Hvad er forskellen på Pepsi MAX og Pepsi light?


Gizmo7913
 Share

Recommended Posts

Energimæssigt er der stort set ingen forskel (hvis der rent faktisk er en forskel, så tror jeg vi snakker meget meget få promille). Forskellen ligger i smagen. Pepsi Max er en decideret læskedrik for sig selv, som ikke har nogen energiholdig-"modkandidat", hvorimod Pepsi Light er ment som den energifattige "modkandidat" til den originale Pepsi-cola.

Kort sagt, Pepsi Max har en anden smag en den originale Pepsi-cola samt Pepsi Light.

Link to comment
Share on other sites

ja det er et godt spørgsmål... jeg synes der er lidt forskel på smagen, og fortrækker pepsi max med 2kj=0.4778kcal...

Men jeg synes da du skulle skrive en mail til pepsi.dk og få svar på dit spørgsmål, for det virker da helt åndsvagt at have en light udgave og en "forklædt" light udgave :raisebrow:

Link to comment
Share on other sites

Så er der sendt en mail til pepsi :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det er vist bare et spørgsmål om at det samme produkt markedsføres forskelligt i forskellige lande. Så vidt jeg ved er Pepsi Light ikke på det danske marked (kun i lille Istanbul i nord københavn :wink: ) Det kan også være en måde at udvidde sin produktportefølje på -altså man laver to "varianter" der i store træk er ens og markedsfører dem forskelligt. Dermed skabes merværdi ifht. et enkelt produkt der -alt andet lige -vil appellere til en mindre gruppe af mennesker end to "forskellige" produkter. Jeg føler mig ret overbevist om at det kun er embalagen der er forskellig... Det får du dem nok ikke til at sige, men det er ret brugt i markedsføringssammenhæng på de fleste moderne markeder...

-det kan selvfølgelig også være at det er fordi Light kontra Max er sødet med forskellige alkoholer...

Link to comment
Share on other sites

Der er ik mere end to år siden man fandt sukker i pepsi max i england selvom den jo skulle være sukkerfri. Men den har sødere smag en light.

<{POST_SNAPBACK}>

Nu kender jeg ikke til den sag, men det kunne jo tænkes at være en fejltapning.

<{POST_SNAPBACK}>

Skal jeg ikke kunne svare på. Men mit blodsukker rykker sig ihvertfald ikke ud af stedet uanset om det er max eller bare light jeg drikker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Det er fordi drenge ikke kan lide at købe en Pepsi Light, men vil helst købe Pepsi Max fordi det er macho... Hvorimod piger siger "én Pepsi Light, tihihi."

<{POST_SNAPBACK}>

:laugh::laugh::laugh: 10-4 herfra for det indlæg, det var sgu godt med noget som kunne skubbe lidt til ens fantasi og få en til at bryde sammen af grin kun ved hjælp af ord. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share