anyone's log


AndersL
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Klaus Jensen

Det er noget så simpelt som en WYSIWYG HTML-Editor… :D

Jeg har prøvet at lave noget fancy stads, både i Excel og Java/PHP, men det her virker fint!

Fredag d. 28 Juni 2002

Yates Row

80x8 | 80x7 | 80x7 | 80x6

OK go'. Min lænd er dog ikke ok god… AVAVAV!

Assisted Pullup

20x8 | 20x8 | 20x7

Heller ikke perfekt, burde ha' holdt et bedre svaj og længere ROM.

Plate Loading Mech. Pulldown

55x8 | 55x8 | 55x8

Endelig lidt succes, god udførsel. Først her opnåede jeg en følelse af "PUMP".

Let Dødløft

0x0

Som jeg skrev i min papirlogbog: "Øh… NEJ bror lort!" Jeg kunne ikke engang løfte 50% af min max.

DB Shrugs

44x10 | 44x10 | 44x10

Piece o' cake.

Tidsforbrug

1t20.

Konklusion

Det føles ikke som RIGTIG træning uden dødløft, men min lænd vil ikke tillade selv den mindste direkte belastning, og kun nødtvunget kan jeg belaste den indirekte.

Jeg må tage til en fyse'peut og få rettet op pa HVAD kiropraktoren end fik gjort være! :(

Link to comment
Share on other sites

Stats pr. 1/7-2002

Vægt: 99,5 kg +4,5kg

Skulder omkreds: 132 cm +7cm

Brystmål: 122 6+cm

Arme: 43 cm +1 cm

Livvidde: 98 cm +2 cm

Lår: 68 cm +4 cm

Lægge: 41 cm -+0 cm

Mandag d. 1 Juli 2002

Push Press

60x6 | 60x6 | 60x5 | 60x5

Ikke så god/sjov som Powerclean 'n' Press, men min lænd… Ja… Av… :( Det måtte blive Push Press istedet for.

Side Raise

14x8 | 14x7 | 14x6

Det sidste sæt var rigtig CRAPPY udførsel.

Lying Side Raise

10x8 | 10x8 | 10x7

OK fokus… På de 2 første sæt.

Skullz

45x8 | 45x6 | 45x6

Crap! Crap! Crap! Alt for meget sving på, alt for lidt fokus på triceps.

Reverse Close Grip Bench Press

80x6 | 80x5 | 80x0

Jeg kunne slet ikke spænde op i ryggen pga min lænd, og med helt flad ryg kunne jeg SLET ik' holde balancen med stangen.

Pressdown

45x8 | 45x8 | 45x8

Ez… Men jeg havde jo sådn set heller trænet igennem på de foregående øvelser, de øvelser som GI'R noget.

Tidsforbrug

1t30.

Konklusion

Nedtur… Flere årsager: For lidt søvn i weekenden, min lænd fungere SLET IK og mine tanker drev nok lidt for meget i retning af at jeg skulle hjem og spille Warcraft III for første gang… Pinligt, men sandt! Har glædet mig til det spil siden '97! :D

Link to comment
Share on other sites

Cilius Nopez… Jeg er ikke ved at cutte. Jeg bulker, og det vil jeg fortsætte med et lille år endnu (Hold fast en badebold jeg kan nå at blive.) De 3100 kcal er et "grundindtag", og min aftensmad er slet ikke med i de beregninger! Alt i alt kommer jeg op i omegnen af 3700 kcal til 4500 kcal… (Måske 5000 kcal hvis jeg høvler to omgange Shawharma ret.) :bblush:

XAX Chapter 9… The young prince is going E-V-I-L! :devil:

Link to comment
Share on other sites

NEW NEWSFLASH

Jeg træner jo faktisk lidt… Jeg har nogle daglige morgen øvelser… :D

Jeg føler mig bare som en pensionist på plejehjemmets morgengymnastik hold!

Dagens træning d. 7

"Skyd-underliv-op" 6 reps á 8 sekunders varighed

"Katteøvelse" 6 reps á 8 sekunders varighed

"Først-det-ene-ben-til-bryst-så-det-andet-så-dem-begge" 6 reps á 8 sekunders varighed

Tidsforbrug

I omegnen af 5 minutter. OK tid!

Konklusion

God intensitet, hold tempoet godt. Umiddelbart føltes det let, men den efterfølgende ømhed i lænden fortæller en anden historie.

Link to comment
Share on other sites

peco

Det er ikke maveøvelser. Det er super-skåne-øvelser for at strække min lænd ud. Ik' nok med at jeg har fået en dum squatskade, men jeg har også tendens til at ha' få meget svaj i måsen generelt, så det skal rettes op.

De er ret kedelige…

b_skaal

Takker takker… Jeg føler mig bare ikke sønderlig fræk! Måske lidt kinky, men det så det… ;)

Link to comment
Share on other sites

Thomas J

Det er den nederste del af ryggen (Lumbar Vertebrae???), jeg er kommet til skade på. Så var jeg først til én kiropraktor, som har været god i mange år (Min nakke har været bustet de sidste 10 år). Han knæk brækkede mig på 5 minutter og så var det slut. Siden er det bare blevet værre, jeg har trænet så godt jeg kunne, men dødløft og squat er blevet mere og mere svært.

Så kom jeg hen til en ny - en meget sød ung dame - som har kigget på det. Hun siger at først stødet tilbage fra min gamle squat-ting, den overfladiske vrid løs behandling og så det at jeg bare har trænet videre, har givet min lænd en "forstuvelse", de nederste discos er mast lidt sammen til et unaturligt svaj, så mine lændemuskler låser sig fast (De er hårde som sten konstant.).

Hun sagde at jeg kunne genoptage min træning om en 14 dages tid, og derfra skulle starte MEGET let ca. 50%. Jeg må hverken træne overkrop eller ben da lænden bliver brugt til at stabilisere med.

Jeg var helt vild øm bare efter den smulle jeg lavede til MOL-Træf, og også bare efter mine morgenøvelser.

Jeg bliver ikke en pind, men min udvikling henimod Jabba The Hutt er ved at være tydelig. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I'M BACK! :banana:

Prolog

En lille frisk (træningsfri) ferie med daglige lændeøvelser har gjort min lænd glad og stærk. Den er stadig lidt øm, men jeg fornemmer at den bare vil igang igen. Jeg ville lige afprøve noget HST før jeg smuttede videre til lidt ferie i Silkeborg, så indtil næste mandag er der kun denne ene opadtarering. Jeg afprøve en tilfældig 8 reps dag.

HST - Tirsdag d. 23 Juli 2002

Yeah! Så går vi igang!

Front Squat (Olympisk stil! Tak MVP. :wave: )

3 sæt á 75kg | Det var hårdt! XTREMT pump, ingen "pustepause" i toppen, bare hardcore fuld fart

Leg Extension

2 sæt á 22,5(55)kg | Ingen egentlig pause mellem sæt; makker kørte - jeg kørte - makker kørte - jeg kørte!

Deadlift

3 sæt á 100kg | Rolig start pga min lænd - skal jo helst ikke smadre den igen allerede. Blev nødt til at holde over/over fordi mine quads var så pumpede at jeg ikke kunne holde over/under, mine arme kune ikke komme forbi!!! :firebounce:

DB Row

3 sæt á 38kg | Skulle ha' lavet BB Row, men jeg var simpelthen ved at kaste op! Så lidt rolig DB Row.

DB Press

2 sæt á 32kg | Stadig kvalme, jeg fik dog valgt en lidt for let vægt…

Incline BB Press

3 sæt á 70kg | Hvilket pump! Alle reps uden "pustepause" i toppen, hvilken forskel!

Side Raise

2 sæt á 11kg | God kontrol - sært nok den øvelse der gjorde mest ondt i min lænd?! :blink:

EZ Bar Curl

2 sæt á 40kg | Fik desværre en "dårlige" stang, men ellers ok.

Pressdown

2 sæt á 40kg | ALT for let!

Tid

Imponerende!!! 2 mennesker INKLUSIV 10 minutters cardio opvarming. 1 time og 30 minutter!!!

Konklusion

HST is da SHIAT! Jeg har sjældent haft så meget tempo på træningen, og resultatet var formidabbelt! En HEL krop total pumpet, jeg følte mig enorm, mægtig, stærk og jeg kunne fortsætte… :D Extremt motiverende! Jeg var ved at kaste op flere gange, men holdt det dog nede. Fandt ud af at Military Press og decideret forarms træning ikke er en nødvendig del af HST (For mig). Jeg forudser god vækst med HST! Glæder mig til næste uge hvor jeg starter for real.

PS. En lille plat "sjoffert"… Træning var så hård at min makker HØJLYDT grinede af størrelsen på min diller (Den var MEGET lille!) :bblush: Indtil han kiggede ned af sig selv og udbrød: "NEEEEJ!" Så hård var træningen! ;)

Link to comment
Share on other sites

Fedt at se du er igang!!!!

Og ja - det føles rigtig fedt -dog tror jeg ikke du holder til at køre med vægte der ligger på opkastningsgrænsen - men respekt hvis du gør. :devil:

Iøvrigt sjovt som sjoveren kan drille efter hård træning - min bliver så lille den ikke engang kan hænge :lol:

Best wishes med programmet

Lawman

Link to comment
Share on other sites

dog tror jeg ikke du holder til at køre med vægte der ligger på opkastningsgrænsen - men respekt hvis du gør.
Det kan jeg HELT sikkert ikke!!! Meningen med min tryout var såd'n set bare at fyre 3 ugers indebrændt træningsløst af! :devil: Jeg haltede også de næste 4 dage! :bblush:
det næste bliver vel diskussioner af ringmusklens funktion under squat!!!?

Jeg vil ihvertfald mene at den ikke er helt uden betydning, specielt på de sidste sæt oplever jeg ofte at den er dybt udmattet. :retard:

Iaften:

Første HST dag 12 reps. Yeah! Stay tuned!

Link to comment
Share on other sites

HST - Mandag d. 29 Juli 2002

12 reps

Forklaring

Jeg vil ikke engang skrive ned hvordan det gik! 12 reps var ved at dræbe mig! Efter første 2 sæt front squats var jeg ved at brække mig (MEGET være end sidst med 8 reps), efter andet sæt dødløft var jeg ved at besvimme! Min træningstrøje var gennemblødt og selv mine træningsbukser var gennemblødt!!! Det har jeg aldrig oplevet før! :ugone2far: Min makker oplevede at alting kørte i slow motion når han kiggede rundt!

Tid

1t20. Blev nødt til at stoppe.

Konklusion

Jeg skal LIIIGE nedjustere lidt hidt og her, det er for sygt det jeg har lavet! SYGT! SYGT! SYGT!

Kvalmefaktor: 110%

Dillerfaktor: NEFA-pærefatning!

Link to comment
Share on other sites

HST - Onsdag d. 31 Juli 2002

12 reps level 2

Front Squat

3 sæt á 50kg

Leg Extension

2 sæt á 17,5(35)kg

Deadlift

2 sæt á 95kg

BB Row

3 sæt á 45kg

Assisted Pullup

2 sæt á 45kg | Kunne ikke gennemføre sæt 2, ikke fordi det var tungt, men det SVED som bare!!! :(

DB Press

2 sæt á 26kg

Incline BB Press

3 sæt á 50kg | Det sved også som BAAARE, kunne dog gennemføre.

Upright Row

2 sæt á 25kg

Side Raise

2 sæt á 4kg | Følte mig temmelig meget til grin. :D

EZ Bar Curl

2 sæt á 20kg

Pressdown

2 sæt á 20kg

Stading Calf Raise

3 sæt á 40kg

Cable Crunch

2 sæt á 35kg

Tid

1t35 | Taget den XTREME varme i betragting var det faktisk ret godt gået!

Konklusion

Følte mig bestemt ikke presset på nogen af øvelserne, men Assisted PullUps og Incline BB Press gjorde SYGT ondt! De første 8 reps var MEGET lette, rep 9-10 kunne mærkes, rep 11-12 UUDHOLDELIG! :( Det ska nok blive bedre henad vejen!

Det var også BARE varmt! Min i forvejen xtremme mængde af sved så uanede højder. Min trøje OG bukser var så gennemblødt som havde jeg stået under en bruser i et par timer! Hvis jeg prøvede at tørre panden på skulderen, blev jeg bare endnu mere fugtig i fjæset. :retard:

Link to comment
Share on other sites

HST - Freddag d. 2 August 2002

12 reps level 3

Front Squat

3 sæt á 52,5kg

Leg Extension

2 sæt á 18,75(37,5)kg

Deadlift

2 sæt á 97,5kg

BB Row

3 sæt á 47,5kg

Assisted Pullup

2 sæt á 42,5kg | AAAAAAAAAAAAARGH! Jeg kan bare ikke! Tror jeg er kørt sur i den her, det er ligeså meget psykisk nu som fysisk! :(

DB Press

2 sæt á 26kg

Incline BB Press

3 sæt á 52,5kg

Upright Row

2 sæt á 27,5kg

Side Raise

2 sæt á 5kg | Man kan faktisk godt få det til at svide lidt… Hvis man tæsker løs på skuldrerne med en læderrem bagefter! :lol:

EZ Bar Curl

2 sæt á 22,5kg | Fik faktisk lidt ud af det, ved at holde pause på omkring 20 sek.

Pressdown

2 sæt á 22,5kg | Fik faktisk lidt ud af det, ved at holde pause på omkring 20 sek.

Stading Calf Raise

3 sæt á 42,5kg

Tid

1t20 | Glimrende, kan dog sagtens få den ned på 1t0 ved at optimere lidt hist og her!

Konklusion

Så er jeg allerede ved at vende mig til de 12 reps. Ik så meget sviden og smerten idag. De assisted Pull Ups undtaget, men jeg er jo sådan set også 5 kg tungere end da jeg lavede min 8 RM max… AHAAAA! :w00t: Så den blir gjort 5kg lettere,

Link to comment
Share on other sites

HST - Mandag d. 5 August 2002

12 reps level 4

Cardio

15 min. @ 159 HR | 238 kcal

Front Squat

3 sæt á 55kg

Leg Extension

2 sæt á 20(40)kg

BB Row

3 sæt á 50kg

Assisted Pullup

2 sæt á 45kg | Endelig gik det! Nok fordi jeg rykkede dødløft om på den anden side.

Deadlift

3 sæt á 100kg | Strategisk genialt at placere dødløft her. Næsten ingen kvalme, de foregående øvelser var lettere og jeg føler at effekten af de foregående rygeøvelser bliver fordoblet!!! :devil:

Decline DB Press

3 sæt á 28kg | Jeg er begyndt at alternate DB Press og Decline DB Press. Det var helt vildt! På sidste sæt ramte jeg alle 12 reps perfekt, så det føltes som om jeg pustede luft ind i en madras, der bare ikke KUNNE være mere luft i!!! :w00t:

Incline BB Press

2 sæt á 55kg

Upright Row

2 sæt á 30kg

Side Raise

2 sæt á 6kg

EZ Bar Curl

2 sæt á 25kg

Pressdown

2 sæt á 25kg

Standing Calf Raise

3 sæt á 45kg

Tid

1t30 | Fint nok, har forlænget cardio'en pga diæt.

Diæt

Fint nok! Havde energi og overskud nok til træning.

Konklusion

Man skal virkelig ligge ego'et 100% til side når man træner HST. Jeg er efterhånde ved at vende mig til hovedrystende folk, kommentarer som "tøsedrenge" og mistro blikke fra newbies som løfter mere end mig. Jeg er ved at være færdig med 12 reps makro'en, indtil videre er det jeg har fået ud af det svie og PUMP! Man skal helt sikkert holde minimale pauser for at få det bedste ud af det!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share