Danmark - England


TLunau
 Share

Recommended Posts

Et par passende citater fra Soccernet.com. :bigsmile:

This has now turned in to something of an embarrassing evening for England; Sven is going to have a few interesting questions to answer at the press conference.
FULL-TIME: England were completely out-played by Denmark, who were sharper in the tackle, more enthusiastic and determined, and thoroughly deserved their win.

Desværre nåede jeg ikke at se kampen. MOL var lidt vigtigere. :innocent:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/i...als/4154680.stm

Denmark scored three goals in seven second-half minutes as England were humiliated in their final game before their World Cup qualifier in Wales.

Charlton's Dennis Rommedahl scored from two yards after goalkeeper David James had rashly rushed from his goal.

Rommedahl passed for Jon Dahl Tomasson to score, while Michael Gravgaard headed a corner against Steven Gerrard and into the England net.

Wayne Rooney scored a late consolation before Soren Larsen made it 4-1.

All things considered the match - England's worst defeat since losing to Wales in May 1980 - turned into everything Sven-Goran Eriksson did not want ahead of the crunch qualifier in Cardiff.

Defoe - expected to start against Wales with Michael Owen suspended - was replaced at half time after 45 minutes in which he did little to state his case for inclusion.

And England's defence looked brittle under pressure after starting the second half poorly. Only Rooney, as feisty and committed as always, really stood out for the visitors.

Denmark, on the other hand, stated their intent from the off, starting the match at a tempo more suited to a qualifier than a friendly.

Once England adjusted they did create chances, with Frank Lampard and David Beckham both peppering the goal inside the opening 15 minutes - the captain's low drive narrowly missing.

A poor pass from keeper Sorensen gifted the ball to Beckham but Defoe could not quite meet his skipper's cross and the Danish keeper eventually gathered the ball.

An error from Sorensen cost his team a goal when the two sides met at the 2002 World Cup and England had almost profited from his charity once again.

Defoe, desperate to impress, failed to convert an even better chance after 30 minutes.

The Tottenham striker made a poor contact with a low cross from Gerrard, though his strike nonetheless was well placed and forced a decent save from Sorensen.

Rooney had the ball in the net but the goal was ruled out for a foul on Per Nielsen, while the 19-year-old should have been awarded a penalty after he was held back by Christian Poulsen but the infringement went unnoticed.

Eriksson made four substitutions at the break, including the introduction of Owen for Defoe - but the England coach's plans soon lay in tatters.

James tried to cut out a raking cross-field pass but intended target Tomasson kept his calm to elude the keeper before crossing from the byeline for Rommedahl to tap home.

The compliment was soon returned as Claus Jensen's cross was half-cleared to Rommedahl, who headed the ball for Tomasson to convert from three yards.

England's misery was compounded when Gravgaard met a header and the ball went into the England net, seemingly taking a deflected off Gerrard on the way.

It might have got worse but Poulson headed straight at James when well placed before Rooney scored a consolation with a tidy right-foot finish after connecting with a through ball.

But the goals had not finished, with Larsen out-stretching Rio Ferdinand before poking the ball past the beleaguered James.

Link to comment
Share on other sites

Endelig en god kamp af Grave - det er længe siden.

Og så er det altså imponerende med Agger. Den mand har international stjernepotentiale.

Lækkert hvis Graugaard kan blive fast mand i forsvaret. Han er også et super talent, hvis hovedspil er eminent i begge ender, forsvar og angreb.

Også lækkert at Larsen scorer igen - vi mangler virkelig en type af hans slags på holdet - med Jon som hængende angriber.

Link to comment
Share on other sites

Nøøøøøj en fed fodboldkamp! :4thumbup: :4thumbup:

hvor var det lækkert at se en god landskamp i parken! totalt iorden stemning, :4thumbup: uhhhhhh. :4thumbup:

Var der billeder af streakerne der løb ind på banen under nationalsangen??? Så alt for sjovt :laugh: ud da politimanden tacklede ham med en flyvende tackling. Fryyyyyyyyd! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

4-1: selv blind høne finder korn  :laugh:

Uden at vide meget om fåbål, så synes jeg at Gravesen så usædvanlig langsom ud i forhold til alle andre på banen. Var der ikke mange gange han missede pga. lidt tung mås?

<{POST_SNAPBACK}>

Da han spillede i Everton måtte de låse styrketræningsrummet, da han sad ligeså meget dernede som hans holdkammerater tilbragte på pub...

Kahlenberg er løsningen, når Grønkjær kegler rundt! Den knægt er født til fodbold...dygtig holdspiller, masser af talent og vilje...

Link to comment
Share on other sites

Du kan ikke få en analyse... men du kan få et gæt!

Danmark taber, for Danmark er det mest elendige landshold i verden... de skuffer mig gang på gang...

Jeg tror de burde snakke lidt med ham danskeren i Juventus... for de gør klart noget forkert, de er jo fanme skadede hele tiden.

Elendige danskere..

<{POST_SNAPBACK}>

Æd dine ord igen :w00t:

Link to comment
Share on other sites

4-1: selv blind høne finder korn  :laugh:

Uden at vide meget om fåbål, så synes jeg at Gravesen så usædvanlig langsom ud i forhold til alle andre på banen. Var der ikke mange gange han missede pga. lidt tung mås?

<{POST_SNAPBACK}>

Kahlenberg er løsningen, når Grønkjær kegler rundt! Den knægt er født til fodbold...dygtig holdspiller, masser af talent og vilje...

<{POST_SNAPBACK}>

Selvfølgelig han er jo ligesom Agger Brøndby mand inderst inde

Link to comment
Share on other sites

Ok ok... jeg æder mine ord igen! Men næste gang skal jeg nok få ret!

Kahlenberg og Agger burde efter min mening bare blive spillet ind på landsholdet med det samme.

Og hvad angår Graver, så er han ikke nogen sprinter... men jeg vil næsten garantere dig at han kan løbe længere end nogen anden spiller på landsholdet. Han er en dynamo der kan holde intensiteten igennem 90 minutter. Ydermere spillede han en god kamp og nu har han håneretten overfor Beckham næste gang de mødes til træning. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Rigtig flot 2. halvleg af Danmark. Syntes især at Kahlenberg fulgte flot op på hans gode start i Frankrig. Udover det er jeg da totalt skuffet over England's centrale midtbane, som jeg godt tør kalde verdens bedste(ihvertfald på papiret) - Lampard og Gerrard, men de fik absolut intet ud af det her til aften.

Link to comment
Share on other sites

"- Jeg regner med de stiller med Tomasson, Rommedahl, Grønkjær, Jørgensen og selvfølgelig Gravesen. Det er skræmmende, siger Sven-Göran Eriksson, der ikke går så meget op i, om det bliver en engelsk sejr eller ej i aften. På forhånd har svenskeren annonceret, at han vil eksperimentere med det engelske landshold i kampen mod Danmark."

Ikke for at være en lyseslukker. Meeeen.

Link to comment
Share on other sites

Jah... Agger og Kahlenberg er begge Brøndby-folk inderst inde...

Bortset fra at de BEGGE ER FRA HVIDOVRE!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Haha :laugh: Slap dog af mand! Uanset hvor store bogstaver du bruger, så får du nok ikke Rosenhøj i CL :wink:

Det er vel muligt at være bif'er, selvom man hverken er søn af Per Bjerregaard eller Kjeld Rasmussen.

---

Ps. Det er sku alligevel vildt at se, hvor hurtigt Kahlenberg udvikler sig. Han var godt nok meget elegant og klog i sit spil igår :4thumbup: Gad vide om han ender med at blive en kanon spiller.

Link to comment
Share on other sites

Det var også mest fordi jeg nok havde fået den samme kommentar hvis jeg havde skrevet: Michael Gravgaard! ÆGTE FCK'er!!!

Jeg betvivler ikke at Brøndby har gjort en masse for begge spillere, og for alle andre der kom og kommer fra Hvidovre IF og Rosenhøj, men det ændrer ikke det faktum at Brøndby ofte tager "æren" for disse spillere... Kalder dem egen avl...

Det er synd for en tidligere storklub som Hvidovre at de ikke får credit for de spiller.

Link to comment
Share on other sites

Jah... Agger og Kahlenberg er begge Brøndby-folk inderst inde...

Bortset fra at de BEGGE ER FRA HVIDOVRE!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Haha :laugh: Slap dog af mand! Uanset hvor store bogstaver du bruger, så får du nok ikke Rosenhøj i CL :wink:

Det er vel muligt at være bif'er, selvom man hverken er søn af Per Bjerregaard eller Kjeld Rasmussen.

---

Ps. Det er sku alligevel vildt at se, hvor hurtigt Kahlenberg udvikler sig. Han var godt nok meget elegant og klog i sit spil igår :4thumbup: Gad vide om han ender med at blive en kanon spiller.

<{POST_SNAPBACK}>

Æhhh han er sgu da allerede en kanonspiller og det er sjældent, at en dansker med hans alder kommer til udlandet og slår til med det samme...den franske liga er helt klart på niveau med den italienske bortset fra, at Italiens top er en anelse bedre!

Hvidovre er det samme som Brøndby!

Link to comment
Share on other sites

Hmm...

Hvidovre og Brøndby er det samme... Den skal jeg huske og bruge når jeg skal skræmme fodboldspillerne væk fra banen når jeg kaster diskos ude i Hvidovre....

Men du har på sin vis ret. Alle de spillere der kommer fra Brøndbys ungdomsafdeling og som de kalder: "egen avl" kommer fra andre klubber og en stor del af dem er fra Hvidovre...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share