The Return of DANFANTA' :0) log no.3


Danfanatiker
 Share

Recommended Posts

Søndag d. 18 december 2005

Nu begynder alle cykel timerne at kunne mærkes i mit legeme....Underviste 3,5 time idag :blink:

Cycling Udholdenhed 90 min v mig. Programmet centreret om tre bjerge af 18,13 og 9 min varighed. Fys skala 6-7-8 under hele timen. Indimellem de tre bjerge, fokus på landevej og stående runnings. 2 aktive pauser på 2 min undervejs...Musikken var et sammensurium af Pet Shop Boys, INXS, Schiller, Atmos,Paul Van Dyk og James Blunt. Jo tak blandet.... Fornuftig deltagelse af de hardcore folk i SATS, trods det faktum at tidspunktet var 9.30

:4heart: snit 154

:4heart: max 173

Cycling I 40 min v mig :nonono:

Ingen pulsdata. Er dødtræt af Gnags og alt det andet konceptmusik, men nu kommer der jo også et nyt program med dertilhørende musik :laugh: Musik som man også vil brække sig over efter tre måneder, dog er det en formidabel måde at lære at cykle på...(Skal tilføjes at jeg ingen begynder timer har i det nye år)

Cycling II 50 min v mig Program centreret omkring 1 styk stejlt bjerg på 11 min. Heromkring runnings og landevej plus siddende tempo og angreb. Fuld hold hvilket påvirkede mit humør til at kunne klare sidste time også, selvom jeg mere eller mindre var død på stedet. Samme var min veninde der stod mig bi alle tre en halv time. Flot Line. Musikken var igen en blanding af et eller andet trance og dep mode + noget NCA stuff...Just the way I like it :devil:

:4heart: Snit 156

:4heart: Max 180

Så gjaldt det et hurtigt brusebad og ud og spise med veninden. Masser af junk iform af fritter og burger og yeah :cola: Mere fanatisk er man ikke :nissetunge: Damn det lå godt i maven....

:blahblah: om en masse pigeting I ved.. :wink: Og så ellers hjem til det lune bo. Der er godtnok pingviner udenfor idag...Brrrrr. Skal igang med at forberede den 90 min udholdenhedssession imorgen aften. Syntes ikke at programmet idag spillede så godt, at jeg vil køre den samme to dage i træk...Hmm morede mig ellers at se folk blive blege i ansigterne, da jeg proklamerede, hvordan vi havde 90 min julemusik foran os :4jumpy: GOD jeg er sjov. Der var jo intet julemusik udover intro til Coca Colas reklame "Holiday's are coming", men bare at se folks forpinte udtryk hehe. Jeg siger det igen imorgen.... :rudolph:

Ellers er det ved at være glædeligt, at jeg har spinning pause (altså med egne hold) indtil 1.juledag. Trænger til at køre ved nogle andre end mig selv, så jeg kan mærke min egen træning..Første stop bliver min favorit Mads' III time på torsdag... :superman:

Btw:

Spinningsild----------> Tak for velkomsten din, ja det der mentale trip er gået hen og blevet en ret stor del af min træning. Føler det styrker min indre ro og min fornemmelse for tackling af stress

Thomas---> Også tak for din velkomst...

Runninman---> Merci og you got that right

God aften folks

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:flowers: Gud hvor er denne smiley sød. Der er godtnok sket noget med Mol, siden jeg har været 'væk'

Endelig fik jeg lavet programmet og musikken til imorgen. Pyhh er helt radbrækket nu, men så er der også lagt i kakkelovnen med fem skumle bjerge. Musikken bliver godtnok en underlig men fed sammenblanding af Billy Joel, Depeche Mode, Paul uundgåelig Oakenfold, Snap, Twenty 4 Seven mindsanten, Shakin Stevens, Robzombie, Rammstein,Roachford, Italiensk spinningmusik,Daniel Beddingfield, Master Blaster, Peter Gabriel, Tina Turner og andet...Hold da op... :violin: Spændende spændende.....Efterhånden har mine kunder erfaret at de kun ved nogenlunde, hvad der venter dem på mine cycling III timer, men de ved det ALDRIG på de andre timer :innocent:

:nissetunge:

Btw Observer lige hvordan James Blunt ikke er med i morgendagens program..Har ellers tildelt manden mit hjerte for den suveræne musik, han kreerer. Ren guf for mine øregange..

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Spock ----> Jojo den virker hver gang... :4thumbup: De bliver blege af angst for om de nu skal høre en særudgave af WHAM's Last Xmas

Hr K----> Desværre ikke for jeg vender sønderfjords igen allerede anden juledag aften. Skal arbejde tirsdag igen...suk :nonono:

Britone----> Tak for din hilsen. Er sikker på at jeg nok skal få fulgt mere med i dine bedrifter :nissegrin: , og ja mon ikke spinningnørderne mødes en dag...Hvad med et mol-event. Kom jo ikke med sidste gang... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mandag den 19 december 2005

Havde en af de mandag morgener, hvor man mest af alt, havde lyst til at kyle telefonen ind i væggen, vende sig om på siden og nyde mørket under dynen og bare sove videre... :cry: Kort sagt alt indikerede, at nu var det sgu mandag igen....Men med en krop afkræftet af de mange timers cykling de sidste dage, fik jeg mig slæbt på arbejde.. :blink:

Mørke, kulde, sne, arbejde ---osv nej det er bare ikke sagen. Men en dejlig frokost med en god kollega bragte atter smilet frem.. :xmas:

Så blev det tid til mit 'event' i SATS. Det var jo blevet opreklameret som et event med store plakater osv, men det var jo egentlig 'kun' en 90 min udholdenhedssession, som jeg omtalte igår. Så jeg tænkte. Hvad gør jeg. Skyndte mig at sætte lidt julemusik på inden timen. Rædselsfulde toner (ihvertfald i en cykel sal) " Its gonna be a cold cold xmas og Jul i Gammelby" tonede ud af højttalerne, da folk stiflede ind..... :rudolph: Salen var genopfrisket med ny maling, så det var forholdsvis lækkert at komme igang....Nu mangler vi bare de nye cykler, som vi får efter nytår :w00t:

Åh så dejligt at se mine hardcore cykel kunder...Ole, Maria, Henrik, Thomas, Line, Trine osv osv osv og jeg fik endda besøg af en Moller, nemlig selveste Thomas E. :nissecool:

Væsentlig bedre og flydende time end igår, men de sidste mange dages undervisning sad i mine ben. Fik dog også masser af positiv kritik bagefter..Blandt andet hæftede jeg mig ved en mand, der henvendte sig og sagde at det var et flot og gennemført event...Kuul...Den var dejlig...altså beskeden der :wub: Uh det er altså det hele værd at høre dejlige kommentarer, især når man lægger så meget tid og energi i hvert enkelt program....Selvom jeg er ved at være en gammel hejre indenfor området og tingene kan gøres relativt hurtigere end for år siden, ja så udvælger jeg omhyggeligt hver enkelt sang alligevel, og jeg bliver nok aldrig tilfreds... :dry: Men pyt jeg er glad og folk er glade. Jeg æææælsker mit lille dejlige center. Er faldet så godt til :cheer: og tvivler på, at jeg nogensinde forlader SATS' dejlige atmosfære. Vi fik tilmed julegave idag. Nøj hvor kuul en lille SATS æske med en SATS MP3 adspiller i...WOW jeg var mere imponeret af kassen, den var i... :laugh::wub: (og så er det ikke engang løgn)

Lidt træningsdata.....

Cycling event...Udholdenhed 90 min (reel 'kun' 82 men folk var flade til sidst) :surrender:

:4heart: Snit 170 Puhhh men kæmpede også til sidste sveddråbe for at få folk hele vejen med igennem

:4heart: Max 187

:yahoo: Joy to the world. Ikke flere undervisningtimer til mig før 1 Juledag, men hvis jeg blev spurgt, ville jeg nok sige ja... :blush:

Imorgen styrke træning og kun det..Ikke andet. Ingen cardio. Ingen løb og slet ingen cykling. Den sidste julegave skal erhverves... og det vil så være det. Må ikke, skal ikke, bør ikke. Ikke noget cardio Julie. Slet ingenting... :innocent: End ikke powerwalk.

:4mewantfood: Har nu konsumeret et par skiver rugbrød med kyllinge postej og rødbeder. Aldrig har det smagt så godt...Alt kan spises efter sådan en dag. Snart kalder Ole Lukøje...Roen er ved at sænke sig i min krop selvom jeg stadig tørster efter vand.....

Godnat Mol

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Tak for en dejlig time (90 min) Julle.

Du har sku styr på det :4thumbup: De andre herrer på holdet roste din time til skyerne da vi stod under bruseren.

Især var jeg vild med det dæmpede lys så hver enkelt deltager kunne fordybe sig og blive eet med krop og sjæl.

Jeg er helt klart gæst på Julles timer igen og kan kun anbefale oplevelsen igen.

Link to comment
Share on other sites

Tak for de fine ord Thomas. Jamen det er jo ingen sag, når man har fået sådan en fin reklame :laugh: Føler selv at jeg har fuld kontrol over mine timer nu. Har gennemgået en rivende udvikling, der faktisk først begyndte hos min maestro U og fortsatte i Tyskland... I owe them everything I know. :wub: Så personligt har jeg ikke fået så meget ud af de danske spinninguddannelser (som jeg har 2 styk af), som da jeg kom under vingerne på NCA og Ulrik. Jo SATS' kan anbefales.

God dag til alle

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Havde en af de mandag morgener, hvor man mest af alt, havde lyst til at kyle telefonen ind i væggen, vende sig om på siden og nyde mørket under dynen og bare sove videre...

Didnt we all :laugh::laugh:

Skyndte mig at sætte lidt julemusik på inden timen. Rædselsfulde toner (ihvertfald i en cykel sal) " Its gonna be a cold cold xmas og Jul i Gammelby" tonede ud af højttalerne, da folk stiflede ind.....

Hehe - har tænkt mig at lave samme trick på min time i Boltens idag - er ved at finde det mest forfærdelige julemusik frem - som skal spilles højt og skingert (og det siger ikke så lidt når vi taler om Boltens forfærdelige cykelsal)

Vi fik tilmed julegave idag. Nøj hvor kuul en lille SATS æske med en SATS MP3 adspiller i...WOW jeg var mere imponeret af kassen, den var i... :laugh::wub: (og så er det ikke engang løgn)

Nå der røg den "surprise" :unhappy: - får først min gave idag... mon ikke den bliver foræret væk til nærmeste kunde.. tror sgu jeg udloder den på min time..

Link to comment
Share on other sites

Britone----> Tak for din hilsen. Er sikker på at jeg nok skal få fulgt mere med i dine bedrifter , og ja mon ikke spinningnørderne mødes en dag...Hvad med et mol-event. Kom jo ikke med sidste gang...

Hey Julie

Dette var helt klart noget der burde arbejdes på :4thumbup: og bare lige så du ved kom jeg heller ikke sidste gang :nissegrin: har dog lige en 24 timers i feb

der skal overståes. men kan helt sikkert finde tid til en mol mars også :devil: du kunne være sjovt at møde de andre spinning nørder. spock maxpower arne

og selvfølglig og ikke mindst dig :superman:

Dine timer lyder spændende og jo man bør helt klart give udtryk for at det har været en fed time hvis man virkelig har nydt det. der hvor jeg kører gloede

folk nærmest på mig da jeg en af de første gange takkede instruktøren for en fed og spændende time :nonono: tak er og bliver en desvære mere og mere

glemt.

Håber du og dine må få medvind på jeres vej og en glædelig jul :newyear:

Link to comment
Share on other sites

Hey Julie

Dette var helt klart noget der burde arbejdes på :4thumbup: og bare lige så du ved kom jeg heller ikke sidste gang :nissegrin: har dog lige en 24 timers i feb

der skal overståes. men kan helt sikkert finde tid til en mol mars også :devil: du kunne være sjovt at møde de andre spinning nørder. spock maxpower arne

og selvfølglig og ikke mindst dig :superman:

Dine timer lyder spændende og jo man bør helt klart give udtryk for at det har været en fed time hvis man virkelig har nydt det. der hvor jeg kører gloede

folk nærmest på mig da jeg en af de første gange takkede instruktøren for en fed og spændende time :nonono: tak er og bliver en desvære mere og mere

glemt.

Håber du og dine må få medvind på jeres vej og en glædelig jul :newyear:

Jeg håber, da at folk finder mine timer spændende. Jeg gør da ihvertfald mit til det...Og så er det altid skønt at få at vide, når man har gjort noget godt, for man kan være 100% sikker på, at er det noget møg, man har præstereet, ja så skal man nok få det at vide.... på en eller anden måde :nonono:

Jeg håber også, at jeg får en god jul, men mon ikke det lykkes med min dejlige familie og venner up north..Same to you på øen. :nissegrin:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag den 20 december 2005

Som sagt såååå gjort. Træning var minimal igår. Jeg overholdt min såkaldte cardio restitutionsdag, og stængerne og hjertet fik lov at hvile helt frem til idag. :blink:

Dog fik jeg trænet Ryg, bryst, triceps (nåede ikke biceps), skuldre og mave til den store guldmedalje.

Eller ihvertfald så godt som nu en cardiofreak, som jeg kan gøre det :innocent: Imorgen (torsdag) kører jeg igen splitprogrammet og træner ryg, biceps, mave og 2 x Cycling ved henholdsvis Anne og Mads. Gode timer. 1 styk morgen og 1 styk sen eftermiddag for derefter at pakke til juuuuuullll. Så 1 arbejdsdag tilbage og hjem til mummi og muggi. :4mewantfood:

Onsdag den 21 december 2005

Fik pløjet noget cardio igennem idag til min store lettelse. Ikke at det generede mig kun at styrketræne igår (hvilket overraskede mig), men det var rart at mærke sveden løbe ned af mit ansigt, mens jeg bare hamrede to timers effektiv cardio igennem... Havde jeg haft mere tid, havde jeg også taget styrkedelen med, men der var nogle ting, der lige skulle ordnes inden arbejde. Så det blev ikke til andet end cardio...

Dagens træning:

Løb 11km

Egen cykeltræning 55 min

Jeg har ingen pulsdata fra min cardio træning idag, men det gør ikke så meget, for jeg kender efterhånden følelsen af, hvor jeg ligger henne niveaumæssigt uden.

Bagefter sauna tid. 10 min. :nissecool: Skøøøønt at ligge der og råsvede, mens man bare nyder stilheden og den knitrende sauna ovn. Fik virkelig stresset af på den korte tid...

Mere er der sådan set ikke at fortælle om idag.... Back to business. God aften M

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning:

Løb 11km

Egen cykeltræning 55 min

Nu spørger jeg måske lidt spidsfindigt, men din træning var vel indendørs træning ik?

Flot med 11km. Er da en fin tur. (Hader løb.. :sneaky2: )

Jeg har vist aldrig spurgt, men cykler du aldrig på landevejen når du træner selv?

Link to comment
Share on other sites

Nu spørger jeg måske lidt spidsfindigt, men din træning var vel indendørs træning ik?

Flot med 11km. Er da en fin tur. (Hader løb.. :sneaky2: )

Jeg har vist aldrig spurgt, men cykler du aldrig på landevejen når du træner selv?

Jo træning var slave indlagt til centret idag. Men jeg løber også udenfor. Landevejscykling bliver det ikke til med mine arbejdstider og mine holdtimer osv osv. Jeg ville gerne men må prioritere.

Skulle jeg vælge, ville jeg helt sikkert også være mere til mountain bike, som jeg har prøvet en del gange efterhånden, men aldrig haft tid til at kaste mig 100% ud i. Jeg elsker den der nærdødsoplevelse, man får når man kører ned af en stejl skrænt med knækkede grene under sig, mens man har den her undren inde i hovedet "klarer jeg den, klarer jeg den". Adrenalinet pumper helt vildt i kroppen og man sveder tran. Det er syret. Det er fedt. Landevejscykling bliver nok aldrig mit lille barn som fx mountainbiken og spinningsalen samt løbeskoene bliver... :nissegrin: Jeg har fundet min niche, hvor jeg elsker at være...Supplerer indimellem med lidt powerwalk og lidt svømning, når tid er, hvilket den aldrig er. Der kan man jo så altid smide sig i spabadet, når man så ikke gider svømme mere. :tongue: Men ja det meste af tiden er jeg nok i et fitnesscenter for at spare tid, der kan jeg ligesom klare flere ting på den halve tid. Og tid er en vigtig faktor for mig. Thats why.

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Jo træning var slave indlagt til centret idag. Men jeg løber også udenfor. Landevejscykling bliver det ikke til med mine arbejdstider og mine holdtimer osv osv. Jeg ville gerne men må prioritere.

Skulle jeg vælge, ville jeg helt sikkert også være mere til mountain bike, som jeg har prøvet en del gange efterhånden, men aldrig haft tid til at kaste mig 100% ud i. Jeg elsker den der nærdødsoplevelse, man får når man kører ned af en stejl skrænt med knækkede grene under sig, mens man har den her undren inde i hovedet "klarer jeg den, klarer jeg den". Adrenalinet pumper helt vildt i kroppen og man sveder tran. Det er syret. Det er fedt. Landevejscykling bliver nok aldrig mit lille barn som fx mountainbiken og spinningsalen samt løbeskoene bliver... :nissegrin: Jeg har fundet min niche, hvor jeg elsker at være...Supplerer indimellem med lidt powerwalk og lidt svømning, når tid er, hvilket den aldrig er. Der kan man jo så altid smide sig i spabadet, når man så ikke gider svømme mere. :tongue: Men ja det meste af tiden er jeg nok i et fitnesscenter for at spare tid, der kan jeg ligesom klare flere ting på den halve tid. Og tid er en vigtig faktor for mig. Thats why.

Ja ok, det er faktisk de fleste menneskers svar hvis de skulle vælge en form for cykling udendørs.

Jeg synes også det er vildt fedt at hamre rundt med pulsen helt oppe at ringe og tungen ud af halsen på en MTB.

Grunden til jeg netop har valgt landevejen er jo netop at her kan jeg være med. Det er et must man er lille hvis man skal begå sig inden for MTB. Men tager da sommetider en tur i skoven på min GT.

Dog elsker jeg den fornemmelse på landevejen hvor det hele bare ruller under mig. Også det taktiske -

man kan lide, være slagen og komme tilbage, evt. også se hvor ondt det gør på de andre.

MTB er nok lidt mere individuel kørsel i grunden fordi det teknisk er meget svært.

Spinning er helt klart også mere mig og en form for cykling jeg holder meget af.

Dog vil landevejen altid betyde meget for mig, især pga. de oplevelser jeg har fået med i baggagen ved det.

Link to comment
Share on other sites

Dog vil landevejen altid betyde meget for mig, især pga. de oplevelser jeg har fået med i baggagen ved det.

Bestemt. Men disse oplevelser kan man også få via mountain bike og spinning. Nogle af mine bedste oplevelser har jeg fået via spinning. Til diverse 24 timers events, almene spinningmaratons, gæsteinstruktioner, spinningophold ved NCA i Tyskland osv osv osv. Jeg har mødt de fedeste mennesker gennem spinning...Og det er især i spinning og i musikken dertil, jeg oplever mine endorfinske rushstunder sammen med mennesker omkring mig, der tænker, føler og svæver ligesom mig. Thats the way I like it...

Men det er jo også det, der gør os mennesker til de individuelle individer, vi nu engang er. Som en person sagde til mig engang "Dine timer noget anderledes end andres" :laugh: Hell yeah for hvor ville det være sindsygt kedeligt, hvis vi alle kørte ens..

Jeg kan godt følge dem, der kører landevej, og jeg forstår godt deres passion. Den ligger bare ikke til mig.

:4thumbup:

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Det er jo lidt det samme med landevej osv. Man er der i samme ærinde fordi man drages af det.

Har helt klart også fået fede oplevelser ved spinning (senest mandag) :4thumbup:

Tid er sometider ikke eksisterende. Smerte og glæde og eufori kombineres i en højere enhed.

Spinning er kommet for at blive. Ikke mange gav det chancen i 90'erne. I love it :bigsmile:

Glæder mig da som et lille barn til at alt starter op igen efter nytår.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag den 22 December 2005

:unhappy: møg dag og dog....(sådan en lidt ambivalent holdning at have her to dage før jul)

Først og fremmest way too little sleep....Og alle mine træningsplaner røg mere eller mindre i vasken. Nogle vil nok mene, at jeg alligevel har gjort det godt, men når det ikke lige var dét, der var meningen, og jeg ikke nåede det, som jeg havde sat mig for, ja så føltes det altså som failure for mig. suk. :sneaky2:

God nyhed er dog, at jeg fandt ud af mine nytårsplaner. Som foregår til en kæmpe fest i Cph. :wub: Weee glæder mig rigtig meget, da der også ligger noget andet bag... :blush: :4whistling: Byen trækker meget i mig nu.... Og så glæder jeg mig over min dejlige James Blunt cd, som snart er slidt op. Jeg kan simpelthen ikke høre den for mange gange.....

Så til træning som ikke bød på spinning hverken med Anne eller Mads. Førstnævnte sov jeg mig nærmest fra :mad: og nummer to kunne jeg først ikke få en plads ved, da det var den eneste cykel time om aften i SATS. Så jeg gik på løbebåndet i stedet for. Da folk så kom ud, kunne jeg godt have været med alligevel... :nonono: Men jeg er bare ikke typen, der gider stå og vente på, om der er en cykel til mig eller ej. Ja jeg ved godt, at jeg er ansat men alligevel. Det er bare pis og papir. :newtongue: Så jeg havde sat mig for at ræse igennem på løbebåndet og styrketræne bagefter...(køber fandme snart kort et andet sted, så jeg er sikker på at få en cykel altid :4ranting: men så er der kun eet sted, jeg gider træne og en persons timer, som jeg gider, så det er jo penge ud af vinduet)

Det blev så til 12 km løb. Hvilket jo egentlig er ganske fint og jeg kunne godt ha fortsat men jeg blev forstyrret og mistede koncentrationen, og så fik jeg en opringning fra et center, jeg tidligere har været tilknyttet. Disse har så åbenbart ikke fattet, at jeg har sagt op.... :blink: Fandme godt at holde sig orienteret.... :dry: Anyway det resulterede i totalt stop for min træning. Al gnist var som forsvundet på stedet, og jeg kunne i rigtig dårligt humør forlade centret...

Nu ved jeg så, at jeg ikke får trænet en s... imorgen, og det er bare så meget bs ovenpå fiaskoen idag. Men jeg har godt af det, ja ja og der kommer masser af træning derefter (+mit balance program er pakket i tasken :santa2: ). Ligenu er det bare ligemeget det hele, og jeg er bare i rigtig dårligt humør. What a way to begin xmas.... Der er også kun een at bebrejde, nemlig mig selv...

Så jeg bider ærgelsen i mig og forsøger at glæde mig over mine nytårsplaner... :yo: :banana3:

God lille juleaften imorgen til alle.... :newyear:

(btw om et par dage er jeg glad igen.... skal bare lige igennem arbejdsdagen imorgen... :w00t: Desværre er min bedste ven og veninde ikke på pinden piv. De holder ferie.)

Edited by Danfanatiker
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share