Dagens etappe


Blackmoore
 Share

Recommended Posts

så kom der endelig en bette bakke

Hvad kan vi så se??

Team Discovery virkede, bortset fra Überlance, ikke så tændte i dag

Vino virkede frisk

Klöden er vist i form i år :blink:

Generelt så team T mobile overraskende godt ud i dag!! I hvert tilfælde på sådan en "mellemstigning"

Valverde virker spændende

Basso og Julich virker klar.

Rasmussen virker dejligt prikket :tongue:

Det bliver rigtigt spændende i morgen..

Glæder mig til at høre benbøjsfaderens vurdering!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meget meget spændende etape idag... kan næsten ikke vente til imorgen... lige pt har CSC jo 4 ryttere i top 10 ... Voigt, Basso, Julich og og Sastre ganske flot må man sige... og ja Michael Rasmussen var enestående idag og krydser da fingre for han beholder den.. mon ikke han viser sin fulde styrke imorgen nu da det ikke er baby-bjerge længere :tongue: ... T-Mobile så ligefrem uhyggelige ud :devil: ... som Blackmoore også er inde på så det meget mystisk ud med Discovery :blink: ... bliver dette året hvor Armstrong bliver sat på plads og hvordan kan kun han sidde tilbage på en etape der i realiteten ikke er særlig stejl?? nogen bud?? spændende er det ihvertfald :w00t:

Link to comment
Share on other sites

det var kanon spændende... er måske bange for det var bluff fra discovery for at se hvad de andre vil spille ud i tilfælde af at lance sidder alene... og hvad gør det at han sidder alene med så stort overskud :dry: ........ det er min begrundede pessimisme........ men selvfølgeligt håber jeg på at det vi så idag var et fingerpeg om at vi kan forvente spænding

Link to comment
Share on other sites

Team Discovery virkede, bortset fra Überlance, ikke så tændte i dag

<{POST_SNAPBACK}>

Det er da muligt, at de bliver fanget af at så mange hold kører så offensivt på den sidste stigning, men Discovery får på trods af de kun har Lance med i frontgruppen alle 9 mand ind inden for 3 minuter som det eneste hold. Overall mener jeg stadigt, at de har det stærkeste hold. Og umiddelbart vil jeg tro at de har sparet Azevedo, Beltran og Rubierra i dag ud fra en betragtning om at Lance, Hincapie og "Popo" sagtens selv kunne klarer dagens job på den sidste stigning. :smile:

Vino virkede frisk
Vino er en klar podiekandidat og det er skønt med en rytter som ham med fremme i klassementet, da han aldrig er bange for at angribe uanset hvilket terræn der køres i. :smile:
Klöden er vist i form i år :blink:

Klöden viser fin kørsel i dag, men jeg vil nu se ham an på stigninger der er længere og stejlere end i dag inden jeg klapper alt for voldsomt over hans præstation. :wink:

Generelt så team T mobile overraskende godt ud i dag!! I hvert tilfælde på sådan en "mellemstigning"
De så stærke ud på den sidste stigning. Men jeg ser det nu som et svaghedstegn, at holdet måtte bruge Sevilla og Guerinni så meget som tilfældet var i jagten på Hincapie, Voigt, Casar, Rasmussen og Kashechkin på flad vej. Dette burde ikke være nødvendigt med folk som Nardello, Kessler, Steinhauser og Schreck i truppen. :wink:
Valverde virker spændende

Unge Valverde er afgjort en mand for etaper som den i dag og i morgen. I Alperne og Pyernæerne forventer jeg dog at han kommer til at arbejde for Karpets og Mancebo som må anses for holdets bedste bud i klassementet. :smile:

Basso og Julich virker klar.
Ja, og det gør Sastre for den sags skyld også. Basso er hvor han skal være, når han nu engang får den enorme opbakning fra holdet som tilfældet er. Julich tror jeg kan blive en vigtig joker i det taktiske spil, når feltet rammer de virkligt store bjergetaper. :smile:
Rasmussen virker dejligt prikket :tongue:

Kyllingen viser et enormt overskud og det bliver spændende at se, hvordan han vil forsvarer trøjen. Vil han udelukkende satse på at komme med i tidlige udbrud? Personligt ville jeg gerne se, hvordan han ville klarer sig mod klassementrytterne på sidste bjerg, hvis han en dag skulle vælge og holde sig til dem. :smile:

Andre intresante spørgsmål vi fik svar på i dag var at Cadel Evans fra Lotto er i form. At Phonaktrioen Botero, Landis og Pererio alle sad hvor de skulle. Heras har hos Liberty i Beloki, Jaksche og Serrano flere stærke hjælpere i topform. Pellizotti og Garzelli fra Liquigas virker til at være godt kørende. Leipheimer virker umiddelbart stærkere end Totschnig hos Gerolsteiner. Mayo har åbenbart også fundet formen, og Chris Horner fra Saunier Duval og Petrov fra Lampre-Caffita virker som deres holds stærkeste kort. :smile:

Link to comment
Share on other sites

En dejlig dag foran skærmen med masser af god cykling. Denne Tour er så åben som den aldrig har været før. Armstrongs styrke er slet ikke så stor som den har været tidligere (nok en lidt forhastet konklusion på kun en etape's grundlag), og en hel bunke af andre ryttere virker klar.

Imorgen bliver en dejlig dag foran skærmen igen, :cooldance:

-LaMotta :4boxing:

Link to comment
Share on other sites

er jeg den eneste der tror at dagens discovry 'kollaps' var bluff... for at lade konkurrenterne vise taktikken og hvordan de vil spille ud.. eller ser jeg spøgelser?

<{POST_SNAPBACK}>

Tror du ser spøgelser. Discovery har jo selv smidt flere taktiske muligheder væk i dag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vino er en klar podiekandidat og det er skønt med en rytter som ham med fremme i klassementet, da han aldrig er bange for at angribe uanset hvilket terræn der køres i. :smile:

Er man i det småsure hjørne, ku' man faktisk sige, at det kun er p.g.a. Vino at den første uge ikke har været total kedelig. Jeg ku' godt unde ham den gule trøje hele vejen til Paris :4thumbup:

Det bliver spændende at se hvad der sker, når feltet i morgen rammer noget, der stiger mere end sølle 4-5%. Mon Ullrich'en så sidder med, finder Lance's hjælpere bjergbenene og hvem tør udfordre Rasmussen :cooldance:

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Så kommer dagen alle har ventet på.

To store bjerge - og det sidste bjerg er også mål.

Spændende om der angribes allerede på første bjerg eller om der først bliver lukket op for sluserne på det sidste. 

Tjae, det er en etape som idag hvor Heras skal vise at han egentlig vil noget med Touren.. Det samme gælder Mayo og de andre bjergryttere som halter på ITT.. De burde angribe moderat og få sorteret fra.. Og så angribe voldsomt på den sidste.. Det nytter ikke noget at sidde på hjul....

Link to comment
Share on other sites

Tillykke til Michael Rasmussen. Hvis han kan blive ved med at hente tid i bjergene, kan han måske beholde en podieplads, selv om han vil miste meget i enkeltstarten.

Armstrong og discovery viste deres styrke ikke mere snak om svaghed her, og ingen tvivl om hvem som kører i gult i Paris.

Ulrich og hele Team Mobile holdet inkl Kløden og Vinokurov skuffede fælt.

CSC flere spørgsmål end svar. Selv om Basso fik hentet lidt af det tabte hjem, så kommer han til at slås for sin podieplads. Sastre og Julich overbeviste ikke mig om deres kvaliteter i bjergene og det får Basso jo brug for.

Måske satser Riis så spektakulært med udbrud, flere dage i gult, holdenkeltstart osv, fordi han ved, at Basso ikke kan vinde Touren.

Link to comment
Share on other sites

Her er den øjeblikkelige samlede stilling. Hvor langt ned skal vi på listen, før vi er 100% sikre på at have vinderen med?

1 Lance Armstrong (DSC) 41:59:57

2 Mickael Rasmussen (RAB) +38"

3 Christophe Moreau (C.A) +02'34"

4 Ivan Basso (CSC) +02'40"

5 Alejandro Valverde (IBA) +03'16"

6 Santiago Botero (PHO) +03'48"

7 Levi Leipheimer (GST) +03'58"

8 Francisco Mancebo (IBA) +04'00"

9 Jan Ullrich (TMO) +04'02"

10 Andréas Klöden (TMO) +04'16"

11 Floyd Landis (PHO) +04'16"

12 Alexandre Vinokourov (TMO) +04'47"

13 Jorg Jaksche (LSW) +05'33"

14 Cadel Evans (DVL) +05'55"

15 Yaroslav Popovych (DSC) +06'25"

16 Andrey Kashechkin (C.A) +06'32"

17 Bobby Julich (CSC) +06'37"

18 Carlos Sastre (CSC) +06'37"

19 Eddy Mazzoleni (LAM) +08'46"

20 Michael Rogers (QST) +09'10"

21 Haimar Zubeldia (EUS) +10'07"

22 Georg Totschnig (GST) +11'43"

23 George Hincapie (DSC) +12'15"

24 Giuseppe Guerini (TMO) +12'19"

25 José Azevedo (DSC) +13'01"

26 Leonardo Piepoli (SDV) +14'09"

27 Stefano Garzelli (LIQ) +14'21"

28 Christopher Horner (SDV) +15'22"

29 Paolo Savoldelli (DSC) +16'06"

30 Oscar Pereiro sio (PHO) +16'50"

Link to comment
Share on other sites

Til 2.pladsen. Ingen kan køre fra Armstrong på ITT og Armstrong har aldrig dårlige dage i bjergene.

Derfor er de eneste der kan slå ham folk som på deres allerbedste kan træde fra Armstrong i bjergene.

Det er der ikke mange som kan på selv deres allerbedste dage. I feltet måske kun Rasmussen, Mancebo og Vinokourov. Og de to sidste er for langt bagud til at selv to gode dage i bjergene kan sætte Armstrong bagud. Valverde kan fyrer en ok ITT af og det ville ikke undre mig, hvis han kan holde hjul på Armstrong på resten af turen. Men kører fra ham, det er alt for optimistisk. Det samme kan siges om Mancebo, der endog er svag på ITT.

Basso kan det hele - men stadig formentlig lige kun 98 % af Armstrong, så det bliver heller ikke ham.

Leipheimer holder nogenlunde i bjergene - men ikke godt nok til at køre fra Armstrong.

Ulrich, Kloden og Landis har klassen - men er alt for langt bagud til at gøre noget.

Botero og Moreau har ikke klassen og vil dratte ned som touren går.

Tilbage er spørgsmålstegnet Rasmussen. Han er måske den eneste som på en god dag kan smutte fra Armstrong, selv når Armstrong giver alt. Ligeledes er han ikke meget bagud. Men selvfølgelig - at tabe 4-5 min på ITT er næsten umuligt at hente i bjergene.

Men skulle der være en som kan slå Armstrong pt. så er det Rasmussen.

Noget helt andet er, hvis Armstrong helt mod sædvane går ned en dag. Det tror jeg ikke på - men skulle det ske, er det nærmest umuligt at gætte på, hvem som kan og tør tage over.

Link to comment
Share on other sites

Til 2.pladsen. Ingen kan køre fra Armstrong på ITT og Armstrong har aldrig dårlige dage i bjergene.

Derfor er de eneste der kan slå ham folk som på deres allerbedste kan træde fra Armstrong i bjergene.

Det er der ikke mange som kan på selv deres allerbedste dage. I feltet måske kun Rasmussen, Mancebo og Vinokourov. Og de to sidste er for langt bagud til at selv to gode dage i bjergene kan sætte Armstrong bagud. Valverde kan fyrer en ok ITT af og det ville ikke undre mig, hvis han kan holde hjul på Armstrong på resten af turen. Men kører fra ham, det er alt for optimistisk. Det samme kan siges om Mancebo, der endog er svag på ITT. 

Basso kan det hele - men stadig formentlig lige kun 98 % af Armstrong, så det bliver heller ikke ham.

Leipheimer holder nogenlunde i bjergene - men ikke godt nok til at køre fra Armstrong.

Ulrich, Kloden og Landis har klassen - men er alt for langt bagud til at gøre noget.

Botero og Moreau har ikke klassen og vil dratte ned som touren går.

Tilbage er spørgsmålstegnet Rasmussen. Han er måske den eneste som på en god dag kan smutte fra Armstrong, selv når Armstrong giver alt. Ligeledes er han ikke meget bagud. Men selvfølgelig - at tabe 4-5 min på ITT er næsten umuligt at hente i bjergene.

Men skulle der være en som kan slå Armstrong pt. så er det Rasmussen.

Noget helt andet er, hvis Armstrong helt mod sædvane går ned en dag. Det tror jeg ikke på - men skulle det ske, er det nærmest umuligt at gætte på, hvem som kan og tør tage over.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det er næsten det mest uhyggelige ved Armstrong, at han i modsætning til stort set alle andre - også de største - aldrig har "un jour sans"...

Sindbad

Link to comment
Share on other sites

Så måtte Valverde udgå i dag pga. sine knæproblemer, der opstod på holdtidskørslen og blev forværret på Courchevel-etapen, hvor han vandt.

Ærgerligt da han var i sit livs form, og har en virkelig god finish på de hårde etaper...

Link to comment
Share on other sites

Ja det var virkelig en skam, at Valverde måtte udgå. Han var jo en af de få ryttere med røv nok i cykelbukserne til bare at turde forsøge at udfordre Lance.

Det bliver helt VANVITTIGT spændende at se i morgen, om der er nogen der tør udfordre, eller de alle vil lege kongens efterfølger.

Michael Rasmussen har jo bebudet angreb, og det synes jeg er fedt. Som han siger til Ritzau idag: "Jeg kan ikke være tilfreds med at være nummer to uden at have prøvet at angribe."

En prisværdig holdning, som jeg håber sikrer noget fantastisk underholdning i Pyrenæerne. Jeg tror dog stadig på Lance samlet, også på de to kommende etaper, men jeg tror på kyllingen fra Tølløse kan lave sig en 3-4 minutter ekstra til forfølgerne, så han kan nappe andenpladsen samlet (idet man må formode han smider 4-5 minutter til Ullrich, Basso, Vino og Botero - og et par minutter til Moreau.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var virkelig en skam, at Valverde måtte udgå. Han var jo en af de få ryttere med røv nok i cykelbukserne til bare at turde forsøge at udfordre Lance.

Det bliver helt VANVITTIGT spændende at se i morgen, om der er nogen der tør udfordre, eller de alle vil lege kongens efterfølger.

Michael Rasmussen har jo bebudet angreb, og det synes jeg er fedt. Som han siger til Ritzau idag: "Jeg kan ikke være tilfreds med at være nummer to uden at have prøvet at angribe."

En prisværdig holdning, som jeg håber sikrer noget fantastisk underholdning i Pyrenæerne. Jeg tror dog stadig på Lance samlet, også på de to kommende etaper, men jeg tror på kyllingen fra Tølløse kan lave sig en 3-4 minutter ekstra til forfølgerne, så han kan nappe andenpladsen samlet (idet man må formode han smider 4-5 minutter til Ullrich, Basso, Vino og Botero - og et par minutter til Moreau.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi kan væres ikre på at Michael vil gøre forsøget. Det ligger simpelthen i hans natur at angribe, at satse hele butikken. Han er virkeligt en ægte grimpeur. Måske vinder han etapen, måske vinder han tid fra nogle af podiekonkurrenterne, måske går han helt ned og mister det hele. Vi ved det ikke, det er derfor det bliver så spændende og så smukt lige meget hvad udfaldet bliver :smile: Jeg glæder mig som en vanvittig :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share