Hvordan bliver jeg stor


VIL tage på!
 Share

Recommended Posts

hej...jeg har nu trænet i 3 år og spist en masse proteinpulver/weight gainer. jeg har trænet 3 gange om ugen og jeg spiser 3-4 mættene måltider om dagen...jeg har ikke taget på. jeg er 186 høj og vejer 65 kg.

skal jeg spise kreatin?....drikke en liter fløde om dagen?....hvad skal jeg gøre???

er der nogen der kan foreslå et godt træningsprogram og kostprogram...

det er så alvorligt at jeg har købt men er ikke begyndt endnu på nogle thaipiller...

vil kun have svar fra folk der ved noget...ikke nybegyndere tak.

Link to comment
Share on other sites

HHVis du vil tage på skal du spise mere..! Lyder måske oversimplisificeret (<- er det et ord? :raisebrow: ) Men det er der den ligger..

Prøv at poste dit træningsprogram samt hvad du spiser i løbet af en dag, meget gerne med antal gram. Det vil gøre det meget nemmere at hjælpe...

Og smid du bare pillerne ud igen, nu ved jeg ikke hvad det er du har købt, men måden du beskriver det på, lyder det som om det er noget stads, og stads er ikke nødvendigt!

Link to comment
Share on other sites

hej...jeg har nu trænet i 3 år og spist en masse proteinpulver/weight gainer. jeg har trænet 3 gange om ugen og jeg spiser 3-4 mættene måltider om dagen...jeg har ikke taget på. jeg er 186 høj og vejer 65 kg.

skal jeg spise kreatin?....drikke en liter fløde om dagen?....hvad skal jeg gøre???

er der nogen der kan foreslå et godt træningsprogram og kostprogram...

det er så alvorligt at jeg har købt men er ikke begyndt endnu på nogle thaipiller...

vil kun have svar fra folk der ved noget...ikke nybegyndere tak.

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder måske for enkelt, men er det faktisk også. Du spiser for LIDT..

Prøv at spise flere måltider om dagen, 5-6 stykker.. Drik en masse mælk og tager du så ikk på skal du spise endnu mere...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror du har et par bogstaver for meget med i oversimplisificeret (oversimplificeret) Anders :4smartass:

Hvis et sådant ord overhovedet eksisterer... Ellers er det jo bare en sammentrækning af to andre.

Derudover har de andre ret... du siger du spiser mættende måltider, i fremtiden skal du ikke stoppe når du er mæt... spis indtil du er ved at brække dig. Jeg har taget 5 kg på indenfor de sidste 2 måneder ved at bruge denne metode :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Det er din kost som sørger for, at du ikke vokser.. Hvis du æder de dersens thai ting (som det lige skal nævnes, at en tidligere klassekammerat fik hjerteproblemer af) så vil du højest sandsynlig tabe massen igen efter noget tid, da du sikkert vil være i underskud. (Grundet forøget kropsvægt og derigennem endnu højere energikrav end du har nu, derfor vil dit indtag nok falde fra et ligevægtsindtag til et underskud.)

Så det er langt bedre at begynde på en god og solid kostplan..

6-7 måltider om dagen er et godt udgangspunkt.

Læs evt. "CUTS - vejen til en lavere fedtprocent" af jørgen, og sørg så for at være i et OVERSKUD på ca. 500kcal pr. dag, i stedet for et underskud...

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville blive ved med at spise som nu, men så tilføje en liter kakaomælk eller yoghurt hen på aftenen, det har jeg tidligere haft succes med, og jeg har selv svært ved at apise nok til at tage på. Hold dig fra thaipillerne, hvis man kan gradbøje hvor dumt doping er, så er thaipiller nok det dummeste man overhovedet kan tage.

Link to comment
Share on other sites

ok...tak til jer allesammen...lyder til at jeg skal begynde at spise lidt mere.... men hvad med kreatin skal jeg prøve det?...dropper i hvert fald proteinen nu...det duer ikk....

mit program er..

mandag:

ben, biceps og mave og ryg

tirsdag:

triceps, bryst og underarme

torsdag:

triceps, bryst og underarme

det jeg spiser hver dag er.

morgen.

1 af de der små bægre yougurt...har ikk tid til andet rigtigt.

middag....sandwich med ca et ½ franskbrød..100 g. roastbeef og salat og agurker

eftermiddag. lidt forskellig men som regel 2 stykker tykke franskbrød med kødpålæg og salat

aften:

kød. ca. 150-200 g.

kartofler eller ris ca. 100-150 g.

til tv om aftenen lige inden seng. en pose popcorn 1 liter kakao

og jeg er ca. 184 høj og vejder 65 kg....har som sagt trænet i 3 år 3 gange om ugen....

hmmm nogen der vil rette noget i mit liv hehe :smile:

Link to comment
Share on other sites

Du skal spise meget mere til morgen og middag, og hvorfor dropper du protein? Hvis du laver nogle gode shakes kan du få 1000 kcal igennem shakes i løbet af en dag... det er meget for en der gerne vil tage på. (desuden er der ikke 180g protein i den kost du lige nævnte der og du skal bruge 2g/per kg/per dag ca)

Desuden synes jeg du har alt for meget vægt på træning af overkroppen i forhold til dine ben... men det er jo dine egne præferencer der bestemmer hvad du vil træne.

Edited by ThePainTrain
Link to comment
Share on other sites

Du spiser alt for lidt. Du har mere eller mindre spildt 3 års træning.

Råd:

Brug Krop & Kost programmet og skriv hvor mange kcal du får ned hver dag. Hvis du ikke tager mere end 0.5 kg per uge spiser du for lidt.

Drik skummetmælk. Gerne flere liter om dagen. 400 kcal og 35 gr protein.

Link to comment
Share on other sites

ok...tak til jer allesammen...lyder til at jeg skal begynde at spise lidt mere.... men hvad med kreatin skal jeg prøve det?...dropper i hvert fald proteinen nu...det duer ikk....

Hvis du ønsker at tage muskelmasse på skal du i hvert fald ikke droppe proteinet! Især ikke når du i din kost ikke får det protein du skal for at dække behovet under muskelforøgelse... (2 gr. protein per kg legemsvægt dagligt)

mit program er..

mandag:

ben, biceps og mave og ryg

tirsdag:

triceps, bryst og underarme

torsdag:

triceps, bryst og underarme

Jeg bryder mig ikke om idéen at træne den ene halvdel af kroppen dobelt så meget som den anden halvdel. Har du mulighed for at tage en dag mere i centeret? Eller evt. lave et fullbody program mandag, onsdag og fredag?
det jeg spiser hver dag er.

morgen.

1 af de der små bægre yougurt...har ikk tid til andet rigtigt.

middag....sandwich med ca et ½ franskbrød..100 g. roastbeef og salat og agurker

eftermiddag. lidt forskellig men som regel 2 stykker tykke franskbrød med kødpålæg og salat

aften:

kød. ca. 150-200 g.

kartofler eller ris ca. 100-150 g.

til tv om aftenen lige inden seng. en pose popcorn 1 liter kakao

og jeg er ca. 184 høj og vejder 65 kg....har som sagt trænet i 3 år 3 gange om ugen....

hmmm nogen der vil rette noget i mit liv hehe  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Du spiser alt for lidt, der skal mere i skuffen. Jeg foreslår du læser den artikel (CUTS) der er refereret til ovenover, og benytter dig af kropkost regnearket for at få styr på din kost. Du siger du ikke har tid om morgenen? Stå tidligere op..! :wink:

Brug evt denne stofskifteberegner, til at give dig en idé om hvor mange kcal du skal have dagligt..!

Link to comment
Share on other sites

Hejsa

jeg tror det var Anders som skrev, at du nok skulle revudere <--- hvordan staver man det? Dit trænings program, det kan jeg kun giver ham totalt ret i? Du træner ikke Ryg, og skuldre?

Søg her på MOL, evt efter Fullbody eller HST, især HST har givet godt til mig, selv om jeg kørte træt i det efter 27uger.. :bigsmile:

Og som alle andre siger SPIS SPIS SPIS. :4mewantfood:

Igen søg her på MOL, der er mange som deler dit problem..

Link to comment
Share on other sites

Inden du begynder, at droppe ting som proteinpulver og begynder at tage thaipiller (hvad end det så er) bør du sætte dig ned og forstå hvad det er du bør gøre for, at tage på - for det du gør er åbenlyst forkert. Hvis noget IKKE virker, så prøv noget andet.

- Du skal spise meget mere! Jeg bliver helt sulten, af at kigge på din madplan - det er godt nok ikke meget du spiser og slet ikke hvis du vil tage på samt træner flere gange i ugen.

-Du spiser alt alt for lidt. et par franskbrødsmadder og lidt yoghurt er ikke noget man bliver stor af. LANGT fra.

-Tid om morgenen? Stå 10 minutter tidligere op, og spis en ordentlig portion havregryn med mælk eller A38.

-Hav nogle frugter eller lign. til om formiddagen.

-Spis stort til middag.

-Spis igen om eftermiddagen. Jeg plejer at tage en stor portion havregryn igen om eftermiddagen plus måske en proteinshake.

-Til Aftensmad spiser jeg godt til, og senere på aftenen omkring 9-10 tiden spiser jeg igen nogle frugter og en stor portion havregryn samt hvad jeg lige har lyst til. Hvis jeg har trænet måske en shake mere.

-Hertil følger 2-3 liter mælk ad libitum i løbet af dagen.

Og det er IKKE i min bulkeperiode.

Du må aldrig være sulten og slet ikke inden du går i seng.

- Du skal have styr på din træning. Den virker tidsspildende. Du træner kun 3 gange om ugen og så endda split-program. Træn HELE kroppen igennem hver gang, hvis du kun træner 3 gange om ugen. Ellers træn flere gange om ugen. Det ser ikke ud til, du hverken har fornuftig progression eller øvelsesvalg.

Link to comment
Share on other sites

Som de andre siger; spis noget mere! Det vil sikkert være en god ide at fokusere på mad med en højkaloriedensitet, såsom oksekød, mejeriprodukter, æg og peanutbutter.

Med hensyn til træningen, så drop splitkonceptet og gå over til noget full-body. Skær alle isolationsøvelser væk og brug al din træning på store basisøvelser som squat, dødløft, samt forskelige former for pres- og roøvelser. :smile:

Link to comment
Share on other sites

ok....mange tak igen for alle svarene....kan tydeligvis se nu at det største problem er at jeg ikke har spist nok....men i siger simpelthen at jeg hver gang jeg føler lidt sult skal gå ud og spise med det samme?....eller misforstår jeg?....

for jeg har overhovedet ikke ind til nu spist hver gang jeg var sulten....(bor på kostskole)....(det gør det lidt svært)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du bare spiser meget når du nu alligevel spiser... så burde sulten ikke komme, og suppler eventuelt med protein shakes... de hjælper dig på vej mod et højere kcal indtag og så hjælper de også med at nå den mængde protein du skal have for at få en optimal muskelopbygningsfase.

Desuden vil jeg også foreslå fullbody 3 gange ugentlig. Eventuelt mit gamle program:

Kropshævninger (med bredt overhåndsgreb)

Dips

Bænkpres

Dumbbell curls

Barbell shoulder press

dødløft

squat

læg

Edited by ThePainTrain
Link to comment
Share on other sites

ok....mange tak igen for alle svarene....kan tydeligvis se nu at det største problem er at jeg ikke har spist nok....men i siger simpelthen at jeg hver gang jeg føler lidt sult skal gå ud og spise med det samme?....eller misforstår jeg?....

for jeg har overhovedet ikke ind til nu spist hver gang jeg var sulten....(bor på kostskole)....(det gør det lidt svært)

<{POST_SNAPBACK}>

NEJ, du skal ikke spise hver gang du er sulten, du skal spise hver gang du ikke længere føler dig mæt. Du må aldrig føle dig sulten!!

Link to comment
Share on other sites

Synes lige jeg vil vende tilbage til en af de ting du nævnte .. De der Thai piller ..

Om du er på hormoner ell. ej, så skal du sq ha' styr på din kost alligevel, så drop den tanke, hvis du endelig skal kaste dig ud i den slags ..

Men som du vidst har forstået nu .. Spis .. Lå selv på 4000 kcal da jeg ville ta' på, da jeg også er seriøs hardgainer ..

Kør en bulk tur, for at komme igang med vægtøgningen, du kan altid arbejde på med at tabe det senere ..

Havde samme problem som dig, ku' ikk få noget ned .. I det her tilfælde har jeg tendens til at sige det handler om viljestyrke .. Klem det ned i halsen, tving dig selv til at æde .. Så kan du med tiden forvende din mave sig til at spise mer' .. Du spiser normalt ikk så meget, så din mave kan heller ikk bar omjustere sig fra den ene dag til den anden .. Øg det langsomt ...

Spis :bigsmile:

Held og lykke ! Kosten er sq vejen frem ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share