Bryst-træning!


No.1
 Share

Recommended Posts

man kunne søge, der er kommet mange spændende guldkorn igennem tiden.

Tror kune dette emne er overgået i antal tråde af "tabe det sidste fedt på maven" og hvordan man træner mavemusklerne bedst.

<{POST_SNAPBACK}>

Et emne overgår dem alle... "Jeg har disse 12 kg's håndvægte, træner derhjemme og vi l gerne have et lidt mere markeret bryst og biceps, hvordan gør jeg?" :tongue:

Anyway...

De bedste brystøvelser er dem man responderer bedst på og regelmæssigt er motiveret til at træne, med andre ord, man skal selv finde ud hvilke øvelser der er bedst for en.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldrig prøvet at jeg efter en træning har været rigtig smadret i mine patter....

Er der nogen der har nogle tips..? :hmmm:

<{POST_SNAPBACK}>

Sæt flere kg på stangen og få en makker til at hjælpe dig med at lave flere gentagelser end du selv kan, gerne dobbelt så mange. Gør det i mange sæt, og så skal du nok mærke noget.

Effektiviteten af træningen snakker vi ikke om...

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Er ikk så sej til det der slang..!?!? 

Doms..?!

DOMS = "Delayed Onset Muscle Sorness".

Altså bare den ømhed man oplever i musklerne dagen eller flere dage efter hård træning :smile:

Og angående spørgsmålet til hvilken brystøvelse der er bedst så kan jeg kun give Henning og Poul ret. Man bliver nød til at finde den øvelse som virker bedst for en selv.

Når det er sagt så bør man bygge sin brysttræning op som med alt den anden træning med store vægtstangs øvelser som incline, decline og flad bænkpres med fri stang eller håndvægte. Hvis der skulle snige sig en kabel eller maskine øvelse ind i programmet gør det ikke noget, men er på ingen måder nødvendigt for de fleste.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Sad lige og kiggede lidt rundt i forummet og exrx.net, fandt denne øvelse og kom til at tænke over om det var noget at erstatte skråbænk eller alm. bænk med den? Skråbænk og alm. bænk giver jo alligevel næsten det samme? Noget med en 15% forskel på hvor de to øvelser rammer brystet?

Lever Seated Fly -> http://www.exrx.net/WeightExercises/Pector...VSeatedFly.html

Link to comment
Share on other sites

Sad lige og kiggede lidt rundt i forummet og exrx.net, fandt denne øvelse og kom til at tænke over om det var noget at erstatte skråbænk eller alm. bænk med den? Skråbænk og alm. bænk giver jo alligevel næsten det samme? Noget med en 15% forskel på hvor de to øvelser rammer brystet?

Lever Seated Fly -> http://www.exrx.net/WeightExercises/Pector...VSeatedFly.html

HVIS du VIL lave flyes, så gør det med frie vægte.

Link to comment
Share on other sites

HVIS du VIL lave flyes, så gør det med frie vægte.

Der er jeg faktisk rivende uenig. Jeg bryder mig personligt ikke om flyes og afarter deraf, MEN ulempen ved frie vægte er netop bevægebanen i udførelsen af flyen. Den er ikke videre vertikal (tyngdekraften). Der holdes ikke maksimal spændning over hele bevægelsen, men kun i yderpunkterne, hvilket er temmeligt vigtigt når vi snakker isolationsøvelser. Derfor ville jeg klart foretrække cable-fles af en afart hvor spændingen bliver holdt over hele bevægebanen. Ellers drop den sidste 1/3 i toppen af øvelsen hvis du absolut skal køre flyes - med håndvægte.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man endelig skal tage flies, er kabel undtagelsen frem for reglen hvor det er langt mere hensigtsmæssigt, pga tyngdepunktet og bevægelsesbanen som Eruption er inde på.

Netop. Hvis man har udstyret til det ( Double cable pulley bænk ) eller hvad de hedder er det sikkert en fremragende øvelse. Men ikke en øvelse man bør basere sit program på. Der er massere af andre øvelser som giver mere bang for the buck.

Desuden er min egen personlige oplevelse, at skadespotentialet ved flyes er temmelig stor ift. forsk. stemøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Bænkpres + et Smolov "program" f.ex.

Bænkpress er en øvelse for livet.

Det er for kedeligt/tidspild IMO at sovse rundt med de samme KG på "kabelmaskineriet" år ud og år ind, hvis man ønsker fremgang i det lange løb.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Bænkpres + et Smolov "program" f.ex.

Bænkpress er en øvelse for livet.

Det er for kedeligt/tidspild IMO at sovse rundt med de samme KG på "kabelmaskineriet" år ud og år ind, hvis man ønsker fremgang i det lange løb.

Hva med en smolov i cable flys istedet :tongue:

Jeg synes det er en super øvelse at supplere med, når man taler brysttræning i bb-regi. Jeg har jo ikke skrevet at man kan bruge øvelsen som grundstenen i al ens træning.

Iø synes jeg at jeg har lidt svært ved at få alm bænkpres til at ramme brystet ordentligt. Jeg tror faktisk at jeg ville foretrække let skrående pres med håndvægte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share