Hvor meget sover I?


camillabruun
 Share

Recommended Posts

Svært at sige. Jeg har et skod søvn mønster.

Jeg går normalt i seng omkring 24:00. Og står op 7:40 cirka.

To dage om ugen står jeg op 06, og der går jeg i seng 23:00.

jeg har det bedst med 8 timers søvn. Men jeg kan desværre sagtens sove 10-12 timer i døgnet.

Jeg får 5 ud af 7 dage en morfar på sofaen på mellem 20 og 60 minutter. :blush:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg SKAL have omkring 8 timers søvn til daglig, ellers er jeg ikke mange sure sild værd. :sleeping:

Faktisk ligger mit søvnbehov helt oppe omrking 9 timer pr nat :sleeping: Men jeg gider ikke gå i seng allerede kl. 21.00 :dry:

I weekenderne kompenserer jeg lidt for de manglende timer. Der sover jeg ca. 10 timer pr. nat :smile:

Link to comment
Share on other sites

Går normalt i seng 23-23.30, og står op kl. 6.30.

I week enden bliver jeg liggende en time længere om morgenen, men kommer heller ikke helt så tidligt i seng.

Altså generelt ca. 7 timer.

Jeg forstår ikke, hvordan folk kan få tid til at sove +9 timer ? Jeg synes der er alt for meget interessant at lave. Allerhelst måtte døgnet gerne være nogle timer længere, så man kunne nå noget mere. Jeg bliver deprimeret hver gang jeg går på biblioteket og ser alle de lækre bøger jeg ikke har tid til at læse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hader det at skulle sove, for der er så mange andre ting jeg hellere vil lave.

Nok også derfor jeg har meget svært ved at falde i søvn, og tage mig sammen til at gå i seng.

Sidder altid og funderer over et eller andet, eller får en skør idé jeg vil føre ud i livet.. et eller andet har jeg ihvertfald gang i. Disse ting funderer jeg ofte over om aftenen, og så er det sgu ikke lige til at sove :wink:

Jeg gad godt nok ikke sove 9 timer hver nat, tænkt på hvor meget af sit liv man sammenlagt spilder, i forhold til hvis man sover 7 timer (Hvilket er en fin søvnmængde).

Har lige lavet en lille beregning, der viser hvor meget man spilder af sig liv ved at sove de 2 timer ekstra:

Vi antager her, at personen lever 85 år.

2*365*85 = 62050

62050/24 = 2585,4166

2585,4166/365 = 7,083 år man ville spilde ved at sove de 2 timer ekstra

:smile::w00t::tongue:

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Har lige lavet en lille beregning, der viser hvor meget man spilder af sig liv ved at sove de 2 timer ekstra:

Vi antager her, at personen lever 85 år.

2*365*85 = 62050

62050/24 = 2585,4166

2585,4166/365 = 7,083 år man ville spilde ved at sove de 2 timer ekstra

:smile::w00t::tongue:

Det var da noget af en udregning bare for det :w00t:

2 timer ekstra i døgnet - dvs. 2/24 timer eller det samme som 1/12.

85 / 12 = 7,083 :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share