynder du så at røve banker, i stedet for at TJENE nogen selv? :poking::laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Arh, come on!! Hvordan kan du linke at jeg har taget en enkelt kur for et år siden sammen med alt det pis? Jeg render ikke rundt med 'roidrage i byen, jeg har ikke støttet nogen som helst rocker økonomisk i forbindelse med inkøb af min kur, jeg stiller ikke op i konkurrencer.

Jeg mener skam sagtens jeg kan få fisse uden syntetiske hjælpemidler(utroligt at det kan linkes sammen), men mine muligheder for at få mere og bedre af slagsen bliver forøget jo bedre form jeg er i.

Jeg har aldrig påstået, at jeg ikke tænker på mig selv. Men at jeg hensynsløst skader alverdens mennesker ved at tage en enkelt kur er meget absurd i mine øre. Og hvis folk prædiker hensynstagen for alt og alle, bør de skam følge eget eksempel IMO.

Nej, jeg vil stadig spille på fysisk tiltrækning, da jeg personligt ikke ville få meget ud at vide, at tøsen er sammen med mig pga penge, og ikke fordi der er en seksuel tiltrækning til mig.

Hold da kæft hvor kan det her køres langt ud... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Nu er det dog kun den kvindelige del der interessere mig. Nej, det er ikke for at de skal stå med måbende øjne. MIN defination af at score er at få fisse. Og det skal helst være noget, jeg finder fysisk attraktivt, og disse type piger falder generelt ikke for fyre, som ikke også ser godt ud (medmindre man læser D'Angelo :bigsmile: ). Nu er "at se godt ud" temmeligt subjektivt, men at have en muskuløs krop hjælper i størstedelen af tilfældene.

Om(hvis) de måber er i og for sig ikke en gevinst for mig, men et tegn på, at jeg højest sandsynligt kan få fisse på hende - og det er gevinsten.

Og nu er det min erfaring, at man generelt i livet bliver bedre modtaget og behandlet, hvis man ser godt ud - og det er da en ret så fed sidegevinst.

<{POST_SNAPBACK}>

Det vil altså sige at vi andre skal finde os i 'roid raging psykopater når vi går i byen, at rockerne støttes økonomisk, the "iron game" får et dårligt navn, sundhedssystemet bliver belastet, 2. pladser i konkurrencer pga. snydere, osv. osv.... alt sammen fordi du ikke kan få fisse uden syntetiske, ulovlige hjælpemidler?!?! Og så mener du alle andre kun tænker på sig selv! :laugh:

Hvis nu jeg fortæller dig at kvinder, især de rigtig smukke, er tiltrukkede af mænd med mange penge, begynder du så at røve banker, i stedet for at TJENE nogen selv? :poking::laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Arh, come on!! Hvordan kan du linke at jeg har taget en enkelt kur for et år siden sammen med alt det pis? Jeg render ikke rundt med 'roidrage i byen, jeg har ikke støttet nogen som helst rocker økonomisk i forbindelse med inkøb af min kur, jeg stiller ikke op i konkurrencer.

Jeg mener skam sagtens jeg kan få fisse uden syntetiske hjælpemidler(utroligt at det kan linkes sammen), men mine muligheder for at få mere og bedre af slagsen bliver forøget jo bedre form jeg er i.

Jeg har aldrig påstået, at jeg ikke tænker på mig selv. Men at jeg hensynsløst skader alverdens mennesker ved at tage en enkelt kur er meget absurd i mine øre. Og hvis folk prædiker hensynstagen for alt og alle, bør de skam følge eget eksempel IMO.

Nej, jeg vil stadig spille på fysisk tiltrækning, da jeg personligt ikke ville få meget ud at vide, at tøsen er sammen med mig pga penge, og ikke fordi der er en seksuel tiltrækning til mig.

Hold da kæft hvor kan det her køres langt ud... :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu taler vi jo om det principielle i problemerne ved Steroider, og hvis du er en af brugerne, er du en del af problemet. :smile: Dette er du i særdeleshed, som en af fortalerne for det.

Jeg fremhæver egentlig ikke din egoisme i denne sammenhæng, fordi jeg var i tvivl om den, men fordi du har travlt med at skyde alle andre i skoene at DE er egoistiske, når de kommer med argumenter om hvordan AS går ud over større grupper af mennesker. Med din egen egoisme, er det et totalt ugyldigt argument at bebrejde andre for evt. egoisme. Derfor dén udtalelse.

Om folk tager hensyn til andre eller ej kan du ikke vide noget om, specielt ikke i denne sammenhæng, hvor det er dig der er den der ikke tager hensyn, jvf. dit AS brug. Men hvis du mener man skal "practice what you preach" er det vel forståeligt nok at du forsvarer AS brug, det understreger så blot din hensynsløshed...

Hvis du tror kvinder fungerer på samme måde som mænd mht. seksualitet, så held og lykke fremover, du får brug for det. Kvinder kan sagtens tænde seksuelt på en mand selvom han ikke har en "imponerende" fysik, men i kraft af "hvem han er". Dit syn på tingene er lidt det samme som de kvinder der tror mænd kun kan tænde på dem, hvis de er anorektisk tynde og samtidig har F skål bryster. Sådan fungerer virkeligheden ikke. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Om folk vil bruge AS er dem i mine øjne frit for, så længe de ikke dyrker sport under DIF. Helbredsrisikoen er vildt overdrevet i medierne og hos ADD, såfremt folk forstår at omgåes AS med fornuft og holder sig fra de mest potente præparater. Såfremt AS er så farligt som det ofte bliver fremtillet som har jeg et spørgsmål; hvor er alle ligene? :wink:

Link to comment
Share on other sites

(Det er utroligt at folk er så sikre på at de ved noget som de i sandhed ikke aner en skid om, og dermed har falske fordomme og meningen, fx omkring AS/AAS.. Uvidenhed længe leve.. tsk tsk tsk)

Og så lige for at kommer tilbage til trådens emne:

Tallene på BH kan godt snyde og det har det gjort på det screenshot som er posted. Bruger-counteren går nogle gange i kage og så tæller den bare derudaf..

Men ja der er utrolig mange unge, på især 16-17 år, som vil skyde "den lette" genvej og fylde sig med steroider. Og ja det sætter i mine øjne en skamplet på det såkaldte iron game.. Men så kan man da lige vende den en gang til og tænke lidt over om de små krudtugler er en del af the iron game.. NEJ.. Det er en flok diskopumpere der kun vil træne og krudte om sommeren så de kan se seje ud når det er varmt.. The Iron Game er ikke bare noget lal der køres om sommeren.. Det er en sport for life. En livsstil som kræver 365 dage om året.... Og den kan køres på flere måder... Ligesom en racerkører kan kører på flere måder... Med eller uden en tunet motor... Bare som et eksempel..

mvh -Boxe-

Link to comment
Share on other sites

DonNiklas:

Hvor er du dog klog at høre på tsk tsk tsk... I din signature har du skrevet et citat fra Ronnie Coleman. En man som bruger så meget krudt at han kan bruge som bombe.. Og så har du så meget imod doping... Dobbeltmoralen længe leve...

Edited by -Boxe-
Link to comment
Share on other sites

Boxe, nu er det sådan at AS er ulovligt i DK, og det er en tunet motor på en racerbane ikke.

Der er skam en forskel. Om folk vil fylde sig med AS må de skam selv om. Det er bare latterligt at rådgive først i stedet for at tale folk fra det skidt. I det lange løb fortryder I det vel alle sammen.

Niklas :superman:

Link to comment
Share on other sites

DonNiklas:

Hvor er du dog klog at høre på tsk tsk tsk...  I din signature har du skrevet et citat fra Ronnie Coleman. En man som bruger så meget krudt at han kan bruge som bombe.. Og så har du så meget imod doping...  Dobbeltmoralen længe leve...

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg siger ikke noget om jeg ser op til personen, men derfor må man vel stadig bruge hans citater uden at være dobbelt moralsk?

Niklas :superman:

Edited by DonNiklas
Link to comment
Share on other sites

Jeg må indrømme at jeg er fuldstændig ligeglad med at folk bruger doping. Jeg gør det ikke selv men kendeer flere som både har brugt det for at komme i strandform men også folk som har store ambitioner om at få en kæmpekrop og hvis diæter og træningsprogrammer vidner om en stor viden inde for området.

Dog står jeg af når folk begynder at bruge det i sportsgrene hvor det må regnes med at modstanderne er clean. konkurrence skal foregå på lige vilkår

Link to comment
Share on other sites

Helbredsrisikoen er vildt overdrevet i medierne og hos ADD, såfremt folk forstår at omgåes AS med fornuft og holder sig fra de mest potente præparater. Såfremt AS er så farligt som det ofte bliver fremtillet som har jeg et spørgsmål; hvor er alle ligene? 

det kan du sådan set ikke vide. Som du ved, så er der en stærkt forsinket effekt på doping, så hvad skyldes det ene, og hvad skyldes det andet?

og faktisk så mener jeg, at lige præcis en udtalelse som denne: "Helbredsrisikoen er vildt overdrevet i medierne og hos ADD" fra én af MOL's mest fremtrædne medlemmer er uhyre problematisk. Håber ikke der er en ung usikker pode, der læser dét.

Link to comment
Share on other sites

Om folk vil bruge AS er dem i mine øjne frit for, så længe de ikke dyrker sport under DIF. Helbredsrisikoen er vildt overdrevet i medierne og hos ADD, såfremt folk forstår at omgåes AS med fornuft og holder sig fra de mest potente præparater. Såfremt AS er så farligt som det ofte bliver fremtillet som har jeg et spørgsmål; hvor er alle ligene? :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan heller ikke se hvad problemet er hvis folk gør det for deres egen skyld, uden at stille op i diverse konkurrencer osv.

Ganske rigtigt hvis folk faktisk har sat sig ind i hvad de laver med AAS er bivirkningerne minimale hvis de i det hele taget er til stede.

Selv vores allesammens TJ mener at man uden bivirkninger kan køre en kur eller 2, men der kan forekomme bivirkninger og derfor vil han ikke selv sætte sit helbred på spil.

Hvis man er villig til at løbe en risiko for at opnå et givent resultat, hvorfor skal det så ikke være i orden? Det med at det koster samfundet en masse penge er jo noget lort at lukke ud, så længe du ikke har nogle konkrete beviser, hvilke der bakker en sådan påstand op, vil jeg foreslå at du ikke lukker sådan noget lort ud i fremtiden.

Som jeg ser det er det alle jer som ikke har opnået noget nævneværdigt over en tidsperiode, som sidder her og bitcher over at andre tager AAS for at opnå deres resultater på en kortere tid.

Men igen hvis man vender kan man da også tolke mange som bruger AAS på den måde.

Hvis i havde opnået de resultater i gerne ville opnå, hvorfor så sidde og bitche over andre måske gerne vil være større mere rippede whatever på en kortere tidsperiode?

Link to comment
Share on other sites

Boxe, nu er det sådan at AS er ulovligt i DK, og det er en tunet motor på en racerbane ikke.

Der er skam en forskel. Om folk vil fylde sig med AS må de skam selv om. Det er bare latterligt at rådgive først i stedet for at tale folk fra det skidt. I det lange løb fortryder I det vel alle sammen.

Niklas :superman:

<{POST_SNAPBACK}>

Så kender du ikke BH's stil. Alle frarådes det som udgangspunkt. Der spørges ind til kost, træning etc..

Det er fint at have en holdning til AS, en OPLYST holdning. Ikke bare smide fordomme af sig som kan opklares via 30min kig på BH.

Link to comment
Share on other sites

Nu er det dog kun den kvindelige del der interessere mig. Nej, det er ikke for at de skal stå med måbende øjne. MIN defination af at score er at få fisse. Og det skal helst være noget, jeg finder fysisk attraktivt, og disse type piger falder generelt ikke for fyre, som ikke også ser godt ud (medmindre man læser D'Angelo :bigsmile: ). Nu er "at se godt ud" temmeligt subjektivt, men at have en muskuløs krop hjælper i størstedelen af tilfældene.

Om(hvis) de måber er i og for sig ikke en gevinst for mig, men et tegn på, at jeg højest sandsynligt kan få fisse på hende - og det er gevinsten.

Og nu er det min erfaring, at man generelt i livet bliver bedre modtaget og behandlet, hvis man ser godt ud - og det er da en ret så fed sidegevinst.

<{POST_SNAPBACK}>

Det vil altså sige at vi andre skal finde os i 'roid raging psykopater når vi går i byen, at rockerne støttes økonomisk, the "iron game" får et dårligt navn, sundhedssystemet bliver belastet, 2. pladser i konkurrencer pga. snydere, osv. osv.... alt sammen fordi du ikke kan få fisse uden syntetiske, ulovlige hjælpemidler?!?! Og så mener du alle andre kun tænker på sig selv! :laugh:

Hvis nu jeg fortæller dig at kvinder, især de rigtig smukke, er tiltrukkede af mænd med mange penge, begynder du så at røve banker, i stedet for at TJENE nogen selv? :poking::laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Arh, come on!! Hvordan kan du linke at jeg har taget en enkelt kur for et år siden sammen med alt det pis? Jeg render ikke rundt med 'roidrage i byen, jeg har ikke støttet nogen som helst rocker økonomisk i forbindelse med inkøb af min kur, jeg stiller ikke op i konkurrencer.

Jeg mener skam sagtens jeg kan få fisse uden syntetiske hjælpemidler(utroligt at det kan linkes sammen), men mine muligheder for at få mere og bedre af slagsen bliver forøget jo bedre form jeg er i.

Jeg har aldrig påstået, at jeg ikke tænker på mig selv. Men at jeg hensynsløst skader alverdens mennesker ved at tage en enkelt kur er meget absurd i mine øre. Og hvis folk prædiker hensynstagen for alt og alle, bør de skam følge eget eksempel IMO.

Nej, jeg vil stadig spille på fysisk tiltrækning, da jeg personligt ikke ville få meget ud at vide, at tøsen er sammen med mig pga penge, og ikke fordi der er en seksuel tiltrækning til mig.

Hold da kæft hvor kan det her køres langt ud... :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Nu taler vi jo om det principielle i problemerne ved Steroider, og hvis du er en af brugerne, er du en del af problemet. :smile: Dette er du i særdeleshed, som en af fortalerne for det.

Jeg fremhæver egentlig ikke din egoisme i denne sammenhæng, fordi jeg var i tvivl om den, men fordi du har travlt med at skyde alle andre i skoene at DE er egoistiske, når de kommer med argumenter om hvordan AS går ud over større grupper af mennesker. Med din egen egoisme, er det et totalt ugyldigt argument at bebrejde andre for evt. egoisme. Derfor dén udtalelse.

Om folk tager hensyn til andre eller ej kan du ikke vide noget om, specielt ikke i denne sammenhæng, hvor det er dig der er den der ikke tager hensyn, jvf. dit AS brug. Men hvis du mener man skal "practice what you preach" er det vel forståeligt nok at du forsvarer AS brug, det understreger så blot din hensynsløshed...

Hvis du tror kvinder fungerer på samme måde som mænd mht. seksualitet, så held og lykke fremover, du får brug for det. Kvinder kan sagtens tænde seksuelt på en mand selvom han ikke har en "imponerende" fysik, men i kraft af "hvem han er". Dit syn på tingene er lidt det samme som de kvinder der tror mænd kun kan tænde på dem, hvis de er anorektisk tynde og samtidig har F skål bryster. Sådan fungerer virkeligheden ikke. :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Kan slet ikke kommentere den første del af indlægget, da jeg slet ikke kan finde logikken i noget af det - og jeg har virkeligt prøvet. Synes bare det er utroligt, at man næsten skal tiltales på samme måde som krigsforbrydere, pædofile og andet afskum, fordi man krudter. Men fair nok. Jeg prøver at holde mig så vidt mulgit væk fra fordømmende mennesker.

At du kan udtale dig om mit syn på, hvad kvinder vil have, ud fra hvad jeg har skrevet i dette indlæg, bekræfter min antagelse af dit fordømmende sind. (Hov! Der var jeg vidst også fordømmende. :laugh: Det smitter!)

Nu er det sådan, at kvinder har -ligesom mænd- fuldstændige individuelle sind, med lige så individuelle lyster, turn-on's, behov mm. HVIS du tror, at du kan finde en fællesnævner for som giver bedre indgangsmuligheder for at score end godt udseende, er jeg lutter øre. Og med udseende skal det lige siges, et flot ydre IMO ikke er det mindste brugbart uden den rette personlighed/attitude.

Link to comment
Share on other sites

Helbredsrisikoen er vildt overdrevet i medierne og hos ADD, såfremt folk forstår at omgåes AS med fornuft og holder sig fra de mest potente præparater. Såfremt AS er så farligt som det ofte bliver fremtillet som har jeg et spørgsmål; hvor er alle ligene? 

det kan du sådan set ikke vide. Som du ved, så er der en stærkt forsinket effekt på doping, så hvad skyldes det ene, og hvad skyldes det andet?

og faktisk så mener jeg, at lige præcis en udtalelse som denne: "Helbredsrisikoen er vildt overdrevet i medierne og hos ADD" fra én af MOL's mest fremtrædne medlemmer er uhyre problematisk. Håber ikke der er en ung usikker pode, der læser dét.

<{POST_SNAPBACK}>

Der skal nok også have været nogle som har forværret deres helbred uden dog at falde døde om, eller også er der nogen som er faldet døde om hvor AS har været en medvirkende faktor, men ikke den eneste.

Link to comment
Share on other sites

Når det gælder den moralske dimension i at bruge doping udenfor konkurrencesammenhæng, er jeg langt hen af vejen enig med dopingbrugerne i, at modstanderne har bevæget sig langt ind i dobbeltmoralens mørkeland.

I vores kultur er det helt fint at fylde sig med stoffer, som gør en ansvarsløs og i nogen tilfælde også aggressiv (alkohol). Det koster menneskeliv hvert år f. eks. i form af ulykker forårsaget af spritbilister. Men her handler det kun om, hvor mange penge staten kan score i form af afgifter.

Det er også i orden at ryge lungerne sorte og dermed påføre sundhedssystemet store byrder i form af selvprovokerede lungesygdomme. Igen er det helt i orden set ud fra et samfundsperspektiv. Men når Børge Biceps tager nogle gule piller for at blive større, så sætter det moralske korstog igang og fyrer løs på alle kanoner.

Personligt mener jeg, at både alkohol, tobak og diverse dopingmedikamenter med skadelige virkninger burde forbydes. Men det bliver de ikke. Alene af den grund at Hr. og Fru Skinhellig ikke vil undvære deres smøger og sprut. I stedet tænder de så glorien over hovedet og går på jagt efter Børge Biceps. Det er bare for lavt.

Når det er sagt, så har jeg dog også et budskab til dopingbrugerne:

Det er mig helt ubegribeligt, at I tør fylde jer med medicin uden at have den fornødne baggrundsviden om stofferne. Og at I kender en henne i klubben, som har eksperimenteret med alle pillefarverne i 15 år og kan en hel masse fine latinske navne siger altså ikke noget særligt om hans viden, når det gælder de medicinske virkninger af stofferne. Slet ikke på længere sigt.

Når jeg her på MOL og i min egen klub ser, hvordan der er en syndflod af forskellige meninger om hvad der er den rigtige måde at træne på, så står det helt klart, at ingen af os er helt sikre på hvad det egentlig er vi laver. Vi tror det bare og prøver os så frem. Dem, som har prøvet mest og derfor kender flest fine ord, opnår en vis troværdighed, men de er stadig ikke guddommelige. Hvilket understreges af, at de erfarne ikke nødvendigvis er enige med hinanden.

Det kan man sagtens leve med, når konsekvensen af at følge de forkerte råd kun er, at man ikke når de resultater, man ellers kunne have nået. Men prøv lige at føre sammenhængen over i dopingdiskussionen, hvor det handler om misbrug af medicin. For misbrug er det, når medicin bruges til noget andet, end den er beregnet til. Så taler vi altså om mulige konsekvenser i en helt anden alvorlig størrelsesorden.

Derfor forstår jeg ikke, hvordan nogen kan finde på at dope sig uden opsyn og vejledning af en læge. Og det er vel i praksis kun muligt, hvis man er professionel cykelrytter eller noget i den retning. Det er i hvertfald ikke noget Brian nede i centret får sin læge til at deltage i.

Derfor er budskabet helt klart: Lad være, Brian! Ikke fordi det er dårlig moral, for den diskussion kan vi godt pakke sammen. Men fordi du ikke har en snebolds chance i helvede for at overskue de mulige konsekvenser af det du gør. Og det har dine såkaldte "erfarne" venner heller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share