Dagens etappe


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

Så er vi igang igen.

Synes Rabobank laver en sej satsning med at have tre mand med i udbrudet.

De spiller faktisk på tre heste på samme tid - og specielt den sidste er potentiel interessant.

Første hest er at de nu kører efter en etabesejr - specielt Boogerd virker oplagt her.

Anden hest er at rydde ponten i bjergkonkurrencen

Tredje hest er, at det strategisk er genialt hvis Rasmussen vil ud på et togt og angriber meget langt ude fra

Edit: Pis Rolf sidder lige og siger det samme, som jeg sidder og skriver :devil::laugh:

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ullrich er netop selv nødt til at gå frem og trække, idet han selv besidder en meget ringe accelrationsevne. Såfremt han bare ligger og kører passivt risikerer han virkligt at blive alvorligt sat af folk som Armstrong og Rasmussen der har et noget bedre antrit. 

Han kunne jo ligge sig i Armstrongs hjul.... Giver ikke mening at lukke hullet.. Det er jo en hjælp til Armstrong...

<{POST_SNAPBACK}>

Det vil da absolut ikke give nogen mening, at lade Armstrong kører alene op til Vino. Det er jo gang på gang set, at Lance har en langt mere eksplosiv accelration end "Der Jan". :wink:

Så er vi igang igen.

Synes Rabobank laver en sej satsning med at have tre mand med i udbrudet.

De spiller faktisk på tre heste på samme tid - og specielt den sidste er potentiel interessant.

Første hest er at de nu kører efter en etabesejr - specielt Boogerd virker oplagt her.

Anden hest er at rydde ponten i bjergkonkurrencen

Tredje hest er, at det strategisk er genialt hvis Rasmussen vil ud på et togt og angriber meget langt ude fra.

<{POST_SNAPBACK}>

Hincapie (DSC), Sevilla (TMO), Boogerd (RAB), Dekker (RAB), Kroon (RAB), Pereiro (PHO), Bertogliati (SDV), Davis (LSW), Caucchioli (C.A), Brochard (BTL), Pineau (BTL), Bertolini (DOM), Camano (EUS) og Astarloza (A2R) har over 18 minuter.

Caucchioli, Boogerd og Pereiro er dem i udbrudet som må formodes at have styrken til at kører med om etapesejren, såfremt klassementrytterne først sent åbner op for gassen. De er dog alle i en situation, hvor de kan blive tvunget til at holde lidt igen for at arbejde for henholdsvis Moreau, Rasmussen og Landis. :smile:

Men en ting er sikkert. Vi får action foran TV-skærmen igen i dag. T-Mobile og CSC er nødt til at angribe langt udefra, da det er deres eneste chance mod Armstrong. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Men ØV! hvor er Rolf Sørensen ulidelig at høre på. Han er et af de mest selvglade og selvfede mennesker 

Hvorledes?

Jeg har ikke lige bemærket noget.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er nok bare mig, den er galt med. Kan ikke klare sevpromovering og ser det alle vegne :w00t:

Men han var en aldeles surveræn cykkelrytter, og behøver derfor ikke igen og igen fortælle om sine gamle sejre og hele tiden sige sætninger som: "som jeg forudsagde før..." og "jeg har hele tiden sagt, at..." Jaaaa, du er god, men klap nu i :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Meget, meget, meget skuffende tour af Sastre. :blink:

Han kan intet i år. Han trækker i fint tempo......i 10 minutter....over et lille 1. kategoribjerg....og med stadig to bjerge derudover tilbage.......og så er han færdig. Hold kæft det er ringe. :w00t:

Ligeledes er jeg også skuffet over Julich. Jeg havde seriøst forventet at han gik i top 10. Men han har kun været ok - intet mere.

Basso redder touren. Han ser godt ud - tourens næststærkeste rytter overall.

Men udover Basso, så er det en kæmpe skuffelse at følge CSC i år. Sastre skulle naturligvis være i top 10 og Julich havde jeg som sagt håbet på gik i top 10, men i hvert fald top 15.

Dog synd at CSC mistede to meget stærke ryttere, Zabrieski og Voigt. Zabrieski viste i Giro'en at han sagtens kunne køre med i bjergene som kraftfuld hjælper. Og selvom Voigt langt fra er bjergrytter, så er hans urkraft og erfaring så stor og stærk, at han selvfølgelig (hvis han ikke var blevet syg) ville kunne have siddet med meget langt på selv de skrappeste etaber.

Synd for CSC, men stadig skuffende. Specielt Sastre, men også Julich og Sørensen virker svagere end forventet.

Link to comment
Share on other sites

Det vil da absolut ikke give nogen mening, at lade Armstrong kører alene op til Vino. Det er jo gang på gang set, at Lance har en langt mere eksplosiv accelration end "Der Jan". 

Ikke enig.. Det er unødvendig brug af kræfter..Hvis de angriber er det for at isolere Lance og få ham til at bruge kræfter. Derfor mener jeg at det er hovedløst at Kløden og Ulle lukker det hul. Selvom han har et mere eksplosivt ryk skal det hul stadig lukkes. Om det er Ulle der starter med at lukke hullet ændrer da ikke det faktum at Lance er mere eksplosiv. Så uanset hvem af dem der lukkede vil Lance være hurtigere. Men ideen med de ryk Kløden og Vino må jo være at få ham ud og forsvare og bruge kræfter.. Så forstår ikke hvorfor Ulle gøre ham den tjeneste...

Link to comment
Share on other sites

Wauw, GOD etappe i dag.

Rolf sagde at Ivan Basso ville have vundet hvis CSC havde prøvet at lukke hullet noget før. Det tror jeg ikke - så ville Armstrong have vundet. Så ud til at han lige havde en smule mere at give af end Basso.

Edited by Antaeus
Link to comment
Share on other sites

Meget, meget, meget skuffende tour af Sastre. :blink:

Han kan intet i år. Han trækker i fint tempo......i 10 minutter....over et lille 1. kategoribjerg....og med stadig to bjerge derudover tilbage.......og så er han færdig. Hold kæft det er ringe. :w00t:

Ligeledes er jeg også skuffet over Julich. Jeg havde seriøst forventet at han gik i top 10. Men han har kun været ok - intet mere.

Basso redder touren. Han ser godt ud - tourens næststærkeste rytter overall.

Men udover Basso, så er det en kæmpe skuffelse at følge CSC i år. Sastre skulle naturligvis være i top 10 og Julich havde jeg som sagt håbet på gik i top 10, men i hvert fald top 15.

Dog synd at CSC mistede to meget stærke ryttere, Zabrieski og Voigt. Zabrieski viste i Giro'en at han sagtens kunne køre med i bjergene som kraftfuld hjælper. Og selvom Voigt langt fra er bjergrytter, så er hans urkraft og erfaring så stor og stærk, at han selvfølgelig (hvis han ikke var blevet syg) ville kunne have siddet med meget langt på selv de skrappeste etaber.

Synd for CSC, men stadig skuffende. Specielt Sastre, men også Julich og Sørensen virker svagere end forventet.

<{POST_SNAPBACK}>

Du vrøvler, Jarvig. Sastre er helt klart ikke i samme form i årets Tour som han har været de øvrige år hos CSC. Men det var vel egenligt hvad man kunne forvente efter hans forberedelser i år har været langt fra optimale med bla. en brækket arm. Sastre har efter omstændighederne leveret et godt stykke arbejde, og lige netop hans indsats i dag faldt da lige hvor der var brug for den. :wink:

Og såfremt du havde forventet, at Julich også skulle i top 10 er det da klart at du bliver skuffet. Julich har gode evner på ITT, men har nu engang ikke klassen til at sidde med de bedste i bjergene. :wink:

Sørensen syntes jeg stik modsat dig har kørt sin måske bedste Tour. Han har været en værdifuld motor for holdet flere gange under Touren, og det er rart at se at han endeligt har indset at hans rolle på holdet er som arbejdshest. :smile:

En rytter som jeg derimod syntes har skuffet hos CSC i årets Tour er Arvesen. Nordmanden har gang på gang været blandt de første der falder fra på stigningerne, på trods af at han er en af dem der burde kunne sidde med længere. :wink:

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt rigtigt godt kørt af Michael i dag, der ved at han ville gå kold, hvis han var gået med på de hårde ryk i bunden af stigningen - men hans forberedelser til touren, hvor han blandt andet har kørt dagens etape sammen med Menchov kommer ham til gode i dag og han kommer rigtigt godt tilbage.

2.49 fra Rasmussen til Ullrich i det samlede klassement - den ITT på lørdag bliver uhyggelig :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Æv hvor var det træls at de ubrydere fik lov at holde. Det ødelagde spillet til sidst, som jeg tror havde været noget ganske andet, hvis de havde kørt om sejren.

Tirsdagens etape bliver også spændnede. Mon ikke Vino giver den en over nakken? Jeg kunne også godt forestille mig Der Jan gerne ville nappe lidt i de små 3 min han har til Rasmussen - selvom jeg tror han kan nappe 3 min på ITT'en på Rasmussen...

Link to comment
Share on other sites

Og så skal vi lige huske at Julich faktisk holder en 16. plads i det samlede klassement, hvilket altså ikke er helt dårligt. Han har sluppet tidligt på stigningerne, men kørt op i et fornuftigt tempo hver gang.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis det du siger er rigtigt så er det da ikke særlig fedt for Basso. Han skal bruge en som kan holde et højt tempo så længe som muligt når det begynder at gå op ad. At Julich, når han er hægtet af, så kan køre i et fornuftigt tempo er jo fuldstændigt ligegyldigt.

Link to comment
Share on other sites

Her er enkeltstarten i profil (næste lørdag):

post-148-1121673742_thumb.jpg

Det er ikke meget bjergenkeltstart der er over den, og over sådan en distance kan Ullrich knuse Rasmussen i stor stil. Med den margen på lige under 3 min, der er mellem de to nu, må Ullrich være favorit til at rykke forbi Rasmussen.

Derfor SKAL Rasmussen pinedød ud og nappe tid fra Ullrich inden da.

(rettet med rigtigt kort)

Edited by klausjensen
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke meget bjergenkeltstart der er over den, og over sådan en distance kan Ullrich knuse Rasmussen i stor stil. Med den margen på lige under 3 min, der er mellem de to nu, må Ullrich være favorit til at rykke forbi Rasmussen.

Derfor SKAL Rasmussen pinedød ud og nappe tid fra Ullrich inden da.

<{POST_SNAPBACK}>

Sidste år tabte Rasmussen næsten 6 minutter på ITT, så podiepladsen er nok desværre tabt - jeg tror ikke han får lov til at få så meget tid, heller ikke af Armstrong...

Til gengæld ligge Basso godt til; han smed 1:49 til Ullrich i 2004 og han kan tillade sig at smide 3:12.

Sindbad

Link to comment
Share on other sites

Og så skal vi lige huske at Julich faktisk holder en 16. plads i det samlede klassement, hvilket altså ikke er helt dårligt. Han har sluppet tidligt på stigningerne, men kørt op i et fornuftigt tempo hver gang.  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis det du siger er rigtigt så er det da ikke særlig fedt for Basso. Han skal bruge en som kan holde et højt tempo så længe som muligt når det begynder at gå op ad. At Julich, når han er hægtet af, så kan køre i et fornuftigt tempo er jo fuldstændigt ligegyldigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jamen det har du da ret i :smile: Bemærkningen var nu mere møntet på jarvig, der havde regnet at Julich ville køre i top 15 - og han ligger altså nr. 16 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du vrøvler, Jarvig.

????? :blink::blink::blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis man ligefrem forventer 3 mand i top 10 fra et hold med et budget som CSC har man vist tabt jordforbindelsen. :wink:

Det er ikke meget bjergenkeltstart der er over den, og over sådan en distance kan Ullrich knuse Rasmussen i stor stil. Med den margen på lige under 3 min, der er mellem de to nu, må Ullrich være favorit til at rykke forbi Rasmussen.

Derfor SKAL Rasmussen pinedød ud og nappe tid fra Ullrich inden da.

<{POST_SNAPBACK}>

Sidste år tabte Rasmussen næsten 6 minutter på ITT, så podiepladsen er nok desværre tabt - jeg tror ikke han får lov til at få så meget tid, heller ikke af Armstrong...

Til gengæld ligge Basso godt til; han smed 1:49 til Ullrich i 2004 og han kan tillade sig at smide 3:12.

<{POST_SNAPBACK}>

Kyllingen har 2.49 ned til Ullrich, hvilket nok må betegnes som værende i underkanten. Jeg vil dog på ingen måde betegne det som en umulighed for Rasmussen at begrænse sit nederlag på ITT til de knap 3 minuter. På etapen han vandt viste han jo fremragende tempoegenskaber på det flade stykke til mål, hvor han stort set ikke tabte tid til de to lokomotiver Moreau og Voigt. Desuden er det flere gange set, at folk der normalt ikke kører en god ITT, kan kører langt over evne når de pludslig har en topplacering at forsvarer. Pantani og Heras er begge eksempler på dette. :smile:

Men derfor ville det dog være rarest for Kyllingen, at komme til St. Etienne med et forspring der er en smule større. Morgendagens etape til Pau kunne faktisk bruges til offensiv kørsel, såfremt nogle af favoriterne har nosserne til at angribe langt ude fra. I profil minder den faktisk en del om den legendariske etape til Pamplona i 96, hvor Riis satte Indurain og Rominger endeligt på plads, og kørte Ullrich frem til en plads på podiet.

post-1781-1121679835_thumb.jpg

Endeligt byder torsdagens etape fra Albi til Mende på en god stigning op mod mål. Den afsluttende Cote de la Croix Neuve er godt nok kun på 3km, men med en gennemsnitlig stigningsprocent på 10 ligger den lige til højerbenet for Kyllingen. Det er absolut ikke utænkeligt, at han der kan sætte "Der Jan" med et halvt minut. :smile:

post-1781-1121680163_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Du vrøvler, Jarvig.

????? :blink::blink::blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis man ligefrem forventer 3 mand i top 10 fra et hold med et budget som CSC har man vist tabt jordforbindelsen. :wink:

Det skrev jeg jo heller ikke.

Basso skal i top 10. Sastres eneste opgave er stort set at køre en god nok tour til at gå i top 10. Selvfølgelig vil det ikke være en katastrofe, hvis han f.eks. blev nr. 12 - men en skuffelse ville det være. Og Julich var bare noget jeg håbede på - ikke forventede. Personligt er jeg lidt skuffet over hans kørsel, men dermed ikke sagt at han har skuffet flertallet mht. placeringen. Til gengæld kan de fleste vel være enig i, at hans kørsel har været ringere end hans placeringer. Som en skriver tidligere i tråden - udover at køre for holdkonkurrencen, så er det jo for Basso (og Riis) hamrende ubrugeligt at Julich måske kun taber 3 min på en etabe, men hvor han de sidste 100 km ikke har været i nærheden af at kunne levere noget til Basso. Julich skulle ikke køre for at komme i top 15 (jeg regnede dog omvendt med, at hans kørsel ville være så stærk at han kom der uden problemer alligevel) - nej han var med at hjælpe Basso til den bitre ende og først når det allersidste manglede så gå lidt ned.

Kort og godt - jeg vrøvler ikke - derimod digter du på det jeg har skrevet.

Link to comment
Share on other sites

Du vrøvler, Jarvig.

????? :blink::blink::blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Hvis man ligefrem forventer 3 mand i top 10 fra et hold med et budget som CSC har man vist tabt jordforbindelsen. :wink:

Det skrev jeg jo heller ikke.

Basso skal i top 10. Sastres eneste opgave er stort set at køre en god nok tour til at gå i top 10. Selvfølgelig vil det ikke være en katastrofe, hvis han f.eks. blev nr. 12 - men en skuffelse ville det være. Og Julich var bare noget jeg håbede på - ikke forventede. Personligt er jeg lidt skuffet over hans kørsel, men dermed ikke sagt at han har skuffet flertallet mht. placeringen. Til gengæld kan de fleste vel være enig i, at hans kørsel har været ringere end hans placeringer. Som en skriver tidligere i tråden - udover at køre for holdkonkurrencen, så er det jo for Basso (og Riis) hamrende ubrugeligt at Julich måske kun taber 3 min på en etabe, men hvor han de sidste 100 km ikke har været i nærheden af at kunne levere noget til Basso. Julich skulle ikke køre for at komme i top 15 (jeg regnede dog omvendt med, at hans kørsel ville være så stærk at han kom der uden problemer alligevel) - nej han var med at hjælpe Basso til den bitre ende og først når det allersidste manglede så gå lidt ned.

Kort og godt - jeg vrøvler ikke - derimod digter du på det jeg har skrevet.

<{POST_SNAPBACK}>

1) Sastre er en rytter der tidligere har haft rimligt frie tøjler på CSC, idet man ikke tidligere har satset 100% på en mand i klassementet. I år har Sastre derimod haft det at hjælpe Basso som sin primære opgave. Dette har resulteret i at han flere gange er blevet sat til at sætte tempo langt ude fra. Når man så samtidig tænker på hans skadesfyldte forår er der ikke meget at sige til at han ikke kører i top 10 i år. :smile:

2) Julich har da for det meste siddet med til et sted på næstsidste stigning, hvilket er fint. Basso har på ingen etaper siddet isoleret 100km udefra. :wink:

Samtidig bør man tænke på, at der i år er blevet angrebet længere fra mål på pyernæetaperne. Såfremt der var blevet kørt efter den samme model, som det har været normalt de seneste år, hvor der først bliver åbnet op på sidste stigning ville folk som Sastre og Julich jo sikkert have siddet med et stykke op af denne. Men det har CSC tydeligtvis ikke bekymret sig om, da de selv har været med til at åbne løbet tidligt efter den overbevisning at Basso fint kan klarer sig alene. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share