Favorit-øvelser


plindboe
 Share

Recommended Posts

Jeg synes det ville være interessant at høre fra folk hvilke øvelser de kan lide at udføre, samt begrundelse derom. Her er mine favoritter:

Chin-up - Fordi det er så let at få fremgang. Jeg udfører så mange gentagelser jeg kan, og stiger med 1 gentagelse hver uge. Plus det er jo den ultimative blæreøvelse. :wink:

Squat(Vægtstang) - Fordi jeg er den eneste i centeret der går dybt nok ned, og det giver da selvtillid.

Dragon flag - Har kun prøvet denne øvelse et træningspas indtil videre, og syntes den var morsom og anderledes at udføre end det man er vant til. Da jeg er helt grøn i denne øvelse kan jeg endnu ikke udføre dem helt korrekt, men til trods for det kan jeg tydeligt mærke det i maven, her 2 dage senere. :bigsmile:

Dips - Da jeg startede for 3 måneder siden kunne jeg ikke lave en eneste, i dag kan jeg let lave 10 gentagelser. Det kalder jeg fremgang.

Calf raise(Smith) - Fordi jeg stort set lige er begyndt på denne øvelse, og jeg kan allerede udføre 10 gentagelser med 135 kg. Det er jo lidt sjovere med så meget i vægt, så føler man virkeligt at man sparker bagdel.

Hvad er jeres?

Peter :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Smith Single Leg Split Squat - Fordi det uden sammenligning er den absolut hårdeste øvelse jeg nogensinde har prøvet! :bigsmile:

Cable One Arm Sitting row - Fordi det virkelig kan mærkes hvordan Latissimus Dorsi arbejder! :bigsmile:

Dragonflags - Fordi det ser lee' ud når det gøres korrekt! :wink: haha

EDIT: et for meget blev fjernet...

Edited by Anders_L_Holm
Link to comment
Share on other sites

Yates Rows Fordi jeg har haft god fremgang med den i styrke og der er mere at hente når jeg begynder at bulke igen :smile: Desuden sidder de godt :cooldance:

Pull Up Jeg har aldrig set nogen (I centeret :wink: ) smide så mange ekstra kilo på som mig og stadig køre strict :smile:

Squat Ben dræber!!! :w00t:

Military Press Det er fed at holde pause fra en øvelese fordi fremgangen har ikke været god og så vende STÆRKT tilbage :devil:

Link to comment
Share on other sites

Dødløft!

Fordi jeg tit er bange for vægten, og til en vis grad må overvinde mig selv for at gribe fat i stangen og løfte. Det er altid fedt at vinde over en modstander der har fyldt dit hjerte med frygt :w00t:

Og så er det også som om potientialet for fremgang er ubegrandset i denne øvelse, har altid en fornemmelse af flere kg er inden for rækkevide :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

hack squat - mange kilo og hårdt og alligevel ikke bange for at jeg laver den forkert eller vælter og slår mig

dødløft - faktisk samme årsager :blush: og så det med at man altid føler man måske godt kan sætte en 2,5'er mere på næste gang :cooldance:

bænkpres m. håndvægte - fordi det er den øvelse jeg synes smadrer brystet bedst og jeg ikke får ondt i skuldrene som ved bænkpres og skrå bænk.

Link to comment
Share on other sites

Chins... fordi der er noget terapeutisk ved at hænge og fjedre op og ned... :rolleyes:

Pistolsquat... fordi de giver godt og er gode, at fylde pauserne mellem chin'sne ud

3 km i romaskinen med en gennemsnitlig 500m tid på <1.48... fordi så er jeg færdig!

Link to comment
Share on other sites

Squat - fordi wheelpower styrer, og at det kræver god korset styrke...

dødløft - keep it simple stupid, ik noget federe i vægtræning end at stå på toppen med en PR i dødløft og råbe et eller andet åndsvagt :4thumbup:

BB lying triceps ext. - doms og pump garanti :innocent:

hækkehop (når benene altså gider :innocent: ) - fordi at et 1,97m +120kg lokum ser knap så tung ud nå han hopper over 3-5 hække på 80-90cm :blush:

Link to comment
Share on other sites

Dødløft: Det er så dejligt. Man føler sig også pænt stærk, når man løfter de tunge vægte, som man normalt gør i dnene øvelse. Helt klart favoritøvelse :bigsmile:

Bænkpres: Machoøvelse. Og så føles det virkelig godt, når man overvinder sig selv i bænkpressen. :bigsmile:

Yates rows: Biceps og lats, hvad mere kan en med diskohang ønske sig? :tongue:

Skvatten er dejlig når man overvinder sig selv, men synes den brænder så fælt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis det kun skal være en øvelse, må det vist være clean press,

da den tager hele kroppen. er nederst på siden her

Ellers er det øvelser med håndvægte og kropsvægt

  • curl
  • skulderpres
  • Pull-over
  • triceps extensions
  • bænkpres
  • pistols
  • dragon flags

Har tidligere trænet med EZ-curlstang og tricepsstang, men hvorfor ?

Foretrækker nu håndvægte i stedet for til de øvelser.

Udenfor spørgsmålet vil jeg lige nævne mine mindst foretrukne øvelser.

Det er romaskinen og motionscyklen.

Det er kedeligt, efter bare 2 minutter. :laugh:

Så hellere en rigtig løbetur ude, hvis det skal være cardio.

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share